Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

IATA/TASOS":1yocw7yk said:
o φόρος GR 12,00 αφορά για χώρες προς Ε.Ε και Σέγκεν (π.χ Ελβετία που δεν είναι Ε.Ε αλλα είναι Σέγκεν) και λοιπές χώρες με GR22 eur.

Σορρυ δεν το διευκρίνισα ότι είναι και οι υπόλοιποι. Για να είμαστε ακριβείς, σύμφωνα με το AIP Greece:

4.1.3 Airport development and modernization charge – ADMC

4.1.3.1 The ADMC is a State fee collected since November 1992 and it is imposed on departing passengers over the age
of five.

4.1.3.2 The ADMC rate amounts to:

a) EURO (€) 12.00 for those travelling to EU, EEA countries (European Economic Area: Norway, Iceland, Liechtenstein) and
Switzerland

b) EURO (€) 22.00 for all the other destinations.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Έχω μία υποψία, πως από τη στιγμή που η Fraport θα εισπράττει το τέλος, θα πρέπει να αποδίδει και το 24% ΦΠΑ, όταν πρόκειται για πτήσεις ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ. Φοβάμαι, ότι ίσως τα €13 για πτήσεις ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, να γίνουν άνετα €16,12 :roll:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Κανονικά δεν πρέπει. Π.χ. στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, τα κερατιάτικα για την ΕΡΤ και τα δημοτικά τέλη δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Οι φόροι WP (τέλος χρήσης AIA) και WQ (τέλος ελέγχου ασφαλείας επιβατών ΑΙΑ) επιβαρύνονται με επιπλέον ΦΠΑ 24%. Αν πετάς για Ισλανδία πληρώνεις λιγότερο για αυτά τα τέλη από το αν πετάς για Χίο, ακριβώς επειδή στη δεύτερη περίπτωση, περιλαμβάνεται ΦΠΑ.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Από ότι καταλαβαίνω υπάρχει διαφορά, δεδομένου ότι το αεροδρόμιο είναι ιδιωτική επιχείρηση και υπόκειται σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.

Από την άλλη, με αυτούς τους φορομπήχτες ποτέ δεν ξέρεις.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Η χρέωση των 13€/άτομο θα γίνεται από την ΥΠΑ, θα κρατάει ένα ποσό και το υπόλοιπο θα δίνεται στην Fraport, οπότε δεν τίθεται θέμα ΦΠΑ. Μόνο τα τέλη προσγείωσης θα τα χρεώνει η Fraport κατευθείαν.
Πληροφορίες λένε ότι η Fraport τώρα στοχεύει να έχει αναλάβει όλα τα αεροδρόμια μέσα στον Γενάρη.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Απο τη σύμβαση : σελ 207 παρ. 28.10, γράφεται οτι ο παραχωρησιούχος (Fraport) δικαιούται στο ακέραιο το ποσό των τελών ΤΕΑΑ και στο τέλος της παραγράφου οτι το ποσό αυτό ειναι απαλλαγμένο απο οποιαδήποτε κράτηση, μείωση κλπ
Μην ξεχνάμε οτι μετά τα 4 χρόνια τα τέλη πάνε στα 18,5 ευρώ και μετά τη λήξη της περιόδου που θα ισχύει το ανώτατο όριο χρεώσεων, ο παραχωρησιούχος θα είναι ελεύθερος να ορίσει τα τέλη...σε συννενόηση πάντα με την ΥΠΑ - αν κρίνουμε απο τον τρόπο που αυξήθηκαν τα διόδια στη γέφυρα του Ρίου κατα 90% μετά τα πρώτα 8 χρόνια λειτουργίας, φαντάζομαι οτι μάλλον "αποφασίζομεν και διατάσσομεν" θα είναι και εδώ !!
Επίσης, υπάρχει ενα πρόσθετο τέλος 1,5 ευρώ για security για το οποίο δεν "μιλάει κανείς" και όπως φαίνεται στη σελ. 371 -παραρτήματα, που θα ισχύει για τους πρώτους 18 μήνες και απο αυτό θα πληρώνεται η security και θα αγοράζεται εξοπλισμός, χωρίς να προκύπτει κέρδος για τη Fraport....με τη διαφορά οτι μέχρι σήμερα στα 12 ευρώ του καθε επιβάτη, πληρωνόταν τόσο το security, όσο και οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές !!
Επιπλέον κόστος θα υπάρξει - ίσως λίγο - για τους επιβάτες που θα πληρώνουν μέσω αυξημένου εισητηρίου, αφού θα πληρώνουν τόσο για το Cute ,όσο και άλλα τέλη, φωτισμού για βραδυνές πτήσεις και άλλες χρεώσεις στις αεροπορικές εταιρείες, που είτε θα απορροφήσουν οι ίδιες είτε θα τα μετακυλήσουν στους επιβάτες..
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":32puj28x said:
Μην ξεχνάμε οτι μετά τα 4 χρόνια τα τέλη πάνε στα 18,5 ευρώ και μετά τη λήξη της περιόδου που θα ισχύει το ανώτατο όριο χρεώσεων, ο παραχωρησιούχος θα είναι ελεύθερος να ορίσει τα τέλη...σε συννενόηση πάντα με την ΥΠΑ
Αγαπητέ, αφού έχεις εύκαιρη την Σύμβαση, στην σελίδα 201 (πίνακας Δ) λέει ότι οι χρέωση ανα επιβάτη "μετα τη λήξη των έργων εώς τη λήξη της περιόδου παραχώρησης δε θα υπερβαίνει τα 18,5€, οπότε δεν ξέρω που στηρίζεις την αύξηση άνω των 18,5€.
Στον ίδιο πίνακα μάλιστα λέει ποιες χρεώσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ των οποίων τα ΤΕΑΑ (και πολλά άλλα).

Το τέλος ασφαλείας των 1,5€ απ'ότι φαίνεται θα είναι έξτρα. Πραγματικό λαβράκι, δε φτάνει που αυξάνουν από 12€ στα 13€ (αλλά ρίχνουν την χρέωση για εκτός Σένγκεν από 22€ στα 13€ αλλά για αυτό δε μιλάμε γιατί είπαμε πρέπει να λέμε μόνο τα αρνητικά), μας χρεώνουν και 1,5€ το security! :banana:
Συγγνώμη για το rant, αλλά έχω κουραστεί να βλέπω τόση αρνητικότητα.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

καμμία απολύτως "αρνητικότητα", οσον αφορά τις προθέσεις της Fraport και τις εξαγγελίες, αλλωστε τα γραπτά μένουν... Αυτό που σχολίασα εγώ και έγραψα οτι δεν αναφέρεται είναι οτι σε κάθε ευκαιρία στα δελτία Τύπου, αναγράφεται οτι οι επιβάτες θα πληρώνουν 13 ευρώ... τελεία και παύλα, ετσι δεν είναι ??? Εε λοιπόν, θα πληρώνουν και το 1,5 τέλος security για τους 18 μήνες, αλλά και κάποια άλλα ψιλά που θα μπαίνουν στην τιμή του εισητηρίου. Ας, πουμε το τέλος Cute και boarding while refueling που κανει κατα κόρον η Ryanair και το "ηλίθιο" Δημόσιο προσφέρει δωρεαν, με το όχημα και το πλήρωμα της Πυροσβεστικής να βοηθάει στη μείωση του groung time της εταιρείας.. Στη Fraport όμως θα πληρώνουν.. Αυτή είναι η αληθεια και τίποτα παρα πέρα !!
οσον αφορά την ορθότητα του ισχυρισμου μου για ελευθερη διαμόρφωση τελών μετά το χρονικό όριο που λέω, διαβασε την παράγραφο 28.4.5 σελ 203 και ελπίζω να ερμηνεύσεις όπως και εγώ αυτά που θα διαβάσεις. Αν δεν έχει βγάλει το κέρδος που θέλει και το κεφάλαιο που πρέπει , τότε μπορεί να αυξήσει τα τέλη- σε συμφωνία πάντα με την ΥΠΑ- για να το πετύχει !! Αυτό καταλαβαίνω εγώ !!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

satcorfu":j2b2usdo said:
Ας, πουμε το τέλος Cute και boarding while refueling που κανει κατα κόρον η Ryanair και το "ηλίθιο" Δημόσιο προσφέρει δωρεαν, με το όχημα και το πλήρωμα της Πυροσβεστικής να βοηθάει στη μείωση του groung time της εταιρείας.. Στη Fraport όμως θα πληρώνουν.. Αυτή είναι η αληθεια και τίποτα παρα πέρα !!

Και πολύ σωστά θα ήτανε να πληρώνουν. Όπως γράφεις κι εσύ, με αυτό τον τρόπο η Ryanair μειώνει το turnaround time στα 25 λεπτά, κάτι που της επιτρέπει περισσότερες πτήσεις την ημέρα, άρα περισσότερο κέρδος. Γιατί λοιπόν το πυροσβεστικό όχημα να το πληρώσει το δημόσιο (δηλ. οι φορολογούμενοι) και όχι η Ryanair; Που μάλιστα είναι μια από τις αεροπορικές εταιρίες με το μεγαλύτερο κέρδος.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top