Idiwtikopoihsh OA

  • Thread starter Thread starter sxoaa
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Τα τελευταία «αγκάθια»
Στα χέρια της Κομισιόν η απόφαση για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών

Ζήτημα λίγων εβδομάδων φαίνεται να είναι η λήψη της οριστικής απόφασης για την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στο σχήμα York Capital/Investors, καθώς αναμένεται η θέση της Κομισιόν για το προσύμφωνο πώλησης. «Αγκάθι» τα πρόστιμα για τις παράνομες επιδοτήσεις.

Όπως αναφέρεται στο Βήμα της Κυριακής, η κυβέρνηση εμμένει στο αίτημά της να μην επιβαρυνθούν οι Oλυμπιακές Αερογραμμές με τα πρόστιμα των περίπου 200 εκατ. ευρώ για παράνομες επιδοτήσεις και ζητεί ή να χαριστούν για τελευταία φορά ή να επιβαρύνουν το ελληνικό κράτος.

Στα υπουργεία Oικονομικών και Μεταφορών επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς έχει επιτευχθεί συμφωνία με την κοινοπραξία και έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας αλλά και προσύμφωνο πώλησης.

Στο προσύμφωνο προβλέπεται ότι θα τεθεί άμεσα σε ισχύ και θα γίνει συμβόλαιο πώλησης μόλις έλθει η σχετική έγκριση της Επιτροπής.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, η αγοραπωλησία περιλαμβάνει το 100% των Oλυμπιακών Αερογραμμών. Οι ΟΑ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τις υπηρεσίες των κλάδων της παλαιάς Oλυμπιακής. Δεν θα γίνουν απολύσεις στις Oλυμπιακές Αερογραμμές και δεν θα αλλάξουν οι συλλογικές συμβάσεις.

Σε περίπτωση που η Κομισιόν αποφανθεί ότι πρέπει να επωμισθεί η κοινοπραξία την επιστροφή των ενισχύσεων και των επιδοτήσεων στον κρατικό προϋπολογισμό, αυτό θα σημάνει αυτόματα και το τέλος των Oλυμπιακών Αερογραμμών.

Τότε ενεργοποιείται άλλο σενάριο: Εκκαθάριση της εταιρείας και πώληση περιουσιακών στοιχείων. Παράλληλα, μέρος των εργαζομένων στις Oλυμπιακές Αερογραμμές και στην Oλυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες θα αποχωρήσει με νέα προγράμματα εθελουσίας εξόδου αλλά και μετατάξεις.

Tέλος, το κράτος θα πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία, όπως το πτητικό έργο, το χάντλινγκ, η τεχνική βάση ή τα σλοτ των αεροπλάνων, τα οποία οι αγοραστές θα αποκτήσουν χωρίς να επιβαρυνθούν μέρος των χρεών.

Πηγή: in.gr 28/8/2005

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=645955&lngDtrID=251
 
Νέα παλιά προβλήματα στον ορίζοντα

Αθήνα

Καταδικαστική για τις ΟΑ είναι η εισήγηση του αρμόδιου επίτροπου της ΕΕ, επί της οποίας καλείται τώρα να αποφασίσει η Κομισιόν. Ο επίτροπος εισηγείται να θεωρηθεί παράνομη η κρατική επιχορήγηση και να επιστραφούν περί τα 400 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνει το Βήμα της Πέμπτης, με το δεδομένο ότι οι Oλυμπιακές Αερογραμμές δεν διαθέτουν τα χρήματα για να τα επιστρέψουν, θα οδηγηθούν στο κλείσιμο ή σε διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία.

Στο μνημόνιο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι ο τρόπος ίδρυσης των Oλυμπιακών Αερογραμμών συνιστά παράνομη κρατική βοήθεια και είναι αντίθετος με τις συνθήκες της ΕΕ, ενώ η απόδοση από τις Oλυμπιακές Αερογραμμές προς την Oλυμπιακή Αεροπορία και την Ελλάδα του leasing των αεροσκαφών με τιμές χαμηλότερες από τις αρχικές συνιστά παράνομη κρατική βοήθεια.

Ο Γάλλος επίτροπος χαρακτηρίζει παράνομη κρατική βοήθεια τη μεταβίβαση από το ελληνικό κράτος προς την Oλυμπιακή Αεροπορία 130 εκατ. ευρώ, όπως και τη μεταβίβαση προς την Oλυμπιακή Αεροπορία κεφαλαίων ύψους 57 εκατ. ευρώ από τον Μάιο του 2004 έως τον Μάρτιο του 2005.

Παράλληλα, σημειώνει ότι η αναδιοργάνωση της Oλυμπιακής Αεροπορίας με τη δημιουργία των Oλυμπιακών Αερογραμμών, οι οποίες ανέλαβαν το πτητικό έργο της πρώτης, δεν αποτελούσε αναδιοργάνωση όπως προσδιορίζεται στις κοινοτικές οδηγίες περί διάσωσης και αναδιοργάνωσης εταιρειών που βρίσκονται σε δυσκολία και οδήγησε τελικά στην κρατική βοήθεια που δόθηκε προς τις Oλυμπιακές Αερογραμμές.

O επίτροπος επισημαίνει ότι σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν συμμορφωθεί με τη νέα αυτή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τότε θα υπάρξει και νέα προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει προσύμφωνο πώλησης του 100% των Oλυμπιακών Αερογραμμών στο σχήμα York Capital/Olympic Investors, το οποίο προέβλεπε ότι θα τεθεί σε ισχύ μόνο αν η απόφαση της ΕΕ ήταν ευνοϊκή σε ό,τι αφορούσε τα προηγούμενα πρόστιμα ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Η τελική απόφαση της Κομισιόν επί της εισήγησης αναμένεται στις 6 Σεπτεμβρίου.

source: in.gr



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Μας γκάστρωσαν... Οχτάδυμα θα βγούνε στο τέλος.. Αχ αχ αχ..
 
Δύσκολα τα βλέπω τα πράγματα... Φοβάμαι πως γινόμαστε μάρτυρες των τελευταίων στιγμών των Ο.Α. Ξέρει αλήθεια κανείς, τι θα γίνει όταν (ή πιο αισιόδοξα "αν") κλείσουν οι Ο.Α., αν θα ξανα-ανοίξουν, όπως λεγόταν, για να πουληθούν; Χλωμό το βλέπω... Ας ελπίσουμε να κάνουν για λίγο ("just a tad", που λένε οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι) οι Ευρωπαίοι τα στραβά μάτια, μπας και προχωρήσει η πώληση.
 
ΜΥΡΙΖΕΙ....

......Απαξιωση του Εθνικου Αερομεταφορεα...για να τον δωσουν '''πυρ-παρα'' που λεγανε και οι παλιοι.....μου φενετε ωραιο το κολπο.....τελικα ειναι μανουλες σε κατι τετοια........
 
Πάντος εγώ δεν νομίζω οτι είναι τόσο απλό. Ξέρω δεν θέλει μαντικές ικανότητες για να το δεις αλλά με λίγη λογική μιλάμε για πολλές θέσεις εργασίας που θα πάνε τόσα έμπειρα άτομα με πτυχία (σε άλλους τομείς του διογκωμένου ΔΤ?), μιλάμε για την κύρια (αν όχι την μόνη) αεροπορική εταιρεία της χώρας (η Α3 δεν πιάνεται ακόμα), αυτά και άλλα πολλά φυσικά τα ξέρει η επίτροπος που φαγώθηκε να επιστραφεί η τελευταία βοήθεια. Εγώ βλέπω μάλλον κάθαρση εν λειτουργεία.
 
OA269":njp0choc said:
Πάντος εγώ δεν νομίζω οτι είναι τόσο απλό. Ξέρω δεν θέλει μαντικές ικανότητες για να το δεις αλλά με λίγη λογική μιλάμε για πολλές θέσεις εργασίας που θα πάνε τόσα έμπειρα άτομα με πτυχία (σε άλλους τομείς του διογκωμένου ΔΤ?), μιλάμε για την κύρια (αν όχι την μόνη) αεροπορική εταιρεία της χώρας (η Α3 δεν πιάνεται ακόμα), αυτά και άλλα πολλά φυσικά τα ξέρει η επίτροπος που φαγώθηκε να επιστραφεί η τελευταία βοήθεια. Εγώ βλέπω μάλλον κάθαρση εν λειτουργεία.

.....Οτι η Ολυμπιακη ειναι μια αμαρτωλη ιστορια ουτε κουβεντα.......ειναι γνωστο.....ομως ειναι και δημοσια περιουσια δηλαδη ανηκει σε ολους εμας που μενουμε ΕΛΛΑΔΑ και πληρωνουμε φορυς.....αφου θελουν να την πουλησουν ας το κανουν..........αλλα εδω μυριζει ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ....παρε παρε παρε....
 
Μήπως μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει, διότι αδυνατώ να το καταλάβω, τι σημαίνει "κάθαρση εν λειτουργεία";
 
Τα σενάρια για το μέλλον των ΟΑ
Εκκαθάριση των Ολυμπιακών Αερογραμμών εν λειτουργία εξετάζει η κυβέρνηση
Στο διάστημα 15-20 Σεπτεμβρίου αναμένεται η απόφαση της Κομισιόν για τις ΟΑ

Αθήνα
Η κυβέρνηση ίσως εξετάσει και άλλους τρόπους πώλησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μεταξύ αυτών και η τμηματική πώληση, εάν η επικείμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιφέρει εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις με την Olympic Investors.

«Η κυβέρνηση θα εξετάσει και εναλλακτικούς τρόπους πώλησης, όχι ολόκληρης της εταιρίας, σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα με την απόφαση της ΕΕ. Ωστόσο, συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με τον ενδιαφερόμενο επενδυτή και περιμένουμε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» δήλωσε στο Reuters κυβερνητικός στέλεχος κοντά στη διαδικασία.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει κινηθεί ήδη δικαστικά κατά της Ελλάδας μετά την αποτυχία της να ανακτήσει 41 εκατ. ευρώ «παράνομης» κρατικής χρηματοδότησης στο παρελθόν, καθώς και επιπλέον ποσό ύψους 153 εκατ. ευρώ που δόθηκε ως ξεχωριστή οικονομική βοήθεια.

Η κυβέρνηση υπέγραψε τον περασμένο μήνα προκαταρκτική συμφωνία για την πώληση του εθνικού αερομεταφορέα στον προτιμητέο υποψήφιο Olympic Investors-York Capital. Η συμφωνία όμως καθυστερεί εν αναμονή της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παλαιότερη οικονομική βοήθεια στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, την οποία θεωρεί κρατική επιδότηση.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι πιθανό να εκδοθεί την επόμενη ή τη μεθεπόμενη -το αργότερο- εβδομάδα.

«Τμηματική πώληση σημαίνει εκκαθάριση της εταιρίας εν λειτουργία ή πώληση των περιουσιακών της στοιχείων, όπως τα αεροσκάφη και το όνομα και μετά το κλείσιμο». «Η κρίσιμη απόφαση της Επιτροπής της ΕΕ για τις επιχορηγήσεις προς τις Ολυμπιακές Αερογραμμές είναι πιθανό να εκδοθεί το διάστημα 15-20 Σεπτεμβρίου» δήλωσε ακόμα το κυβερνητικό στέλεχος που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Oι Ολυμπιακές Αερογραμμές, που αποτελούν τον διάδοχο της υπερχρεωμένης Ολυμπιακής Αεροπορίας, διατηρώντας μόνο το πτητικό έργο και τα αεροσκάφη, ανακοίνωσαν ζημιές ύψους 87 εκατ. ευρώ το 2004 για δεύτερη συνεχή χρονιά μετά από ζημιές ύψους 23 εκατ. ευρώ το 2003, με το μετοχικό της κεφάλαιο να ανέρχεται στα 130 εκατ. ευρώ.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=251
 
MAXIM":3ne6e6j7 said:
.....Οτι η Ολυμπιακη ειναι μια αμαρτωλη ιστορια ουτε κουβεντα.......ειναι γνωστο.....ομως ειναι και δημοσια περιουσια δηλαδη ανηκει σε ολους εμας που μενουμε ΕΛΛΑΔΑ και πληρωνουμε φορυς.....αφου θελουν να την πουλησουν ας το κανουν..........αλλα εδω μυριζει ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ....παρε παρε παρε....

Έχω κουραστεί να γράφω ότι οι ΟΑ δεν είναι πια περιουσία είναι βαδύδι. Ένα βαδύδι που αν είχαμε το θάρρος να απαλλαγούμε από αυτό από το 1990 θα είχαμε καταφέρει να χτίσουμε άλλα τρία αεροδρόμια τύπου Βενιζέλος και άλλες τρείς Γέφυρες τύπου Τρικούπης. Αυτό πότε επιτέλους θα το καταλάβουμε;;;;

Με τους φόρους που πληρώνουμε βουλώνουμε ένα πηγάδι δίχως πάτο. Ο Ελληνικός λαός δικαιούται κάτι πολύ καλύτερο από το να 'διατηρεί' σεη ζωή μια 'δημόσια περιουσία' που ΚΛΕΒΕΙ, ναι ΚΛΕΒΕΙ από τον Έλληνα φορολογούμενο 3 δισ €!!!!

Αντε να κλείσει, να φύγει, να γίνει ό,τι θέλει επιτέλους να τελειώνουμε!!
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top