Idiwtikopoihsh OA

  • Thread starter Thread starter sxoaa
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
einai pleon sxedon sigouro pos i oa etsi toulaxiston opos thn kseroume tha kleisei. s authn thn periptosi to dhmosio tha poulisei opoia kommatia mporei na poulisei. ena apo ta kommatia tis oa(ektos tou stolou ths)einai kai to onoma tis. isos loipon na mhn stamathsoume na vlepoume thn oa na petaei. omos to sigouro einai pos den tha apotelei ethniko aerometaforea......
h aegean oneireuete....kai kala kanei.....alla den tha einai i moni pou tha palepsei.sta syn ths einai pos apo piso ths pleon iparxei i star.....
 
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις Ο.Α.

Η Επιτροπή διαπιστώνει ότι η Ελλάδα χορήγησε παράνομη και ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές

Βρυξέλλες, 14 Σεπτεμβρίου 2005

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κήρυξε σήμερα παράνομα αρκετά μέτρα με τα οποία το ελληνικό Δημόσιο παρείχε αδικαιολόγητο πλεονέκτημα στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, τη νέα εταιρεία η οποία ανέλαβε το πτητικό της έργο. Με την απόφαση αυτή ολοκληρώνεται η διαδικασία έρευνας που κινήθηκε στις 16 Μαρτίου 2004, προκειμένου να εξεταστούν οι κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν από το Δεκέμβριο 2002, ημερομηνία κατά την οποία η εταιρεία καταδικάστηκε να επιστρέψει παράνομες ενισχύσεις ποσού 160 εκατ. €.

Μεταξύ 1994 και 2000, η Επιτροπή έλαβε σειρά αποφάσεων με τις οποίες επέτρεψε τη λήψη σειράς μέτρων κρατικών ενισχύσεων για την αναδιάρθρωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Το Δεκέμβριο 2002, ωστόσο, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι είχαν χορηγηθεί στην εταιρεία περαιτέρω ενισχύσεις ύψους 160 εκατ. € περίπου, που ήταν ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά και είχε ζητήσει την επιστροφή τους.

Ενώ οι ενισχύσεις αυτές δεν έχουν ακόμα επιστραφεί, μετά από διεξοδική ανάλυση των οικονομικών στοιχείων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η Επιτροπή διαπιστώνει σήμερα ότι η Ελλάδα συνέχισε να χορηγεί προς τις επιχειρήσεις αυτές νέες παράνομες και ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά ενισχύσεις, κυρίως μέσω των ακόλουθων μέτρων:

της ανάληψης από το ελληνικό Δημόσιο και την Ολυμπιακή Αεροπορία μέρους του κόστους μίσθωσης αεροσκαφών από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, συνολικού ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ·
της αδικαιολόγητης καταβολής 90 εκατ. ευρώ περίπου από το ελληνικό Δημόσιο προς την Ολυμπιακή Αεροπορία κατά τη στιγμή της δημιουργίας των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της μεταβίβασής τους στο Δημόσιο. Η ενίσχυση προκύπτει από την υπερεκτίμηση των στοιχείων του ενεργητικού που μεταβιβάστηκαν στο Δημόσιο·
της ανοχής από το ελληνικό Δημόσιο της μη πληρωμής από την Ολυμπιακή Αεροπορία, μεταξύ Δεκεμβρίου 2002 και Δεκεμβρίου 2004, οφειλόμενων φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης ποσού άνω των 350 εκατ. ευρώ·
της ανάληψης από το ελληνικό Δημόσιο διαφόρων οικονομικών υποχρεώσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που συνδέονται κυρίως με συμβάσεις μίσθωσης αεροσκαφών και την αποπληρωμή τραπεζικού δανείου, ποσού το οποίο μπορεί να ανέλθει σε 60 εκατ. ευρώ.
Το ακριβές ποσό των ενισχύσεων που το ελληνικό κράτος θα πρέπει να ανακτήσει βάσει των μέτρων που προαναφέρθηκαν, θα οριστεί με την εφαρμογή της απόφασης.

Μέσω της ενίσχυσης αυτής, η Ελλάδα παρείχε στην Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές πλεονέκτημα από το οποίο δεν επωφελήθηκαν οι ανταγωνιστές τους. Η Επιτροπή ζήτησε συνεπώς από την Ελλάδα να ανακτήσει τις παράνομες αυτές ενισχύσεις. Η Ελλάδα διαθέτει προθεσμία δύο μηνών προκειμένου να ενημερώσει την Επιτροπή για τα μέτρα τα οποία προτίθεται να λάβει ώστε να συμμορφωθεί με την απόφαση.

Ιστορικό:

Στις 11 Δεκεμβρίου 2002, η Επιτροπή έλαβε τελική αρνητική απόφαση για τις ενισχύσεις οι οποίες χορηγήθηκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία και ζήτησε από την Ελλάδα την ανάκτηση παράνομων ενισχύσεων ύψους 160 εκατ. ευρώ. Με την εφαρμογή ενός ειδικού νόμου, η Ελλάδα δημιούργησε στο τέλος του 2003 μία νέα εταιρεία, τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, η οποία ανέλαβε το πτητικό έργο και το μεγαλύτερο μέρος των στοιχείων του ενεργητικού της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αφήνοντας στην τελευταία το σύνολο σχεδόν του παθητικού της.

Η δημιουργία της νέας αυτής εταιρείας, σε αντίθεση με τις συνήθεις οικονομικές και λογιστικές πρακτικές, θα είχε ως αποτέλεσμα να παρακαμφθεί η υποχρέωση ανάκτησης των ενισχύσεων, όπως αποφάνθηκε το Δικαστήριο στην απόφασή του της 12ης Μαΐου 2005.

Κατά την κίνηση της διαδικασίας έρευνας τον Μάρτιο 2004, η Επιτροπή είχε εκφράσει αμφιβολίες σχετικά με το κατά πόσο είναι συμβατή με τα όσα ορίζει η Συνθήκη η συνεχιζόμενη μη πληρωμή από την Ολυμπιακή Αεροπορία των οφειλόμενων φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, καθώς επίσης και ο τρόπος με τον οποίο δημιουργήθηκαν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στο τέλος του 2003.

Στην πραγματικότητα, αυτό που φαίνεται να συνέβη το Δεκέμβριο 2003 είναι ότι όλες οι πτητικές δραστηριότητες, οι οποίες διεξήγοντο προηγουμένως εντός του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Ολυμπιακή Αεροπορία, την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα και τις Μακεδονικές Αερογραμμές, συγκεντρώθηκαν σε μία νέα οντότητα η οποία μετονομάστηκε σε Ολυμπιακές Αερογραμμές. Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές παρέλαβαν επίσης τις χρονοθυρίδες (slots), τα δικαιώματα κυκλοφορίας και τις υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Όλες οι άλλες δραστηριότητες, κυρίως η επίγεια εξυπηρέτηση, η συντήρηση και η επισκευή αεροσκαφών, παρέμειναν στην Ολυμπιακή Αεροπορία (η οποία μετονομάστηκε σε Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες). Η τελευταία συνέχισε να κατέχει ορισμένες πλειοψηφικές συμμετοχές σε διάφορες άλλες εταιρείες παροχής υπηρεσιών συναφών με τις αερομεταφορές στην Ελλάδα, όπως είναι οι υπηρεσίες τροφοδοσίας (catering), τεχνολογίας πληροφοριών και ανεφοδιασμού καυσίμων.
Η Επιτροπή διαπίστωσε συνεπώς ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αποτελούν διάδοχο εταιρεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και ότι, από τη δημιουργία τους, έχουν λάβει σημαντικές κρατικές ενισχύσεις. Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές μισθώνουν αεροσκάφη είτε από την Ολυμπιακή Αεροπορία είτε άμεσα από το ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλουν σημαντικά χαμηλότερα μισθώματα σε σχέση με τα μισθώματα βάσει των κύριων συμβάσεων εκμίσθωσης, οι δε απορρέουσες ζημίες επιβαρύνουν το Δημόσιο ή την Ολυμπιακή Αεροπορία κατ’ εντολή του Δημοσίου. Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι με την υπερεκτίμηση των στοιχείων του ενεργητικού που μεταφέρθηκαν στις Ολυμπιακές Αερογραμμές και με τη χρησιμοποίηση της αποτίμησης αυτής ως βάσης για την πραγματοποίηση «ταμειακής προκαταβολής» προς την Ολυμπιακή Αεροπορία, η Ελλάδα έχει χορηγήσει παράνομη και ασυμβίβαστη ενίσχυση.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει επίσης χορηγήσει κρατική ενίσχυση στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της ενίσχυσης αυτής συνίστατο στη συνεχιζόμενη ανοχή όσον αφορά τις οφειλές φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης από την εταιρεία αυτή.
Οι νέες αυτές ενισχύσεις συνιστούν παράβαση της αρχής της εφάπαξ ενίσχυσης («one time, last time»), δεδομένου ότι η εταιρεία είχε ήδη λάβει κατά το παρελθόν ενισχύσεις αναδιάρθρωσης.

http://europa.eu.int/rapid/pressRelease ... anguage=en
 
Είμαστε όμως ρε παιδιά σαν λαός τι να πω, περίμενα πιο υπεύθυνη στάση ακόμα και τώρα απο τα συνδικάτα. Δεν θέλω να επεκταθώ στο παρελθόν, αρκετά ζαλιστήκατε απο την τν. Απλά να ρωτήσω, ευσταθεί για σας ο λόγος που αντιτήθενται στο κλείσιμο οτι γίνονται όλα για να ανέβει η Aegean? Βασικά ο ένας λόγος, ο άλλος είναι λένε οτι μπορεί ακόμα και τώρα η ΟΑ μετά απο έφεση στην ΕΕ να κερδίσει χρόνο ώστε όλοι να (ξανα)σηζυτήσουν ώστε να βρεθεί λύση παραμένοντας δημόσια (δηλαδή πάλι νοοτροπία καρέκλα και 3.60 ή μάλλον 103.60).

ΥΓ Αύριο πετάω 269 με 340 όπως πάντα, ελπίζω να είναι όλα οκ πχ μην γίνουν τίποτα λευκές απεργίες και κάνουν κανα 2ωρο να μας σερβίρουν :?
 
OA269":2jon0v64 said:
Είμαστε όμως ρε παιδιά σαν λαός τι να πω, περίμενα πιο υπεύθυνη στάση ακόμα και τώρα απο τα συνδικάτα. Δεν θέλω να επεκταθώ στο παρελθόν, αρκετά ζαλιστήκατε απο την τν. Απλά να ρωτήσω, ευσταθεί για σας ο λόγος που αντιτήθενται στο κλείσιμο οτι γίνονται όλα για να ανέβει η Aegean? Βασικά ο ένας λόγος, ο άλλος είναι λένε οτι μπορεί ακόμα και τώρα η ΟΑ μετά απο έφεση στην ΕΕ να κερδίσει χρόνο ώστε όλοι να (ξανα)σηζυτήσουν ώστε να βρεθεί λύση παραμένοντας δημόσια (δηλαδή πάλι νοοτροπία καρέκλα και 3.60 ή μάλλον 103.60).


Απο την πολλή συζήτηση φτάσαμε ως εδώ φίλε μου.. Το θέμα είναι ακριβώς να πάψει να είναι δημόσια. Αν εσύ θεωρείς ως ιδανικό το να παραμείνει δημόσια τότε διαφωνούμε στην ουσία του θέματος.
 
Οχι οχι ακριβώς το αντίθετο (σόρρυ αν δεν το εξέφρασα καλά). Καθαρά ουδέτερα ρωτώ για την Aegean γιατι όταν βγάζω μια άποψη θέλω να είμαι όσο πιο αντικειμενικός γίνεται και οπότε θέλω να λύνω απορίες και απο τις δυο πλευρές. Και αυτή τη στιγμή για μένα μόνο αυτό το θέμα έιναι θολό, κατα τ'άλλα συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις σου που έχω διαβάσει. Παραθέτω και το άλλο μου post σήμερα

https://www.airliners.gr/community/...start=45&sid=c84f655495f9a56a2c3648e7b960972d
 
Απο την πολλή συζήτηση φτάσαμε ως εδώ φίλε μου.. Το θέμα είναι ακριβώς να πάψει να είναι δημόσια. Αν εσύ θεωρείς ως ιδανικό το να παραμείνει δημόσια τότε διαφωνούμε στην ουσία του θέματος.


Απορω γιατι το κρατος θελει ΔΗΜΟΣΙΟ το στοιχημα και τον τζογο γενικωτερα ενω την ΟΑ που προσεφερει εργο....οποιο και αν ειναι την υπονομευει,την απαξιωνει, και θα την κλειση .....λεμε τωρα......Μαλλον θα πρεπει μια σειρα απο υπηρεσιες να εχουν την τυχη της ΟΑ.....οπως-νοσοκομεια-παιδεια-στρατος...και γενικα οτι ζημιωνει......
 
MAXIM":3hoa5bvb said:
Απο την πολλή συζήτηση φτάσαμε ως εδώ φίλε μου.. Το θέμα είναι ακριβώς να πάψει να είναι δημόσια. Αν εσύ θεωρείς ως ιδανικό το να παραμείνει δημόσια τότε διαφωνούμε στην ουσία του θέματος.

Απορω γιατι το κρατος θελει ΔΗΜΟΣΙΟ το στοιχημα και τον τζογο γενικωτερα ενω την ΟΑ που προσεφερει εργο....οποιο και αν ειναι την υπονομευει,την απαξιωνει, και θα την κλειση .....λεμε τωρα......Μαλλον θα πρεπει μια σειρα απο υπηρεσιες να εχουν την τυχη της ΟΑ.....οπως-νοσοκομεια-παιδεια-στρατος...και γενικα οτι ζημιωνει......

Το θέμα φίλε είναι αρκετά πιο πολύπλοκο. Το αν πρέπει κάποιο στοίχημα ή τζόγος να είναι δημόσιο, δε νομίζω. Το κράτος μπορεί να βγάλει τα χρήματα που χρειάζεται χωρίς να έχει άμεσα το ίδιο τη διαχείρηση τέτοιων επιχειρήσεων.

Ωστόσο, καμμία οικονομία του κόσμου δεν μπορεί να ζεί με τα ψέμματα, δηλαδή ελλείματα και δανεισμούς. Πάντα κάποτε στο τέλος γίνεται ταμείο. Αν είναι μείον, στο τέλος την πληρώνει ο απλός λαός.

Ως προς το συγκεκριμένο με τις/την ΟΑ, τα τρία τελευταία χρόνια η/οι ΟΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕ από τον Ελληνικό λαό 500 εκατομμύρια Ευρώ. Αυτά ακριβώς τα χρήματα θα συντηρούσαν ένα μεγάλο αριθμό από νοσοκομεία, σχολεία, πανεπιστήμια, στρατό κλπ κλπ.

Ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες με ελεύθερο ανταγωνισμό μπορούν να ανθίσουν, να κερδοφορίσουν, να προσφέρουν θετικά στην οικονομία, ώστε να μπορούμε ακριβώς να προσφέρουμε στο λαό νοσοκομεια-παιδεια-στρατό, όπως ακριβώς έγραψες.

Δυστυχώς η απόδειξη ότι η κρατική ΟΑ το μόνο που καταφέρνει είναι να συσσωρεύει ελλείματα είναι ατράνταχτη, ό,τι κι αν δοκιμάστηκε εδώ και 30 χρόνια. Καιρός δεν είναι να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας;
 
Να προσθέσω ότι μέρος των "επιδοτήσεων" από το κράτος προς τις ΟΑ ήταν η μή πληρωμή φόρων (έκαναν τα στραβά μάτια δλδ) και η μη πληρωμή εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία!!! Να θυμίσω ότι η παρακράτηση εισφορών είναι από τα χειρότερα εργοδοτικά αδικήματα και για τα οποία ο υπεύθυνος τρώει συνήθως ποινές φυλάκισης.

Πρόκειται λοιπόν για μια εταιρία που όχι μόνο την πληρώνουμε χρυσάφι για να κάνει τα αυτονόητα (να πετάει) αλλά που ΚΛΕΒΕΙ από την τσέπη μας και ΚΛΕΒΕΙ τα ασφαλιστικά ταμεία. Φυσικά και υπάρχουν φυσικά πρόσωπα (άνθρωποι) που είναι υπεύθυνοι για αυτό. Όμως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο στο όνομα "των χιλιάδων εργαζομένων". Μετρήστε πόσοι έχασαν τη δουλειά τους σε εργοστάσια και υπηρεσίες στα χρόνια που ΟΑ έκλεψε τα 500εκ ευρώ και θα δείτε ότι η επιλεκτική μεταχείριση έχει και τα όριά της.
 
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ

Διαβαζωντας τα παραπανω συμπεραινω πως το ελληνικο κρατος ως διαχειριστης εχει σοβαρες ευθυνες που μπορει να ειναι εως και ποινικου χαρακτηρα.....οι φιλοι μιλουν για παρανομιες που εχουν γινει.....μαλλον το προβλημα δεν ειναι η ΟΑ αλλα η διαχειριση....οποτε ας περιμενουμε και τα χειροτερα,για παραδειγμα τα νοσοκομεια βαζουν μας βαζουν '''μεσα''' τα κλεινουμε..........Φιλοι μου
 
Φίλε μου οι παραλληλισμοί δεν είναι πάντα πετυχημένοι και το "ΟΑ-νοσοκομεία" ήταν ένας αποτυχημένος παραλληλισμός.

Στις σοβαρές εταιρίες όταν το ΔΣ κάνει κακοδιαχείριση αλλάζει και πάει σπίτι του. Στην/στις ΟΑ το ΔΣ ορίζεται από την κυβέρνηση. Ούτε καν από το "κράτος". Από την κυβέρνηση. Όταν λοιπόν διαπιστωμένα εδώ και 30 χρόνια η κυβέρνηση δεν μπορεί να διοικήσει την/τις ΟΑ και αυτό μεταφράζεται σε τεράστιες ζημιές και παρανομίες τότε πρέπει αυτή η κατάσταση κάποτε να τελειώσει.

Πες μου έναν τομέα της 100% δημόσιας επιχειρηματικότητας που να μην νοσεί. Έναν. Η ΟΑ ανήκει 100% στο κράτος και αυτό (μαζί με την μονιμότητα και τους εκβιασμούς των συνδικαλιστών) είναι η πηγή του προβλήματος.

Πώς αλλιώς να το πούμε?? ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ. Ανεχτήκαμε για δεκαετίες τους φαύλους πολιτικάντηδες και τους αργόμισθους προνομιούχους. Το 2005 δεν είναι 1975. Καιρός να γίνει και η ΟΑ εταιρία κανονική με σκοπό να πετάει ο κόσμος και όχι με αποκλειστικό σκοπό να βολεύται ο ημέτερος. Και αυτό με την ΟΑ 100% κρατική απλά δεν γίνεται.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top