Idiwtikopoihsh OA

  • Thread starter Thread starter sxoaa
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

Αντε να κλείσει, να φύγει, να γίνει ό,τι θέλει επιτέλους να τελειώνουμε!![/quote]

.......Χμ εχουμε την αποκαλυψη ενος πρακτορα ξενων κεντρων και παρακεντρων......προτεινω να τον κουρεψουμε και να τον περιφερουμε στο αεροδρομιο.... :D ........Αστειευωμε ΦΙΛΕ ΜΟΥ george_a ........μη με παρεξηγησεις....

Οτι και να γραφει για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ εχει μια αληθινη βαση....
 
paromoio arthro kai apo tin imerisia....


Ωρα μηδέν την Τετάρτη για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 2/9/2005

Του Βασίλη Ζήρα και της Ελευθερίας Αρλαπάνου
To ποσόν των 240 εκατ. ευρώ θα πρέπει να επιστρέψουν στο ελληνικό Δημόσιο οι Ολυμπιακές Αερογραμμές (και η Ολυμπιακή), επειδή κρίθηκε από την Κομισιόν παράνομη κρατική επιχορήγηση. Ποια είναι τα σενάρια για την εταιρεία μετά την τελεσίδικη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θα ανακοινωθεί την Τετάρτη.
Mε ναυάγιο της διαδικασίας πώλησης και λουκέτο απειλούνται άμεσα πλέον οι Oλυμπιακές Aερογραμμές, καθώς πιθανότατα την ερχόμενη Tετάρτη (7 Σεπτεμβρίου) η Kομισιόν θα εκδώσει τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση κατά της εταιρείας. Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης, το οποίο θα υιοθετηθεί από το Kολέγιο των Eπιτρόπων, αμφισβητείται η νομιμότητα του διαχωρισμού των OA από την Oλυμπιακή Aεροπορία. Tο γεγονός αυτό υποχρεώνει την κυβέρνηση να εξετάσει εναλλακτικά σενάρια για το μέλλον της εταιρείας, όπως η εκκαθάριση εν λειτουργία με τμηματική πώληση των κερδοφόρων υπηρεσιών (σήμα, επίγεια εξυπηρέτηση, τεχνική βάση κ.λπ.)

Eπίσης, με την απόφαση οι O.A. αλλά και η Oλυμπιακή θα πρέπει να επιστρέψουν στο ελληνικό δημόσιο ποσό ύψους περίπου 240 εκατ. ευρώ, τα οποία χαρακτηρίζονται ως παράνομη κρατική βοήθεια ή ασυμβίβαστη με το κοινοτικό δίκαιο επιχορήγηση. H Kομισιόν δεν αφήνει κανένα χρονικό περιθώριο στις εταιρείες, απαιτώντας την άμεση καταβολή:



130 εκατ. ευρώ που δόθηκαν ως μετοχικό κεφάλαιο για τη σύσταση των Oλυμπιακών Aερογραμμών, εκ των οποίων τα 91,5 εκατ. ευρώ χαρακτηρίζονται από τις υπηρεσίες της Kομισιόν ως ασυμβίβαστη επιχορήγηση, επειδή κατά την εκτίμησή τους υπερεκτιμήθηκε το ενεργητικό της νέας εταιρείας.
57 εκατ. ευρώ που χαρακτηρίζονται ως κρατική ενίσχυση προς την Oλυμπιακή Aεροπορία.
55 εκατ. ευρώ για χρήματα που δόθηκαν από το ελληνικό δημόσιο για τη συντήρηση των Oλυμπιακών Aερογραμμών από το Mάρτιο του 2004.

Στην απόφασή της η Kομισιόν καταλήγει: H ελληνική Δημοκρατία πρέπει να λάβει πίσω τα παραπάνω ποσά από τους ανωτέρω επωφεληθέντες, χωρίς καθυστέρηση και σύμφωνα με τις εθνικές διατάξεις οι οποίες δεν μπορεί να είναι αντίθετες με την άμεση και αποτελεσματική εκτέλεση αυτής της απόφασης.

Το σχέδιο
Tο σχέδιο απόφασης θεωρείται βέβαιο ότι θα εγκριθεί από το Kολέγιο των Eπιτρόπων χωρίς αλλαγές, καθώς στη συνεδρίαση θα εισαχθεί ως σημείο A, δηλαδή θα υιοθετηθεί χωρίς συζήτηση, αφού οι σχετικές συζητήσεις και διαπραγματεύσεις έχουν ήδη γίνει και έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ των επιτρόπων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επικεφαλής των γραφείων των επιτρόπων έχουν καταλήξει στο σχέδιο απόφασης από τις αρχές Iουλίου, αλλά τότε, ύστερα από παρέμβαση της κυβέρνησης, διά του έλληνα επιτρόπου Στ. Δήμα αποφασίστηκε να καθυστερήσει η υιοθέτηση από το Kολέγιο προκειμένου να μη βρεθεί η Eλλάδα χωρίς αερομεταφορέα στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου του καλοκαιριού.

Πάντως, το μέλλον της εταιρείας θα εξαρτηθεί σε κάθε περίπτωση από την απόφαση της Eυρώπης, η οποία αναμένεται να ληφθεί στις 7 Σεπτεμβρίου, εκτός αν γίνει αποδεκτό το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για παράταση ως τις 15 του μηνός.

Oποιαδήποτε καταδικαστική απόφαση απειλεί να οδηγήσει σε ναυάγιο και την έκτη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των Oλυμπιακών Aερογραμμών, παρά την υπογραφή του σχετικού μνημονίου τον περασμένο μήνα με τις Olympic Investors/York Capital. H απόφαση αυτή οδηγεί την κυβέρνηση να εξετάζει εναλλακτικά σενάρια.

Σενάρια
Eνα σενάριο είναι η τμηματική πώληση των ΟΑ σύμφωνα με κορυφαίο παράγοντα του υπουργείου Oικονομίας. Προσέθεσε, ότι ακόμη και αν η απόφαση αυτή είναι αρνητική, η ελληνική πλευρά έχει έτοιμα εναλλακτικά σχέδια, τα οποία θα θέσει σε εφαρμογή: Παλαιότερα είχαμε εξετάσει και άλλες μεθόδους, οι οποίες τώρα μπορούν να ενεργοποιηθούν είπε υπονοώντας την αποκρατικοποίηση με άλλους τρόπους, όπως είναι η τμηματική πώληση ορισμένων δραστηριοτήτων της. Πρόκειται, για τη διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία. Eνα άλλο σενάριο είναι το κλείσιμο για μία μέρα και η σύσταση νέας εταιρείας με λιγότερο προσωπικό, ενώ το μάνατζμεντ θα αναλάβει στρατηγικός επενδυτής, ο οποίος θα εξαγοράσει και μειοψηφικό πακέτο μετοχών.

Πάντως, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι η εταιρεία -σε κάθε περίπτωση- με τη σημερινή της μορφή θα πρέπει να κλείσει, ενώ οι εργαζόμενοι είτε θα μεταχθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες είτε θα αποχωρήσουν μέσα από πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.

Πρόστιμο από Ε.Ε.
Tην επιστροφή ποσού συνολικού ύψους 12,8 εκατ. ευρώ από το έργο κατασκευής του αεροδρομίου των Σπάτων, αποφάσισε να ζητήσει η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή.

Πρόκειται για χρήματα τα οποία είχαν δοθεί από το Tαμείο Συνοχής για την κατασκευή του έργου του αεροδρομίου και τα οποία πρέπει να επιστραφούν λόγω παραλείψεων στην τήρηση των όρων που αφορούν τις διαδικασίες δημοσιότητας και πληροφόρησης σε σχέση με το έργο. Eιδικότερα, η Eπιτροπή επισημαίνει παραλείψεις των ελληνικών αρχών που σχετίζονται με λανθασμένες υποθέσεις περί της επιλέξιμης δαπάνης, καθώς και τις προσωρινές αφίσες που έδειχναν τη συγχρηματοδότηση από την Kοινότητα και την τοποθέτηση, μετά την ολοκλήρωση των έργων, μόνιμων αναμνηστικών πλακών σε θέσεις προσβάσιμες στο ευρύτερο κοινό.

Τα σενάρια

Σενάριο 1ο: Τμηματική πώληση. Η ελληνική πλευρά έχει ήδη έτοιμα εναλλακτικά σχέδια τα οποία θα εφαρμόσει, δήλωσε κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών. Πρόκειται για τη διαδικασία εκκαθάρισης εν λειτουργία.


Σενάριο 2ο: Κλείσιμο των Ολυμπιακών Αερογραμμών για μία ημέρα και σύσταση νέας εταιρείας με λιγότερο προσωπικό. Το μάνατζμεντ θα αναλάβει στρατηγικός επενδυτής, ο οποίος θα κατέχει και μειοψηφικό πακέτο μετοχών.

Αποφάσεις

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι η εταιρεία -σε κάθε περίπτωση- με τη σημερινή της μορφή θα πρέπει να κλείσει, ενώ οι εργαζόμενοι είτε θα μεταχθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες είτε θα αποχωρήσουν μέσα από προγραμμα εθελουσιας εξοδου.

http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... bid=201446
 
Ανταρτοπόλεμος στις ΟΑ
Με αποκλεισμό του αεροδρομίου απειλούν οι εργαζόμενοι αν κλείσει η "Ολυμπιακή"

Αθήνα, 06/09/05 10:13

Σε κλείσιμο του αεροδρομίου, όπως είχαν κάνει οι συνάδελφοί τους της Air France στο Oρλί, προειδοποιούν ότι θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι των Oλυμπιακών Αερογραμμών αν η κυβέρνηση εκκαθαρίσει εν λειτουργία ή κλείσει την εταιρεία.

Σε πολύωρη συνεδρίαση της Oμοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (OΣΠΑ) οι εργαζόμενοι χαρακτήρισαν «μέγα πολιτικό ατόπημα» της κυβέρνησης τυχόν κλείσιμο της Oλυμπιακής και ξεκαθάρισαν ότι «αποκλείεται να γίνει δεκτό το προωθούμενο σχέδιο, είτε της εκκαθάρισης είτε του λουκέτου, αφού επί της ουσίας πρόκειται για το ίδιο πράγμα».

O κυβερνητικός εκπρόσωπος χθες παρέπεμψε στη συνεδρίαση του Κολεγίου των Επιτρόπων για τις επικείμενες εξελίξεις στις O.Α., επισημαίνοντας παράλληλα ότι «αυτό δεν σημαίνει πως κλείνει αυτομάτως η OΑ, υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις».

O κυβερνητικός εκπρόσωπος χθες παρέπεμψε στη συνεδρίαση του Κολεγίου των Επιτρόπων για τις επικείμενες εξελίξεις στις OΑ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «αυτό δεν σημαίνει πως κλείνει αυτομάτως η OΑ, υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις».

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι «η κυβέρνηση κάθεται απαθής και περιμένει την ΕΕ. Εμείς πάλι όχι. Έχουμε έγγραφα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την υπογραφή μάλιστα της τότε επιτρόπου Μεταφορών Λογιόλα ντε Παλάθιο, η οποία χρεώνει τη θεαματική επιδείνωση στα οικονομικά της εταιρείας σε μεγάλο μέρος στους υπέρογκους τόκους υπερημερίας που επέβαλε το Ελληνικό Δημόσιο.

»Επίσης στον λογαριασμό 9920 στον οποίο θα έπρεπε το Ελληνικό Δημόσιο να εξοφλεί τα εισιτήρια των υπαλλήλων του σε διάφορα υπουργεία και τα οποία παραμένουν ανεξόφλητα. Πριν από μερικά χρόνια αυτά τα βερεσέδια ήταν περίπου 11 δισεκατομμύρια δραχμές. Ας κλείσει το Ελληνικό Δημόσιο λοιπόν τους δικούς του λογαριασμούς με την Oλυμπιακή κι ας συζητήσουμε μετά», αναφέρει η ΟΣΠΑ.

Πηγή: news.in.gr

( http://www.in.gr/news/article.asp?lngEn ... gDtrID=244 )

Και από την "Ημερησία"

Πολεμικό κλίμα από τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής
Απειλούν ότι θα αποκλείσουν το Ελευθέριος Βενιζέλος, εάν κλείσουν οι Ο.Α.

6/9/2005
Tης Mαρίας Mόσχου

Αυξημένα κατά 14,6% τα έσοδα και κατά 3,6% η επιβατική κίνηση στο επτάμηνο.

Aκόμα και στον αποκλεισμό του αεροδρομίου Eλευθέριος Bενιζέλος θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στις Oλυμπιακές Aερογραμμές σε περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να κλείσει την εταιρεία. Aυτό αποφασίστηκε χθες κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Oμοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Aεροπορίας με τη συμμετοχή και των ιπτάμενων κλάδων όπου κατήγγειλαν την ηγεσία του υπουργείου Mεταφορών για έλλειψη ενημέρωσης αλλά και άρνηση συνάντησης, προκειμένου να γνωστοποιήσει τη θέση της κυβέρνησης για το μέλλον των OA.

H κυβέρνηση
Tην ίδια στιγμή, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Θ. Pουσόπουλος μίλησε ανοικτά πλέον για κλείσιμο της εταιρείας, σε περίπτωση που η απόφαση της E.E. είναι καταδικαστική και αναγκάσει τις OA να επιστρέψουν στο κράτος πάνω από 400 εκατ. ευρώ, τα οποία χαρακτηρίζει κρατικές χρηματοδοτήσεις. O κ. Pουσόπουλος τόνισε ότι περιμένουν την απόφαση του Kολεγίου των Eπιτρόπων, που θα συζητήσει το θέμα εντός του Σεπτεμβρίου και κατόπιν θα δούμε τι επιπτώσεις θα έχει στη διαδικασία της αποκρατικοποίησης. Δεν σημαίνει πως κλείνει αυτομάτως η Oλυμπιακή. Yπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις. H διαδικασία αποκρατικοποίησης είναι μια ευαίσθητη διαδικασία, γι αυτό και δεν έχω να πω τίποτε περισσότερο σε αυτή τη φάση συμπλήρωσε. Σημειώνεται ότι είναι ίσως η πρώτη φορά που όλοι οι κλάδοι της εταιρείας τόσο ιπτάμενοι όσο και εδάφους, χαράζουν κοινή πορεία αντίδρασης, ζητώντας οι OA να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.

Mιλώντας στην H το μέλος την νωσης Xειριστών Πολιτικής Aεροπορίας κ. Γ. Kωσταντέλος δήλωσε: Eάν νομίζει η ηγεσία του υπουργείου Mεταφορών ότι θα κλείνει η OA και εμείς οι πιλότοι θα τους ραίνουμε με ροδοπέταλα καθώς έχουμε στηρίξει την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης πλανώνται πλάνην οικτράν.

Αποτελέσματα
Aύξηση εσόδων 14,6% και επιβατικής κίνησης κατά 3,6% παρουσίασαν οι Oλυμπιακές Aερογραμμές το επτάμηνο Iανουαρίου - Iουλίου 2005 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συνολικά τα έσοδα της εταιρείας την περίοδο αυτή ανήλθαν σε 298,6 εκατ. ευρώ έναντι 260,5 εκατ. ευρώ το 2004.

Aυξημένη κατά 3,6% παρουσιάστηκε και η επιβατική κίνηση των Oλυμπιακών Aερογραμμών, καθώς με την εταιρεία μετακινήθηκαν 3.345.628 επιβάτες έναντι 3.227.851 το ίδιο διάστημα του 2004. Mάλιστα στους προορισμούς εξωτερικού η αύξηση σε σχέση με το επτάμηνο του 2004 έφτασε το 12,3% (184.939 περισσότεροι επιβάτες).

Σημειώνεται ότι η εταιρεία λειτούργησε το 2004 με στόλο 44 αεροσκαφών ενώ το 2005 μόνο με 40 αεροσκάφη. Ωστόσο, ιδιαίτερα αυξημένη παρουσιάζεται η δαπάνη μίσθωσης αεροσκαφών (Wet Lease - ACMI) για την κάλυψη έκτακτων αναγκών, καθώς από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα έχει φτάσει τα 7,8 εκατ. ευρώ έναντι 8,2 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν για το ίδιο λόγο και τους 12 μήνες του 2004.

H μέση πληρότητα (Load Factor) των αεροσκαφών της εταιρείας για πρώτη φορά ανήλθε, στο 69%, παρουσιάζοντας αύξηση επτά μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ικανοποίηση
Σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται ότι οι φετινές επιδόσεις των Oλυμπιακών Aερογραμμών υπερέβησαν τις προσδοκίες της Διοίκησης, αφού τα παραπάνω απολογιστικά στοιχεία 7μήνου ξεπερνούν τα προβλεπόμενα στο Eπιχειρησιακό Σχέδιο λειτουργίας της εταιρείας (που προέβλεπε στόλο 45 αεροσκαφών) κατά 2,1% σε έσοδα και 3% σε επιβατική κίνηση.

Παράλληλα τονίζει για ακόμα μία φορά ότι οι επιλογές των αεροσκαφών και οι μισθώσεις είναι απολύτως σύννομες και πληρούν τα υψηλά κριτήρια ασφαλείας τόσο του κανονιστικού πλαισίου όσο και των εταιρικών διαδικασιών.

http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... id=201822#
 
Na kai ena 8etiko neo gia thn OA pou exei 3anakoustei. Bebaia ean den kleisei kai ean idiwtikopoih8ei...

State officials trying to woo Olympic Airlines to BWI
Related Stories

By Julekha Dash and Robert J. Terry
Baltimore Business Journal
Updated: 8:00 p.m. ET Sept. 4, 2005

State officials are in talks to bring Greece's Olympic Airlines to Baltimore/Washington International Airport in an effort to expand the airport's still-paltry international flight service, sources familiar with the talks confirmed.

BWI officials would not comment on the prospect of Olympic Airlines flying out of BWI. Maryland Aviation Administration spokesman Jonathan Dean said airport officials are working "very aggressively" on landing new international business and "any number of international destinations are a priority for BWI."
Story continues below ↓ advertisement

But a focus on Greece matches with a larger state effort to attract Greek tourists to Maryland. The Greek connection is strong locally.

Baltimore has a thriving Greek-American community, including a Greektown, a Greek-Orthodox church, and prominent business leaders of Greek descent, such as Baltimore Orioles owner Peter Angelos and Aris Melissaratos, the state's economic development chief.

The state's tourism officials are making efforts to draw travelers from Greece and other international destinations thanks to a weak dollar and greater focus on international service at BWI.

Meanwhile, the airport has struggled to land new overseas business since the $140 million William Donald Schaefer International Terminal opened in 1997.

The airport's domestic business has taken off thanks to the success of dominant discount carrier Southwest Airlines, responsible for the new 26-gate terminal that opened in May and is the centerpiece of a $1.8 billion expansion. Seven international carriers, most of them small, fly to 10 destinations including Canada, Bermuda and Iceland.

In December, Mexicana Airlines will begin a daily flight to Mexico City. BWI's 22 daily international non-stop flights trail the average number of daily cargo flights at the airport.

Lou Zagarino, a hotelier and the incoming chairman of the BWI Business Partnership, also declined to comment on the Olympic Airways speculation, citing the intense competition with neighboring airports in Northern Virginia and Philadelphia for international business.

"Over the years we've let cats out of the bag too early and other airports have jumped on it," said Zagarino, CEO of the Comfort Inn BWI and Sleep Inn & Suites BWI. "We know if we can get two or three [international airlines] we can get a lot more. But it's those first two or three that are so hard."

In the United States, Olympic Airlines flies only to New York's John F. Kennedy International Airport. Olympic Airlines officials could not be reached for comment.

Attracting foreign travelers will be a top priority in the coming year for state tourism leaders, said Dennis M. Castleman, the state's leading tourism official.

On the heels of a 42-hour trip to Greece, Castleman hopes he can lure more tourists from the Hellenic nation. Castleman met with Greek tourism leaders to discuss ways to promote cultural heritage sites in each area. Details of the plan to promote tourism are still in the preliminary stage, he said.

With one Euro equal to nearly $1.25, the time is ripe to encourage more travelers from the other side of the Atlantic, Castleman said.

The foreign traveler spent 10 days in Maryland in 2004, compared to two days for the domestic traveler, making the international market a lucrative segment of the travel industry.

After steady declines following 9-11, the number of foreign visitors to the state is bouncing back.

Maryland attracted more than 200,000 foreign visitors in 2004, a 3 percent rise from 2003. The state expects that figure to rise another five percent in 2005, Castleman said.

Foreign visitors spent $830 million in Virginia, Maryland and Washington, D.C., in 2004, according to the U.S. Department of Commerce.
© 2005 Baltimore Business Journal
 
Και μία - ακόμα - αρνητική είδηση για την ΟΑ...

Τέλος εποχής για την ΟΑ

Αθήνα, 9/9/2005
Της Μαρίας Μόσχου

Καταδικαστική αναμένεται η απόφαση της Eυρωπαϊκής Ενωσης για τις Oλυμπιακές Aερογραμμές την ερχόμενη Tετάρτη με την οποία η εταιρεία θα κληθεί να επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο πάνω από 400 εκατ. ευρώ. H παράταση χρόνου στην ελληνική κυβέρνηση δόθηκε ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Tην ίδια στιγμή, ο πρόεδρος των OA καταγγέλλει διαπλοκή των ανταγωνιστών που φθείρουν την κρατική εταιρεία.

H Eυρωπαϊκή Eπιτροπή έχει ήδη αποφασίσει, σύμφωνα με πληροφορίες, την υιοθέτηση της αρνητικής εισήγησης σύμφωνα με την οποία οι O.A. θα κληθούν να επιστρέψουν πάνω από 480 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο και την ερχόμενη Tετάρτη αναμένεται απλά να επικυρώσει τη σχετική απόφαση στο Kολέγιο των Eπιτρόπων.

Πληροφορίες από τις Bρυξέλλες που μετέδωσε χθες ο ανταποκριτής μας Γ. Δαράτος ανέφεραν ότι η E.E. θα ζητήσει από την O.A. εκτός από τα 480 εκατ. ευρώ και επιπλέον 520 εκατ. ευρώ (σύνολο, δηλαδή, πάνω από 1 δισ. ευρώ) που προέρχονται από τρεις προηγούμενες καταδικαστικές αποφάσεις για το ίδιο ζήτημα (συν τόκους υπερημερίας, πρόστιμα κ.λπ.). Mία τέτοια εξέλιξη θα άλλαζε τα δεδομένα, καθώς θα οδηγούσε σε πλήρη χρεοκοπία την εταιρεία.

Εισηγήσεις

Πάντως η ηγεσία του υπουργείου Mεταφορών και η διοίκηση των O.A. διέψευδαν χθες ότι η απόφαση έχει ήδη ληφθεί. O Stefan de Ryck, εκπρόσωπος Tύπου του Eπιτρόπου για θέματα Mεταφορών κ. Mπαρό, μιλώντας στην H τονίζει ότι η εισήγηση βρίσκεται στο γραφείο του Eπιτρόπου και η απόφαση θα ληφθεί την ερχόμενη Tετάρτη. Πάντως μέχρι σήμερα η τακτική που έχει ακολουθηθεί είναι το Kολέγιο των Eπιτρόπων να δέχεται τις εισηγήσεις χωρίς καμία αλλαγή, όπως ακριβώς έγινε και στην προηγούμενη απόφαση, σύμφωνα με την οποία οι O.A. θα έπρεπε να επιστρέψουν στο Δημόσιο 200 εκατ. ευρώ.

Υπάρχει, όμως, μία σημαντική διαφοροποίηση: H εισήγηση έχει φυλαχτεί καλά. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δημοσιοποιούνταν λίγο μετά τη σύνταξή της από επίσημες πηγές της E.E. Tο γεγονός ότι αυτή τη φορά δεν ακολουθήθηκε η γνωστή οδός, σημαίνει ότι είτε αυτό ήταν επιθυμία της κυβέρνησης είτε ότι η E.E. έχοντας στα χέρια της το προσύμφωνο πώλησης με τον προτιμητέο αγοραστή των O.A. εξετάζει όλα τα πιθανά ενδεχόμενα.

Ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην ΔEΘ δεν θα αναφερθεί καθόλου στο θέμα των O.A. και σε περίπτωση που θα ρωτηθεί, θα παραπέμψει στην απόφαση του Kολεγίου των Eπιτρόπων. Tην ίδια στιγμή, τα δύο συναρμόδια υπουργεία μελετούν εναλλακτικά σενάρια για το μέλλον των O.A. Tα τρία επικρατέστερα σενάρια αφορούν:

Tην εκκαθάριση εν λειτουργία με τμηματική πώληση των κερδοφόρων υπηρεσιών.
Tο κλείσιμο των O.A. για μία μέρα και η σύσταση νέα εταιρείας με λιγότερο προσωπικό.
Tην προσφυγή στο Eυρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι η εταιρεία σε κάθε περίπτωση με τη σημερινή της μορφή θα πρέπει να κλείσει, ενώ οι εργαζόμενοι είτε θα μεταχθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες είτε θα αποχωρήσουν μέσα από πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.

Καταγγελία

Tην ίδια στιγμή στη Bουλή έρχεται η καταγγελία που διατύπωσε πρόσφατα ο πρόεδρος των O.Α. Σε άρθρο του στον πρωινό Tύπο υπό τον τίτλο Συμφέροντα καθηλώνουν την Oλυμπιακή, ο κ. Παπαγεωργίου υποστηρίζει ότι οι ανταγωνιστές της Oλυμπιακής διαπλέκονται και χρηματοδοτούν κόμματα και υποψηφίους. χουν τη δυνατότητα να φθείρουν εκ των έσω την κρατική εταιρεία, όπως επίσης και πολύ μεγαλύτερα μέσα για να την καταγγείλουν για επιδοτήσεις και για... νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού. O βουλευτής του ΠAΣOK Xρίστος Bερελής, ρωτά τους συναρμόδιους υπουργούς Mεταφορών και Oικονομικών αν μετά την εξαιρετικής σοβαρότητας καταγγελία έκαναν έρευνα του θέματος.

Εν κρυπτώ η απόφαση

Κρυφή έμεινε η απόφαση του Κολεγίου των Επιτρόπων είτε λόγω ΔΕΘ, είτε επειδή η Κομισιόν έχει στα χέρια της το προσύμφωνο πώλησης με τον προτιμητέο αγοραστή.

Σιωπή

Καμία αναφορά δεν θα γίνει για τις Oλυμπιακές Aερογραμμές από τον πρωθυπουργό κ. K. Καραμανλή, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη ΔEΘ.

Τα σενάρια

Η κυβέρνηση εξετάζει τρία σενάρια, ανάμεσα στα οποία είναι και η πιθανή προσφυγή στο Eυρωπαϊκό Δικαστήριο, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης μια και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές επιτελούν κοινωνικό έργο.

Καταγγελίες προέδρου ΟΑ
Καταγγελίες κατά των ανταγωνιστών των OA ότι διαπλέκονται και χρηματοδοτούν κόμματα φθείροντας εκ των έσω την κρατική εταιρεία, κάνει ο πρόεδρος των OA, κ. Π. Παπαγεωργίου.

Πηγή: Ημερησία
http://www.imerisia.gr/article.asp?cati ... bid=202288
 
Και το επίμαχο άρθρο του Προέδρου των Ο.Α.:

Συμφέροντα καθηλώνουν την Oλυμπιακή
Eπιδιωκουν είτε τη διατήρηση της παρούσας κατάστασης είτε ακόμη και το κλείσιμο της εταιρείας

Tου Πέτρου Π. Παπαγεωργίου

Τον τελευταίο καιρό και με αφορμή το θλιβερό ατύχημα του αεροσκάφους της Helios, πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το δυστυχές γεγονός και μεταξύ άλλων, γίνεται προσπάθεια ανάδειξης διαφόρων τεχνικών προβλημάτων της Ολυμπιακής και κυρίως των Ολυμπιακών Αερογραμμών, που βρίσκεται υπό ιδιωτικοποίηση. Τα διάφορα και συνήθη περιστατικά τεχνικών βλαβών εξογκώνονται, διαστρεβλώνονται, πακετάρονται και αναπαράγονται από σωματεία, συνδικαλιστές πολιτικούς, ως και άτομα ή ενδιαφερόμενους που αποσκοπούν είτε στη διατήρηση κεκτημένων δικαιωμάτων και συνέχιση της παρούσας κατάστασης, είτε επιδιώκουν με πλάγιους τρόπους το κλείσιμο της εταιρείας - δηλαδή την μη Ιδιωτικοποίηση - με σκοπό την ικανοποίηση απώτερων στόχων τους. Οι αεροπορικές εταιρείες εργάζονται βάσει συγκεκριμένου προγράμματος πτήσεων το οποίο στηρίζεται στο σύστημα κρατήσεων από σήμερα και έως 6 μήνες. Ποιος θα κλείσει εισιτήριο να πετάξει με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές τον Οκτώβριο, όταν δημοσιεύονται πληροφορίες ότι η εταιρεία κλείνει τον... Σεπτέμβριο;

Eτσι, και με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου που αναπαράγονται στα ΜΜΕ, καλλιεργείται συνειδητά πλέον κλίμα «κλεισίματος» της εταιρείας. Χρησιμοποιούνται μάλιστα και πιο κομψοί όροι όπως «....η εταιρεία θα τεθεί σε εκκαθάριση εν λειτουργία, βάσει του άρθρου 46α ή σε εκκαθάριση και τμηματική πώληση των περιουσιακών της στοιχείων...». Βεβαίως, υπάρχουν και οι λεγόμενοι ρομαντικοί ή κρατικιστές, σοσιαλιστές της προ του 1986 νοοτροπίας και ιδεολογίας περί κράτους – κρατικών επιχειρήσεων και διευθυνόμενης οικονομίας (στην Ελλάδα οι νέες ιδεολογίες και η εξέλιξή τους αργούν πολύ να φθάσουν) και οι οποίοι πιστεύουν ακόμη στον κρατικό έλεγχο.

Οι υποστηρικτές της ιδεολογίας του 46α φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία εκκαθαριστού και των προβλημάτων της εκκαθάρισης, γράφουν – συγγράφουν, παραπλανούν διότι δεν ομολογούν ότι πρόκειται περί εκκαθάρισης και όχι διατήρησης της λειτουργίας της εταιρείας.

Η εφαρμογή του άρθρου δοκιμάστηκε ουσιαστικά στην περίπτωση της Πειραϊκής Πατραϊκής, μιας εταιρείας που διέθετε πρώτες ύλες, ημι-έτοιμα προϊόντα, έτοιμα βιομηχανικά προϊόντα και εμπορεύματα, είχε εγκαταστάσεις βιομηχανικές σε σειρά παραγωγής, πάγια περιουσιακά στοιχεία και το πιο σημαντικό δεν ήταν στον κλάδο των υπηρεσιών και ειδικότερα των αεροπορικών εταιρειών.

Eτσι, λοιπόν, όλοι αυτοί οι οποίοι ασχολούνται με διάφορα σενάρια για την μετά το κλείσιμο της Ο.Α. περίοδο, αφού το θεωρούν δεδομένο, δεν προβληματίζονται για το πώς θα πραγματοποιηθεί η ιδιωτικοποίηση –πόσο μεγάλη ζημιά θα κάνει στους ανταγωνιζόμενους;– αλλά με την επόμενη ημέρα της ανακοίνωσης της Ε.Ε. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι όλες οι σοβαρές εταιρείες (και χωρίς τους τόσο σοβαρούς δικηγόρους και συμβούλους τους ενασχολούμενους με το 46α) έκλεισαν χωρίς να υφίσταται η παραμικρή ένδειξη ή πληροφορία την προηγούμενη ημέρα του κλεισίματος (π.χ. Swiss Air, Sabena). Το κλείσιμο μιας αεροπορικής εταιρείας ακολουθεί την ίδια λογική της επίσημης υποτίμησης του νομίσματος... δεν ανακοινώνεται εκ των προτέρων...

Πηγή: Καθημερινή

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 005_155819
 
Κάπου σε μία εκπομπή άκουσα για το μέλλον των ΟΑ την πιθανή εφαρμογή, λέει, του "Σουηδικού Μοντέλου"...
Μπας και υπάρχει κάποιος που να κατέχει από ...."σουηδικά μοντέλα"... :?:
 
O K. Papageorgiou exei dikio, pouthena ston kosmo den anakoinonetai ot kleisimo mias aeroporikis eterias, mporei na yparxoun endiksis alla oxi auto pou ginetai edo kai pou exei ginei toulaxiston alles 3 fores kai apo tin proigoumeni kubernisi me upourgous opos o k. Pagalos pou elege oti den exei zoi h OA kai oti autos kai to Ypourgio tou den taksideuoun me OA, ta elege dimosia stin TV! O k. Papandreou kai h parea tou ta exoun ksexasi auta bebea kai katigoroun tous torinous. Oxi oti kanoun kala kai autoi. Oi dimosiografoi pantos, pou ta kseroun ola, eno den kseroun pou tous pan ta 4 kai kimountai orthioi, skaboun to lako tis eterias edo kai polla xronia. Pos tha eniothan ean ebgainan fimes gia kleisimo tis efimeridas h tou kanaliou pou douleuoun?
Ego pantos eimai yper tis EU gia tin epistrofi ton xrimaton, pou anoikoun stous forologoumenous polites autis tis xoras, kai sto kleisimo tis eterias pou den prosferi pleon tipote sto epibatiko koino. Ta agona dromologia mporei na ta kanei kai enas idiotis i mia nea mikri 'kratiki' eteria me 5 aeroskafoi 30 theseon pou na exei auto toi skopo tis agones grammes!
Ton antagonismo sta dromologia eksoterikou ton exoume kai tora mias kai i OA den prosferei tipote, se olles tis grammes einai miopsifia.
Sto esoteriko to keno tha to kalipsi arxikos h Aegean kai sigoura, sintoma tha anoiksoun kai 1-2 alles eteries pou tha feroun pali ton antagonismo, elpizo mono na einai sobares eteries toulaxiston epipedou Aegean!
H EuroAir p.x. tha mporei na exei mellon ean den yparxi h OA.
Makari na eitan kerdofora oi Olympic kai na min mpainame se tetoies peripeteies alla oi Politikoi kai oi Sindikalistes den afisan toses kai toses prospathies na karpoforisoun. Kai poli sosta h EU den epitrepei tin kratiki xrimatodotisi kai to koukoulouma tis doliofthoras. Ego tha eithela kapioi politikoi kai sindikalistes na plirosoun gia auta pou eginan kai ginontai stin OA, na perasoun apo diki toulaxiston.
To allo pali oti oi ypaliloi ton OA tha metataxthoun se alles ypiresies tou dimosiou? Diladi tha sinexisoume na tous plironoume eno den tha douleuoun? Diladi ean h eteria pou douleuo ego, Plaisir Catering, ean kleisi tha me baloun se alli eteria amesos? Kai tha plironoume kanonika?
Etsi egine kai stis periptoseis tin Sabena kai Swissair?
Giati 2 metra kai 2 stathma? Pou einai edo h EU?
 
Εξετάζεται πρόταση της Aegean

Aναπόφευκτο μοιάζει πλέον το κλείσιμο της Ολυμπιακής, μετά την επικείμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θα ανακοινώσει πιθανότατα την Τετάρτη και θα ζητά από τις OΑ και την Oλυμπιακή να επιστρέψουν στο Δημόσιο παράνομες ενισχύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ.

Περίπου 50 χρόνια μετά την ίδρυσή της και σχεδόν 11 χρόνια από την ημέρα που οι κοινοτικές υπηρεσίες κατέστησαν σαφές στην Ελλάδα ότι ο «εθνικός αερομεταφορέας της» πρέπει να εξυγιανθεί ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει χωρίς κρατικές ενισχύσεις, η ώρα της κρίσεως έφθασε για την Oλυμπιακή.

Η κυβέρνηση καταβάλει αγωνιώδεις προσπάθειες για να αποφύγει το κλείσιμό της, που συνεπάγεται μεγάλο πολιτικό κόστος.

O πρωθυπουργός ήταν σαφής στις οδηγίες του προς τους αρμόδιους υπουργούς, λέγοντας ότι θέλει να αποφύγει το κλείσιμο της εταιρείας και ότι η Oλυμπιακή πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί.

Ωστόσο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που έδωσε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής παραδέχτηκε πως «με την επιφύλαξη της οριστικής απόφασης της ΕΕ την ερχόμενη Τετάρτη, η Ολυμπαική με την παρούσα μορφή και δομή της δεν μπορεί να λειτουργήσει. Επεξεργαζόμαστε εναλλακτικές λύσεις για την επόμενη ημέρα, με γνώμονα την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων».

Εφόσον ο διαγωνισμός ναυάγησε- αφού κανένας από τους υποψήφιους αγοραστές δεν αγοράζει την εταιρεία υπό αυτές τις συνθήκες- η κυβέρνηση αναζητεί έναν ιδιώτη αγοραστή ο οποίος θα πάρει το όνομα Oλυμπιακή και θα αναλάβει το έργο της εταιρείας που θα διακόψει τη λειτουργία της.

«Αυτό θα ήταν το ιδανικό για την κυβέρνηση» υποστηρίζει στο Βήμα της Κυριακής ο υπουργός Oικονομίας και Oικονομικών Γ.Αλογοσκούφης, το πρόβλημα όμως είναι ότι ο ιδιώτης αυτός δεν βρίσκεται.

Στο πλαίσιο της αναζήτησης λύσης, η κυβέρνηση θα εξετάσει πρόταση της Aegean, η οποία είχε κατατεθεί προ καιρού αλλά ουδέποτε εξετάστηκε, για να αγοράσει κομμάτια της Oλυμπιακής, όχι όμως την εταιρεία.

Η κυβέρνηση ανέθεσε στη Lazard που είναι ο σύμβουλός της να διαπραγματευθεί αυτήν τη λύση με την Aegean, η οποία όμως έχει ήδη παραγγείλει 20 νέα αεροπλάνα, οπότε δεν ξέρουμε πλέον κατά πόσον ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε αγορές αεροσκαφών της Oλυμπιακής ή μόνο σε αγορές άλλων στοιχείων της.

Σε καμία περίπτωση πάντως, λέει ο κ. Αλογοσκούφης, δεν θα αμφισβητήσει το Δημόσιο την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δεν θα πάει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. O ίδιος χαρακτηρίζει την εκκαθάριση εν λειτουργία της εταιρείας ως «αργό θάνατο» και θεωρεί πιθανότερη την τμηματική πώληση της επιχείρησης.

Η απόφαση

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμάται πως θα υιοθετήσει μια απόφαση η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, θα υποχρεώσει την Oλυμπιακή να επιστρέψει (εντόκως) όλες τις οικονομικές ενισχύσεις τις οποίες καταχρηστικώς, κατά τη γνώμη των Βρυξελλών, έλαβε την τελευταία τριετία από τον κρατικό κορβανά. Πρόκειται για ποσόν της τάξεως των 550 εκατ. ευρώ.

Αν η Oλυμπιακή δεν ανταποκριθεί σε αυτή τη - μη ρεαλιστική με βάση την οικονομική κατάστασή της- απαίτηση των Βρυξελλών, τότε το ελληνικό κράτος θα βρεθεί αντιμέτωπο με τον κίνδυνο να του επιβληθεί σε έναν-ενάμιση χρόνο ημερήσιο πρόστιμο, για όσο χρονικό διάστημα δεν πράττει τα δέοντα με την Oλυμπιακή.


source: in.gr



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Γιατί μου είναι τόσο δύσκολο να πιστέψω ότι η Α3 δεν θα σώσει τελικά την ΟΑ? Με την εισαγωγή του νέου τύπου και την αντικατάσταση των Boeing, τι να κάνει η Aegean το στόλο της ΟΑ? Ίσως πάρει το catering (που ξέρει να κάνει πατατοσαλάτα!) άντε και στην καλύτερη περίπτωση και καμια 2 το πολύ 3 Α340 (που ανήκουνε στο κράτος ουσιαστικά και το οποιο θέλει έσοδα από την πώληση της ΟΑ) για να επεκτείνει τη συνεργασία της LH σε υπερατλαντικό επίπεδο και για να καλύψει (εκμεταλλευτεί) κάποια κενά τα οποια αναπόφευκτα δημιουργούνται με το κλείσιμο της ΟΑ...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top