Κυβερνητική απόφαση για την Ολυμπιακή
Σε δεκαπέντε μέρες ή θα εκκαθαριστεί η Ολυμπιακή εν λειτουργία ή θα έχει πουληθεί
Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2005
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θοδωρής Ρουσόπουλος σε ερώτηση που δέχθηκε σχετικά με τους κινδύνους που εγκυμονεί το σενάριο της εκκαθάρισης της Ολυμπιακής Αεροπορίας εν λειτουργία δήλωσε ότι η κυβέρνηση λαμβάνει όλες τις πρόνοιες ώστε να μην συμβεί κάτι τέτοιο, αφήνοντας αιχμές ότι η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει το σχέδιο αυτό.
Επίσης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Το Βήμα της Κυριακής", ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφης, δήλωσε ότι "η Ολυμπιακή με το σημερινό της σχήμα έχει τελειώσει" και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για την πώληση της εταιρίας, χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων, αποκαλύπτοντας πάλι ότι η κυβέρνηση θα επιλέξει το σχέδιο της πώλησης. Παράλληλα, η κυβέρνηση έδωσε διορία ως τις αρχές Οκτωβρίου στο σύμβουλό της που χειρίζεται το θέμα της ιδιωτικοποίησης (Lazzard) να διερευνήσει εάν υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές.
Η κοινοπραξία Olympic Investors - York Capital φαίνεται ότι συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, αφού εκπρόσωποι της δήλωσαν ότι η συμφωνία για την εξαγορά της εταιρίας μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου, δεδομένου ότι οι συζητήσεις με τη Lazzard βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, η κυβέρνηση πρέπει να προσδιορίσει το συντομότερο και με ακρίβεια το ποσό που βαρύνει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης για την επιτυχία της πώλησης φαίνονται και από την κατάθεση τροπολογίας που προβλέπει την προστασία των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τους πιστωτές τους, όχι για έναν ως τρεις μήνες, όπως έγινε τις προηγούμενες φορές, αλλά για πέντε ολόκληρους μήνες ως την 28η Φεβρουάριου 2006.
"Μέχρι και την 28η Φεβρουαρίου 2006, δεν επιτρέπονται οι διαδικασίες και η λήψη μέτρων ατομικής, ή συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης, συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλιστικών μέτρων, καθώς και των προσωρινών διαταγών, εντός ή εκτός της χώρας, σε βάρος των εταιρειών `Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.`, `Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες Α.Ε.` και `Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.` και οποιουδήποτε περιουσιακού τους στοιχείου, ομοίως δε και κατά παντός παραρτήματος τούτου, αναγκαίου ή πρόσφορου προς εξυπηρέτηση αυτού, ή των χρηστών του, οι δε τυχόν ανωτέρω εκκρεμείς διαδικασίες, καθώς και οι συνέπειες των μέτρων τούτων αναστέλλονται κατά το άνω διάστημα. Των ανωτέρων περιορισμών, εξαιρείται το Ελληνικό Δημόσιο", αναφέρει η τροπολογία.
Τα σωματεία
Με όλα αυτά τα σενάρια σε εξέλιξη, τα σωματεία των εργαζομένων της εταιρίας αρχίζουν γενικές συνελεύσεις, για να καθορίσουν τη στάση τους. Την Τρίτη θα πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία της ΓΣΕΕ στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας "Ελευθέριος Βενιζέλος" συγκέντρωση όλων των εργατικών κέντρων των 32 νομών της χώρας όπου υπάρχουν αεροδρόμια, προκειμένου να διαμορφωθεί ενιαία στάση των συνδικάτων.
Η θέση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και του υπουργείου Μεταφορών
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ολυμπιακής Αεροπορίας - Υπηρεσίες ΑΕ, αφού πρώτα ενημερώθηκε για το περιεχόμενο της απόφασης του Κολεγίου των Επιτρόπων από τους Νομικούς Συμβούλους που εκπροσωπούν την εταιρία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αργά το Σάββατο το βράδυ αποφάσισε:
Να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και πράξεις προς όλες τις κατευθύνσεις για τη διασφάλιση του Εταιρικού Συμφέροντος.
Η θέση του υπουργείου Μεταφορών είναι ότι ακόμα και αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, η παλιά εταιρία της Ολυμπιακής Αεροπορίας πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο της εκκαθάρισης, με αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της, καθορισμό του ενεργητικού και του παθητικού της και τμηματική πώληση -μέσω διαγωνισμών- των τμημάτων της επίγειας εξυπηρέτησης, της τεχνικής βάσης και της μεταφοράς εμπορευμάτων.
Θοδωρής Κουμέλης - Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2005
link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1