Iran Air

Στις 27 Ιανουαρίου θα μάθουμε, καθώς τότε θα γίνει η υπογραφή στο Παρίσι από τον πρόεδρο Χασάν Ροχανί, στο μόνο που αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών Αμπάς Αχουντί ήταν ο αριθμός των α/φ 114 και όχι οι τύποι α/φ.
 
To Iran συνεχίζει τη νοοτροπία του "πετάω ότι παλαιότερο vintage υπάρχει" με την προσθήκη ενός Α310 passenger στο στόλο της Iran Air, EP-RBD που έρχεται να προστεθεί στο έτερο Α310 EP-IBK
 
Τι άλλο να κάνει η Iran Air;;
Ο πολιτισμένος δυτικός κόσμος τους έχει σακατέψει στις κυρώσεις με αποτέλεσμα να πετάνε σακαράκες αφού καινούργια αεροσκάφη ή κινητήρες δεν μπορεί να τους προμηθεύσει κανείς. Ο μέσος Ιρανός ( και όχι μόνο ) πολίτης είναι αναγκασμένος να κινδυνεύει την ζωή του πετώντας με αεροσκάφη-φέρετρα, ενώ η Δύση πιστεύει ότι έτσι θα ασκήσει πίεση στο καθεστώς. Η απόλυτη παράνοια δηλαδή...:wall:
 
Καλα τα Boeing, τα Airbus ή τα ΑΤR γιατί δεν μπορούν να παραδοθούν; Η ΕΕ δεν εχει νομιζω καποια (επίσημα) αντίποινα προς το Ιραν σε ότι αφορά αεροπορικό εξοπλισμό. Αμερικανικος δακτυλος φαίνεται να παίζει και εδω...θα δικαιολογούνται με το ότι οι κινητήρες ειναι αμερικανικοι ή βρετανικοι...
 
Λόγω των κανονισμών εξαγωγής των ΗΠΑ (ITAR), κανένα component που έχει σχεδιαστεί (κατασκευαστεί, κλπ.) στις ΗΠΑ, δεν μπορεί να εξαχθεί χωρίς την ρητή συγκατάθεση των αρμόδιων Αρχών των ΗΠΑ.Και τα components στα Airbus/ATRs εκ των ΗΠΑ προερχόμενα είναι αναρίθμητα. Μερικά παραδείγματα- Fuel Pumps, DFDRs, Oxy bottles, relays, switches, Fire Detectors.
 
Σιγα μην δωσουν συγκαταθεση. . .θα πρεπει να περιμενουμε ενα full κινεζικο Α/Φ για το Ιραν !
 
Το οποίο δεν υπάρχει.. Φυσικά και το C919 έχει σε μεγάλο βαθμό Αμερικάνικα συστήματα και μονάδες..
 
Υπενθυμίζω ότι οι κυρώσεις εναντίον του Ιράν είχαν αποσυρθεί το 2016 αφού διαπιστώθηκε ότι συμμορφωνόταν με τη συμφωνία για τη μη ανάπτυξη πυρηνικών όπλων (με την ΙΑΕΑ να το επιβεβαιώνει). Το 2018 ο τότε στούρνος in chief του Λευκού Οίκου απέσυρε μονομερώς τις ΗΠΑ από τη συμφωνία και επανέφερε τις κυρώσεις, με την ΕΕ να διαφωνεί μέχρι και σήμερα.

Συνεπώς, δεν είναι «ο δυτικός κόσμος» γενικά που τιμωρεί το Ιράν, αλλά οι ΗΠΑ που απαγορεύουν (μεταξύ άλλων) και την εξαγωγή αεροπορικής τεχνολογίας. Και επειδή δεν υπάρχει αεροσκάφος χωρίς βασικά αμερικανικά components, οι ιρανικές εταιρείες βασίζονται στο λαθρεμπόριο, στον κανιβαλισμό και στην αντιγραφή.

Μια ενδιαφέρουσα πτυχή: Το Ιράν συμφώνησε πρόσφατα να συντηρεί ρωσικής «ιδιοκτησίας» (κλεμμένα δηλαδή) δυτικά αεροσκάφη. Αν η απόφαση του στούρνου της Ουάσινγκτον δεν είχε συμβεί το 2018 και τα Airbus και τα Boeing παραδίδονταν κανονικά στο Ιράν ως σήμερα, οι αγιατολάδες δεν θα αναλάμβαναν αυτήν τη συντήρηση γιατί θα είχαν πολλά να χάσουν. Ενώ τώρα δεν έχουν να χάσουν τίποτα.

Ως γενικότερο σχόλιο, δεν είναι προς το συμφέρον της ανθρωπότητας να υπάρχουν καθεστώτα όπως Ιράν, Λευκορωσία, Ρωσία, Βόρεια Κορέα κ.λπ. Προσωπικά, θα προσέθετα τη Σαουδική Αραβία και τις διάφορες ελέω Θεού αραβικές μοναρχίες, αλλά αυτοί κάνουν καλές μπίζνες και αγαπούν την Αμερική. Οι αγιατολάδες του Ιράν πουλάνε δήθεν επανάσταση και κοράνι. Συμπαθώ πολύ τους Πέρσες, πιστεύω ότι είναι ένας πολιτισμός που ατυχώς κατακτήθηκε από φανατικούς θρησκόληπτους. Μακάρι να απαλλαγούν από το μεσαιωνικό τους καθεστώς, έχουν όλα τα φόντα να γίνουν (κάποτε) κάτι πολύ καλύτερο από αυτό που είναι.
 
Οι Κινέζοι θα έρθουν σίγουρα, ίσως και να επανέλθει και η Ρωσία στο προσκήνιο πριν τα "βρούνε" οι Αμερικάνοι με τους Ιρανούς...αν κρίνω από την εξέλιξη των Κινέζων σε λίγο μάλλον δεν θα χρειάζονται καν αμερικανικά εξαρτήματα...
 
Top