Κρατική ενίσχυση στην Aegean

Βασική πλάνη όλων των κρατιστών είναι πως το κράτος δημιουργεί το ιδιο το χρήμα που δαπανά.
Δεν είναι δικό του, η υπεραξία της δικής μας εργασίας είναι που την (υπερ)φορολογεί!
Οπότε τα λεφτά μας που θα δώσει για να επιβίωσει μια εταιρεία που εχει αποδειχτεί για τα κρατικά ταμεία χήνα που γεννάει χρυσά αυγά είναι στη πραγματικότητα δικά μας.

Και σίγουρα ως πολίτης και φορολογούμενος γνωρίζω πως όποιον και να βάλει το δημόσιο στο ΔΣ της Αιγαίου δεν θα ενεργήσει υπερ των συμφερόντων μου. Αντίθετα θα είναι ενα ακόμα εμπόδιο στην προσπάθεια ανάκαμψης της εταιρείας και του κλάδου γενικότερα.
Αν λοιπόν το ΔΣ αποφασίσει να αυξήσει τις αποδοχές του κατα 400% και να πάρουν απο δυο εταιρικές Λαμποργκίνι ο καθένας τους , εισηγμένη είναι θα το μάθουμε και θα το αντιμετωπίσουμε. Επαναλαμβάνω, πρόκειται περι εισηγμένης εταιρείας και οχι για δημοτικής επιχείρησης που Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει εις υγείαν των κορόιδων δημοτών.
Πάντως αυτο δεν το έκαναν ουτε τις καλές εποχές. Πολυ πιθανότερο μου φαίνεται να συμβεί με δημοσίους υπαλλήλους στο ΔΣ.
 
Πραγματικά ο συλλογισμος του Karamitros Air, ειναι αντικείμενο προς εξέταση, αφου υπαραμύνεται της επιλογής να δοθουν τα χρήματα στην Aegean με τα κριτήρια που δινονται, άρα το κράτος δηλαδή παιρνει σωστές αποφάσεις... Την ιδια στιγμή πιστεύει ακραδαντα οτι το ΙΔΙΟ κράτος δεν μπορεί να πάρει σωστές αποφάσεις αν έχει μέλος που αυτό ορίζει στο Δ.Σ. Λες και το κράτος πήρε αποφάσεις ώς ενα αεναο όν, δεν υπάρχει κάποιο μυαλο που αποφάσισε για τον τρόπο δανειοδότησης και οταν χρειαστεί το ίδιο μυαλο θα βάλει καποιον άχρηστο δημόσιο υπάλληλο, πιθανον κάποιον κηπουρό της παλιάς ΟΑ (που τόσο αγαπά ο συγκεκριμένος), για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του Δημοσίου !!! Να επιλέξει λοιπόν ο αγαπητός, μπορεί ή δεν μπορεί το Δημόσιο να αποφασίζει σωστά δια των εκπροσώπων του ??
 
Airfan τις σοφιστείες τυπου το μπουζούκι ειναι όργανο, ο αστυνομικός ειναι όργανο αστες για την τοπική.
Το κράτος και οι υπάλληλοι του δεν μπορούν να κάνουν τον μάνατζερ.
Καλώς αποφάσισε η κυβέρνηση πως πρέπει να δώσει λεφτά σε εργαζομένους και επιχειρήσεις και ακόμα καλύτερα που αποφάσισες πως τα στελέχη των υπουργείων δεν έχουν καμία δουλειά να το γυρίσουν σε CEO, CFO ή σε COO.
Τωρα για τους νοσταλγούς της συχωρεμένης ΟΑ υπάρχει και άλλη λύση.
Ανοίξτε μια εταιρεία εσείς οι νοσταλγοί της, πετάξτε στις πέντε ηπείρους και στις επτά θάλασσες και βάλτε για Τσέο βετεράνο ράμπερ!
Εγω μαζί σας!!! :mrgreen:
 
Καταρχάς δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία α) αν το κράτος έχει την παραμικρή ιδέα για το πώς να μανατζάρει μια μεγάλη αεροπορική β) αν η διοίκηση της Α3 θέλει να κάνει αρπαχτή με τα λεφτά ή να ξεπεράσει τα εμπόδια της πανδημίας για να επιστρέψει εκεί που ήταν, κερδοφόρα. Νομίζω εδώ τουλάχιστον γνωρίζουμε ότι η Α3 δεν είναι εταιρεία της αρπαχτής.

Για όλα τα υπόλοιπα, δεν νομίζω ότι χρειάζεται πολλή συζήτηση. Αν κλείσει είναι οικονομική καταστροφή μερικών δις για την Ελλάδα (σε βάθος 3-4 χρόνων μέχρι να την αναπληρώσει κάποια άλλη) και κοινωνική καταστροφή για τους 3000 εργαζόμενους της (δευτερεύον, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ πολλές εταιρείες στην Ελλάδα με τέτοια νούμερα).

Οπότε έχουμε μια ζυγαριά:

α)δίνω 120εκ (τους φόρους ενός τριμήνου της εταιρείας) με προοπτική να βγάλω λεφτά από αυτό (πολλά ίσως) και το ρίσκο να χάσω κάποια (αλήθεια πόσοι πιστεύουμε εδώ ότι η Α3 δεν μπορεί να γίνει κερδοφόρα με την λήξη της πανδημίας;) και
β) δέχομαι το ρίσκο να χάσω μερικά δις ευρώ, λόγω μέτρων που εγώ πήρα (σωστά) ως κράτος, για τα επόμενα χρόνια από χαμένους φόρους, ανεργία, επιβάτες που δεν θα έρθουν, επιβάτες που θα πληρώσουν ξένες εταιρείες και ξένους φόρους κοκ.

Νομίζω είναι ηλίου φαεινότερο τι είναι πιο υπεύθυνο να γίνει. Οι αριθμοί πρέπει να μιλήσουν και όχι τα πολιτικά μας και προσωπικά μας πιστεύω. Μιλάμε για λεφτά και την τσέπη μας.
 
Η «λύση» που προτάθηκε από μέλη εδώ, είναι τα 120 εκατ. ευρώ να αγοράσουν ποσοστό αντίστοιχο της σημερινής χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας μαζί με τα αντίστοιχα δικαιώματα στη ΓΣ και στο ΔΣ. Δηλαδή, κάπου το 40% της εταιρείας, πράγμα που σημαίνει de facto κρατικοποίηση, αλλά αυτό μάλλον διέλαθε της προσοχής όσων προτείνουν «εξασφάλιση» του δημοσίου με αυτόν τον τρόπο.

Συμφωνώ κι εγώ πως το ιστορικό της εταιρείας και των στελεχών της καθιστά μάλλον απίθανο το ενδεχόμενο τα λεφτά των φόρων μας να πάνε σε Lamborghini και δερμάτινους καναπέδες στο Κτήριο 57 (η Βιλτανιώτη δεν στεγάζει πλέον τη διοίκηση). Συνεπώς, δεν φοβάμαι ότι τα 120 εκατ. θα γίνουν μπόνους και τζακούζι.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας τα πηγαίνει καλά όταν η υπόλοιπη κοινωνία τα πάει καλά. Συνεπώς, συμφέρον του κράτους είναι να εξασφαλίσει την επιβίωσή της σε καθεστώς συνεχόμενου lockdown επειδή γνωρίζει πως όταν τα πράγματα ισιώσουν (και βγούμε απ' τα σπίτια μας υγιείς και με όρεξη για ταξίδια), η Α3 ξέρει πολύ καλά πώς να ξαναγίνει και μεγάλη και κερδοφόρος.

Με άλλα λόγια, το κράτος κάνει τη δουλειά του (υπερασπίζεται την υγεία και την οικονομία) και η Α3 τη δική της. Δεν έχει λόγο ο ένας να μπλέκει στα πόδια του άλλου. Η Aegean περιμένει από το κράτος να κρατήσει ένα πλαίσιο στο οποίο αυτή θα μπορεί να λειτουργεί (η ενίσχυση των επιχειρήσεων είναι σ' αυτό το πλαίσιο), το κράτος περιμένει από την Aegean να πετάει αεροπλάνα με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα, δεδομένων των συνθηκών.

Τα παραπάνω απαντούν και στο φλέγον ερώτημα «Γιατί το κράτος δεν θέλει να συμμετάσχει στη διοίκηση;»: Γιατί δεν είναι δουλειά του. Το κράτος (τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και η σημερινή) γνωρίζει πολύ καλά ότι η Α3 διοικείται από ικανούς ανθρώπους οι οποίοι δεν χρειάζονται διορισμένο παιδονόμο για να «εξασφαλίσει» ότι τα 120 εκατ. (10% του περσινού τζίρου) θα αξιοποιηθούν σωστά.
 
OveLix":1f66keh6 said:
Τα παραπάνω απαντούν και στο φλέγον ερώτημα «Γιατί το κράτος δεν θέλει να συμμετάσχει στη διοίκηση;»: Γιατί δεν είναι δουλειά του. Το κράτος (τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και η σημερινή) γνωρίζει πολύ καλά ότι η Α3 διοικείται από ικανούς ανθρώπους οι οποίοι δεν χρειάζονται διορισμένο παιδονόμο για να «εξασφαλίσει» ότι τα 120 εκατ. (10% του περσινού τζίρου) θα αξιοποιηθούν σωστά.

Ούτε δουλειά του κράτους είναι η χρηματοδότηση εταιρειών.Αν θέλει μια εταιρεία να χρηματοδοτηθεί οι διαδρομές είναι γνωστές.Χρηματιστήριο,τράπεζες,και καταβολή μετρητών από τους μετόχους,.Όχι από κράτος...
Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες.
 
Luz Με την ιδια λογική δεν ειναι δουλειά του κράτους να πληρώνει επιδόματα, επιδοτήσεις, έκτακτες ή τακτικές ενισχύσεις και να καλύπτει μόνιμες ζημιές σε ενα κάρο κρατικές και ημικρατικές επιχειρήσεις.
Με την ιδια λογική (σου) το κράτος δεν είχε καμία δουλειά να απαγορεύει σε επιχειρήσεις να λειτουργούν και στο κόσμο να ταξιδεύει.
Το κράτος όταν δίνει ενα επίδομα 400 Ευρω στον άνεργο, λεφτά που ο ίδιος του τα εχει πληρώσει μέσω φόρων και εισφορών δε του λέει σε ποιο σουπερμάρκετ να παει και ποιο σαμπουάν ή σαλάμι να ψωνίσει γιατί δεν είναι δουλειά του.
Παρομοίως τα 120 εκατομμύρια που δύναται να τα πάρει πίσω αν πάνε καλα τα πράγματα είναι χρήματα που η Αιγαίου του τα έχει ήδη δώσει στο πολλαπλάσιο!
Και αν η εταιρεία επιβιώσει θα του δώσει ακόμα περισσότερα.
 
Καραμήτρο επανειλημμένα γράφεις ανοησίες.Πότε απαγόρευσε σε εταιρείες να λειτουργούν και στον κόσμο να ταξιδεύει;Τι αηδίες είναι αυτές;Όσο για τα επιδόματα που λες ότι δίνει,στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής,σωστά τα δίνει αλλά τα δίνει με κανόνες.Δε χάρισε σε κανέναν λεφτά ενώ δεν τα είχε ανάγκη...Αν ο άλλος δεν μπορεί να ζήσει δε θα τον αφήσει να πεθάνει.Αλλά δε θα δώσει λεφτά σε κάποιον που έχει 4-5 ακίνητα και καταθέσεις.
Αν αναφέρεις ξανά το nick μου θα σε αγνοήσω επιδεικτικά.Δεν έχεις να προσφέρεις τίποτα στο παρόν θέμα...Όλο θεωρίες και ανοησίες.
 
Φιλε Luz,

Πάντως η Ευρωπαική Επιτροπή διαφωνεί μαζί σου και συμφωνεί με το Καραμήτρο

State aid: Commission approves €150 million Austrian subordinated loan to compensate Austrian Airlines for damages suffered due to coronavirus outbreak

The support will take the form of a €150 million subordinated loan, which is lower than the estimated damage directly caused to the airline in the period from 9 March 2020 to 14 June 2020 due to the travel restrictions implemented to limit the spread of the coronavirus.

https://ec.europa.eu/commission/pressco ... IP_20_1275

Ευχαριστώ,
 
LUZ μην επιβεβαιώνεις διαρκώς πόσο αλλού για αλλού είσαι με το τι συμβαίνει γύρω μας.
Ελάχιστες εμπορικές επιχειρήσεις είναι ανοικτές. Στειλε κάποιο μήνυμα στο 13033, οχι τώρα αλλά απο αύριο μετα τις 05:00 και διαπίστωσε το μόνος σου!

Ολες οι χωρες του κόσμου έχουν επιβάλλει απο τεράστιους περιορισμούς μέχρι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις ανάμεσα σε νομούς και περιφέρειες της ίδιας χώρας, πόσο μάλλον σε διεθνείς προορισμούς.
Δεν ζεις στο Ματριξ, αυτή είναι η πραγματικότητα.
Και οι κλάδοι Μεταφορών και Τουρισμού ειναι αυτοί που επλήγησαν απο αυτα τα μέτρα περισσότερο απο οποιονδήποτε αλλο.
Μάντεψε, τα κράτη τα επέβαλαν στους πολίτες τους και στις επιχειρήσεις τους.
Οχι Εξωγήινοι, η Λέσχη Μπίλντεμεργκ ή ο Μπιλ Γκέιτς...

Και η Ελληνική οπως και ολες οι κυβερνήσεις του κόσμου προσπαθούν να στηρίξουν εκτος απο τους ανέργους και τις επιχειρήσεις τους. Γιατι αυτές δίνουν δουλειά και δημιουργούν τον εθνικό πλούτο. Γιατι αυτές μπορούν εφόσον επιβιώσουν να μειώσουν την ανεργία. Επιθυμούν να έχουν πολίτες που εργάζονται αντι για εκατομμύρια ανέργων που παρακαλάνε για συσσίτιο.

Επειδή δεν βλέπω να προσφέρεις τίποτα ουσιαστικό στην συζήτηση πήγαινε καλύτερα μια βόλτα στο κέντρο να διαπιστώσεις οτι σου λέω. Τουλάχιστον θα μας προσφέρεις γέλιο σαν την κυρία.
:with:
https://www.youtube.com/watch?v=mjPZv54VXQs&ab_channel=LubenTV
 
Top