- Εγγραφή
- 04/09/2003
- Μηνύματα
- 3.802
- Likes
- 181
Ανοίγω ένα topic για το νέο πολιτικό αερολιμένα που πρόκειται να λειτουργήσει στην Ανδραβίδα από το 2009. Το κόστος κατασκευής του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 5.700 m² ανέρχεται στα 23.700.000 EUR.
Στο αεροδρόμιο λειτούργησε πολιτικός αερολιμένας και παλιότερα από το 1968 ως το 1986, εξυπηρετώντας κυρίως πτήσεις charter από την Ευρώπη. Στη συνέχεια με τη λειτουργία πολιτικού αερολιμένα στον Άραξο από το 1984, η πολιτική χρήση της Ανδραβίδας σταμάτησε. Τα charters πλέον προς τη Δυτ. Πελοπόννησο χρησιμοποιούσαν τον Άραξο, στον οποίο συνεχίζει ως σήμερα να λειτουργεί πολιτικό αεροδρόμιο και μάλιστα αναβαθμίζεται. Πολιτικοί κυρίως λόγοι οδήγησαν στη λήψη απόφασης επαναλειτουργίας του α/δ Ανδραβίδας ως πολιτικού, παρόλο που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 30 km (!!!) από τον Άραξο. Για την επαναλειτουργία αποφασίστηκε πως ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η δημιουργία νέου αεροσταθμού, ενώ θα χρησιμοποιηθεί το υπάρχον δάπεδο στάθμευσης. Πληροφορίες και μακέτα του αεροσταθμού - του οποίου η μελέτη έχει ολοκληρωθεί από το 2003 - φαίνονται παρακάτω:
http://www.hellinikimeletitiki.gr/projects/tourism/airport_andravida.html
Ωστόσο η δημοπράτηση του καθυστέρησε. Ενώ είχε ενταχθεί σε παλιότερο προγραμματισμό της ΥΠΑ για ολοκλήρωση ως το 2005, το έργο δεν προχώρησε. Το 2006 ήρθε απόφαση από το ΣτΕ που ακυρώνει την απόφαση απαλλοτρίωσης έκτασης 197 στρ. από το 1973 που προορίζονταν για κατασκευή αεροσταθμού.
http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=467218&nt=103
Τελικά η ΥΠΑ προχωρά σε εκ νέου μελέτη χωροθέτησης των εγκαταστάσεων σε νέο χώρο που θα παραχωρήσει το ΓΕΑ, και θα γίνουν στη συνέχεια οι απαραίτητες τροποποιήσεις στις μελέτες, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2007.
Παρά τις ενστάσεις μου για τη χρησιμότητα αυτού του έργου, πιστεύω πως τα σχέδια του αεροσταθμού είναι αρκετά ενδιαφέροντα σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε άλλους αεροσταθμούς που κατασκευάστηκαν τελευταία.
Στο αεροδρόμιο λειτούργησε πολιτικός αερολιμένας και παλιότερα από το 1968 ως το 1986, εξυπηρετώντας κυρίως πτήσεις charter από την Ευρώπη. Στη συνέχεια με τη λειτουργία πολιτικού αερολιμένα στον Άραξο από το 1984, η πολιτική χρήση της Ανδραβίδας σταμάτησε. Τα charters πλέον προς τη Δυτ. Πελοπόννησο χρησιμοποιούσαν τον Άραξο, στον οποίο συνεχίζει ως σήμερα να λειτουργεί πολιτικό αεροδρόμιο και μάλιστα αναβαθμίζεται. Πολιτικοί κυρίως λόγοι οδήγησαν στη λήψη απόφασης επαναλειτουργίας του α/δ Ανδραβίδας ως πολιτικού, παρόλο που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 30 km (!!!) από τον Άραξο. Για την επαναλειτουργία αποφασίστηκε πως ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η δημιουργία νέου αεροσταθμού, ενώ θα χρησιμοποιηθεί το υπάρχον δάπεδο στάθμευσης. Πληροφορίες και μακέτα του αεροσταθμού - του οποίου η μελέτη έχει ολοκληρωθεί από το 2003 - φαίνονται παρακάτω:

Ωστόσο η δημοπράτηση του καθυστέρησε. Ενώ είχε ενταχθεί σε παλιότερο προγραμματισμό της ΥΠΑ για ολοκλήρωση ως το 2005, το έργο δεν προχώρησε. Το 2006 ήρθε απόφαση από το ΣτΕ που ακυρώνει την απόφαση απαλλοτρίωσης έκτασης 197 στρ. από το 1973 που προορίζονταν για κατασκευή αεροσταθμού.

Τελικά η ΥΠΑ προχωρά σε εκ νέου μελέτη χωροθέτησης των εγκαταστάσεων σε νέο χώρο που θα παραχωρήσει το ΓΕΑ, και θα γίνουν στη συνέχεια οι απαραίτητες τροποποιήσεις στις μελέτες, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί εντός του 2007.
Παρά τις ενστάσεις μου για τη χρησιμότητα αυτού του έργου, πιστεύω πως τα σχέδια του αεροσταθμού είναι αρκετά ενδιαφέροντα σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε άλλους αεροσταθμούς που κατασκευάστηκαν τελευταία.