LGAD/PYR Andravida

Προσωπική άποψη! ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

Ας αφήσουν και ένα αμιγώς στρατιωτικό αεροδρόμιο σε αυτή τη χώρα. Τα έχουμε ξαναπεί και παραπάνω, ο Άραξος είναι κοντά και εξυπηρετεί μια χαρά τις διεθνείς κινήσεις και τον Τουρισμό της Δυτικής Πελοποννήσου. Παρά λίγο οι φωστήρες να ζητούσαν να φτιαχτεί και terminal στο LGEP. Έλεος!
 
Ξανά μανά :rolleyes:
Κάτι κινείται στην Ηλεία, με τα σχέδια για υλοποίηση αεροδρομίου στην Ανδραβίδα να (ξανα)βγαίνουν από το συρτάρι. Έτσι, το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών ζητά από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών μέσα σε 2 μήνες να παραδοθεί η μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του κρατικού αερολιμένα...
:arrow: http://www.capital.gr/news.asp?id=1800942

Ας τους επαναφέρει κάποιος στη πραγματικότητα. Τζάμπα χρήμα, χρόνος και ενέργεια :wall:
 
Ξέρει κανένας πού βρισκόταν ο επιβατικός αεροσταθμός της Ανδραβίδας (σε ποιό σημείο του αεροδρομίου); Προσπαθώ να εντοπίσω την θέση του στα Google Maps αλλά δεν το έχω καταφέρει... Παρότι το χωριό της μητέρας μου απέχει 11 χλμ. από το αεροδρόμιο και ξέρω αρκετά καλά την περιοχή, δεν ήξερα ότι κάποτε προσγειώνονταν εκεί επιβατικά αεροπλάνα, και όταν η μητέρα μου επέμενε περί του αντιθέτου έσπευδα να την διαψεύσω...

Για επιτόπια έρευνα βεβαίως ούτε λόγος, αφού είναι στρατιωτικό αεροδρόμιο. Στον Άραξο έχω πάει αρκετές φορές για plane spotting, ειδικά Παρασκευές που γίνεται η... Γερμανική απόβαση (4 πτήσεις της tuifly από Μόναχο, Dusseldorf, Στουτγκάρδη και Φρανκφούρτη) και υπάρχει και μεσημεριανή πτήση της Meridiana από το Μιλάνο. Εκεί όμως, το επιβατικό terminal απέχει αρκετά από τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, με τις οποίες δεν υπάρχει οπτική επαφή.

Τώρα για το αν πρέπει να λειτουργήσει επιβατικός αεροσταθμός στην Ανδραβίδα... παρότι κατά το ήμισυ Ήλειος, δεν συμφωνώ, λόγω της γειτνίασης με τον Άραξο. Εάν επρόκειτο να δημιουργηθεί τώρα για πρώτη φορά επιβατικό αεροδρόμιο για την Δυτική Πελοπόννησο, η Ανδραβίδα θα ήταν σε πλεονεκτικότερη θέση σε σχέση με τον Άραξο, καθώς βρίσκεται περίπου στην μέση της δυτικής ακτής της Πελοποννήσου, και κοντά σε τουριστικά θέρετρα όπως η Κυλλήνη, η Σκαφιδιά, η Κουρούτα, το Αρκούδι, ο Καϊάφας και η Ζαχάρω, και φυσικά η Αρχαία Ολυμπία. Όμως, θα ήταν ένα αεροδρόμιο που θα έπρεπε να τα βγάλει πέρα μόνο με τουριστικές πτήσεις. Όταν ο Άραξος, που επί της ουσίας είναι το αεροδρόμιο της Πάτρας, της 3ης μεγαλύτερης Ελληνικής πόλης, δεν καταφέρνει να έχει ολόχρονη λειτουργία και βασίζεται μόνο σε - λίγα σχετικά - charters το καλοκαίρι (φέτος κυρίως Γερμανία και λίγο Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία, Ρωσία, Ισραήλ και Ιταλία) και τις επίσης εποχιακές πτήσεις της Ryanair από την Πάφο και της Astra Airlines από την Θεσσαλονίκη. Γιατί λοιπόν να θεωρούμε ρεαλιστική την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων από ένα επιβατικό αεροδρόμιο στην Ανδραβίδα;

Υπάρχει και κάτι άλλο. Έστω ότι άνοιγε και στην Ανδραβίδα επιβατικό αεροδρόμιο. Δεν πιστεύω ότι κάποια εταιρεία που πετάει προς Πάτρα θα ξεκινούσε η ίδια πτήσεις και προς Ανδραβίδα. Η λειτουργία της Ανδραβίδας θα περιόριζε σε μη βιώσιμα επίπεδα την κίνηση του Αράξου. Πολύ δε περισσότερο εάν ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου. Αυτή την στιγμή οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο, λόγω της κρίσης, έχουν σταματήσει. Όμως η χάραξη από την Πάτρα μέχρι και το ύψος του Ρουπακίου (λίγο βόρεια από την Αμαλιάδα) είναι πολύ προχωρημένη, οι χωματουργικές εργασίες και κάποιες γέφυρες έχουν γίνει, όπως και οι απαλλοτριώσεις που είχαν ολοκληρωθεί πριν ξεκινήσουν τα όσα έργα έχουν γίνει ως τώρα. Η απόσταση Αράξου - Πύργου είναι 70 χλμ. (1 ώρα με αυτοκίνητο). Η Κυλλήνη απέχει 48 χλμ. (45 λεπτά), το Κατάκολο 76 χλμ. (1 ώρα και 10 λεπτά), η Αρχαία Ολυμπία 88 χλμ. (1 ώρα και 15 λεπτά), η Κουρούτα (παραλία της Αμαλιάδας) 55 χλμ. (50 λεπτά), και η Ζαχάρω 105 χλμ. (1 ώρα και 30 λεπτά), και είναι προσβάσιμη πιο εύκολα από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας (78 χλμ., 55 λεπτά). Σημειωτέον αυτοί οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί με τήρηση των ισχυόντων ορίων ταχύτητας, κάτι που στην πράξη δεν συμβαίνει... ειδικά για όσους κινούνται με Ι.Χ., οι χρόνοι είναι μικρότεροι. Σκεφτείτε ότι οι χρόνοι αυτοί θα μειωθούν σημαντικά όταν λειτουργήσει ο αυτοκινητόδρομος, που πιθανώς να είναι έτοιμος πριν από έναν επιβατικό αεροσταθμό στην Ανδραβίδα.

Ο Άραξος έχει ελπίδες να αποκτήσει και σιδηροδρομική σύνδεση, με επέκταση του Προαστιακού Πάτρας ως το χωριό Λάππα (4 χλμ. από το αεροδρόμιο) και σύνδεση από εκεί με shuttle bus τις ώρες των πτήσεων, μια προοπτική που για την Ανδραβίδα δεν υπάρχει.

Οπότε, ας μεριμνήσουν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (στην οποία ανήκουν και η Αχαϊα και η Ηλεία) και όλοι οι άλλοι αρμόδιοι φορείς να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο του Αράξου, και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητά του τόσο με την Πάτρα όσο και με την Ηλεία.
 
Top