LGIO/IOA Ioannina "King Pyrros"

Cross":3mlpcyo0 said:
Νομίζω ότι τα παραλές. Τα Avro RJs δεν έχουν κανένα πρόβλημα στις επιχειρήσεις τους από/προς Ιωάννινα, αφού είναι ειδικά σχεδιασμένα για μικρούς διαδρόμους κι έχουν δυνατότητες STOL. Επίσης το Α300 δεν έχει πρόβλημα να απο/προσγειωθεί στα 2400m του διαδρόμου των Ιωαννίνων, εφόσον βέβαια δεν είναι φορτωμένο πχ. για Ναϊρόμπι. Όχι απλά jumbolino, αλλά ολόκληρο jumbo μπορεί να απο/προσγειωθεί σε διάδρομο σαν του LGIO!
Πίσω στο θέμα μας...

Ναι, αλλά εδώ μιλάμε για ένα αεροσκάφος που έχει το διπλάσιο μήκος από το ARJ, το διπλάσιο άνοιγμα φτερών και το οποίο πρέπει όχι μόνο να παρκάρει στο - μικρό - apron του LGIO, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να πραγματοποιήσει και στροφή 180 μοιρών ώστε να ευθυγραμμιστεί για απογείωση με το διάδρομο. Μέχρι στιγμής τα μόνα αεροσκάφη που έχω δει να προσγειώνονται στο εν λόγω αεροδρόμιο (εκτός ΟΑ και Α3) είναι το πρωθυπουργικό Gulfstream και μερικές φορές C-130.

Πάντως τον τελευταίο καιρό η πληρότητα των Ο.Α. για Ιωάννινα, είναι τεράστια και πολλές φορές αγγίζει και το 100%, σε σημείο που οι πρωινές πτήσεις γίνονται πλέον με μεγαλύτερα AT7. Ακόμα και τις καθημερινές.
 
Παντως για να τελειωσουμε το θεμα εδω, το St. Maarten εχει διαδρομο 2.150μ και απο-προσγειωνονται 747-400 και Α343-300 και μαλιστα γεματα!!!

Edited by xristos:
Μετέφερα τα σχετικά posts εδώ, μιας και σχετίζονταν καθαρά με το α/δ Ιωαννίνων
 
oaicarus":3tsal4pk said:
Ναι, αλλά εδώ μιλάμε για ένα αεροσκάφος που έχει το διπλάσιο μήκος από το ARJ, το διπλάσιο άνοιγμα φτερών και το οποίο πρέπει όχι μόνο να παρκάρει στο - μικρό - apron του LGIO, αλλά στη συνέχεια θα πρέπει να πραγματοποιήσει και στροφή 180 μοιρών ώστε να ευθυγραμμιστεί για απογείωση με το διάδρομο. Μέχρι στιγμής τα μόνα αεροσκάφη που έχω δει να προσγειώνονται στο εν λόγω αεροδρόμιο (εκτός ΟΑ και Α3) είναι το πρωθυπουργικό Gulfstream και μερικές φορές C-130.

Για να το τελειώνουμε το θέμα...
Ο διάδρομος στο LGIΟ έχει διαστάσεις 2402x45 m.
Όσο αφορά το πλάτος, δεν τίθεται θέμα (υπάρχουν διεθνή α/δ στην Ελλάδα με πλάτος διαδρόμου 30m!). Όσο αφορά το μήκος, το κρίσιμο στοιχείο δεν είναι αν μπορεί να προσγειωθεί ένα αεροσκάφος, αλλά αν μπορεί να απογειωθεί, γιατί πάντα το απαιτούμενο μήκος απογείωσης ενός α/φ είναι μεγαλύτερο από το μήκος προσγείωσης. Ο ενδοιασμός σου θα μπορούσε να βασίζεται μόνο στο γεγονός ότι τα 2400 m των Ιωαννίνων δεν ισοδυναμούν με τα 2400 m της Θεσσαλονίκης εξαιτίας του ότι το α/δ βρίσκεται σε υψόμετρο 476 m. Ωστόσο το υψόμετρο αυτό δεν θεωρείται ιδιαίτερα μεγάλο, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση του α/δ από τους περισσότερους α/φ, με μια προσαύξηση στα απαιτούμενα μήκη κατά 20%, το πολύ.
Όσο αφορά, το δάπεδο του αεροδρομίου δεν είναι διαγραμμισμένο και δεν διαθέτει προκαθορισμένες θέσεις αεροσκαφών. Οι διαστάσεις του είναι 200 x 130 m, γεγονός που επιτρέπει τη χρήση του από A300 (άνοιγμα φτερών 45 m, μήκος 53.6 m, ακτίνα στροφής 34 m). Σχετικά με τις υπόλοιπα στοιχεία που πεδίου κίνησης, ο διάδρομος διαθέτει 2 τυπικές -υπο γωνία- εξόδους (~23 m), οπότε και πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα.
 
Εμένα μου προκαλεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός αυτό. Αλλά δεν θα πεθάνω κιόλας. Μακάρι να ξανάρθει.

Παρόλα αυτά, όπως διάβασα πριν από μία εβδομάδα σε μία τοπική εφημερίδα, οι εργασίες για την κατασκευή ή ανακατασκευή του αεροδρομίου ξεκινούν εντός των επόμενων εβδομάδων, αφού έχει οριστεί προσωρινός ανάδοχος, νομίζω. Επίσης, για ένα περίεργο και ανεξήγητο λόγο, έχουν γκρεμιστεί τελείως τα εκδοτήρια των Ο.Α. στο αεροδρόμιο (φωτεινές επιγραφές, μηχανήματα έχουν αφαιρεθεί και έχουν γκρεμιστεί όλοι οι ψεύτικοι τοίχοι, κλπ.) ενώ παράλληλα, παρατηρώ πως εδώ και πολλές εβδομάδες, υπάρχει ένα ενοικιαστήριο στη βιτρίνα του γραφείου πόλεως των Ο.Α. που λέει "ενοικιάζεται το παρόν κατάστημα" και έχει τα στοιχεία ενός ιδιώτη. Το γραφείο πάντως, και σήμερα που κοίταξα, είναι ακόμη ανοικτό.
 
Επεκτείνεται ο αερολιμένας Ιωαννίνων
Στις 19 Ιουνίου δημοπρατείται το μεγάλο έργο

Στις 19 Ιουνίου 2006 θα δημοπρατηθεί το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και τα έργα επέκτασής του, έργο το οποίο ανέμεναν επί χρόνια οι Ηπειρώτες, καθώς πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστούν στην περιοχή και είναι προϋπολογισμού 52 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως δήλωσε ο Υφ. ΠΕΧΩΔΕ, Στ. Καλογιάννης, η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, η ΕΥΔΕ Αεροδρομίου Βορείου Ελλάδος, έστειλε ήδη από τις 20 Απριλίου τη διακήρυξη του έργου για δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στην επέκταση του αερολιμένα περιλαμβάνονται τα εξής έργα:
# επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού
# επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών, όπου θα μπορούν να σταθμεύουν ταυτόχρονα έξι αεροσκάφη.
# κατασκευή νέου συνδετήριου τροχιοδρόμου
# κατασκευή νέου οδικού δικτύου πρόσβασης στον αερολιμένα
# και τέλος επέκταση και διαμόρφωση χώρου στάθμευσης οχημάτων με δυνατότητα 190 οχημάτων και τριών λεωφορείων.

Link!

κατασκευή νέου συνδετήριου τροχιοδρόμου
Το αεροδρόμιο φαίνεται πως θα διαθέτει και tram! :p
 
Λοιπόν ήρθε η ώρα να γράψω και εγώ κάτι για την πόλη μου και το αεροδρόμιο της! Εδώ στα Γιάννενα έχουν έρθει σχεδόν τα πάντα.! Και όταν λέμε τα πάντα εκτός από πολύ heavy όπως 747 και 340 δεν έχουν έρθει …Κατά καιρούς και airbus έχουν έρθει Α300 και A320 και Β737-500 charter για Κωνσταντινούπολη και βασικά όσοι δεν θυμάστε έχει γίνει προσγείωση Α300 γεμάτο όταν είχε γίνει εδώ οι σύνοδος των υπουργών εξωτερικών πριν καμιά 10ριά χρόνια όταν και είχε γίνει ανακαίνιση στο LGIO. Όσοι δε έχετε κάνει πτήσεις σε νησιά παλιότερα με 737-200 θα θυμάστε σε τι διαδρόμους προσγειωνότανε ! Μόνο χειρόφρενο δεν τράβαγε ο πιλότος ! Το λέω από πείρα όχι έτσι για να λέμε. Και όταν ένας πιλότος δεν ξέρει το αεροδρόμιο λογικό είναι να κάνει χρήση όλου του διαδρόμου…για να καθίσει άνετα…..
Αυτά…. Φώτο υπάρχουν ….από 717, 737 και φυσικά Avro. Το ψάχνω το θέμα όταν ακούω κάτι διαφορικό κοιτάω τον ουρανό και φυσικά τρέχω να το φωτογραφίσω…
 
Γειά σου Τζέλ. Μπορείς να θυμηθείς τί εταιρείες έχεις δεί charter στα Ιωάννινα? Θένξ!
 
Καλημέρα σε όλους εδώ...Μπορώ να ρωτήσω να μάθωδεν θυμάμαι ... Απο το γραφείο που έχει κάνει τις εκδρομές. Το ένα ήταν 737-400 100% θα επανέλθω με νεότερα......
 
Ενημερωτικά, το έργο επέκτασης στο LGIO, βρίσκεται στη φάση επιλογής του αναδόχου, τον οποίο θα γνωρίζουμε γύρω στον Σεπτέμβρη.
 
Top