LGKR/CFU Kerkyra "Ioannis Kapodistrias"

Γι αυτο μου εκανε εντυπωση και ρωτησα. Μιλαμε για τρελο εργο!
 
~85% των απο-προσγειώσεων γίνεται από τον 34, οπότε στο τέλος του 34 (που σημαίνει καταργείται ή γίνεται υπόγειος ο δρόμος).
View attachment 3778
Αυτό το πράμα δεν πρόκειται να γίνει στον αιώνα τον άπαντα. Μια ζωή "σαν αεροδρόμιο" θα μείνει. Νερό στα 20 μέτρα από κάτω, η πίστα κάθε χρόνο βουλιάζει, τα αεροπλάνα κολλάνε και δεν μπορούν να ξεκινήσουν την τροχοδρόμηση, κλείνουν τροχόδρομοι τον Ιούλιο... Ένα αεροδρόμιο μέσα στη λακκούβα κυριολεκτικά με το κερασάκι, τον δρόμο ακριβώς δίπλα. Αφού δεν μετακινήθηκε εξ ολοκλήρου όταν έπρεπε, προκοπή δεν γίνεται πλέον και ράβε ξήλωνε θα είναι η κατάσταση. Και μς τίνος τα λεφτά; Του κράτους φυσικά! Και αποζημίωση η φρα για διαφυγόντα έσοδα, γιατί η λιμνοθάλασσα εμφανίστηκε αφού το πήρε... Αυτές είναι μπίζνες.
Όσο για τον δρόμο, κάποιος που πήγε να δουλέψει εκεί το 1992, τού λέγανε "ο δρόμος όπου ναναι κλείνει για να γίνει RESA". Ούτε το 3100...
 
Οι περισσοτερες αφιξεις-αναχωρησεις γινονται απο την πλευρα της λιμνοθαλασσας (17). Αυτο δεν αλλαζει παρα μονο οταν υπαρχει κοντρα ανεμος (κυριως νοτιοι ανεμοι). Ο δρομος αν εφευγε, θα εδινε την δυνατοτητα να χρησιμοποιηθει και ο 35. Δυστυχως δεν βλεπω να μετακινειται.

το αεροδρομιο εχει 8-9 θεσεις σταθμευσης αεροσκαφων, πολυ δυσκολο αυτες να αυξηθουν, λογω ελλειψης χωρου.
Πολυ δυσκολο να κατεβει 787, λογω ανοιγματος φτερων και ογκου, που ουσιαστικα μειωνει τις θεσεις σταθμευσης για το διαστημα που βρισκεται στο εδαφος...

Τωρα, τα εργα στο αεροδρομιο επικεντρωνονται στο να σταματησουν οι καθιζησεις στον διαδρομο (ξηλωμα, ενισχυση υπεδαφους με τσιμεντοενεσεις κλπ), στο να αυξηθει το πλατος οπου ειναι δυνατο για λογους ασφαλειας, στο να ενισχυθει το υπεδαφος για να αποφευχθουν οι καθιζησεις στην πιστα.
Δυστυχως λογω γεωγραφικης θεσης, δεν υπαρχουν δυνατοτητες επεκτασης του διαδρομου, η των θεσεων σταθμευσης...
 
Αν γνωρίζει κάποιος παλιά είχε ακουστει ράδιο αρβύλα για μετεγκατασταση του αεροδρομίου στο λιβάδι του ρόπα που βρίσκεται βορειοδυτικά του νησιού που έχει πολύ χώρο παρότι περιτριγυριζεται από λόφους πέριξ.
 
Σχεδον απιθανο το σεναριο μετεγκαταστασης. Ειδικα τωρα που υπαρχει και η συμφωνια με την φραπορτ.

και γενικοτερα δυστυχως δεν βλεπω δυνατοτητα αναπτυξης των υποδομων, κυριως λογω ελλειψης χωρου. Δεν νομιζω οτι υπαρχει η οποιαδηποτε δυνατοτα, ακομα και για προσθεση 1-2 θεσεων σταθμευσης, λογω της λιμνοθαλασσας και του πυροσβεστικου κλιμακιου απο την μια, και την αλλη πλευρα.
 
Last edited by a moderator:
Πριν κάποια χρόνια είχε γίνει μια προ-μελέτη (μελέτη για το αν θα γίνει μελέτη o_O ) για μεταφορά του αεροδρομίου στη Λευκίμμη, αλλά η ίδια η μελέτη ήταν κάποια Εκατομμύρια €, οπότε δεν έγινε ποτέ.

Οι περισσοτερες αφιξεις-αναχωρησεις γινονται απο την πλευρα της λιμνοθαλασσας (17). Αυτο δεν αλλαζει παρα μονο οταν υπαρχει κοντρα ανεμος (κυριως νοτιοι ανεμοι).

"από την πλευρά της λιμνοθάλασσας" είναι ο 35 34:
2023-11-20 12_30_09-NVIDIA GeForce Overlay DT.png

Πότε θα γίνει το RESA μάλλον εξαρτάται και από τον Δήμο, μιλάμε για μεγάλες αλλαγές στους δρόμους της περιοχής, και η υπογειoποίηση για να γίνει (αν γίνει...) θα στοίχιζε 3-4εκ€, που μάλλον δεν περισσεύουν ούτε στο Δήμο ούτε στη Fraport...

το αεροδρομιο εχει 8-9 θεσεις σταθμευσης αεροσκαφων, πολυ δυσκολο αυτες να αυξηθουν, λογω ελλειψης χωρου.
Πολυ δυσκολο να κατεβει 787, λογω ανοιγματος φτερων και ογκου, που ουσιαστικα μειωνει τις θεσεις σταθμευσης για το διαστημα που βρισκεται στο εδαφος...
Δυστυχως λογω γεωγραφικης θεσης, δεν υπαρχουν δυνατοτητες επεκτασης του διαδρομου, η των θεσεων σταθμευσης...

I hate to be "that guy" για 2η φορά σε μία ανάρτηση, αλλά οι θέσεις είναι 13 (για αεροπλάνα κατηγορίας C, δηλαδή Β737, A32X κλπ) ή 11 αν χρησιμοποιηθούν οι θέσεις 6 και 7 για κατηγορίας Ε (Α330/Β787). Το 787 χωράει δηλαδή, τουλάχιστον στις θέσεις, και πιάνει όσο πιάνει το 767 της TUI που έρχεται ήδη.
2023-11-20 12_24_13-NVIDIA GeForce Overlay DT.png
Χώρος για επέκταση της πίστας υπάρχει προς τα νότια μέσα στη λιμνοθάλασσα, όπως έγινε ήδη πριν κάποια χρόνια για τις 2 καινούργιες θέσεις ("1" και "2"), αλλά η ιδιοκτησία είναι στον Δήμο Κέρκυρας αν δεν κάνω λάθος, οπότε είναι άλλο μπλέξιμο.
pista.jpg
Επιμήκυνση του διαδρόμου δεν νομίζω ότι χρειάζεται, 2300μ φτάνουν σχετικά και για 787 μισογεμάτο (ή μισο-άδειο για τους πεσιμιστές). Πριν καμιά 20αριά χρόνια επί ένδοξες εποχές ΥΠΑ ερχόταν 777-200ER, που σίγουρα δεν κατέστρεφε τον διάδρομο και την πίστα.
 
Εχεις δικιο φιλε μου - και καλα κανεις και αναφερεις τις πηγες σου.

Διευκρινιση που επρεπε να κανω στο αρχικο ποστ - τα στοιχεια που εδωσα παραπανω, προερχονται απο φιλο, που εργαζεται στο αεροδρομιο (κινηση αεροσκαφων). Ο ιδιος μου εξηγησε πως οι θεσεις 10-11 δεν χρησιμοποιουνται πολυ συχνα, λογω του οτι εκει σταθμευουν τζετ, ελικοπτερα αεροδιακομιδων και διοτι υπαρχει θεμα χωρου για αφιξο-αναχωρησεις αεροσκαφων (τροχοδρομος).

Οσο για επεκταση των θεσεων σταθμευσης, ο ιδιος ανθρωπος ανεφερε οτι υπαρχει χωρος αλλα δυστυχως υπαρχουν νομικα κωλυματα και πολλες αντιδρασεις απο περιβαλλοντολογους για την αποδοση του χωρου στο αεροδρομιο, προς επεκταση θεσεων σταθμευσης. Εκτος αυτου, στο συγκεκριμενο σημειο υπαρχει μεγαλη σαθροτητα του εδαφους και οποιοδηποτε εργο θα ηταν πολυ ακριβο και θα επαιρνε πολυ χρονο για να τελειωσει

θα ηταν παντως ιδανικο σεναριο να ειχαμε ακομα 1-2 θεσεις σταθμευσης. Θα βοηθουσαν πολυ κατα την διαρκεια της καλοκιαιρινης σεζον (οπου ο φιλος μου ανεφερε οτι λογου ελλειψης θεσεων σταθμευσης, υπηρχαν πολλες φορες 3-4 αεροσκαφη σε hold pattern, με αναμονη μεχρι και μιση ωρα...)
 
....
Αν δεν κάνω λάθος αυξάνεται και το PCR για τον διάδρομο και με τις υπόλοιπες εργασίες (σε τροχόδρομους και κάποιες θέσεις μπαίνει επιτέλους και τσιμέντο) οπότε θα μπορεί να δέχεται και τα 787 της TUI που λέγαμε πριν κάποια χρόνια (και ο Εμίρης του Κατάρ με τα Α342/Α343/Α345/Β748 ελπίζω!).
...

Εχω μια απορία....είχε γίνει επισκευή του διαδρόμου απο- προσγείωσης και έχει ήδη το max. PCR... έχω διαβάσει μόνο για προβλήματα καθιζήσεων σε taxiway & apron, σίγουρα έχει ακόμα 'θέματα' ο διάδρομος 16/34...;
 
Ο διάδρομος όντως δεν θυμάμαι ποτέ να είχε σοβαρά προβλήματα καθιζήσεων, έχει περισσότερο προβλήματα ολισθηρότητας (έχει 30 χρόνια να στρωθεί!), τροχαυλακώσεις, ρηγματώσεις και συχνές αστοχίες υλικών, πχ.:
20230628_000206~2.jpg
(φωτό από την αρχή του 16 φέτος, σε σημείο που πατάει το ένα σκέλος στο backtrack. Φρέντο for scale)

Το PCN του διαδρόμου άλλαξε σε 100 μετά από μελέτη που έγινε με core samples (εξάλλου αυτό σημαίνει το τελευταίο "Τ" στο PCN 100/F/C/X/T = ότι δηλαδή το "100" βγήκε με τεχνική μελέτη), δεν σχετίζεται άμεσα με κάποιο έργο της Fraport.

Μάλλον είχε γίνει καλή δουλειά σε μεγάλο βάθος κάτω από τον διάδρομο (τo 1950; Ποιός ξέρει πότε πήγαν πάνω από 1μ βάθος τελευταία φορά).
 
το ανέφερα γιατι ακούω συνέχεια για καθιζήσεις και είμαι σίγουρος ότι αυτός που σχεδίασε και κατασκεύασε το διάδρομο έκανε καλή δουλειά και τα είχε λάβει όλα υπόψη του, ειδικά αφού στη προκειμένη περίπτωση αφορά σε έργο πάνω σε νερό....σε ότι αφορά την επιφάνεια, ναι εννοείται οτι πρέπει να επισκευάζεται και να επιτηρείται όπως πρέπει....ο συγκεκριμένος διάδρομος άνετα "δέχεται" και 787.... :cool:
 
Top