LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το να εγκαταστήσουν ils για cat III b ops τη στιγμή που ο Βενιζέλος εχει απλό cat II λίγο απίθανο μου φαίνεται ! Επίσης δεν ειναι σίγουρο ότι το ανάγλυφο επιτρέπει τόσο χαμηλά ελάχιστα ..... Τελος ειναι decision height και όχι altitude Otan Milame Gia cat II/III διότι κάνουμε χρήση του radio altimeter σε αυτήν την περίπτωση !
 
σωστος height λαθος απο κεκτυμενη ταχυτητα παντως μπορουν να εγκαταστησουν δεν εχει σχεση το αναγλυφο πιστευω γιατι το glide path σου δινει τη σωστη γωνια καθοδου (βλεπε london city πχ λογω των κτιριων που δινει 3.5 μοιρες καθοδου αντι τα κανονικα που ειναι 3 ) η γη δεν ειναι επιπεδη :wink:
 
Αναφέρομαι στο ανάγλυφο μετά τον διάδρομο και όχι πριν .... Πριν εχει θάλασσα δεν υπάρχει λόγος να μπει 3.5 μοίρες glide ειδικά για cat III που υπάρχει όριο στις μοίρες και νομοθετικά και απο τους κατασκευαστές όσον αφορα το autoland capability ..... Αμα διαβάσεις πως γίνετε το ils που αναφέρεις θα δεις ότι δεν μπορεί να γίνει autoland me tetoio sink rate ... Παράδειγμα ο 16 δεν ειναι καθαρά cat II με 164 πόδια dh .... Ειναι cat I , 5 ....
 
κατσε δεν εχω διαβασει σε κανενα βιβλιο cat 1,5 μονο Ι ,ΙΙ,ΙΙΑ,ΙΙΒ,ΙΙC απ'οσο γνωριζω η μαλλον δεν κατανοησα πληρως τα λεγομενα σου αν μπορεις να γινεισ λιγο πιο συγκεκριμενος .καλη χρονια κιολας :D
 
Πολύ καλο!! Όντως στη Θεσσαλονίκη είναι ΄΄ CAT 1.5 ΄΄ με minimum RVR 450m και DH 164΄. Για CAT III approach είναι απαραίτητο το autoland και υπάρχουν όρια από τους κατασκευαστές για τη γωνία του glide slope. Έτσι στο London City δεν μπορείς να κάνεις CATII/III approach. Στην Θεσσαλονίκη το πρόβλημα όμως είναι με το missed approach και τα εμπόδια που υπάρχουν μετά τον διάδρομο 16. Τα αεροπλάνα δεν είναι δυνατόν με το climb gradient που έχουν συνήθως σε landing configuration να περάσουν τα εμπόδια στο missed approach. (approach climb gradient) σε πολύ χαμηλά minima. Ίσως μόνο αν σχεδιαζόταν μια ειδική διαδικασία missed approach που θα ήθελε ειδική εκπαίδευση από τα πληρώματα και ειδική άδεια από την ΥΠΑ όπως πχ. στο Salzburg...Μάλλον όμως δεν γίνεται γιατι τα εμπόδια ειναι πολύ κοντά στο αεροδρόμιο.
 
στα βιβλια της bristol γραφει οτι το missed approach climb gradient με ολους τους κινητηρες ειναι 2.5% και με εναν εκτος 2.0% δεν εχει σχεση το εμποδιο κατα την ταπεινη μου αποψη γιατι η ολη διαδικασια ξεκιναει στο missed approach fix πολυ πιο πριν απο την αρχη του διαδρομου πριν το touch down zone οποτε το αεροπλανο εχει πολυ χρονο και μιλια μαζι με ολο το μηκος του διαδρομου για να πραγματοποιησει τη διαδικασια
 
Έλα όμως που στη Θεσσαλονίκη δεν διαβάζουν τα βιβλία της bristol και το ελάχιστο missed approach climb gradient για τη διαδικασία του 16 είναι 4%...οπότε έχουν σχέση τα εμπόδια. Επιπλέον, δεν υπάρχει missed approach fix σε precision approach. Το missed approach ξεκινάει στο decision height (ή νωρίτερα). Μάλλον τα έχεις μπλέξει λίγο....
 
mroa412":3qtrag9w said:
πιο μειζον θεμα πιστευω ειναι ποτε θα εγκαταστησουν cat III για προσεγγισεις με 0ft decision altitude παρα αν θα επεκταθει

Για precision approach to MAP είναι το DA/DH. Αν είχαν εγκαταστήσει CATIIIa approach με DH 50΄ to αεροπλάνο στα 50΄ είναι πάνω από το threshold. Για CATIIIb με χαμηλότερα ή χωρίς minima το αεροπλάνο έχει περάσει το threshold και είναι πάνω από το touchdown zone.
Για CATII με DH 164΄ στη Θεσσαλονίκη χρειάζεται 4% climb gradient στο missed approach για να περάσουν τα εμπόδια. Με χαμηλότερα minima το αεροπλάνο θα χρειάζεται μεγαλύτερο climb gradient για να περάσει τα εμπόδια. Το climb gradient ενός αεροπλάνου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το βάρος, τα flaps, θερμοκρασία, πίεση… Ένα large αεροπλάνο με μεγάλο βάρος σε υψηλές θερμοκρασίες δύσκολα γενικά έχει approach climb gradient πάνω από 4% - 5%.
Από τη νομοθεσία EU-OPS1 ένα δικινητήριο large aircraft πρέπει να έχει minimum approach climb gradient 2.1% και landing climb gradient 3.2%. Για CATII/III approaches το minimum approach climb gradient είναι 2.5%. Στη Θεσσαλονίκη όμως λόγο των εμποδίων είναι μεγαλύτερο.
Όντως τα έχεις μπλέξει λίγο.
 
mroa412":9sv2vf3n said:
πιο μειζον θεμα πιστευω ειναι ποτε θα εγκαταστησουν cat III για προσεγγισεις με 0ft decision altitude παρα αν θα επεκταθει
Μα η επέκταση εχει να κάνει με τα ελάχιστα .... Όσο επέκτεινεται ο διάδρομος προς τη θάλασσα ... Τόσο απομακρύνεται απο τα εμπόδια στο missed approach segment ... Τοσο μπορεί να πλησιάσει το gradient που απαιτείται για cat III app :) αν χρειάζεται μεγάλο gradient όπως ο 16 -> 4%... Δεν πας να βάλεις κ Cat III μηχανιμα για ils, πάλι 164 θα ναι τα ελάχιστα, πάλι στην cat II θα πεφτεις :)
 
WhiskeyX-ray":2msrszip said:
Έλα όμως που στη Θεσσαλονίκη δεν διαβάζουν τα βιβλία της bristol και το ελάχιστο missed approach climb gradient για τη διαδικασία του 16 είναι 4%...οπότε έχουν σχέση τα εμπόδια. Επιπλέον, δεν υπάρχει missed approach fix σε precision approach. Το missed approach ξεκινάει στο decision height (ή νωρίτερα). Μάλλον τα έχεις μπλέξει λίγο....
αεροπορικη νομοθεσια αν εχεις ακουστα ακολουθηται κατα γραμμα δεν υπαρχει καποια νομοθεσια της θεσσαλονικης μην παραπληροφορεις τον κοσμο επειδη ειδες στο approach chart να γραφει 4%

αρα δηλαδη η γνωστη λυση ειναι divert προς βενιζελο λογικα ως συνηθως ,περισσοτερο καυσιμο συνεπαγεται και οι θεσσαλονικεις να διαμαρτυρονται γιατι δεν κατεβαινουν τα ρημαδια :roll:

τελος παντων επειδη το κουρασαμε το θεμα μακεδονια και το διαδρομο αν θα επεκταθει η οχι περιμενουμε ολοι με χαρα ποτε θα δωθει σε λειτουργια τισ καλυτερες ευχες σε ολουσ τουσ εργαζομενους που χυνουν αιμα και ιδρωτα για να τελειωσει αυτο το μεγαλης σημασιας εργο :D
 
Top