LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Hristos":3fhcaoen said:
τι καταστήματα είναι αυτά ?

Το ένα είναι μαγαζί κοσμημάτων, ένα άλλο με αξεσουάρ, τσάντες κτλ... Δεν θύμαμαι για να είμαι ειλικρινής ακριβώς. Θα βάλω φωτογραφίες προσεχώς. Βρίσκονται πάντως στο σημείο που ήταν παλιότερα οι μακέτες για την επέκταση. ;)
 
Καλησπέρα παιδιά... Το ποιός διάδρομος χρησιμοποιείται απο τα αεροσκάφη δεν εξαρτάται μόνο απο τις καιρικές συνθήκες. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος: Κάθε εταιρία έχει δικά της SOP's (Safety Operating Procedures). Σε αυτά λοιπόν αναλυωνται οι εσωτερικοί κανόνες ασφαλείας. Αυτοί οι κανόνες είναι διαφορετικοί για κάθε εταιρία και αποτελούν ευαγγέλιο για τους PIC τους. Ως ερασιτέχνης πιλότος που είμαι, ακούγωντας τις συνομιλίες στον ασύρματο, μπορώ να συμπεράνω οτι οι ξένοι χειριστές δεν απογειώνονται απο τον 16 σχεδόν ποτέ. Οι λόγοι είναι 2 κατα τη γνώμη μου (μπορεί να είναι και περισσότεροι). 1. Τα βουνά στην προέκταση του 16 και 2. Η επιπρόσθετη κατανάλωση καυσίμου αφού οι περισσότεροι προορισμοί είναι προς βόρεια Ευρώπη. Η κατανάλωση καυσίμου είναι σημαντικος παράγοντας και για τους Έλληνες οι οποίοι προτιμούν τον 28 αντί του 34 για απογείωση (περισσότεροι προορισμοί Νότια) Υπάρχουν λοιπον SOPς για την Lufthansa για παράδειγμα που λένε π.χ οτι στο LGTS χρησιμοποιούμε 34 μέχρι και 5 (λέμε τώρα) κόμβους tailwind (δηλαδή νοτιά). Σε περίπτωση ισχυρού νοτιά (160 μοίρες 15 κόμβους πχ) τότε χρησιμοποιείται ο 2:cool:. Αυτά τα λίγα απο την μικρή μου προσωπική εμπειρία στο LGTS
 
xristos":3ty2mrau said:
Το ποιος διάδρομος είναι σε χρήση σχετίζεται με τους άνεμους που επικρατούν κάθε στιγμή στο αεροδρόμιο.

Aristomenis":3ty2mrau said:
Το ποιός διάδρομος χρησιμοποιείται απο τα αεροσκάφη δεν εξαρτάται μόνο απο τις καιρικές συνθήκες.

Βασικά, ανέλυσα το θέμα από την πλευρά των ΕΕΚ και το πως αυτοί αποφασίζουν για το "εν χρήση" διάδρομο (και αυτή η επιλογή εξαρτάται μονάχα από τον άνεμο). Στη συνέχεια, βέβαια, όπως ανέφερες, ο κάθε κυβερνήτης αναλόγως τους κανονισμούς της εταιρείας του, τον προορισμό κτλ. προτείνει τον διάδρομο που τον εξυπηρετεί καλύτερα, και αν αυτός είναι διαθέσιμος και δεν υπάρχει εμπλοκή με την υπόλοιπη κυκλοφορία, εγκρίνεται από τον ΕΕΚ. Και αυτό παρατηρείται είτε στις απογείωσεις, είτε στις προσγείωσεις, όπου τα πληρώματα ζητάνε συγκεκριμένους διαδρόμους για λόγους οικονομίας καυσίμων τις περισσότερες φόρες: π.χ. αν είναι σε χρήση ο 16, ένα αεροσκάφος που αναχωρεί προς FISKA θα ζητήσει τον 28, και ένα αεροσκάφος που αναχωρεί προς ARNAS τον 10. Σε προσγείωσεις πάλι, έχοντας σε χρήση τον 34, αεροσκάφη από TALAS/LOPOS θα ζητήσουν ενδεχομένως τον 10, ή αν είναι σε χρήση ο 16, αεροσκάφη από νότο θα ζητήσουν 10 ή π.χ. visual προσέγγιση στον 16 (αντί της ILS), αν το επιτρέπει η ορατότητα.

Τα ποσοστά πάντως που ανέφερα παραπάνω, έχουν να κάνουν με την πραγματική χρήση των διαδρόμων.
 
Mia erotisi to SOP den simaini Standard Operating Procedures; ego auti tin entiposi ixa, as mas diafotisi kapios pou kseri.
 
new fotos please!!!!!

mpori na trabixi kanis thessalonikios new fotos tou makedonia apo to esoteriko tou aerodromiou(ta magazia,check-in,k.a.)
kai an mpori ta kainourgia magazia tou aerodromiou
 
Re: new fotos please!!!!!

lefteris17":xtmmmtws said:
mpori na trabixi kanis thessalonikios new fotos tou makedonia apo to esoteriko tou aerodromiou(ta magazia,check-in,k.a.)
kai an mpori ta kainourgia magazia tou aerodromiou

Τους τελευταίους μήνες ανέβηκαν στο album (από εμένα και τον Hristo) πάρα πολλές πρόσφατες φωτογραφίες από το LGTS που δείχνουν τη σημερινή του μορφή. Κάνε ένα ψάξιμο και θα εντοπίσεις αυτά που ψάχνεις. ;) Μόνο από τα συγκεκριμένα καταστήματα (που δεν είναι και κάτι το φοβερό!) δεν υπάρχει φωτογραφία αλλά θα μπει προσεχώς.
 
Μετά τις πρόσφατες επεκτάσεις των δαπέδων στάθμευσης, το LGTS διαθέτει πλέον 22 θέσεις στάθμευσης, καθώς και τις θέσεις στάθμευσης για private-VIP αεροσκάφη (north GA apron) που σε περίπτωση ανάγκης μπορούν να εξυπηρετήσουν 3-4 ακόμη αεροσκάφη. Οι πρώην C1, C2, C3, C4 θέσεις στο cargo apron, μετονομάστηκαν σε 15, 16, 17, 18 αντιστοίχως. ;)
 
καινούριες φωτογραφίες από τις (σχεδόν) τελειωμένες επεξεργασίες

Η νέα είσοδο:

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7266

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7267

τα νέα καταστήματα:

(σχεδόν ένα must: το Longchamp σε ένα αεροδρόμιο... )

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7265

και πάλι, η νέες οθόνες

https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7268

φιλικά
 
Αυξημένος ο αριθμός διερχόμενων επιβατών από το εξωτερικό

Σημαντικά αυξημένος εμφανίστηκε στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους (Ιανουάριος - Απρίλιος) ο αριθμός των διερχόμενων επιβατών από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο `Μακεδονία` της Θεσσαλονίκης, συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές.

Πιο συγκεκριμένα, φέτος η κίνηση ξένων τουριστών αυξήθηκε κατά 4,94%, σε σχέση με το 2005, όσον αφορά στις τακτικές πτήσεις ή τσάρτερ, και κατά 4,82%, σε σχέση με το 2004.

Συνολικά, από το αεροδρόμιο διήλθαν στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο 209.070 ξένοι τουρίστες, εκ των οποίων οι 194.156 με τις 4.860 τακτικές πτήσεις και οι υπόλοιποι με τις 248 τσάρτερ. Η κίνηση βρέθηκε στην αιχμή της τον Απρίλιο, με 74.558 αφίξεις χάρη και στις διακοπές του Πάσχα, ενώ ακολούθησαν κατά σειρά ο Ιανουάριος (49.955), ο Μάρτιος (48.704) και ο Φεβρουάριος (35.853), όπως προκύπτει από στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Οι περισσότεροι τουρίστες προέρχονταν από την Γερμανία, την Κύπρο, την Βρετανία, την Ιταλία και την Ελβετία. Αναλυτικότερα, κατά το υπό εξέταση τετράμηνο, έφτασαν στο αεροδρόμιο `Μακεδονία` με τακτικές πτήσεις πάνω από 83.600 Γερμανοί, ενώ άλλοι 3.565 ταξίδεψαν προς Θεσσαλονίκη με τσάρτερ. Επίσης, με τακτικές πτήσεις αφίχθησαν στο αεροδρόμιο 29.994 Κύπριοι, 21.479 Ιταλοί, 12.773 Βρετανοί και 12.612 Ελβετοί.


http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
 
Να όσους ίσως δεν γνωρίζουν, τα έργα επέκτασης του 10/28 κατά 1000 m στην θάλασσα έχουν πλέον αρχίσει. Ιδού και το σχετικό NOTAM:

Data Current as of: Tue, 27 Jun 2006 15:35:00 GMT

:arrow: A1293/06 - LGTS-RWY 10/28: ACFT LANDING RWY 10/28 NOT ACCEPTED. RWY 28: CLOSED. RWY 10:CLOSED FOR LANDING, AVAILABLE ONLY FOR TAKE OFF, 20 MIN PRIOR NOTIFICATION REQUIRED. 26 JUN 05:00 UNTIL 30 JUN 15:00 JUN 26 TILL 30:DAILY 0500-1500

:arrow: A1251/06 - LGTS ILS-RWY10 (I-MAK) UNSERVICEABLE. 19 JUN 11:01 UNTIL 04 JUL 14:00
 
Top