Μα ακριβώς επειδή πετάνε τις ίδιες ώρες (φιλέτα) και προσπαθούν να κλέψουν επιβάτες η μία από την άλλη (όπως είπε ο Belavia στο άλλο thread που άνοιξε γι'αυτό το θέμα), μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ανταγωνισμός και όχι συνεννόηση. Και όπως και με τις εταιρείες κινητής, υπάρχει για την ακρίβεια ολιγοπώλιο γι'αυτό οι τιμές είναι πάνω κάτω οι ίδιες, αν και συνήθως στην ZF (για εσωτερικά) και στην ΟΑ (για εξωτερικά) βρίσκεις πιο φθηνά εισιτήρια από την Α3 πιο κοντά στις ημερομηνίες πτήσεων (τα φθηνά της Aegean συμφέρουν αν τα πάρεις πολύ νωρίς, business model εξωτερικού)...
Συνεπώς, αφού υπάρχει ανταγωνισμός, τι ρύθμιση της αγοράς να υπάρξει; Να τους πουν να πετάνε σε ώρες που δεν τους συμφέρει (αφού δεν τις πετάνε έως τώρα) ή να μην πετάνε στα ίδια μέρη; Εκεί είναι που θα ξεφύγουν τελείως στις τιμές! Και η αγορά των ΗΠΑ έχει πολλή κίνηση και πολλές εταιρείες, αλλά και η ελληνική αγορά αναλογικά έχει πολλή κίνηση και σηκώνει τις εταιρείες να πετάνε ίδιες ώρες. Άλλωστε, μάλλον πλέον πρέπει να κοιτάμε την αγορά της Ευρώπης, γιατί όταν είναι να πάμε κάπου μακριά, κοιτάμε και άλλες αεροπορικές και κάνουμε και stop-over αν είναι να γλιτώσουμε χρήματα...
Στο εσωτερικό τώρα, υπάρχουν μερικά "ρυθμισμένα" δρομολόγια, τα λεγόμενα ψευτοάγονα, που εκεί φαίνεται το κακό της ρύθμισης. Π.χ. για να πας Σκιάθο το καλοκαίρι πρέπει να κλείσεις εισιτήριο ένα μήνα πριν... Γιατί κάποιος σκέφτηκε ότι η Σκιάθος είναι άγονο δρομολόγιο (νησί που το φτάνεις σχετικά γρήγορα και με αμάξι από Αγ. Κωνσταντίνο ή Βόλο) και άρα πρέπει να καθορίζει το κράτος τις ώρες και τις τιμές...
Προσωπικά, δεν θα έλεγα όχι να υπάρξει ένα άνοιγμα μίας συνδιασμένης ελληνικής εταιρείας (Α3-ΟΑ) στην ευρωπαϊκή απελευθερωμένη αγορά, ώστε να μπορέσει κάποια στιγμή να αποκτήσει τα κυβικά μιας ευρωπαϊκής εταιρείας και να μην χρειαστεί να εξαγοραστεί ή να ζητήσει τις πλάτες κάποιου ευρωπαϊκού ομίλου. Άλλωστε η χώρα μας είναι σε σημείο που θα βόλευε σαν κόμβος για μετακινήσεις προς Ασία. Ήδη μια φίλη αμερικάνα έρχεται Αθήνα από Αμερική για να πάει Ιορδανία! Θα μπορούσε κάποια στιγμή μία ελληνική εταιρεία να αποκτήσει τα κυβικά της Iberia π.χ. και να κάνει και long-haul έργο σε μία πλήρως απελευθερωμένη Ευρωπαϊκή αγορά! Και για τα τοπικά δρομολόγια, όπως έχει δείξει η ιστορία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν έναν μεγάλο εθνικό αερομεταφορέα (αυτό που ελπίζουμε να γίνει κάποτε η ΟΑ και ίσως να χρειαστεί μαζί και την Α3), δημιουργούνται πολύ εύκολα μικρές τοπικές εταιρείες που ανταγωνίζονται τα τοπικά δρομολόγια. Και ειδικά η χώρα μας που έχει τόσο charter το καλοκαίρι, σηκώνει πολλές μικρές ελληνικές εταιρείες να αναλλάβουν αυτό το έργο από τις διάφορες ξένες που το έχουν έως τώρα!