Olympic A340

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Κανένα πρόβλημα. Η διόρθωση ήταν αναγκαία :D Το δια ταύτα παραμένει όμως και αυτό είναι ότι τα Α340 κάνουν πραγματικά ό,τι δουλειά μπορεί να φανταστεί κανείς και μόνο για αυτό, μπράβο στην τεχνική βάση της ΟΑ
 
Το A340 είναι ένα τεχνολογικό αριστούργημα. Στη δομή του υπάρχουν πολλαπλοί Υπολογιστές και Ηλεκρονικά συστήματα που το κάνει πραγματικά άπειρο. Οι δυνατότητές του δεν έχουν τέλος. Κάθε υπολογιστής ελέγχει τους κατατόπους τομείς και μέρη του αεροπλάνου, καθώς και τα αναρίθμητα συστήματά του. Οι υπολογιστές αυτοί, όχι μόνο ελέγχουν, αλλά ελέγχονται από άλλους υπολογιστές, με την δημιουργία τεράστιου κυκλώματος. Στην ουσία αυτό το αεροσκάφος ΕΞΑΛΕΙΦΕΙ την ύπαρξη του πιλότου. Στο πιλοτήριο σε κάθε ένδειξη στις οθόνες, για Faults, κτλ. δίδεται από τον Computer στον πιλότο με κάθε έλεγχο των παραμέτρων οι ενέργειες που θα πρέπει να ακολουθήσει ο πιλότος. Μάγκες, (εδώ θα πάθετε πλάκα) οι επιλογές αυτές δεν είναι μόνο μία, με την ένδειξη IF NOT ... DO THIS όπου αν η μια ενέργεια επανάκαψης του συστήματος δεν δώσει επιθυμητά αποτελέσματα να υπάρχει η επόμενη. Ο πιλότος δεν χρειάζεται να σκεφτεί τι θα κάνει.

Οι κινητήρες (οι γνωστοί CFM-56 κτλ κτλ) δεν είναι και τόσο δυνατοί αναλογικά με τον όγκο του αεροσκάφους, αλλά έχουν μεγάλο λόγο συμπίεσης και τουρπίνας. Πιέζονται λίγο και καίνε λάδια αρκετά μπορώ να πω, αλλά είναι εξ'ολοκλήρου ηλεκτρονικοί και πρωτοποριακοί με στόχο την μείωση κατανάλωσης καυσίμου (κατά 60 τόνους σε σχέση με 747 για Αμερική για παράδειγμα) και την μικρότερη δυνατή καταπόνηση.

Διαθέτει όχι ένα, όχι δυο, αλλα 3 υδραυλικά συστήματα με +1 εφεδρικό με μπαταρία απο το αεροσκάφος. Όπως καταλαβαίνετε το να χάσει υδραυλικά το αεροσκάφος είναι λίγο δύσκολο (εως πολυ).

Αυτα τα ολίγα για σήμερα για τα συστήματα που με εντυπωσιάζουν σε αυτό το αεροπλάνο.
 
tarig_gr":d7qtpjx4 said:
Στη δομή του υπάρχουν πολλαπλοί Υπολογιστές και Ηλεκρονικά συστήματα που το κάνει πραγματικά άπειρο.

Ε ? :shock: :shock:

Κι εγώ συμφωνώ ότι το A340 είναι πολύ ωραίο αεροπλάνο, αν και νομίζω ότι τα νέα αεροσκάφη (B777, B787, A380, A350 και δε συμμαζεύεται) έχουν πλέον όλα τα προαναφερθέντα ως "στάνταρ" (και με ζάντες αλουμινίου !).

Ωραίες φωτό too, tarig :great: Είναι κάτι καινούριο 8)
 
pingu":1bq20tmz said:
tarig_gr":1bq20tmz said:
Στη δομή του υπάρχουν πολλαπλοί Υπολογιστές και Ηλεκρονικά συστήματα που το κάνει πραγματικά άπειρο.

Ε ? :shock: :shock:

Κι εγώ συμφωνώ ότι το A340 είναι πολύ ωραίο αεροπλάνο, αν και νομίζω ότι τα νέα αεροσκάφη (B777, B787, A380, A350 και δε συμμαζεύεται) έχουν πλέον όλα τα προαναφερθέντα ως "στάνταρ" (και με ζάντες αλουμινίου !).

Ωραίες φωτό too, tarig :great: Είναι κάτι καινούριο 8)

Συμφωνώ μαζί σου! Μην ξεχνάμε οτι το 340 φτιάχτηκε το '90 και τα γαλλανόλευκα 340 τα πήρε η ΟΑ το 2001! Δεν το συγκρίνω με τα μεταγενέστερα, απλά το σχολιάζω και το αναλύω σε σχέση με τα άλλα αεροπλάνα του ελληνικού αεροπορικού χώρου. Σίγουρα έχει ανταγωνιστές. Τα Α380 (που όντως με ξετρελένει), Α350, Β787 κτλ θα τα σχολιάσω μόλις τα δω εκτενέστερα. Όχι μονο όταν αποπροσγειώνονται στο Ελ. Βενιζέλος αλλά όταν θα δούμε κάτι τέτοιο στο ελληνικό hangar. Και μάλλον αυτή η στιγμη δεν είναι κ τοσο κοντά!

Φιλικά! :D
 
Μα και βέβαια, αφού πρόκεται περί νέων αεροσκαφών (μεταγενέστερα του Α340 δηλαδή)! :D Το Α320 και το Α340 άλλωστε ήταν οι πρώτοι στους τομείς αυτούς της πολιτικής αεροπορίας.

Αν επιτρέπεται, δουλεύεις στην τεχνική βάση; Και πάλι συγχαρητήρια για τις φωτό. 8)
 
pingu":3bdbng9c said:
Αν επιτρέπεται, δουλεύεις στην τεχνική βάση; Και πάλι συγχαρητήρια για τις φωτό. 8)

Ναι δουλεύω στην τεχνική βάση.
 
Ναι, ειναι ομορφο αεροπλανο το Α340. Μονο κακο, το οτι μπορει και απογειωνεται, το οφειλει στην καμπυλοτητα της γης. :twisted:
(Και πριν με κραξετε, που θα το κανετε, χαζεψτε την 411 να φευγει πιτα στον κοσμο με 40 βαθμους κ απνοια.)
 
Εγω φίλος δεν θα σε κράξω. Όποιος το βλέπει να απογειώνεται έχει αυτή την εντύπωση. Σε μια τυπική απογείωση στο Ελ. Βενιζέλος ας πούμε απογειώνεται στα 3 χιλιόμετρα διάδρομο.

Υπάρχει εξήγηση. Λίγο πριν την απογείωση, ο πιλότος έχει κάποια δεδομένα που δίνονται από τα συστήματα του αεροσκάφους. Υπολογίζει το βάρος, τον αέρα, κατεβάζει τα flaps στις ανάλογες μοίρες και ξεκινά το take off procedure δίνοντας στα συστήματα την επιλογή απογείωσης στα 3 χιλιόμετρα (1 χιλιόμετρο το αφήνουν για ευνόητους λόγους). Το 340 απογειώνεται με προγραμματισμένο thrust και όχι με manual 100% thrust όπως στο 737-400 ας πούμε. Δηλαδή ίσως και να απογειώνεται με 95% thrust πχ! Πάντα ανάλογα τις συνθήκες. Πάντως οι κινητήρες του δεν φημίζονται για την δύναμή τους και το σκάφος φαίνεται να μην ξεκολλά στα τελευταία touches με τον runway. Σημαντικό πρόβλημα όμως δεν υπάρχει. Το 340 κατασκευάστηκε για μεγάλα αεροδρόμια σαν το Ελ. Βενιζέλος οπότε δεν τίθεται θέμα.

Η ζέστη ωστόσο δημιουργεί πρόβλημα σε πολλά αεροπλάνα και επόμενο είναι σε τέτοιες συνθήκες να χρειαστεί 500 μέτρα παραπάνω. Σε αυτή την περίπτωση φαντάζομαι οτι από την αρχή του διαδρόμου οι κινητήρες λειτουργούν σε 100% στοιχεία.
 
και κατι οσον αφορα την κατασταση της καμπινας. προσωπικη μου αποψη ειναι οτι διατηρουνται σε εξοχη κατασταση και οτι απο οθονες και entertainment εξοπλισμο σκιζουν.
 
bari":2u6svhy0 said:
και κατι οσον αφορα την κατασταση της καμπινας. προσωπικη μου αποψη ειναι οτι διατηρουνται σε εξοχη κατασταση και οτι απο οθονες και entertainment εξοπλισμο σκιζουν.

Πράγματι. Μονο που η ΟΑ δεν το εκμεταλλεύεται και πολύ αυτό. Η ψυχαγωγία που προσφέρει είναι ελάχιστη.
 
Top