Περιστατικό σε πτήση της Α3 ΑΤΗ-TLV

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Τα 2 δικά μου σεντς:

1. Πιστεύω ότι κανένας από μας δεν έχει πραγματική εικόνα του συμβάντος... Για σκεφτείτε: Πρώτη φορά πετάνε Ισραηλο-ισραηλινοί και Αραβο-Ισραηλινοί στις τόσες μα τόσες πτήσεις της Α3 για Τελ - Αβίβ; Γιατί δεν έχουμε ξανακούσει κάτι παρόμοιο; Μήπως υπήρξε κάποια προσωπική κόντρα / λογομαχία των εμπλεκόμενων; Μήπως κάποιο "γαλλικό" που δεν ακούστηκε ευρύτερα και έγινε αφορμή να σκαρφιστεί κάποιος το θέμα περι ασφάλειας / τρομοκρατίας που είναι και "πιασάρικο";

2. Όλοι τρέχουν να ψέξουν την Αιγαίου ( το πλήρωμά της έστω ) για κακό / ελλειπή / ερασιτεχνικό χειρισμό του περιστατικού. Και εγώ νομίζω πως όντως δεν τα πήγαν και τόσο καλά. Απλά αναρωτιέμαι κατά πόσο ευθύνεται η εταιρική κουλτούρα. Και εξηγούμαι: Τι θα συνέβαινε αν ο κυβερνήτης αποφάσιζε να κατεβάσει τους ταραξίες; Τι θα συνέβαινε αν ματαίωνε οριστικά την πτήση επικαλούμενος λόγους ασφαλείας; Έχει το προσωπικό εμπιστοσύνη στην εταιρία ότι αυτή θα υποστηρίξει την όποια υπεύθυνη και λογική τους κίνηση σε τέτοιες καταστάσεις, ή φοβούνται ότι θα βρουν το μπελά τους; Έχει η Αιγαίου ένα πρόγραμμα επιβράβευσης του προσωπικού της ή μόνο επιβάλλει κυρώσεις; Τέλος, υπήρχε άντρας φροντιστής στο πλήρωμα καμπίνας ή μόνο τέσσερις πέντε κοπέλλες που μπορεί και να μη "γέμιζαν" το μάτι στον ...όχλο;

3. Ρητορική ερώτηση, και τελικά ίσως εκεί να υπάρχει η εξήγηση για τους όποιους χειρισμούς: Ποιός ακριβώς νόμος επιβάλλεται στην Ελλάδα ( αυτός για το κάπνισμα σε εσωτερικούς χώρους, ο πολεοδομικός, ο ΚΟΚ, ) για να περιμένουμε ότι και εδώ θα υπάρξει έστω και μια στοιχειώδης τήρηση της έννομης τάξης ( κλήση αστυνομίας, αποβολή από την πτήση ταραξιών κλπ );

Ας δούμε και ένα θετικό: Αυτή είναι μια ευκαιρία κάποιοι στην Αιγαίου και ίσως και στον ΔΑΑ / ΥΠΑ να σοβαρευτούν και να μάθουν από αυτό το περιστατικό.
 
6circles":157rlijd said:
Τα 2 δικά μου σεντς:

3. Ρητορική ερώτηση, και τελικά ίσως εκεί να υπάρχει η εξήγηση για τους όποιους χειρισμούς: Ποιός ακριβώς νόμος επιβάλλεται στην Ελλάδα ( αυτός για το κάπνισμα σε εσωτερικούς χώρους, ο πολεοδομικός, ο ΚΟΚ, ) για να περιμένουμε ότι και εδώ θα υπάρξει έστω και μια στοιχειώδης τήρηση της έννομης τάξης ( κλήση αστυνομίας, αποβολή από την πτήση ταραξιών κλπ );

Στο γενικό ύφος του ποστ σου συμφωνώ αν και θεωρώ την αντίδραση του πληρώματος λάθος και πιστεύω ακράδαντα ότι οι αφεντικοί της Α3 δε θα έκαναν παρατήρηση στο πλήρωμα αν το χειριζόταν αλλιώς (δηλαδή σωστά). Υπάρχουν κανόνες πτητικοί που δεν έχει σημασία τι θα τους πουν από το head office. Αν ο επιβάτης δε συμμορφώνεται, οι κανονισμοί λένε ότι τον πετάς έξω και τον μαζεύει η αστυνομία. Δεν μπορούν να μαλώσουν το πλήρωμα εάν το πλήρωμα πει ότι ήταν θέμα ασφάλειας της πτήσης.

Μου θυμίζει κάτι φόβους που ακούμε ότι πχ η Ryan δε βάζει αρκετά καύσιμα για να κάνει οικονομία γιατί έτσι τους είπε ο Ο' Ληρη. Δε γίνεται να μη βάλει αρκετά καύσιμα. Δε γίνεται να βάλει οριακά καύσιμα. Βάζει όσα λέει ο κανονισμός και ίσως όσα υπολογίζονται με βάση το βάρος του αεροπλάνου και τη διαδρομή και δεν ξέρω τι. Δεν τους λέει ο Ο' Λήρης "βάλτε ένα εικοσάρικο αμόλυβδη και όχι παραπάνω αλλιώς βάλτε τα απ΄την τσέπη σας". Αντίστοιχα αν οι επιβάτες βάζουν σε κίνδυνο την πτήση ή εμποδίζουν το πλήρωμα να κάνει τη δουλειά του, κανένας αφεντικός δε θα τους μαλώσει αν τους απομακρύνουν. Είναι κανονισμός ασφαλείας, νόμος, πώς το λένε. Παράδειγμα όλες οι ψιλοσάπιες low cost της Αγγλίας που σταθερά διώχνουν σουρωμένους επιβάτες που κάνουν χαμό μέσα στην πτήση, κανένας αφεντικός δεν είπε "κρατήστε τους μέσα να αγοράσουν και καμια μπυρίτσα".

Αν πω "όχι, δε βάζω τη ζώνη μου" ή "όχι, δε δίνω το διαβατήριό μου για έλεγχο" δε θα πετάξω και κανένας δε θα με υπερασπιστεί απλά επειδή είμαι πελάτισσα, δε συμμορφώνομαι = δεν πετάω, είναι κανονισμοί που πρέπει να τηρούνται. Αλλιώς να σκάω κι εγώ στο αεροδρόμιο με πέντε κιλά λάδι ως χειραποσκευή ή στο αεροπλάνο να θέλω να πάω να κάτσω δίπλα στον πιλότο στην απογείωση επειδή φοβάμαι. Δεν επιτρέπεται, τελείωσε.

Οι κανονισμοί των πτήσεων είναι αποτελεσματικοί ΜΟΝΟ όταν τηρούνται πάντα και για όλους. Αν αρχίσουμε και κάνουμε τέτοια σαν αυτό που έγινε, καήκαμε.

Για τη ρητορική σου ερώτηση, δεν έχει σημασία η κουλτούρα της Ελλάδας αναφορικά με την εφαρμογή των νόμων. Αν το πλήρωμα καλούσε την Αστυνομία θα ερχόταν, όπως και ήρθε. Αν το πλήρωμα έλεγε από την Αστυνομία "αυτοί δημιουργούν πρόβλημα και μας εμποδίζουν να κάνουμε τη δουλειά μας" η Αστυνομία θα τους απομάκρυνε. Δε θα έλεγε "οφου έλα δε βαριέστε, βάλτε τους πίσω πίσω". Άλλο ο αντικαπνιστικός νόμος, άλλο η ασφάλεια σε μια πτήση μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρίας. Μην ξεχνάμε ότι η Α3 παίρνει το ένα βραβείο πίσω από το άλλο και πετάει στην Ευρώπη.

Στην περίπτωση που συζητάμε μιας και η επανάσταση στο αεροπλάνο ήταν τόσο έντονη, αυτό που έπρεπε να γίνει ήταν αρχικά να μην κάθονται μιάμιση ώρα να συζητάνε, γιατί αφεντικό στο αεροπλάνο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΙΒΑΤΗΣ. Εξαρχής έπρεπε να απομακρυνθούν γρήγορα, αθόρυβα, αυστηρά και ευγενικά οι ταραξίες, το πλήρωμα ας έκανε και έναν έξτρα έλεγχο στα περιβόητα διαβατήρια για να σιγουρευτούν, ή και στις χειραποσκευές τους, αν και είναι πάλι ψιλοαποδοχή του ρατσισμού των άλλων. Όταν η κατάσταση εκτραχύνθηκε τόσο που άρχισαν να γκρινιάζουν σχεδόν όλοι οι επιβάτες, η πτήση έπρεπε να ακυρωθεί και να απομακρυνθούν όλοι, όπου το ζήτημα θα διευθετούνταν μετά στο τερμιναλ ή δεν ξέρω τι γίνεται σ' αυτές τις περιπτώσεις, ο κανονισμός πάντως για μια τέτοια περίπτωση σίγουρα θα υπάρχει. Το πλήρωμα ψιλοαπέτυχε να ελέγξει την κατάσταση στην αρχή, μετά το κακό γενικεύτηκε και κώλωσε να προβεί σε ακύρωση ή πιο μεγάλη καθυστέρηση της πτήσης.
 
η Α3 εξέδωσε ανακοινώσεις. αυτές αποτελούν επίσημη πηγή πληροφόρησης. δεν χρειαζόταν να είμαστε στο αεροσκάφος. εμπιστευόμαστε τον γραπτό τους λόγο. ξέρουμε να διαβάζουμε.

για τη σκηνοθετική άποψη των συμβάντων ας ασχοληθούν οι ειδικοί. το όλο θέμα ξεκινά απο εκεί που το ξεκινά η εταιρεία. με το αντάρτικο.

το ότι η Α3 χειρίστηκε το θέμα με δεδομένο στόχο/κατεύθυνση, μας το ονοματίζουν οι ανακοινώσεις της: "...με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών". καθαρό και δεν χωρά πολλές ερμηνείες. ή μάλλον χωρά αλλά...

το ότι έφτασε στον "στόχο" της η Α3, μπορούμε άνετα να πούμε ότι το κατάφερε σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό. έφυγε το αεροπλάνο, έφτασε καλά η πτήση, ταξίδεψαν και οι 2 "κατηγορούμενοι".! το πως έφτασε στο στόχο της και η αξιολόγηση του στόχου είναι άλλο θέμα.

το οποίο θέμα, σαφώς την βγάζει, συνολικά, "από κάτω". εστιασμένη/οι στο "στόχο", παράβλεψαν βασικούς νόμους-κανόνες και παραβίασαν σαφώς και έντονα τη δεοντολογία περί ίσης μεταχείρισης.

όχι μόνο χειρίστηκαν "αυτοσχεδιαστικά" το συμβάν αλλά επέλεξαν μετά και την στρατηγική του να "ανοίξουμε" το θέμα γενικά για να το "κλείσουμε" μια ώρα αρχύτερα. κλασική σχετικά συνταγή όταν θες να κρύψεις ένα μικρό σου λάθος που προέκυψε από δικούς σου "χειρισμούς" και να κερδίσεις και κάποιους πόντους διαφάνειας και υπεραξίας στο τέλος. στην περίπτωση αυτή όμως, και προσωπικά πάντα, το κρίνω ακόμα πιο επιβαρυντικό για την εταιρεία, αξιολόγησαν το θέμα ως "μικρό" και όχι ως "πολύ σοβαρό". κάτι που, αν είχε αξιολογηθεί σωστά, θα έπρεπε να περάσει στην ενότητα "διαχείριση κρίσης" και μάλιστα με σχετικά "σιωπηρή" διαχείρηση, με πολλή προσοχή στο τί βγαίνει, για να μην φτάσει στην επιβάρυνση των δεδομένων και στην μη λειτουργική διαχείριση.

στην Α3 θα πρέπει να βάλουν ξανά κάτω βασικά στοιχεία της ύπαρξής τους. και το συμβάν αυτό, το σοβαρό κατ' εμέ, αγγίζει πολλές πτυχές. πλάκα-πλάκα, μέχρι και αυτό που αναφέρθηκε από κάποιον περί σύστασης των πληρωμάτων καμπίνας. οι εποχές μάλλον προστάζουν μία εικόνα που να είναι θεμελιωμένη σε μελετημένα δεδομένα και όχι στην τύχη και στην αποτελεσματικότητα της colgate. θα έπρεπε, σήμερα, αν ρώταγαν το σύνολο των πληρωμάτων της Α3 σε ένα υποθετικό case study, να απαντούσαν όλοι με την ίδια απάντηση χωρίς σκέψη. προσωπικά πάλι, μετά τα δεδόμενα, δεν ξέρω αν η Α3 θα έπαιρνε μία απάντηση. ας κάνουν την ενδοκόπησή τους εκει στην Α3. εμείς δεν τους βγάζουμε τη γλώσσα φυσικά, (ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο), αλλά κάναν λάθη. δεν μπορεί να κρυφτεί αυτό πια. ίσως τους βγει μελλοντικά και σε καλό.... καλή χρονιά να 'χουμε.
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης για το περιστατικό : "Απαγορεύεται και είναι καταδικαστέα κάθε διακριτική μεταχείριση για λόγους εθνοτικής ή φυλετικής καταγωγής κλπ".Κατά τη γνώμη μου, ευθύνη έχουν και στην Ελληνική Αστυνομία καθώς έπρεπε να αρνηθούν τον έλεγχο με τα συγκεκριμένα δεδομένα και εφόσον οι επιβάτες είχαν ελεγχθεί.
 
Για να θυμηθούμε τι μάθαμε στην Ολυμπιακή (επειδή τα έξι τελευταία χρόνια έκανα επιβίβαση στα gates) -πώς θα το αντιμετωπίζαμε εμείς αυτό;
1. Η πρώτη δουλειά να ερωτηθεί το gate αν είναι όλοι οι επιβάτες στο αεροπλάνο και δεύτερον να ξαναελεγχθούν οι κάρτες τών συγκεκριμένων επιβατών δηλαδή η τυπική ταυτοπροσωπία. Και αν αυτό δεν είναι αρκετό να ζητηθεί από το station control να ανοίξει τις κρατήσεις τους μήπως και δούν κάτι.Αυτό θα γίνει μέσω τού υπαλλήλου τού gate καί τού υπαλλήλου πίστας.Το station control δίνει απευθείας διευκρινήσεις στον κυβερνήτη από την "εταιρική συχνότητα".
2. Εάν αυτά δεν τούς είναι ικανοποιητικά τότε καλείται ο προϊστάμενος πίστας να πάει με το αυτοκίνητό του στο αεροπλάνο να δώσει λύση.
3. και σημαντικότερον, το αεροπλάνο μέχρι να τροχοδρομήσει ανήκει στο σταθμό. Το δρομολόγιο το κλείνει ο σταθμός.Ο κυβερνήτης αρχίζει να κάνει κουμάντο από τη στιγμή πού το αεροπλάνο τροχοδρομήσει.Αλλά φαίνεται ότι για 90 λεπτά το περιστατικό το χειρίστηκε -όπως το χειρίστηκε- το πλήρωμα καμπίνας και πιλοτηρίου, εκτός κι αν δεν κατάλαβα εγώ καλά...
 
Προφανώς όμως τα παραπάνω ζητούνται όχι από τους επιβάτες, αλλά από το πλήρωμα ή από άλλον υπεύθυνο. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι απ' την αρχή κάποιοι επιβάτες θεώρησαν ότι έχουν δικαίωμα να ελέγξουν τους συνεπιβάτες τους και το απαίτησαν και το πέτυχαν από το πλήρωμα. Το ότι οι άνθρωποι πέταξαν μετά από τόσες ώρες και μετά από διανυκτέρευση που δε ζήτησαν ποτέ και η Α3 το παρουσιάζει ως χλιδάτο και ευτυχές παρελκόμενο, δείχνει ότι δεν έχουν πάρει πρέφα τι βλακεία έχουν κάνει. Αν έβγαιναν έστω τώρα και έλεγαν ότι ναι κάναμε λάθος, απολογούμαστε και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε έστω εκ των υστέρων για να το διορθώσουμε, εγώ θα τους έλεγα μπράβο. Αλλά αυτό το στυλ είναι τελείως ερασιτεχνικό και απογοητευτικό. Τέλος πάντων κούρασα όλο τα ίδια λέω, ευχαριστώ όλους για την κουβέντα :)
 
Επειδή δεν ζούμε στο 1986, την σήμερον ημέρα ο κυβερνήτης έχει επωμιστεί πολύ περισσότερα στην καμπούρα του. Κάνει δηλαδή δουλειές που στο παρελθόν δεν ήταν δικές του, πολύ πριν αλλά αφού φτάσει στό α/φος. Όλα στα πλαίσια του "εξορθολογισμού" βέβαια.
 
Κανονικά η Α3 μέσω του πληρώματος θα έπρεπε να βάλει όλους τους επιβάτες, καλούς, κακούς, άσχημους, Εβραίους, Άραβες, Μαορί, Κλίγκον κτλ να υπογράψουν χαρτιά ότι συμφωνούν με τη διαχείριση του περιστατικού κι οτι ουδεμία απαίτηση έχουν τούδε και στο εξής καθώς αυτόματα θα υπάρξει διώξη τους. Εκεί θα έληγε το περιστατικό. Προτείνω στην Α3 να λάβει την απαραίτητη τεχνογνωσία απ' τα μέρη που διατηρεί εποχικές βάσεις...
 
OA701":28pzp9xw said:
Κανονικά η Α3 μέσω του πληρώματος θα έπρεπε να βάλει όλους τους επιβάτες, καλούς, κακούς, άσχημους, Εβραίους, Άραβες, Μαορί, Κλίγκον κτλ να υπογράψουν χαρτιά ότι συμφωνούν με τη διαχείριση του περιστατικού κι οτι ουδεμία απαίτηση έχουν τούδε και στο εξής καθώς αυτόματα θα υπάρξει διώξη τους. Εκεί θα έληγε το περιστατικό. Προτείνω στην Α3 να λάβει την απαραίτητη τεχνογνωσία απ' τα μέρη που διατηρεί εποχικές βάσεις...

Από τηγανίτα τίποτα όμως. Το μόνο επιχείρημά σου ήταν το "η Α3 έχει δίκιο γιατί οι Ισραηλινοί είναι Ισραηλινοί - όσοι ξέρουν από Ισραηλινούς, ξέρουν". Δεν πάω να σε κοντράρω, απλά λέω.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top