ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΕ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΤΗΣ Α3

  • Thread starter Thread starter KOSTAS AGQ
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Faapilot, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να συνεχίσουμε με πμ. Ούτε βριζόμαστε, ούτε άσχετα θέματα συζητάμε, ούτε νομίζω ότι προσβάλουμε την αισθητική κανενός. Αν κάνω λάθος, ας μας υποδείξουν οι διαχειριστές να συνεχίσουμε με πμ. Φόρουμ είναι, δεν είναι κέντρο διανομής για ραβασάκια. Μπορέι κάποιοι από τους φίλους μας να θέλουν να συμμετάσχουν ή να διαβάσουν αυτά που λέμε.

Αφού ξεκαθαρίσαμε τί είμαι και τί δεν είμαι, θα κάνω ένα μόνο σχόλιο για αυτά που λές FaaPilot.

faapilot":2ulzr049 said:
....otan kouballas omos anthropines psixes DEN exeis to dikaioma na skeftesai etsi kai na kseagxonesai ki as sou poun 500 atoma sto edafos oti einai down o troxos.....

Ωραία λοιπόν. Και τί νομίζεις ότι πρέπει να κάνει ο πιλότος? Να αγχώνεται ? Και τι θα καταφέρει?

Έτσι και αλλιώς ΟΠΩΣ και να δούμε το περιστατικό το αεροπλάνο θα είχε ακριβώς την ίδια κατάληξη* . Θα έπρεπε να προσγειωθεί. Τα καύσιμα τελειώνουν κάποια στιγμή. Ή έτσι ή αλλιώς (1 ή 2 ή 3 φώτα), πρέπει να προσγειωθεί. Είτε ένας είτε 2000 άνθρωποι πουν από κάτω ότι ό τροχός είναι εντάξει ο πιλότος για προσγείωση θα πάει. Αν του πούν ότι δεν είναι κάτω....πάλι για προσγείωση θα πάει (με μεγαλύτερο άγχος σαφώς). Όποιον πιλότο και να ρωτήσεις φαντάζομαι, προτιμά να προσγειωθεί με έναν ή κανέναν τροχό παρά να μέινει από καύσιμα πάνω από τον Σαρωνικό. Οι πιλότοι της Α3 επέλεξαν το πρώτο, το αυτονόητο. Και για αυτό πρέπει να πούμε μπράβο?

Κillerwing, αν το risk assesment και τα calculated risks δεν υπήρχαν, δεν θα υπήρχε και πολιτική αεροπορία. Ποιός είπε ότι η πολιτική αεροπορία είναι όσο ασφαλής θα μπορούσε να ήταν? Ξέρεις πόσα ρίσκα υπάρχουν? Πολλά. Έχεις ακούσει την έκφραση "On a Wing and a Prayer"? Αλλά είναι ρίσκα τα οποία είναι (στατιστικά και βάση πιθανοτήτων) χαμηλά. Αυτά τα ρίσκα τα "ζητούν" οι κατασκευάστριες και οι αεροπορικές εταιρείες και τα εγκρίνουν οι αρχές. Όσο και αν ακούγεται παράξενο αυτό.

Ανέφερα πριν τα ETOPS. Στα περισσότερα δικινητήρια ETOPS, επιτρέπεται να πετούν μέχρι και 3 ώρες μακρυά από οποιοδήποτε αεροδρόμιο. Υπάρχει μία έκταση στον νότιο Ατλαντικό, η οποία είναι περίπου 80Χ100 μίλια. Στην πελωριότητα του ωκεανού, μικρή. Σε αυτό το κομμάτι τα αεροπλάνα βρίσκονται πάνω από 3 ώρες από αεροδρόμιο για μερικά λεπτά. Ζητήσανε οι κατασκευάστριες και οι αεροπορικές ΕΞΑΙΡΕΣΗ του κανόνα για αυτό το κομμάτι, βάσει των πιθανοτήτων, ότι είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να συμβεί κάτι. Guess what? Εγκρίθηκε.

Αν ένας Γερμανός αρχιχειριστής (όλο γύρω γύρω το πάω ! :lol: ) κοιτάξει σε μηδενική βάση το αεροδρόμιο της Σάμου (πχ) ή του Ίνσμπρουκ, και τον ρωτήσει κάποιος άν ειναι καλή ιδέα να πηγαίνει εκεί ένα τζέτ με 230 επιβάτες, θα του πεί ότι είναι τρελός. Όταν έρθει όμως το εμπορικό τμήμα της εταιρείας ή κάποιος που θέλει να ναυλώσει 120 πτήσεις για όλο το καλοκαίρι με το αντίτιμο των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα ξανακάτσει κάτω (και γρήγορα) και θα κάνει risk assesment. Και θα βρεί ότι ναι μεν επικίνδυνο αεροδρόμιο αλλά με ανάλογη εκπαίδευση (μείωση συντελεστή ρίσκου αλλά όχι απάλειψη), βεβαίως και πάμε. Πότε ξεκινάμε???

Το "τζαμάκια" 747 δεν τα έχουν όλα τα αεροπλάνα. Έχει ένα κάτω από την μοκέτα στο aisle στο "ύψος" του φτερού και ένα στο πιλοτήριο για τον μπροστινό τροχό. Ένα σύστημα με καθρέπτες είναι που επιτρέπει οπτική επιβεβαίωση για το κλέιδωμα των τροχών. Ρίξε μιά ματιά εδώ http://www.b737.org.uk/landinggear.htm , από την μέση της σελίδας και κάτω περίπου.



* "κατάληξη" : Υπάρχουν και εξαιρέσεις. Με ακριβώς την ίδια βλάβη με της Α3 (πρόβλημα με το φωτάκι και με τους τροχούς κάτω στην πραγματικότητα) έπεσε το 1972 το Tristar της Eastern στην Φλόριντα. Πέσανε με τα μούτρα και οι τρείς (μαζί με τον Ι. μηχανικό) να φτιάξουν το χαλασμένο λαμπάκι, και ξεχάσανε να πετάνε το αεροπλάνο, το οποίο μπήκε σε ελαφρά κάθοδο και έπεσε στους βάλτους με τους αλιγάτορες :shock: http://aviation-safety.net/database/rec ... 19721229-0
(Δεν θα έλεγα ότι είμαι και δεινός σπότερ αλλά μία μούρλα μέχρι μανίας με το accident investigation την έχω ! )
 
faapilot":1g95amn8 said:
File seven4seven tha sou steilo apantisi meso pm,etsi ki allios an to po edo kapoioi tha prospathisoun na me peisoun oti einai allou :lol: Kai pragmatika den ennoo auton pou mporei na nomizete,den exo tipote mazi tou,auton pou ennoo to nick arxizei apo m

Τι σου κανά; :P :D :) :wink:
 
File gonso,allo to na agxonesai kai allo to na niotheis eythini kai na min kaneis oti sou erxetai!To agxos einai meros tis douleias,i piesi tha elega kalytera.Oso gia to tzamaki esteila pm ston seven4seven leptomeres gia to pou akribos brisketai,konta sto ftero einai alla oxi akribos ekei,episis oi kathreftes kanoun alli douleia,ta stripes einai to pan.Telos panton tou eksigisa akribos pou tha to ebriske kai ti tha eprepe na dei akribos.Oso gia to tristar,den exei kamia sxesi me to 737.Alles epoxes tote,crm den ypirxe,qrh den ksero an ypirxe kai sigoura ta nnc den xrisimopoiountan opos simera,oso anafora gia tous xeiristes pou den petagan to aeroplano se auto ftaiei oti kapoios den tous eixe ekpaideusei sosta.
 
Αγαπητέ faapilot,δέν είδα πουθενά να αναφέρη ο gonso οτι οι πιλότοι τού συγκεκριμένου αεροπλάνου έκαναν "ό,τι τούς ήρθε".Αντίθετα,πήραν όλα τά μέτρα τους,έκαναν τα checklists τους,κοίταξαν από το gear viewer καί είδαν οτι οι τροχοί ήταν κάτω,έκαναν και μιά χαμηλή διέλευση καί τους επιβεβαίωσαν καί οι από το έδαφος οτι οι τροχοί ήταν κάτω και..προσγειώθηκαν.Τί άλλο να έκαναν;Νά έβγαινε ένας έν πτήσει έξω από το αεροπλάνο να κρεμαστή στά φτερά να κοιτάξη;Δέν γίνεται προφανώς κάτι τέτοιο.Εσύ στη θέση τους τί θά έκανες άν όλες οι ενδείξεις (τζαμάκι,άτομα στό έδαφος) συμφωνούσαν οτι οι τροχοί ήταν κάτω;

Σίγουρα είχαν κάπως μεγαλύτερη ανησυχία από ό,τι άν είχαν 3 green εξ αρχής.It's not over until it's over,λένε οι Αγγλοι.Αν κοιτάξης στο θέμα "ενδιαφέροντα αεροπορικά video",θά δής το βιντεάκι από ένα C130 που προσγειώθηκε κανονικά,επιβράδυνε σέ taxi speed καί μόλις άρχισε να παίρνη τη στροφή γιά τον τaxiway να βγή από το διάδρομο (και σίγουρα εκείνη τη στιγμή οι πιλότοι σκεφτόντουσαν "άντε,τελειώσαμε γιά σήμερα") κατέρρευσε το RH gear καί το αεροπλάνο πήρε κλίση δεξιά,ο No4 άρπαξε φωτιά και μέ λίγα λόγια τους έκατσε στο κεφάλι μιά emergency απ'το πουθενά.Ομως δέν τα έχασαν γιατί εξακολουθούσαν να βρίσκωνται σέ εγρήγορση.Αυτό ήταν εξ άλλου η δουλειά τους,νά αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που τους παρουσιάστηκε την τελευταία στιγμή.
 
Νομίζω ότι ότι είχε να πεί ο καθένας μας Faapilot, το είπε. Απλά συμφωνούμε ότι διαφωνούμε ! Καλή καρδιά.

Πές μου, κάτι από περιέργεια. Αν εσύ ήσουν ο κυβερνήτης της Α3, με το συγκεκριμένο ακριβώς πρόβλημα, θα σου άρεσε να λένε από τις τηλεοράσεις : " ...και οι ηρωικές προσπάθειες του πιλότου.....και με χειρουργική ακρίβεια ....." ?

Πώς θα ένοιωθες σαν επαγγελματίας πιλότος?
 
De tha asxoloumoun katholou me to ti lene oi tileoraseis,tha me enoiaze ti pisteua ego gia to pos ekana handle to situation,oi synadelfoi mou kai i etaireia stin opoia douleuo.Ola ta alla einai teleios peritta
 
Χθες απο την τηλεοραση ακουσαμε για μια νεα "ατυχη στιγμη" ενος αεροπλανου της ιδιας εταιριας, που παρουσιασε προβλημα στην ενδειξη της θεσης των τροχων. Θελω να ρωτησω, αν ειναι το ιδιο αεροπλανο που παρουσιασε το ιδιο προβλημα πριν απο καποιες μερες....διοτι και εγω ακουσα απο χειριστες της εν λογω εταιριας, οτι το αεροπλανο αυτο, παρουσιαζει συνεχως το ιδιο προβλημα. Αν ειναι αληθεια αυτο (που θα ηθελα να μην ειναι), τοτε εγειρεται το ερωτημα..."συντηρουνται σωστα αυτα τα αεροσκαφη"?
 
Μάλλον indicating problem ήτανε, και όχι πρόβλημα με τη σήστημα. Λαμπάκια πρέπει να προμηθευτούνε!
 
CONFIG2":4amm7705 said:
Θελω να ρωτησω, αν ειναι το ιδιο αεροπλανο που παρουσιασε το ιδιο προβλημα πριν απο καποιες μερες....

Το προηγούμενο περιστατικό είχε γίνει σε 733 και το χθεσινό σε Avro.
 
Απο Ναυτεμπορική. 3ο μέσα σε ένα μήνα....

Ακινητοποιημένο για τεχνικό έλεγχο στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων παραμένει από το πρωί, αεροσκάφος τύπου Boeing 737 της εταιρείας Aegean μετά από πρόβλημα στον κινητήρα που ανέφερε πριν την απογείωση ο κυβερνήτης του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος θα εκτελούσε το πρωινό δρομολόγιο της εταιρείας προς Αθήνα μεταφέροντας 80 επιβάτες.

Το πλήρωμα, ενημέρωσε τους επιβάτες για το πρόβλημα ενώ η εταιρεία τους διαβεβαίωσε πώς θα ταξιδέψουν στην Αθήνα με άλλη πτήση. Τελικώς, στο αεροδρόμιο Χανίων προσγειώθηκε άλλο αεροσκάφος της εταιρείας από το Ηράκλειο στο οποίο επιβιβάστηκαν οι 70 από τους 80 επιβάτες στις 9.10 το πρωί.

Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη Χανίων, ο κυβερνήτης ανέφερε πως στα όργανα ελέγχου υπήρχε ένδειξη για μη εισαγωγή αέρα στους κινητήρες.

Στα Χανιά αναμένονται τεχνικοί προκειμένου να εξετάσουν το αεροσκάφος.

Πηγή ΑΠΕ
 
Top