Ψυχολογία,Συνήθειες και Συμπεριφορά Ελλήνων ως Επιβάτες.

  • Thread starter Thread starter alex96
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Επειδή φέτος βρίσκομαι στην Αγγλία, κι επειδή τις περισσότερες φορές που επέστρεψα στη Θεσσαλονίκη πήγα και γύρισα με δίσκελο ταξίδι, οι συγκρίσεις ήταν προφανείς και απογοητευτικές δυστυχώς, μεταξύ των δύο σκελών (πχ μεταξύ LHR-ZRH και ZRH-SKG).

Καταρχήν, με το που πατάμε έδαφος και είμαστε ακόμα στην διάδρομο επιβραδύνοντας, ακούγονται από παντού ζώνες να ανοίγουν. Τσεκαρισμένο και εμφανιζόμενο με μαθηματική ακρίβεια κάθε φορά. Τι κι αν ζητείται να παραμείνουμε δεμένοι μέχρι να σταματήσουμε εντελώς, τους γράφουμε επειδικτικά όλους στα @@ μας. Σε πτήσεις μεταξύ αεροδρομίων του εξωτερικού δεν το έχω συναντήσει ποτέ (και μάλλον κάποια μεμονωμένα περιστατικά είναι Έλληνες :mrgreen: )

Μερικοί ανυπόμονοι δε (μου έχει τύχει κάποιες φορές) σηκώθηκαν να ανοίξουν και τα ντουλαπάκια ενώ ακόμα τροχοδρομούμε στο SKG. (Λες και θα φτάσουν πιο γρήγορα, αφού στο ίδιο λεωφορείο θα μπούμε :mrgreen: )
 
LGTS πτήση ΟΑ 980 αν δεν κάνω λάθος από LGAV μεσημεράκι Μ. Σαββάτου.

Γιαγιά έχει κάτσει στην 4C, παράθυρο και έχει πιάσει τις θέσεις Β κ Α με την μαγκούρα της (αλήθεια επιτρέπεται;). Έρχεται η αεροσυνοδός να την πάρει κ να τη βάλει στα ντουλαπάκια για την απογείωση και τότε απλώνει τα χέρια της η γιαγια κ την τραβάει από τη μια αυτή κ απ την άλλη η αεροσυνοδός...

"Σας παρακαλώ για την ασφάλεια της πτήσης και τη δική σας πρέπει να τη βάλω επάνω, εκλιπαρούσε η αεροσυνοδός
"Όχι τη θέλω εδω" να φωνάζει αυτή. Και εκεί έμεινε...

Εν τω μεταξύ κάνει την εμφάνισή του τελευταιος κ καταιδρωμένος ένα ψηλός, γεροδεμένος μεσήλικας με μουστάκα,που ήταν ο τελευταίος επιβάτης (μάλλον λόγω ανταπόκρισης) κ ρωτάει την αεροσυνοδο: "Eτούτο πάει από Χανιά για Θεσσαλονίτσσση;" Χαχα, κάτι σαν ΚΤΕΛ :)
 
Γιατί κάποιοι συμπατριώτες μας αγνοούν τόσο απλά τις οδηγίες των πληρωμάτων;
Ο φόβος τους είναι ισχυρότερος απο τη λογική;Για παράδειγμα,γιατί δε συγκρατώνται με τα κινητά τηλέφωνα;Μήπως,σε ορισμένες περιπτώσεις,θέλουν να τα έχουν ενεργοποιημένα "μήπως τύχει κάτι για να προλάβουν να ειδοποιήσουν"; :wink:
 
Ο μέσος όρος ψυχολογίας και συμπεριφοράς των επιβατών είναι παρόμοιος σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και χωρών του τρίτου κόσμου που για προφανείς και αυτονόητους λόγους άγνοιας είναι χειρότερος. Είναι λυπηρό πάντως να αναφέρονται πάρα πάνω περιστατικά και εξυπνάδες από δήθεν πολιτισμένους επιβάτες, τύπου γιαγιάς και μουστάκια, ενώ σε άλλες περιπτώσεις μπορεί οι ίδιοι να είναι χειρότεροι. Πιστέυω ότι όλοι μας εκούσια ή ακούσια μπορεί να έχουμε παρόμοιες συμπεριφορές, οι οποίες εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες της δεδομένης στιγμής σε μια πτήση κι όχι μόνο.
 
Δεν κατέκρινε κάποιος τους ανθρώπους.Κάποια πράγματα με τις συμπεριφορές ωε επιβάτες συζητάμε.Ε,και τι να κάνουμε;Κάποια απο αυτά προκαλούν λίγο γέλιο........ 8) Άσε που καταφέρνουμε και κάνουμε αυτοκριτική και δεν αυτοπαρουσιαζόμαστε ως "έξυπνοι-ξερόλες".....
 
Φίλε alex, αμέσως τσίμπησες! Δεν κατέκρινες κανέναν αλλά οι δηκτικές ειρωνίες σου είναι χειρότερες και επιβεβαιώνουν τις "εξυπνάδες & ξερόλες" που αναφέρεις πάρα πάνω ( ...οι συμπατριώτες μας αγνοούν τις οδηγίες....κλπ ) , δηλαδή εσύ συμπεριφέρεσαι με λογική, χωρίς φόβο, ενώ οι άλλοι είναι χέστες και φοβούνται έχοντας το κινητό ενεργοποιημένο να ειδοποιήσουν....
 
Φίλε ΑΟΑ,προσπαθώ το ύφος να είναι εύθυμο για να διασκεδάσουμε συζητώντας.Γράφουμε για κοινά, σε μερικούς τουλάχιστον,πραγματικά γεγονότα.Ακόμα και η κρίση ωστοσο,θετική και αρνητική,δεν είναι απλά αποδεκτή αλλά δικαίωμα.Όπως δέχομαι και τη δική σου κρίση με την οποία διαφωνώ.Όσο εφαρμόζω τους κανονισμούς του forum δε τίθεται,εκτιμώ,θέμα.
Να σου θέσω όμως ένα ερώτημα:Αν κάποιος έχει ενεργοποιημένο τηλέφωνο εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών επειδή φοβάται δεν είναι πιθανότερο (βέβαιο είναι αλλά τέλος πάντων) οτι θα προκαλέσει παρεμβολές στις επικοινωνίες του πληρώματος μεταξύ τους και με τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας σε μια δύσκολη στιγμή;Γιατί λοιπόν όταν το ζητάει το πλήρωμα χρειάζεται και εξήγηση;Εκεί ταιριάζει λοιπόν ο "ΞΕΡΟΛΙΣΜΟΣ".Ε,ναι.Αυτό θα το κατακρίνω και όσο πιο σκληρά μπορώ.Γιατί αυτη η νοοτροπία είναι που λέει:"Έλα μωρέ,δε πειράζει,σιγά που επηρεάζει,τι ξέρουν αυτοί,και επειδή το λένε τους πιστεύεις;Εγώ ξέρω" κλτ.Τέτοιες νοοτροπίες χρησιμοποιούν όσοι πάνε να παρακάμψουν τη σειρά αναμονής για το ελεγκτήριο και όσοι εν ωρα πτήσεις δεν υπολογίζουν και δε σέβονται κανένα.Ούτε πλήρωμα ούτε συνεπιβάτες.
Υ.Γ.:Ειλικρινά,δε κατάλαβα σε τι "τσίμπησα".
 
Σε αντίλογο στο σχόλιό σου ,δεν διαφωνώ ως προς την ουσία των όσων ισχυρίζεσαι ( π.χ για το κινητό ) και των τυχόν αρνητικών συνεπειών από ενδεχόμενη άγνοια αρκετών ανθρώπων/επιβατών για την ασφάλεια της πτήσης, αλλά διαφωνώ με τον τρόπο που το εκφράζεις, τουλάχιστον για τους μη γνωρίζοντες αρκετά ή για τους πλήρως αδαείς, διότι απαξιώνεις την πιθανή καλή τους διάθεση/πρόθεση να μάθουν/συμμορφωθούν, για να μην αντιδρούν αρνητικά ακόμα και προς στους καλοπροαίρετους «ξερόλες» ή σχετικούς γι αυτό το ρόλο που είναι τα αρμόδια πληρώματα. Ούτε θα διαφωνήσω για το εύθυμο/διασκεδαστικό μέρος ελαφρότερων συμβάντων άγνοιας , αν το ύφος είναι ανάλογο και όχι ειρωνικό. Τό "τσίμπημα" αναφέρεται στην άμεση αντίδρασή σου στα όσα σχολίασα επειδή αναφερόμουν σε σένα και να είσαι βέβαιος ότι σέβομαι τις απόψεις όλων και τον σωστό διάλογο με επιχειρήματα, για να έχει και κάποιο νόημα η όποια αντιπαράθεση/σχολιασμός.
 
Ωραία.Να διευκρινίσω τότε οτι η κριτική μου είναι σαφώς "ειρωνικού" χαρακτήρα σχετικά με κάποιους οι οποίοι ακόμα και όταν δοθούν οδηγίες,εξηγήσεις ή περαιτέρω εντολές για συμμόρφωση πλέον με κανονισμούς και οδηγίες ασφάλειας ή κοινής συνύπαρξης αυτοί επιμένουν να αγνοούν όλα αυτά και να πράττουν οτι θέλουν επιχειρηματολογώντας κιόλας με ανυπόστατα και γλοιώδη επιχειρήματα.Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις η διάθεση είναι απλά διασκεδαστική προς χάρη της συζήτησης.
 
Η αλήθεια είναι πως την τελευταία δεκαετία η αεροπορική ταξιδιωτική εμπειρία των Ελλήνων έχει γίνει πλουσιότερη και
οι Ελληνες ως επιβάτες έχουν βελτιώσει σημαντικά τη συμπεριφορά τους. Ας είμαστε ρεαλιστές... σε μια χώρα που η συντριπτική πλειοψηφία ταξίδευε με το ΚΤΕΛ και το καράβι όπου μπορούσες να κουβαλάς μπαούλα καναπέδες και τηλεοράσεις CRT περάσαμε σε θέματα επιπέδου όπως το time performance, flight safety άνεση, εξυπηρέτηση... ενώ συνήθως βγάζαμε εισιτήριο λίγο πριν την αναχώρηση ή και εν πλω!!! έχει γίνει τεράστια πρόοδος και αυτό είναι θετικό.
 
Top