Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
180
Likes
123
Από τη στιγμή που υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κινητήρες ακούμπησαν στον διάδρομο, οι περισσότεροι συμπεραίνουν ότι το master warning που ακούγεται στο readback του Landing clearance έχει να κάνει με το σύστημα προσγείωσης.

Το συμπέρασμα είναι λίγο βιαστικό, διότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο του να αναγκάστηκε το πλήρωμα να κάνει go around από οποιοδήποτε άλλο warning. Σε περίπτωση warning που δεν συνδέεται με το landing gear, η επιλογή του συστήματος προσγείωσης στην θέση up, πριν να διασφαλιστεί το safe flight path του αεροσκάφους, θα έχει προκαλέσει την επαφή των κινητήρων.

On May 23rd 2020 Karachi Airport reported based on CAA inspection report that the runway inspection revealed scrape marks of the left engine start 4500 feet down the runway, the right engine scrape marks begin 5500 feet down the runway. About 6000-7000 feet past the runway threshold the scrape marks end.

Το ότι το αεροσκάφος έπιασε 4500 πόδια μέσα στον διάδρομο, και το ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν επαφή άλλου μέρους της ατράκτου (ουρά), φανερώνουν υπερβολική ενέργεια μέχρι την στιγμή που αυτό ξεκόλλησε από τον διάδρομο.

Η rat κάνει extend αυτόματα όταν σταματήσουν να τροφοδοτούνται οι 2 main AC bars. Αυτό σημαίνει ότι δεν λειτουργούν τα generators των κινητήρων. Μπορεί να είναι αποτέλεσμα πτώσης των στοιχείων του κινητήρα (engine failure), όμως μπορεί να είναι και αποτέλεσμα ζημιάς του generator κατά την επαφή του καλύμματος του κινητήρα με τον διάδρομο.
 

Nontas

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/04/2007
Μηνύματα
351
Likes
98
Απο στοιχεία ταχύτητας και ύψους των τελευταίων λεπτών της πτήσης μεσω flightradar24 φαίνεται οτι η προσέγγιση ήταν τρελά unstabilized.
Ξεκίνησε με +8000ft και +110KIAS πάνω απο το συνηθισμένο. Το warning που ακούγεται ήταν από διάφορα flap&gear overspeeds. Φαίνεται οτι κάποια στιγμή προσπάθησαν να κατεβάσουν το gear, δεν κατέβηκε λόγω ταχύτητας (>260) και μετά το ξέχασαν μέσα στον καταιγισμό απο διάφορα overspeed warnings που έρχονταν απ τα flaps και την προσπάθεια για να προσγειωθούν.

PIA-8303.jpg


και σύγκριση με ένα "κανονικό" approach:

20200522-0-G-1.jpg



οι εικόνες είναι απο flightradar24.com και aviation-safery.net
 

gioannis13

Business-Class-Member
Εγγραφή
16/06/2015
Μηνύματα
306
Likes
189
Website
penteli.meteo.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
EDW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Το πολύ κακό είναι ότι δεν βρήκαν το cvr,για την ακρίβεια βρήκαν μόνο το κουτί ...(χωρίς τα έντερα !) ...
 

AGV

First-Class-Member
Εγγραφή
13/04/2011
Μηνύματα
613
Likes
198
Περιοχή
Ύπαιθρος
Δεν σημαίνει ότι δεν πρόκειται να βρουν τη μνήμη! Απλώς η ανεύρεσή του γίνεται δυσκολότερη. Ας ελπίσουμε ότι θα την βρουν!
 

flesland

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
14/09/2008
Μηνύματα
2.373
Likes
720
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDK
Nontas":2iv1l2rk said:
Απο στοιχεία ταχύτητας και ύψους των τελευταίων λεπτών της πτήσης μεσω flightradar24 φαίνεται οτι η προσέγγιση ήταν τρελά unstabilized.
Ξεκίνησε με +8000ft και +110KIAS πάνω απο το συνηθισμένο. Το warning που ακούγεται ήταν από διάφορα flap&gear overspeeds. Φαίνεται οτι κάποια στιγμή προσπάθησαν να κατεβάσουν το gear, δεν κατέβηκε λόγω ταχύτητας (>260) και μετά το ξέχασαν μέσα στον καταιγισμό απο διάφορα overspeed warnings που έρχονταν απ τα flaps και την προσπάθεια για να προσγειωθούν.


Για να καταλάβουμε και οι υπόλοιποι, μπορεί η πάνω από το κανονικό ταχύτητα να οφείλεται σε κάτι άλλο από λάθος; Το αεροσκάφος δεν αντιδρά σε αυτήν την περίπτωση πέρα από τα warnings ;
 

Nontas

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/04/2007
Μηνύματα
351
Likes
98
Πρόκειται για ανθρώπινο λάθος. Το αεροπλάνο έχει πολλές και διάφορες προστασίες/ειδοποιήσεις προς το πλήρωμα, αλλά δεν μπορεί να ξεπεράσει τους νόμους της φυσικής.
Θεωρητικά υπάρχουν βλάβες που μπορεί να δικαιολογούν την κατάσταση (πχ να "κόλλησαν" οι κινητήρες σε υψηλά στοιχεία) αλλά με κανένα τρόπο τις αντιδράσεις των χειριστών.
 

andrewrizos30

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
28/03/2019
Μηνύματα
6
Likes
1
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Θεωρώ κι εγώ πως έγιναν αρκετά λάθη από πλευράς πληρώματος όπως το ότι δεν ανέφεραν στον πύργο ελέγχου ότι θα επιχειρήσουν belly landing ή ότι σε περίπτωση προσγείωσης χωρίς σ/π δε νομίζω να υπάρχουν δεύτερες ευκαιρίες.

Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται πιο αναλυτικά τα όσα στοιχεία υπάρχουν μέχρι τώρα:
https://youtu.be/oUOn6FrDPwg
 

Nontas

Business-Class-Member
Εγγραφή
25/04/2007
Μηνύματα
351
Likes
98
Το belly landing ήταν ακούσιο, τι αναφορά να κάνουν στον πύργο ελέγχου?

Το βίντεο δεν έχει σχέση με το τι συνέβη απ' όσα ξέρουμε μέχρι τώρα. Βιάστηκε να μαζέψει κλικς...

-Σήμερα βρέθηκε και το περιεχόμενο του CVR, οπότε η διερεύνηση προχωράει κανονικά.
 

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
180
Likes
123
Nontas":d0qzxo7l said:
Απο στοιχεία ταχύτητας και ύψους των τελευταίων λεπτών της πτήσης μεσω flightradar24 φαίνεται οτι η προσέγγιση ήταν τρελά unstabilized.
Ξεκίνησε με +8000ft και +110KIAS πάνω απο το συνηθισμένο. Το warning που ακούγεται ήταν από διάφορα flap&gear overspeeds. Φαίνεται οτι κάποια στιγμή προσπάθησαν να κατεβάσουν το gear, δεν κατέβηκε λόγω ταχύτητας (>260) και μετά το ξέχασαν μέσα στον καταιγισμό απο διάφορα overspeed warnings που έρχονταν απ τα flaps και την προσπάθεια για να προσγειωθούν.

Το gear over speed μπορείς να μας το εξηγήσεις ? Εάν η ταχύτητα ήταν πάνω από 260 και δεν κατέβηκε το gear, πως χτυπούσε overspeed?
 

PILOT-737

Economy-Class-Member
Εγγραφή
06/03/2005
Μηνύματα
180
Likes
123
Εκδόθηκε preliminarily report

Περισσότερα στο http://avherald.com/h?article=4d7a6e9a&opt=0


-The FDR indicated action of lowering of the landing gears at 7221 ft at around 10.5 Nautical Miles from Runway 25L.

-FDR shows action of raising of the landing gears at 1740 ft followed by retraction of the speed brakes (at a distance slightly less than 05 nautical miles from the runway 25L).
 
Top