Τελικά,απ'ό,ότι κατάλαβα,το συμβάν δέν οφείλεται στην όποια έλλειψη Αγγλικής....ευφράδειας τών εμπλεκομένων,αλλά στην μή χρήση τών τυποποιημένων αεροπορικών Αγγλικών γιά την συγκεκριμένη διαδικασία.Ούτε ο Ρουμάνος ΕΕΚ ούτε οι πιλότοι τής Α3 χρειαζόταν να μπορούν να δώσουν διάλεξη περί πνεύματος και ηθικής εις την Αγγλικήν.Ο μέν Ελληνας Κ1 (ή Κ2,ανάλογα ποιός έκανε τίς επικοινωνίες) έπρεπε να ρωτήση καθαρά "what is our expected departure time?",ο δέ Ρουμάνος ΕΕΚ να τού πή μόνο."Expect two minutes,there is traffic two miles from touchdown" (μάλιστα δέν είπε κάν touchdown,είπε take down δηλαδή πιάσε τ'αυγό και κούρεφ'το).Τα άλλα τα I will call you back after behind κλπ μόνο σύγχιση προκάλεσαν και ήταν περιττά.Αν ήθελε να σιγουρευτή,άς τους έλεγε απλά "Do not do anything until I tell you".Δέν νομίζω ότι κάποιος που ξέρει αρκετά Αγγλικά γιά να καταλαβαίνη αεροπορικούς όρους και να διαβάζη τεχνικά εγχειρίδια στά Αγγλικά δέν μπορεί να πή αυτήν την απλή πρόταση.....
Επίσης οι πιλότοι ώφειλαν να έχουν την προσοχή τους συγκεντρωμένη στην διαδικασία που εκτελούσαν-και η αναμονή γιά line-up είναι κι'αυτή μιά διαδικασία,όπου κάνεις κάποια πράγματα:ακούς προσεκτικά και αξιολογείς τί λέγεται στη συχνότητα, παρατηρείς μπροστά σου,δεξιά σου και αριστερά σου κλπ.Εδώ ο ΕΕΚ έδωσε προσγείωση σε άλλο αεροπλάνο και οι Αιγαίοι ούτε κάν το πρόσεξαν.Ηδη το there is traffic two miles from touchdown θα έπρεπε να τους είχε "ειδοποιήσει" ότι έπρεπε να περιμένουν και να κοιτάζουν δεξιά να δούν το άλλο αεροπλάνο να έρχεται.Ολα αυτά δείχνουν ότι κάπου είχε χαθεί εκ μέρους τών πιλότων το γνωστό situational awareness-γιά κάποιο,έστω και ελάχιστο,χρονικό διάστημα,"έχασαν την μπάλα"........
Και μιά και μιλάμε γιά runway incursion,βρήκα ένα σχετικό ανέκδοτο γιά να κλείσουμε ευχάριστα την συζήτηση αυτή:
During taxi, the crew of a US Air departure flight to Ft. Lauderdale, made a wrong turn and came nose to nose with a United 727. The irate ground controller (a female) lashed out at the US Air crew screaming, "US Air 2771, where are you going? I told you to turn right on "Charlie" taxiway; you turned right on "Delta". Stop right there. I know it's difficult to tell the difference between C's and D's but get it right."
Continuing her lashing to the embarrassed crew, she was now shouting hysterically, "God, you've screwed everything up; it'll take forever to sort this out. You stay right there and don't move until I tell you to. You can expect progressive taxi instructions in about a half hour and I want you to go exactly where I tell you, when I tell you, and how I tell you. You got that, US Air 2771??"
The humbled crew responded: "Yes Ma'am".
Naturally, the "ground control" frequency went terribly silent after the verbal bashing of US Air Flight 2771. No one wanted to engage the irate ground controller in her current state. Tension in every cockpit at LGA was running high.
Shortly after the controller finished her admonishment of the U.S. Air crew, an unknown male pilot broke the silence and asked, "Wasn't I married to you once?"