Συντριβή Douglas DC-6B της ΟΑ στην Κερατέα το 1969

  • Thread starter Thread starter toy2day
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Nontas":3iq8mui1 said:
-O όρος IRAN (Inspection and Repair As Necessary) υπάρχει και χρησιμοποιείται. Η διαδικασία έχει αντικατασταθεί απο ποιο σύγχρονες και οικονομικές μεθόδους στην πολιτική αεροπρία. Τότε όμως ήταν ο κανόνας. (IRAN γίνονται και σήμερα στην ΕΑΒ και το ΚΕΑ).
Οπότε μάλλον λάθος προφορά τού όρου από τον αείμνηστο Κούρκουλο πρέπει να ήταν,ή και εγώ δέν το άκουσα καλά όταν είδα την ταινία.

Nontas":3iq8mui1 said:
-Η πορεία του α/φους ήταν απο Μήλο προς το NDB του Σουνίου στα 3500ft, μετά έπρεπε να στρίψει αριστερά 280 και να ξεκινήσει κάθοδο για το ILS 33R. Δεν έπρεπε να βρεθεί στο σημείο που προσέκρουσε και μάλιστα σε σε αυτό το ύψος. Υπήρχε σίγουρα λάθος navigation λόγω βλάβης ή σφάλματος των χειριστών ή και τα 2. Γιατί βρέθηκαν τόσο χαμηλά παλι μπορούν να γίνουν πολλές υποθέσεις.
Απ'όσο ξέρω,ILS δέν είχε κανένας διάδρομος τού LGAT-ήταν άλλωστε μόνιμη "γκρίνια" Ελλήνων και ξένων πιλότων το γεγονός αυτό.Ολοι "στραβοί-κουτσοί" με το NDB τού Καβουριού βολευόντουσαν.Αν υπήρχε ILS προφανώς οι συγκεκριμένοι με το DC6B δέν θα ερχόντουσαν τόσο πολύ εκτός πορείας ώστε να βρεθούν στο σημείο που βρέθηκαν,οπότε ενδεχομένως δέν θα συναντούσαν και το downdraught που αναφέρθηκε πιό πάνω,αφού δεν θα πετούσαν πάνω από ορεινή περιοχή.
 
Hastaroth":a63vjimv said:
Πάντως έχω την αίσθηση ότι η ταινία δέν γυρίστηκε με αφορμή το δυστύχημα τής Κερατέας,αλλά λίγο νωρίτερα.

Η ταινία ήταν το 1966 όπως σωστά αναφέρει ο Νώντας. Δύο ταινίες του Κούρκουλου, το "Κοινωνία Ώρα Μηδέν" και το "Ορατότης Μηδέν" έχουν πολλά κοινά στοιχεία, μια τραγωδία με έναν μόνο επιζώντα που πολλοί προσπαθούν να του κλείσουν το στόμα...

Στο "Κοινωνία Ώρα Μηδέν" πάντως υπάρχει μια σύνδεση με την πτώση του DC-3 της Ο.Α. στο Κοκοσάλεσι το 1959. Το αεροπλάνο στο "Κοινωνία Ώρα Μηδέν" έπεσε επειδή κόπηκε το φτερό του και έπεσε σε περιδίνηση, όπως και η Ντακότα της Ο.Α.

xristos":a63vjimv said:

Τόσο παλιά; Τότε το 1972 πώς έγινε το ατύχημα της Βούλας αν ο 33 είχε ILS; Οι συνομιλίες κυβερνήτη και πύργου συνηγορούσαν στο ότι τότε δεν υπήρχε ακόμα.
 
Δεν ξέρω πότε εγκαταστάθηκε ακριβώς. Είχε πάντως σίγουρα από το 1977 και μετά όπως βλέπω σε χάρτες της εποχής.
Απάντησα κυρίως στον Hastaroth που είπε ότι το LGAT δεν είχε ILS ποτέ.
 
Ουτε κι εγώ ξέρω πότε εγκαταστάθηκε το ILS στο LGAT, όταν έγινε πάντως το ατύχημα υπήρχε. Το παρακάτω είναι απόσπασμα απο την εφημερίδα "Μακεδονία" της 12/12/69. Είναι δημοσιογραφικές πληροφορίες βέβαια αλλά προφανώς δόθηκαν στο δημοσιογράφο απο άνθρωπο που ήξερε τι έλεγε.



Uploaded with ImageShack.us
 
Χμμμ δέν νομίζω πως το ILS λειτουργεί ακριβώς όπως το γράφει στο δημοσίευμα.Κάπως αλλιώς το έχω διαβάσει στά διάφορα σχετικά βιβλία.

Και άν όμως υποθέσουμε πως το 1969 ο 33 τού LGAT είχε ILS,τότε πώς είναι δυνατόν να έδειχνε ότι το αεροπλάνο ήταν τόσο πολύ εκτός glide slope και τόσο πολύ off course και κανείς απ'τους τρείς στο κόκπιτ (είχε και μηχανικό το DC6,μήν το ξεχνάμε) δέν το πήρε χαμπάρι;

Εξ άλλου,στο ατύχημα τής Βούλας το 1972 λέει ό panos81c ότι οι συνομιλίες Κ1-πύργου συνηγορούν στό ότι δέν υπήρχε ILS τότε.Αλλά κι'εγώ θυμάμαι έντονα πως σ'ένα δημοσίευμα είχα διαβάσει τότε ότι ο Κ1 εκτελούσε προσέγγιση με το NDB (που ο δημοσιογράφος μάλιστα το είχε γράψει ώς "Εντι Μπί"-πώς λέμε "Εντι Μέρφυ"...) τού Καβουριού.Δέν είναι λογικό να είχε προτιμήσει την διαδικασία που τού έδινε μεγαλύτερη ακρίβεια;
 
αγαπητε foxtrot

Δεν ξερω αν ειχες γεννηθει καν ,την εποχη του δυστυχηματος και καλο θα ειναι να μην κανεις τοσο ευκολα κριτικη
χωρις να γνωριζεις.τι στοιχεια εχει ο αλλος και αναφερεται σε αυτο το γεγονος,το μονο που μπορω να σου πω,ειναι οτι εκτος απο τους ανθρωπους του αεροπλανου,που χαθηκαν,υπηρχαν ανθρωποι στο εδαφος που εζησαν και βεβαια τα συντριμια του αεροπλανου δεν εξαφανιστηκαν,αλλα ηταν στο βουνο και ελεχθηκαν απο ειδικους.
οταν εγραψα αυτα που γνωριζα ειμουν σιγουρος το θα υπηρχε καποιος που θα μου απαντουσε με αυτον τον τροπο.
 
Σε πολλά αεροπορικά δυστυχήματα που έγιναν στην Ελλάδα υπάρχει κάποιο μυστήριο, ή μια φήμη για το πώς έγιναν, που είναι μεν δύσκολο να γίνει πιστευτή αλλά δεν μπορούμε να την αποκλείσουμε τελείως...

Στην περίπτωση της Κερατέας την ιστορία με το δέμα την έχω ακούσει κι εγώ. Ναι, είναι μάλλον χλωμό να συνέβη, αλλά όχι τελείως αδύνατον...

Στην περίπτωση της Σάμου είχε ακουστεί ότι ο κυβερνήτης έκανε ό,τι έκανε για να αυτοκτονήσει, επειδή είχε χωρίσει με την μνηστή του.
Κάτι παρόμοιο έχει ακουστεί για τον κυβερνήτη της Helios για τον οποίο πολλοί είπαν ότι είχε έντονα ψυχολογικά προβλήματα τα οποία είχαν γίνει η αιτία να απολυθεί από άλλες εταιρείες που δούλευε.
Βεβαίως αν κρίνουμε με τα δικά μας δεδομένα, θα πούμε "και καλά, άλλον τρόπο δεν έβρισκαν για να αυτοκτονήσουν, έπρεπε να πάρουν μαζί τους και όλους τους επιβαίνοντες;". Όμως αλλιώς σκεφτόμαστε εμείς και αλλιώς κάποιος που έχει έντονα ψυχολογικά προβλήματα.

Όσον δε αφορά το DC-8 της Swissair που βγήκε εκτός διαδρόμου στο Ελληνικό το 1979, είχαν γράψει τότε οι εφημερίδες ότι μετέφερε πλουτώνιο στην Bangkok που ήταν ο τελικός προορισμός του, και ότι το "ατύχημα" μπορεί να συνδέεται με αυτό.

Ποιος ξέρει... Σε τέτοιες περιπτώσεις πάντα ακούγονται πολλά.

Διαπιστώνω πάντως ότι τέσσερα στα πέντε δυστυχήματα με αεροπλάνα της Ο.Α. (Κερατέα, Βούλα, Κοζάνη, Σάμος) οφείλονταν σε συνδυασμό κακοκαιρίας και λανθασμένης πλοήγησης. Ίσως στην σημερινή εποχή να είχαν αποφευχθεί...
 
Hastaroth":2w9qpq16 said:
Χμμμ δέν νομίζω πως το ILS λειτουργεί ακριβώς όπως το γράφει στο δημοσίευμα.Κάπως αλλιώς το έχω διαβάσει στά διάφορα σχετικά βιβλία.
Περίμενες δηλαδή σε μονόστηλο εφημερίδας κι εκείνη την εποχή, να υπάρχει πλήρης ανάπτυξη της θεωρίας του ILS?
Η περιγραφή που κάνει ο δημοσιογράφος είναι μεν απλοϊκή, αλλά είναι σωστή. Σημασία έχει οτι υπήρχε ILS και λειτουργούσε, (εγκαταστάθηκε πριν το 1965 όπως έμαθα, αλλά δεν το έχω διασταυρώσει)


Hastaroth":2w9qpq16 said:
Και άν όμως υποθέσουμε πως το 1969 ο 33 τού LGAT είχε ILS,τότε πώς είναι δυνατόν να έδειχνε ότι το αεροπλάνο ήταν τόσο πολύ εκτός glide slope και τόσο πολύ off course και κανείς απ'τους τρείς στο κόκπιτ (είχε και μηχανικό το DC6,μήν το ξεχνάμε) δέν το πήρε χαμπάρι;
Αν ξέραμε γιατί έγινε αυτό (και αρκετά ακόμα) θα ξέραμε τα αίτια του δυστυχήματος και δεν θα συζητάγαμε σήμερα.
Εκτός απο ILS υπήρχε και ραντάρ προσέγγισης το οποίο όμως είχε σταματήσει να λειτουργεί 45 λεπτά πριν επειδή είχε λήξει η 12ωρη βάρδια του όπως γράφει πάλι η ίδια εφημερίδα:


Uploaded with ImageShack.us

Hastaroth":2w9qpq16 said:
Εξ άλλου,στο ατύχημα τής Βούλας το 1972 λέει ό panos81c ότι οι συνομιλίες Κ1-πύργου συνηγορούν στό ότι δέν υπήρχε ILS τότε.Αλλά κι'εγώ θυμάμαι έντονα πως σ'ένα δημοσίευμα είχα διαβάσει τότε ότι ο Κ1 εκτελούσε προσέγγιση με το NDB (που ο δημοσιογράφος μάλιστα το είχε γράψει ώς "Εντι Μπί"-πώς λέμε "Εντι Μέρφυ"...) τού Καβουριού.Δέν είναι λογικό να είχε προτιμήσει την διαδικασία που τού έδινε μεγαλύτερη ακρίβεια;
Ηταν στην κρίση του πληρώματος ποιά διαδικασία προσέγγισης θα επιλέξει. Η διαδικασία NDB είχε επιλεγεί προφανώς για λόγους συντόμευσης της πτήσης, ή τεχνικούς, δεν σημαίνει οτι δεν υπήρχε και τότε ILS.
Ας μην ξεχνάμε οτι εκείνα τα χρόνια υπήρχε η Αμερικανική βάση στο Ελληνικό, κρίσιμης σημασίας με πολύ μεγάλη κίνηση Αμερικανικών στρατιωτικών αεροσκαφών. Γι αυτό και μόνο το λόγο είναι ήταν λογικό να διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα της εποχής.
 
coronado":2urhc71j said:
αγαπητε foxtrot

Δεν ξερω αν ειχες γεννηθει καν ,την εποχη του δυστυχηματος και καλο θα ειναι να μην κανεις τοσο ευκολα κριτικη
χωρις να γνωριζεις.τι στοιχεια εχει ο αλλος και αναφερεται σε αυτο το γεγονος,το μονο που μπορω να σου πω,ειναι οτι εκτος απο τους ανθρωπους του αεροπλανου,που χαθηκαν,υπηρχαν ανθρωποι στο εδαφος που εζησαν και βεβαια τα συντριμια του αεροπλανου δεν εξαφανιστηκαν,αλλα ηταν στο βουνο και ελεχθηκαν απο ειδικους.
οταν εγραψα αυτα που γνωριζα ειμουν σιγουρος το θα υπηρχε καποιος που θα μου απαντουσε με αυτον τον τροπο.

Φίλε coronado,

Ειλικρινά, αδυνατώ να σε καταλάβω.
Τι σημασία έχει αν ήμουν γεννημένος τότε που έγινε το δυστύχημα ?. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, αν κάνεις τον κόπο να κοιτάξεις το profile μου (φαίνεται η ηλικία μου), θα σου λυθεί η απορία.
Αν σε ενόχλησε το ύφος της απάντησής μου, θα σου ζητήσω συγγνώμη. Οταν όμως ποστάρεις, σε ένα δημόσιο forum, είναι λογικό να δεχτείς κριτική γιά όσα γράφεις.

Τι γράφεις λοιπόν, στο αρχικό σου ποστ.
Οτι, πετούσε χαμηλά γιά να πετάξει ένα δέμα που μετέφερε από Κρήτη με ύποπτο περιεχόμενο.
Δηλαδή, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους, επαγγεματίας χειριστής, με ευθύνη γιά 90 ψυχές, αποφάσισε να διακινδυνεύσει τη ζωή του, αλλά και αυτή των συνανθρώπων του, στη φάση της τελικής προσέγγισης, βράδυ και με πολύ άσχημο καιρό, γιά να πετάξει ένα δέμα. Γιά να το πετάξει, ή θα έπρεπε να ανοίξει παράθυρο στο πιλοτήριο, η να απασφαλίσει και ανοίξει κάποια από τις πόρτες του α/φ (αν κάνω λάθος στον τρόπο, ας με διορθώσουν οι ιπτάμενοι του forum), πράγμα ακόμα πιό επικίνδυνο γιά την πτήση.
Αρα, ο κυβερνήτης με πρόθεση, πλέον και όχι κατά λάθος, διακινδυνεύει 90 ζωές που τελικά χάνονται.
Σοβαρότατη κατηγορία, θα την έλεγα. Ο άνθρωπος, αυτός είναι νεκρός και δεν μπορεί να απαντήσει.

Αυτό που εισέπραξα, διαβάζοντας το αρχικό σου ποστ είναι ότι αναπαράγεις, έναν urban legend.
Εκτός και αν έχεις στοιχεία και τα παραθέσεις, ώστε να μας πείσεις γιά το αντίθετο.
 
Top