coronado":3gmp7afm said:
αγαπητε foxtrot,
Δεν θηγω την μνημη ενος νεκρου,αυτο ειναι ιερο για μενα.
Δεν μπορω ομως να πω περισσοτερα.
Δέν θίγεις την μνήμη ενός νεκρού,λές,όμως την θίγεις με αυτά που γράφεις.Γιατί προφανώς,αφού δέν υπήρχε άλλος τρόπος γιά να ρίξη κάποιος ένα δέμα στο έδαφος από το εν πτήσει αεροπλάνο,αυτό σημαίνει ότι υιοθετείς την άποψη πως ο κυβερνήτης εν γνώσει του έπαιξε με τίς ζωές 90 ανθρώπων-και τίς έχασε-γιά να εξυπηρετήση κάποιους ύποπτους σκοπούς.
Και αφού πετάς το "καρφάκι" σου,λές κιόλας "δέν μπορώ να πώ περισσότερα".
Οπότε έτσι,αστήρικτα,κηλιδώνεις την υπόληψη κάποιου που σκοτώθηκε εν ώρα εργασίας και μάλιστα σε πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Εύγε νέε μου....
doremy":3gmp7afm said:
Από τα στοιχεία που έχω μαζέψει όλα αυτά τα χρόνια, θα ήθελα και εγώ να συμφωνήσω και να επιβεβαιώσω ότι πράγματι, το 1969 υπήρχε διαδικασία για ILS 33R circling για τον 15L.
Μέ μπέρδεψες τώρα.Η διαδικασία ήταν γιά τόν 33 ή γιά τον 15;
Επίσης:υπάρχει κάπου το σχετικό approach plate;Αν θυμάμαι καλά,κάπου έχω κατεβάσει ένα χάρτη γιά NDB στόν 33,αλλά γιά ILS δέν έχω βρεί πουθενά.
doremy":3gmp7afm said:
Μέτα το ατύχημα της Ο.Α 954 στις 8-12-1969 ,η διαδικασία άλλαξε και δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά το Σούνιο NDB σαν αρχικό σημείο προσέγγισης της διαδικασίας ILS 33R παρά μόνο για HOLDING αφού πριν ανέβασαν το ελάχιστο ύψος.
Υπήρχε NDB και στο Σούνιο καί στο Καβούρι;
doremy":3gmp7afm said:
Με την βοήθεια φορητού GPS κατά την επιτόπια εξέταση του χώρου του ατυχήματος που έκανα πριν 7 περίπου χρόνια το DC-6B πρέπει προσέκρουσε στη βόρειο -βορειοανατολική πλαγιά του ΠΑΝΕΙΟΥ (Κερατοβουνι) και με στίγμα 37 47΄ 58΄΄Βόρειο 23 57΄19΄΄Ανατολικό και ύψος 480-490 μέτρα (1400-1500 πόδια περίπου ). Η επαφή του αεροπλάνου με το έδαφος πρέπει να έγινε αρχικά με την κάτω επιφάνεια της ατράκτου με πορεία 295-300 μοίρες και με κλίση δεξιά περίπου 25 μοίρες , σχεδόν ίδια με την κλίση της πλαγιάς 23 μοίρες. Σε μια απόσταση 200-300 μέτρων από το αρχικό σημείο της πρόσκρουσης με τα τα flaps 20 .και το landing gear UP.
Πόση απόκλιση έχει το σημείο αυτό από το glide slope τού ILS γιά τον 33;Γιατί ό,τι και να λέμε,μού κάνει εντύπωση το γεγονός πως νύχτα με καιρό "ξίδι" (καταιγίδα δηλαδή) επιλέχτηκε μιά διαδικασία ΜΗ ακριβείας (NDB) ενώ υπήρχε διαθέσιμη διαδικασία ακριβείας (ILS)-και μάλιστα από πιλότο έμπειρο,που έκανε προσέγγιση στην Αθήνα σχεδόν κάθε μέρα (αφού εκεί κατέληγε μετά από κάθε δρομολόγιο) και ήξερε την διαδικασία αυτή.Το να ήθελε να συντομεύση την πτήση λόγω τής καταιγίδας δέν το θεωρώ τόσο πιθανή αιτία,γιατί πρώτον η διαφορά χρόνου δέν ήταν τόσο σημαντική και δεύτερον η διαδικασία με το NDB και με τέτοιο καιρό είχε μεγαλύτερο ρίσκο από την διαδικασία με το ILS έστω και με μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης (πόσο μεγαλύτερη;5 λεπτά;παραπάνω δέν νομίζω να ήταν..).
doremy":3gmp7afm said:
Δυστυχώς το Radar approach την εποχή εκείνη λειτουργούσε πειραματικά από της 0600-1800 GMT . Μετά της ώρας εκείνης το RADAR μπορούσε να λειτουργεί μονο για emergency καταστάσεις και εφ όσων υπήρχε η δυνατότητα διαθεσίμου προσωπικού.
Εδώ μπορούμε να πούμε ότι πάλι ίσχυσε η λογική τού "μαγαζιού" που κλείνει γιά να πάη ο μαγαζάτωρ στο σπίτι του.Τί έπρεπε να συμβαίνη γιά να θεωρηθή emergency η κατάσταση δηλαδή;
doremy":3gmp7afm said:
Βέβαια ,αν το DC-6B ήταν εφοδιασμένο με VOICE και FLIGHT RECORDER τότε η διερεύνηση του ατυχήματος θα ήταν πιο εύκολη καθώς θα υπήρχε πληθώρα επί πλέον στοιχείων .Δυστυχώς την εποχή εκείνη η χρήση VOICE και FLIGHT RECORDER δεν ήταν υποχρεωτική .Αν βέβαια το RADAR ήταν την ώρα του ατυχήματος εν ενέργειά αν οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν τόσο άσχημες ,αν το α/φ δεν πετούσε τόσο χαμηλά (1500 αντί για 3000 πόδια) και αν το DC-6B ήταν εξοπλισμένο με GROUND PROXIMITY UNIT το συγκεκριμένο ατύχημα θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Αν...........
Απ'όλα αυτά τά "άν",το μόνο που βρίσκεται στην περιοχή τού εφικτού (πέρα από την διαθεσιμότητα τού ραντάρ) είναι το "αν το αεροπλάνο δέν πετούσε τόσο χαμηλά",πράγμα που δέν θα είχε συμβεί άν είχε επιλεγεί η διαδικασία ILS-διότι εδώ δέν μιλάμε γιά δέκα-είκοσι πόδια διαφορά,αλλά γιά ακριβώς το μισό από το ύψος που έπρεπε κανονικά να βρίσκεται το αεροπλάνο.Τα υπόλοιπα με το GPWS,τά FDR και VDR θυμίζουν το γνωστό "άν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν,θα ήτανε πατίνι"....