Στόλος ATR της Olympic Air

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.958
Likes
1.258
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Σήμερα αναμένεται ένα νέο ATR72-600 για την ΟΑ. Θα έρθει με το προηγούμενο νηολόγιο της Virgin Australia VH-FVR και θα νηολογηθεί εδώ. Μάλλον είναι λευκό με ημιτελή χρώματα Virgin στην ουρά. Είναι τώρα στον αερα
 

aakunz

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/09/2003
Μηνύματα
3.720
Likes
958
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKC
Πέταξα πρόσφατα με το SX-OAY. Βρήκα την καμπίνα του εμφανώς πιο «χρησιμοποιημένη» από τις αντίστοιχες των SX-OAX και SX-OAW.
 
  • Like
Reactions: SGM

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
5.958
Likes
1.258
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Έτσι για την ιστορία, αυτό που έρχεται είχε και ένα birdstrike το 2014 που του προκάλεσε ζημιά στην ουρά και βρισκόταν επί ένα χρόνο στα υπόστεγα για επισκευή.
 
  • Like
Reactions: SGM

giannis_oa

Business-Class-Member
Εγγραφή
13/08/2009
Μηνύματα
263
Likes
33
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGRP
Το Νοέμβρη είχε γραφτεί ότι το EI-FMJ θα ερχόταν ως SX-OBI. Μήπως το FVR αποκτήσει αυτό το νηολόγιο ; Θα δούμε…
 

GEM

Business-Class-Member
Εγγραφή
28/08/2006
Μηνύματα
329
Likes
134
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Όχι, το FeVeR θα γίνει SX-OBM, το FMJ θα γίνει OBI.
 

GEM

Business-Class-Member
Εγγραφή
28/08/2006
Μηνύματα
329
Likes
134
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Έτσι για την ιστορία, αυτό που έρχεται είχε και ένα birdstrike το 2014 που του προκάλεσε ζημιά στην ουρά και βρισκόταν επί ένα χρόνο στα υπόστεγα για επισκευή.
Για την ακρίβεια το συμβάν δεν είχε να κάνει με bird strike αλλά με πτήση μέσα σε ισχυρές αναταράξεις, στις οποίες το πλήρωμα αντέδρασε με όχι και τόσο συντονισμένο τρόπο. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει ενεργοποίηση του pitch uncoupling mechanism και οι μη συντονισμένες ενέργειες του πληρώματος προκάλεσαν μεγάλα αεροδυναμικών φορτία στα vertical και horizontal stabilizers με αποτέλεσμα την παραμόρφωσή τους.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η παραμόρφωση των stabilizers διέφυγε της προσοχής των μηχανικών (βάρδια 16 ωρών...) αλλά και όλων των επόμενων πληρωμάτων, που πέταξαν με παραμορφωμένο stabilizer για άλλες 13 πτήσεις!

Το bird strike που αναφέρει ο GP707 παραπάνω, ήταν η αφορμή για να βρεθεί η ζημιά!

Το πόρισμα του Australian Transport Safety Bureau (192 σελίδες!) είναι κατά την προσωπική μου άποψη υπόδειγμα διερεύνησης και μπορείτε να το βρείτε εδώ (δείτε τις φωτογραφίες που περιέχει, σου σηκώνεται η τρίχα):

In-flight upset, inadvertent pitch disconnect, and continued operation with serious damage involving ATR 72 aircraft, VH-FVR, 47 km WSW of Sydney Airport, NSW on 20 February 2014
 
Last edited:

gioannis13

Economy-Class-Member
Εγγραφή
16/06/2015
Μηνύματα
213
Likes
84
Website
penteli.meteo.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
EDW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Σήμερα αναμένεται ένα νέο ATR72-600 για την ΟΑ. Θα έρθει με το προηγούμενο νηολόγιο της Virgin Australia VH-FVR και θα νηολογηθεί εδώ. Μάλλον είναι λευκό με ημιτελή χρώματα Virgin στην ουρά. Είναι τώρα στον αερα
Στα στοιχεία του πορίσματος στο προηγούμενο ποστ , το αεροσκάφος αναφέρεται ως ATR72-212A !
 

GEM

Business-Class-Member
Εγγραφή
28/08/2006
Μηνύματα
329
Likes
134
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ναι, διότι αυτή είναι η "επίσημη" ονομασία του αεροπλάνου. Τα ATR 72-500 και ATR 72-600 είναι "εμπορικές ονομασίες".
Το VH-FVR είναι ένα ATR 72-212A "600 version".
Στο Type Certificate Data Sheet της EASA αναφέρεται χαρακτηριστικά (τα bold δικά μου):

ATR 72-500’ is the commercial designation of ATR 72-212A aircraft model. In particular, this designation is not recognised at EASA level as any certified aircraft model and this must not be used on ATR certified/approved documentation, where only ATR 72-212A must be indicated.

και

‘ATR 72-600’ is the commercial designation of the ATR 72-212A aircraft model fitted with NAS modification. This designation must not be used on ATR certified / approved documentation, and only mention of 'Mod 5948', 'ATR 72- 212A with Mod 5948', ‘ATR 72-212A fitted with NAS’ or ATR 72-212A ‘600 version’ must be indicated.

(NAS σημαίνει New Avionics Suite, το καινούριο "glass cockpit" δηλαδή).
 
Top