PNR Data Mining
Συνεχίζοντας και με αφορμή το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τη μετάδοση των στοιχείων μας προς τις αρχες των Η.Π.Α. πιστεύω ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο να δούμε τι στοιχεία αποθηκεύονται σε καποια κράτηση και σε ποια απο αυτά έχουν πρόσβαση οι κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ.
Παρακάτω παραθέτω την εικόνα μίας κράτησης:
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=5817
(Δώστε έμφαση στον προορισμό
.... ευσεβείς πόθοι)
Σε πολύ γενικές γραμμές όλες οι κρατήσεις έχουν τα ίδια στοιχεία. Η κράτηση που βλέπετε ονομάζεται PNR (Passenger Name Record).
Στην πρώτη γραμμή φαίνονται ο κωδικός της κράτησης, ο κωδικός του υπαλλήλου που την έκανε, η πόλη στην οποία έγινε, ο κωδικός που έχει δώσει η ΙΑΤΑ στο γραφείο και η ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου.
Στη δεύτερη γραμμή βρίσκεται το πεδίο του ονόματος του επιβάτη και το φύλο του. MR για άνδρες, MRS για γυναίκες, MSTR για μικρά αγόρια, MISS για μικρά κορίτσια, INF για βρέφη...
Ακολουθεί το δρομολόγιο και στη συνέχεια το "ζουμί της υπόθεσης".
Στο πεδίο Vendor Locator βρίσκεται ο κωδικός της κράτησης στο σύστημα της αεροπορικής εταιρίας.
Στο πεδίο Vendor Remarks βρίσκονται τα διάφορα κωδικοποιημένα μηνύματα που ανταλλάσσει η αεροπορική εταιρία με τον υπάλληλο (π.χ. προθεσμία έκδοσης, αιτήματα επιβεβαίωσης, διάφορες παρατηρήσεις κλπ.)
Στο Filed Fare βρίσκεται η ανάλυση του ναύλου, οι φόροι που χρεώνονται καθώς και ο τρόπος πληρωμής. Αν η πληρωμή έχει γίνει με κάρτα, εκεί βρίσκεται και ο αριθμός της.
Σε μια πιο σύνθετη κράτηση υπάρχουν πεδία όπου καταχωρούνται οι αριθμοί των θέσεων που έχουν επιλεγεί με την κράτηση, η αριθμοί του προγράμματος μιλίων, οι αριθμοί των εισιτηρίων που εκδόθηκαν, το γεύμα που έχει επιλέξει ο επιβάτης, στοιχεία διεύθυνσης, διαβατηρίου κλπ (εφ' όσον τα ζητά η εταιρία).
Ακολουθεί το τηλέφωνο του επιβάτη και το τηλέφωνο του υπαλλήλου που έκλεισε τη θέση. Ως εδώ όλα καλά και ωραία... Βλέπουμε λοιπόν ότι απο μία κράτηση, καποιος μπορεί να εξαγάγει αρκετά σημαντικά στοιχεία ως προς την ταυτότητα ενός επιβάτη και δεν αναφέρομαι μόνο στο όνομα ή το τηλέφωνο. Από τον αριθμό της κάρτας δυνητικά μπορεί να αναζητηθέί το ιστορικό χρήσης της κάρτας (μήπως π.χ. αγοράζετε συχνά οινοπνευματώδη; Mήπως τη χρησιμοποιήσατε πρόσφατα στο Ιράν ή τη Συρία
. Με τον αριθμό της θέσης ξέρουν πού θα κάθεστε στη διάρκεια της πτήσης και με τον αριθμό της κάρτας μιλίων μπορούν να ανατρέξουν σε ταξίδια που κάνατε και στα οποια είχε καταχωρηθεί η ίδια κάρτα (οι αρχες των ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι δεν έχουν πρόσβαση σε αριθμούς FFP). Αν ζητήθηκε αναπηρική καρέκλα, αυτό σημαίνει ότι ο επιβάτης είναι περιορισμένης κινητικότητας. Αν ζητήθηκε MAAS (Meet & Assist) σημαίνει ότι κατα πάσα πιθανότητα ο επιβάτης δε γνωρίζει αγγλικά.
Μια ενδιαφέρουσα πτυχή είναι και το γεύμα. Αν επιλέξατε KSML (Kosher Meal) το πιο πιθανό είναι ότι είστε Εβραίος. Αν επιλέξατε MSML (Moslem Meal) το πιο πιθανό είναι ότι είστε πιστός μουσουλμάνος...
Ερχόμαστε στο check-in. Εδώ καταχωρούνται ακόμα περισσότερα στοιχεία. Οριστικοποιείται η θέση, καταγράφεται το πλήθος των αποσκευών, το βάρος, τυχόν προβλήματα σε κάποια από αυτές, οι αριθμοί των baggage tags, επαληθεύονται τα στοιχεία διαβατηρίου (σε περίπτωση που ταξιδεύετε προς ΗΠΑ) η ώρα που κάνατε έλεγχο των αποσκευών. Σε ορισμένες χώρες φωτογραφίζονται οι αποσκευές την ώρα που περνουν από τις ακτίνες Χ και καταχωρούνται μαζί με τον αριθμό του baggage tag.
Τα στοιχεία που παρέθεσα είναι εντελώς ενδεικτικά. Βλέπουμε όμως ότι κάποιος οργανισμός, κυβέρνηση εκμεταλλεύεται αυτά τα στοιχεία που βοηθούν έναν επιβάτη να πάει από τη χώρα Α στη χώρα Β και αποκομίζουν ακόμα περισσότερα ευαίσθητα δεδομένα για αυτόν τον επιβάτη.