Συστήματα Κράτησης Θέσεων

KGP link

Interview with Eero Ahola, SVP corporate strategy and business development, Finnair
http://www.eyefortravel.com/index.asp?n ... src=nwsltr

Ο Eero Ahola είναι πργματικά ένας guru της ευρύτερης ηλεκτρονικής αεροπορικής στρατηγικής και πράγματι ήταν μεγάλη μου χαρά να τον γνωρίσω. Απίστευτος άνθρωπος που μπορεί να εμβαθύνει σε θέματα ουσίας της λειτουργίας μίας αεροπορικής εταιρίας στην σύγχρονη αεροπορική εποχή.
:great:
 
captain an mporouses na mou doseis perisotero info schetika me ton anthropo Ahola genikotera me PM tha to ektimousa idietera...ontos einai guru (giati echoume ftasei sto simio akoma kai "ego" na theoroume guru...elpizo na katalavenete pos to enoo)


on topic alla dio endiaferonta arthra (kai stamatao edo den prokite na sas valo allo... pisteuo oti osous endiaferoun echoun to newsletter sto email)

Online agents losing out as bookings go direct
http://www.travelmole.com/stories/106104.php?mpnlog=1

GDSs make no promises on fees
http://www.travelmole.com/stories/106066.php?mpnlog=1

auta kai ksana signomi...
 
**** Έκανα logout και μπήκα με το δικό μου ****
**** Σας το παραθέτω ****


Έτσι είναι! Όταν έχεις αεροπορική εταιρία και το GDS σουζητάει $4-8 για το κάθε flight segment που κλείνεται μέσω αυτού, είναι πολύ δύσκολο να μπορείς να κρατάς ανταγωνιστικές τιμές. Το ύψος του κόστους για το κάθε flight segment εξαρτάται απότη σχέση που έχεις με το συγκεκριμένο GDS και το όγκο των κρατήσεων που κάνεις. Για παράδειγμα, μία εταιρία που έχει εσωτερικό σύστημα κρατήσεων από το Χ GDS πληρώνει λιγότερα στo X GDS για τις κρατήσεις που κάνουν τα γραφεία που έχουν το ίδιο σύστημα. Αντίθετα, μία εταιρία που έχει δικό της σύστημα και είναι απλά διασυνδεδεμένο με το Χ σύστημα θα πληρώνει περισσότερα. Αν σε αυτό το ποσό προσθέσετε και την επιβάρυνση της ΙΑΤΑ για τη διαχείριση των πωλήσεων μέσω του BSP, γίνεται πλέον κατανοητό ότι η αερομεταφορά είναι μέρος μόνο του εισιτηρίου. (Πάντως το ότι η Αmadeus σκέφτεται να προσαρμόσει την αξία του segment στην αξία του εισιτηρίου, είναι μια ευχάριστη είδηση)

Πάρτε για παράδειγμα ένα ναυλο ATH-HER με την Α3. Ας πάρουμε το L class 60,00 ευρώ. Αν η κράτηση κλειστεί μέσω κάποιου GDS αυτό θα επιβαρύνει την Α3 με ένα ποσό μεταξύ $ 4 και $8 (δεν το θυμάμαι).Αν βάλετε και τα BSP fees της ΙΑΤΑ, θα δείτε ότι τα καθαρά έσοδα μπορεί να είναι 50 ευρώ ή και λιγότερα.

Πρόσφατα, η Α3 εισήγαγε την εφαρμογή ηλ. εισιτηρίου μέσω της ιστοσελίδας της και για τα ταξιδιωτικά γραφεία. Ο πράκτορας έχει κάποιους κωδικούς πρόσβασης και πραγματοποιεί την κράτηση εκδίδοντας ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το κέρδος για την εταιρία είναι πολλαπλό. Αφ' ενός γλιτώνει από το κόστος των segments, αφ' ετέρου γλυτώνει την έκδοση του χάρτινου εισιτηρίου το οποίο επιβαρύνεται με τα διαχειριστικά ποσά από την ΙΑΤΑ. Βέβαια, ό,τι κερδίζει η εταιρία, τα χάνει ο πράκτορας αφού πέφτει η παραγωγικότητά του στο GDS και ενδεχομένως να τον επιβαρύνει με σοβαρά ποσά αν δεν καλύψει τον στόχο που του έχει θέσει για ατελή χρήση του. Έτσι λοιπόν, η Α3 δίνει σαν αντιστάθμισμα λιγο υψηλοτερη προμήθεια για της κρατήσεις μέσω ιστοσελίδας. Επιπλέον, εισάγει χαμηλότερους νάυλους διαθέσιμους μόνο μέσω της ιστοσελίδας της. Η Α3 είναι ένα μόνο παράδειγμα. Υπάρχουν πάρα πολλές εταιρίες που λειτουργούν έτσι.

Επιπλέον, μία ακόμα ενδιαφέρουσα πτυχή του θέματος είναι ότι σε αντίθεση με την Αμερική, στη Ευρώπη καμμία εταιρία δεν επιτρέπεται να έχει άλλες τιμές στο ένα σύστημα και χαμηλότερες (προσφορές) σε ένα άλλο με το οποίο έχει καλύτερη συνεργασία.

(Το BSP είναι ένας οργανισμός που υπάγεται στην ΙΑΤΑ και αναλαμβάνει να συγκεντωνει τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων από τα ταξιδιωτικά γραφεία και να τα αποδίδει στις αεροπορικές εταιρίες)

Ζητώ και εγώ συγγνώμη αν παρασύρθηκα και έγραψα πολλά πάλι
 
PNR Data Mining

Συνεχίζοντας και με αφορμή το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τη μετάδοση των στοιχείων μας προς τις αρχες των Η.Π.Α. πιστεύω ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο να δούμε τι στοιχεία αποθηκεύονται σε καποια κράτηση και σε ποια απο αυτά έχουν πρόσβαση οι κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ.

Παρακάτω παραθέτω την εικόνα μίας κράτησης:
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=5817

(Δώστε έμφαση στον προορισμό :D .... ευσεβείς πόθοι)

Σε πολύ γενικές γραμμές όλες οι κρατήσεις έχουν τα ίδια στοιχεία. Η κράτηση που βλέπετε ονομάζεται PNR (Passenger Name Record).

Στην πρώτη γραμμή φαίνονται ο κωδικός της κράτησης, ο κωδικός του υπαλλήλου που την έκανε, η πόλη στην οποία έγινε, ο κωδικός που έχει δώσει η ΙΑΤΑ στο γραφείο και η ημερομηνία δημιουργίας του αρχείου.

Στη δεύτερη γραμμή βρίσκεται το πεδίο του ονόματος του επιβάτη και το φύλο του. MR για άνδρες, MRS για γυναίκες, MSTR για μικρά αγόρια, MISS για μικρά κορίτσια, INF για βρέφη...

Ακολουθεί το δρομολόγιο και στη συνέχεια το "ζουμί της υπόθεσης".
Στο πεδίο Vendor Locator βρίσκεται ο κωδικός της κράτησης στο σύστημα της αεροπορικής εταιρίας.

Στο πεδίο Vendor Remarks βρίσκονται τα διάφορα κωδικοποιημένα μηνύματα που ανταλλάσσει η αεροπορική εταιρία με τον υπάλληλο (π.χ. προθεσμία έκδοσης, αιτήματα επιβεβαίωσης, διάφορες παρατηρήσεις κλπ.)

Στο Filed Fare βρίσκεται η ανάλυση του ναύλου, οι φόροι που χρεώνονται καθώς και ο τρόπος πληρωμής. Αν η πληρωμή έχει γίνει με κάρτα, εκεί βρίσκεται και ο αριθμός της.

Σε μια πιο σύνθετη κράτηση υπάρχουν πεδία όπου καταχωρούνται οι αριθμοί των θέσεων που έχουν επιλεγεί με την κράτηση, η αριθμοί του προγράμματος μιλίων, οι αριθμοί των εισιτηρίων που εκδόθηκαν, το γεύμα που έχει επιλέξει ο επιβάτης, στοιχεία διεύθυνσης, διαβατηρίου κλπ (εφ' όσον τα ζητά η εταιρία).

Ακολουθεί το τηλέφωνο του επιβάτη και το τηλέφωνο του υπαλλήλου που έκλεισε τη θέση. Ως εδώ όλα καλά και ωραία... Βλέπουμε λοιπόν ότι απο μία κράτηση, καποιος μπορεί να εξαγάγει αρκετά σημαντικά στοιχεία ως προς την ταυτότητα ενός επιβάτη και δεν αναφέρομαι μόνο στο όνομα ή το τηλέφωνο. Από τον αριθμό της κάρτας δυνητικά μπορεί να αναζητηθέί το ιστορικό χρήσης της κάρτας (μήπως π.χ. αγοράζετε συχνά οινοπνευματώδη; Mήπως τη χρησιμοποιήσατε πρόσφατα στο Ιράν ή τη Συρία;). Με τον αριθμό της θέσης ξέρουν πού θα κάθεστε στη διάρκεια της πτήσης και με τον αριθμό της κάρτας μιλίων μπορούν να ανατρέξουν σε ταξίδια που κάνατε και στα οποια είχε καταχωρηθεί η ίδια κάρτα (οι αρχες των ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι δεν έχουν πρόσβαση σε αριθμούς FFP). Αν ζητήθηκε αναπηρική καρέκλα, αυτό σημαίνει ότι ο επιβάτης είναι περιορισμένης κινητικότητας. Αν ζητήθηκε MAAS (Meet & Assist) σημαίνει ότι κατα πάσα πιθανότητα ο επιβάτης δε γνωρίζει αγγλικά.

Μια ενδιαφέρουσα πτυχή είναι και το γεύμα. Αν επιλέξατε KSML (Kosher Meal) το πιο πιθανό είναι ότι είστε Εβραίος. Αν επιλέξατε MSML (Moslem Meal) το πιο πιθανό είναι ότι είστε πιστός μουσουλμάνος...

Ερχόμαστε στο check-in. Εδώ καταχωρούνται ακόμα περισσότερα στοιχεία. Οριστικοποιείται η θέση, καταγράφεται το πλήθος των αποσκευών, το βάρος, τυχόν προβλήματα σε κάποια από αυτές, οι αριθμοί των baggage tags, επαληθεύονται τα στοιχεία διαβατηρίου (σε περίπτωση που ταξιδεύετε προς ΗΠΑ) η ώρα που κάνατε έλεγχο των αποσκευών. Σε ορισμένες χώρες φωτογραφίζονται οι αποσκευές την ώρα που περνουν από τις ακτίνες Χ και καταχωρούνται μαζί με τον αριθμό του baggage tag.

Τα στοιχεία που παρέθεσα είναι εντελώς ενδεικτικά. Βλέπουμε όμως ότι κάποιος οργανισμός, κυβέρνηση εκμεταλλεύεται αυτά τα στοιχεία που βοηθούν έναν επιβάτη να πάει από τη χώρα Α στη χώρα Β και αποκομίζουν ακόμα περισσότερα ευαίσθητα δεδομένα για αυτόν τον επιβάτη.
 
Παρακολουθήστε την κράτησή σας στο διαδίκτυο...

Όσοι έχετε κάνει κράτηση από κάποιο ταξιδιωτικό γραφείο, έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε την πορεία της από το ίντερνετ. Ανάλογα με το σύστημα που χρησιμοποιεί το γραφείο, μπορείτε μέσω συγκεκριμένων ιστοσελίδων να έχετε πρόσβαση στην κράτηση. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ζητήσετε από τον υπάλληλο να σας δώσει τον Κωδικό Κράτησης που δημιούργησε το σύστημα και στη συνέχεια να εισαγάγετε αυτόν τον κωδικό και το όνομά σας στην αντίστοιχη ιστοσελίδα.

Στην περίπτωση που έχετε εκδώσει ηλεκτρονικό εισιτήριο, έχετε τη δυνατότητα να εκτυπώσετε extra e-ticket receipt σε περίπτωση που χάσατε αυτό που είχατε.

Να σημειώσω ότι δεν έχετε τη δυνατότητα να κάνετε αλλαγές στην κράτηση.

:arrow: Κρατήσεις από Amadeus (κωδ. ΙΑΤΑ: 1Α)
http://www.checkmytrip.com/

:arrow: Κρατήσεις από Galileo (κωδ. ΙΑΤΑ: 1G)
http://www.viewtrip.com/

:arrow: Κρατήσεις από Sabre (κωδ. ΙΑΤΑ: AA ή 1S)
http://www.virtuallythere.com/
(απαιτείται η εισαγωγή του e-mail σας μέσα στο PNR από το γραφείο)

:arrow: Κρατήσεις από Worldspan (κωδ. ΙΑΤΑ: 1P)
http://www.mytripandmore.com/
 
endiafero arthro

How can you compare and find the right Reservation System?
Choosing a reservation system is not easy. As business models converge and technology develops how you choose a tech partner requires careful research and planning. Just Google "Reservations Systems" - there are a bewildering number of suppliers and what seem to be very useful systems out there at a wide range of prices and billing patterns. But where as price may have once been your key now it has to be to buy a system that will increase your conversion rates and lower the cost of each sale and fulfillment.

http://www.eyefortravel.com/index.asp?n ... tr&emins1={encEmail}&enc=1
 
Σχετικά Με Το Σύστημα Των Ταξιδιωτικών Γραφείων

Γειά και χαρά σε όλους

Έχω παρατηρήσει οτι στα ταξιδιωτικά γραφεία υπάρχει μια εφαρμογή που συνήθως συμβουλεύονται οι πράκτορες πρίν κλείσουν ένα εισητήριο η οποία δέχεται εντολές απο γραμμή εντολών.

Η γενική εικόνα της εφαρμογής είναι λίγο retro, επιστρέφει δηλαδή τα αποτελέσματα σαν λίστες κειμένου, εχει ένα μπλέ μονόχρωμο φόντο, κλπ.

Τι είναι αυτό το σύστημα;
Πώς λέγεται;
Υπάρχει κάποιος λόγος που έχει επιλεγεί αυτός ο τρόπος επικοινωνίας με το χρήστη (γραμμή εντολών);
Τι ακριβώς κάνουν αυτές οι εντολές;
 
Πρόκειται για τα GDS's (Global Distribution Systems). Oι αεροπορικές εταιρίες χρησιμοποιούν τα CRS's (Computer Reservation Systems) τα οποία είναι παραλλαγές του GDS προσαρμοσμένες στις ανάγκες της εταιρίας.

Στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται τα Galileo, Worldspan, Amadeus & Sabre.

Αυτός ο τρόπος χρήσης (με γραμμή εντολών) είναι απίστευτα πιο γρήγορος από τις ιντερνετικές εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι ιδιώτες για να κλείσουν ένα εισιτήριο. Το GDS είναι αμερόληπτο, ιεραρχεί τα αποτελέσματα στη βάση του πιο εύκολου δρομολογίου (εκτός αν παραμετροποιήσεις τις εντολές για κάποια συγκεκριμένη εταιρία). Εκτός των άλλων, το σύστημα διαχειρίζεται πληθώρα εκτυπωτών, seat maps, sales reports, κρατήσεις ξενοδοχείων, αυτοκινήτων, λογιστήρια, πληροφορίες αεροδρομίων, τελωνιακές διατάξεις για διακόσιες χώρες, πληροφορίες για διαβατήρια, βίζες, δελτία καιρού, μηνύματα από αεροπορικές εταιρίες κλπ. που σημαίνει ότι χρειάζεται ταχύτητα στην επεξεργασία των εντολών. Τα συστήματα αυτά υποστηρίζουν και internet simulation αλλά άν εχεις δοκιμάσει τον πρώτο τρόπο, η εφαρμογή με τα γραφικά είναι περιττή, πολύ βαρετή και κουραστική.

Να σου θέσω και ένα παράδειγμα: Αν θες να κοιτάξεις από την ιστοσελίδα του air-tickets για ένα εισιτήριο από Αθήνα για Λονδίνο στις 15/11, θα πρέπει να χρησιμοποιείς το mouse και το πληκτρολόγιο και να συμπληρώσεις τη μάσκα.

Στο σύστημα κρατήσεων γραφείς μόνο A15NOVATHLON και πατάς enter. Αν θες από τα αποτελέσματα που βλέπεις να επιλέξεις μόνο τη BA, τότε πληκτρολογείς A*BA <enter>. Ανά πάσα στιγμή μπορείς να επιστρέψεις σε κάποιο προηγούμενο βήμα και να κάνεις τροποποιησεις ή να ελέγξεις εναλλακτικές λύσεις, χωρίς να χρειάζεται να ξεκινάς από την αρχή.

Προσοχή μόνο γιατί αν έχετε το "μικρόβιο" με τα αεροπλάνα, μπορεί να σας προκαλέσει εθισμό και να περνάτε απίστευτες ώρες μπροστά από μία οθόνη, ψάχνοντας connections, και πληροφορίες που για τους κοινούς επιβάτες θα ήταν περιττές.

Περισσότερα θα βρεις στο παρακάτω link

https://www.airliners.gr/community/viewt ... sc&start=0
 
αυτο το συστημα κρατισεων ειναι προσβασιμο απο τους ιδιοτες?η μονο τουριστικα γραεια εχουν την δυνατοτητα χρησης του?
 
Δυστυχώς όχι. Το βρίσκεις μόνο σε αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά γραφεία. Επίσης, σε πολλά ΙΙΕΚ γίνεται training αλλά είναι ιδιαίτερα ακριβό. Επίσης, όσοι δίνουν εξετάσεις για το τα διπλώματα της ΙΑΤΑ, παίρνουν ένα CD-ROM με GDS simulator, λόγω του ότι εξετάζονται σε 30 ερωτήσεις. Γενικά χρειάζεται μία ολιγοήμερη βασική εκπαίδευση και τα υπόλοιπα τα μαθαίνεις στην πορεία
 
Top