Τα Νέα της Ε.Α.Β.

  • Thread starter Thread starter Belavia
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πιστεύω πως ένας από τους βασικούς λόγους που δημιουργήθηκε η ΕΑΒ, ήταν η υποστήριξη στην ΠΑ σε βαθμό κατασκευαστικής βάσης.
Τι εννοώ με αυτό θα το δείτε διαβάζοντας παρακάτω.

Είχα την ιδιαίτερη τιμή να έχω συγγενή έναν ανώτατο αξιωματικό (Ι) της ΠΑ. Για όσους γνωρίζουν τα Μιράζ, ήταν ο Υποπτέραρχος Εδμόνδος Λάιτμερ.
http://www.interception.gr/app/webroot/contentupload/226articles_pdfs_2interception.pdf

Μου είχε περιγράψει την κατάσταση που επικρατούσε τις δεκαετίες 1950 ως 1970 στην ΠΑ όσον αφορά τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών.
Οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, κοντρολάροντας τη ροή μέχρι και των πλέον απλών ανταλλακτικών, όπως για παράδειγμα των τροχών, ουσιαστικά διαχειρίζονταν τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών της ΠΑ.
Υπήρχε η αναγκαιότητα να ξεφύγει η ΠΑ από αυτό τον κλοιό και ένας τρόπος ήταν να αλλάξουν προμηθευτή του αεροπορικού υλικού, απευθυνόμενοι στη Γαλλία.
Ο άλλος τρόπος ήταν να δημιουργηθεί ένα αεροπορικό εργοστάσιο, το οποίο να κατασκευάζει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται. Αυτό το εργοστάσιο λοιπόν ήταν/είναι η ΕΑΒ.
Δείτε για παράδειγμα το Ιραν που έχοντας χάσει την τεχνική υποστήριξη των Αμερικανών από το 1979, χρησιμοποιεί ακόμα F-4, F-14, CH-47 κτλ.
Πώς νομίζετε πως τα κατάφερε; Σίγουρα μια Ιρανική ΕΑΒ φτιάχνει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται. Έστω και μη εγκεκριμένα {bogus} τα ανταλλακτικά αυτά φαίνεται πως κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους.

Αν δεν είχε χάσει τα capabilities που είχε όταν ήταν στις δόξες της, η ΕΑΒ θα μπορούσε άνετα να κατασκευάσει το οποιοδήποτε ανταλλακτικό από το μηδέν. Αυτό έχοντας ή τις προδιαγραφές από τον κατασκευαστή ή ακόμα κάνοντας το λεγόμενο reverse engineering.

Όσο και να κλαίγονται μερικοί εδώ μέσα, έχοντας εν μέρη δίκαιο, κάποιες "υπηρεσίες" όπως τεχνική βάση της πΟΑ & ΕΑΒ δεν έπρεπε να είχαν κλείσει ή "ροκανιστεί" με το πέρασμα των χρόνων.
Μιλάμε για απίστευτη τεχνογνωσία που τώρα έχει συνταξιοδοτηθεί ή αδρανοποιηθεί, η οποία χάθηκε για πάντα.
Είμαστε μέλη αεροπορικού φόρουμ και νομίζω πως μερικοί πιστεύουν πως το αεροπλάνο πετάει δια μαγείας και οτι δεν χρειάζονται η τεχνικές βάσεις/εργοστάσια.
Υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν πως δεν είναι απαραίτητη η ΠΑ και πως τα τουρκαλάκια δε θέλουν το κακό μας...

Δυστυχώς, χωρίς να το πάω κομματικά, τη χρυσή δεκαετία του '80 επί ΠΑΣΟΚ, μπήκαν στο Δημόσιο πολλά γίδια. Έτσι έγινε και στην ΕΑΒ και στην ΟΑ.
Αυτό όμως δε σημαίνει πως ακόμα και τα γίδια δεν απέκτησαν έστω και εμπειρικά κάποια τεχνογνωσία, η οποία χάθηκε. (Δεν είχαν μεν αεροπορική αντίληψη, ήταν μάνες δε στο αντικείμενό τους.)

Νομίζεται πως έγιναν πολλές προσλήψεις στην τεχνική της ΟΑ;
'84, '90, '99 & 2008 και αυτές όχι πάντα με τον απαραίτητο αριθμό μηχανικών που χρειαζόταν για να διατηρηθεί ή να αυξηθεί η αποδοτικότητα της εταιρίας.
Το ίδιο πρέπει να έγινε και στην ΕΑΒ.
Οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 3 χρόνων ήταν το χαριστικό χτύπημα

Η προσωπική μου γνώμη είναι πως το κράτος έχει κάνει τεράστιο έγκλημα με την ΕΑΒ, η οποία εταιρία έχει να κάνει με την ασφάλεια της χώρας.
Για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί και βγάλει και μεγάλο κέρδος, θα μπορούσαμε τα συζητούσαμε εκτενώς αλλού.
Χαρακτηριστικά ένας καλός φίλος μου είχε πει πως ακόμα και τώρα να έκανε τις απαραίτητες προσλήψεις η ΕΑΒ, θα χρειαζόταν τουλάχιστον τρία χρόνια για να επανέλθει σε αυτό που νομίζαμε ως δόξες. Πόσο μάλλον για να φτάσει ένα σοβαρό και ανταγωνιστικό επίπεδο.

Αυτά έχω να πω για την ώρα.
 
Αν δεν είχε χάσει τα capabilities που είχε όταν ήταν στις δόξες της, η ΕΑΒ θα μπορούσε άνετα να κατασκευάσει το οποιοδήποτε ανταλλακτικό από το μηδέν. Αυτό έχοντας ή τις προδιαγραφές από τον κατασκευαστή ή ακόμα κάνοντας το λεγόμενο reverse engineering.

Φίλε B737Mech,

Στην περίπτωση "Reverse Engineering" δεν θα υπήρχε θέμα με την Lockheed, McDonnell Douglas, η οποιαδήποτε αντίστοιχη εταιρία; Ειδικά με την πρώτη, που η Ελλάδα είναι εξουσιοδοτημένη να κατασκευάζει κομμάτια από τις ατράκτους του F16, οπότε μια τέτοια πράξη δεν θα επηρέαζε μια τέτοια συμφωνία π.χ;
 
Το reverse engineering είναι η έσχατη λύση απελπισίας σε περίπτωση πολέμου.
Αυτόματα βέβαια η πράξη αυτή αν δεν έχεις την έγκριση του κατασκευαστή σε κατατάσσει εμπορικά οικονομικά και γεωπολιτικά στην κλάση Ιράν, Β. Κορέα κλπ με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτό..
 
Άμα γενικολογούμε, αυξάνουμε τις πιθανότητες να είμαστε λάθος / ανακριβείς και σε περιπτώσεις κακόβουλοι.
Η Ε.Α.Β. δεν ήταν και δεν είναι ακόμη παραμάγαζο του Δημοσίου και δεν είναι τυχαίο που δεν έχουν ακουστεί πολλά σκάνδαλα για την εταιρεία, ούτε ο μέσος όρος μισθοδοσίας (πριν τις περικοπές) ήταν εξωφρενικός. Δεν υπήρχαν τα έκτροπα άλλων Δημόσιων Υπηρεσιών με τους παχουλούς μισθούς (όχι ότι οι εργαζόμενοι ήταν κακοπληρωμένοι). Δεν είναι τυχαίο ότι και τώρα (μετά τις αποχωρήσεις) ο μέσος όρος μισθού ανά εργαζόμενο είναι πάρα πολύ κοντά στα €1900 που ορίζει η νέα διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου.
Επίσης δεν ήταν τυχαίο που η ΠΑ συνέχιζε/συνεχίζει να στέλνει Α/Κ στην ΕΑΒ για συντήρηση γιατί ήταν / είναι φτηνότερα από το εξωτερικό. Σε περιπτώσεις που χρειάσθηκε να στείλει Α/Κ στην Ogma το συνολικό κόστος συντήρησης ήταν ακριβότερο από τα τιμολόγια της ΕΑΒ.
Ούτε ήταν τυχαίο που η πΟΑ δεν έστελνε Α/Κ στην ΕΑΒ γιατί το λάδι δεν μπορούσε να τρέξει από την ΕΑΒ προς το Ελληνικό.
Δεν είναι τυχαίο ότι Π.Α. από το εξωτερικό (Σαουδική Αραβία, Άμπου Ντάμπι, Μαρόκο, κ.λ.π.) εμπιστεύονται την ΕΑΒ. Τέλος μπορεί να είναι τυχαίο ότι η Π.Α. των ΗΠΑ εμπιστεύεται την ΕΑΒ για συντηρήσεις/αναβαθμίσεις Α/Φ και συντηρήσεις Α/Κ.;
Δεν μπορούμε να γενικολογούμε και να αποκαλούμε την ΕΑΒ παραμάγαζο του Δημοσίου. Το ότι και σε αυτή την εταιρεία επικρατεί ο κομματισμός είναι αλήθεια αλλά σε ποιο βαθμό;
Σίγουρα το οργανόγραμμα είναι ξεχειλωμένο, αλλά υπάρχουν 4 Γενικοί Διευθυντές, 22 Διευθυντές, 56 Τομεάρχες, 61 Υπηρησιάρχες (Υπάρχουν και πολλοί Υπεύθυνοι Μηχανικοί και Υπεύθυνοι Έργου) . Καλά θα μου πείτε υπάρχουν και κάτι σύμβουλοι και κάποιοι συνταξιούχοι Έμμεσο προσωπικό που επαναπροσλαμβάνονται με παροχή υπηρεσιών. Αλλά αυτά είναι τα κακά του κομματισμού, όλοι αυτοί είναι κομματόσκυλα που είναι δύσκολο να απαλειφθεί το φαινόμενο. Δεν είναι εκτεταμένο φαινόμενο όμως. Δεν αναφέρομαι όμως και στους Άμεσους επαναπροσληφθέντες γιατί είναι απαραίτητοι για την συνέχιση των υποχρεώσεων της εταιρείας (π.χ. ποιο κλιμάκιο θα συντηρήσει τα πυροσβεστικά όταν οι περισσότεροι από τα μέλη του έχουν συνταξιοδοτηθεί).
Η απάντηση μπορεί να είναι ότι η Διοίκηση θα έπρεπε να μεριμνήσει για την μεταφορά τεχνογνωσίας, αλλά για να μας πει κάποιος με τα μέτρα της Κυβέρνησης πόσους εργαζόμενους της ΕΑΒ έστρεψε σε φυγή και πόσοι άφησαν την δουλειά τους ενώ δεν ήθελαν;
Πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις και μερικοί εργαζόμενοι ωφελήθηκαν πέραν του δέοντος (π.χ. μη απαραίτητες υπερωρίες) από την ΕΑΒ, αλλά ο κανόνας εφαρμόζονταν στην ΕΑΒ.
 
η δικιά μου άποψη για ε.α.β ειναι οτι δεν εχει σημασία τοσο αμα ηταν η ειναι παραμαγαζο του δημοσιου η ποιος φταιει για την καταντια της ολοι εχουνε βαλει το χερακι τους ητε λιγο ητε πολλυ οπως και για την κοινωνία.Αυτο που εχει σημασια για μενα ομως ειναι το ΜΕΛΛΟΝ ειμαι 29 εχω τελειώσει μηχανοσυνθετης α/φων και δεν μπορω να βρω μια δουλεια σ αυτο που αγαπαω να κανω.Τα πραγματα στον κλαδο μου χειροτερεύουν προσφατα περασα μια συνεντευξη για εργολαβο μαζι με αλλα 6 ατομα που δεν ειχαν σχεση με το αντικείμενο και ομως περασαν οι αλλοι γιατι ειχαν καποιο γνωστο για μενα αυτο εχει σημασια η ουσια, τωρα τι εκανε το πασοκ η ΝΔ αυτα ειναι παιχνιδια που δυστυχώς μονο θα τα παρατηρούμε απο μακρια......εχω βαλει στοχο να φυγω για εξωτερικο,η Ελλαδα διωχνει τα παιδια της.......
 
Aerophile":1ws6108l said:
Φίλε B737Mech,

Στην περίπτωση "Reverse Engineering" δεν θα υπήρχε θέμα με την Lockheed, McDonnell Douglas, η οποιαδήποτε αντίστοιχη εταιρία; Ειδικά με την πρώτη, που η Ελλάδα είναι εξουσιοδοτημένη να κατασκευάζει κομμάτια από τις ατράκτους του F16, οπότε μια τέτοια πράξη δεν θα επηρέαζε μια τέτοια συμφωνία π.χ;

Nontas":1ws6108l said:
Το reverse engineering είναι η έσχατη λύση απελπισίας σε περίπτωση πολέμου.
Αυτόματα βέβαια η πράξη αυτή αν δεν έχεις την έγκριση του κατασκευαστή σε κατατάσσει εμπορικά οικονομικά και γεωπολιτικά στην κλάση Ιράν, Β. Κορέα κλπ με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτό..

Σωστοί σε αυτά που γράφετε Νόντα & Aerophile. Αναφέρομαι ακριβώς σε πράξεις απελπισίας, γιατί ήδη λόγω της οικονομικής κρίσης έχει πέσει κατακόρυφα η διαθεσιμότητα της ΠΑ ελλείψει ανταλλακτικών. Έτσι όπως πάμε θα μείνουμε μόνοι μας σαν χώρα και θα πρέπει να σώσουμε τον... πισινό μας χωρίς τη βοήθεια κανενός. Εκτός βέβαια αν αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη συνεργασία με το Ισραήλ.
Για αυτό το λόγο η ΕΑΒ είναι πολύτιμη, στην έσχατη περίπτωση είναι ικανή να διατηρήσει "αξιόπλοα" τα αεροσκάφη της ΠΑ.

Τώρα που έγραψα Ισραήλ, για θυμηθήτε τι έκανε το κράτος αυτό όταν οι Αμερικάνοι του αρνήθηκαν την παράδοση των υπολοίπων F-16A μετά την επίθεση στο Ιράκ το 1982.
Η αεροπορική τους βιομηχανία έφτιαξε το http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Lavi
Νομίζεται πως η "ράχη" των F-16D Blk52 είναι αμερικάνικη πατέντα;
http://www.f-16.net/gallery_item42742.html Block40 παρακαλώ
The dorsal fairing was designed, mocked up, fabricated and installed during regular routine assembly while these aircraft were on the production line in Fort Worth. At no time has IAI had anything to do with initial design, fabrication of assemblies or production installation of any dorsal assemblies.
και καλά... Πώς αλλιώς θα το προωθούσαν σε αραβικές χώρες;

Για να μη μιλήσουμε για τις άπειρες πατέντες και "βελτιώσεις" άλλων αεροσκαφών όπως F-4E, MirageIII & V.
Καταλαβαίνετε λοιπόν πως όταν έχεις πολιτικούς με @ρχίδι@ που θέλουν να αναπτύξουν την εγχώρια αμυντική βιομηχανία & το προσωπικό, μπορεί να γίνουν θαύματα.
 
Belavia":2s36mtps said:
Δεν μπορούμε να γενικολογούμε και να αποκαλούμε την ΕΑΒ παραμάγαζο του Δημοσίου.
Γιατί όχι? Πώς επιλέγεται η Διοίκηση? Έίναι η διοίκηση ανεξάρτητη και μπορεί να λαμβάνει σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις χωρίς κομματικές εμπλοκές με το βαθύ κράτος (και με το βαθύ ΠΑΣΟΚ) ? Με ποιές διαδικασίες επιλέγεται, προσλαμβάνεται και εξελίσσεται το προσωπικό και πόσο λόγο έχει η διοίκηση σε αυτό? Με τις προμήθειες & υπεργολαβίες τι διαδικασίες ακολουθούνται?
Belavia":2s36mtps said:
Το ότι και σε αυτή την εταιρεία επικρατεί ο κομματισμός είναι αλήθεια αλλά σε ποιο βαθμό;
:great: Γλώττα λανθάνουσα. Την ποσοτικοποίηση του φαινομένου την αφήνω σε εσένα.
 
Η Διοίκηση δεν επιλέχθηκε από το βαθύ ΠΑΣΟΚ, αλλά από τους προηγούμενους και συνεχίζει επί ΠΑΣΟΚ. Για να επιλεγεί ο Δ.Σ. έγινε προκήρυξη και το αποτέλεσμα επικυρώθηκε από την Βουλή. Όταν λες ανεξάρτητη τι εννοείς; Γιατί πιστεύεις ότι ο ιδιώτης είναι ανεξάρτητος. Δεν κοντρολάρεται από την αγορά; Πόσους ιδιώτες έχουμε στην αεροπορική βιομηχανία εκτός ΗΠΑ; Αλλά και εκεί δεν είναι κρατικοδίαιτη; Ξέχασες τις διαμάχες μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ;
Το προσωπικό αξιολογούταν και μάλιστα με Ευρωπαϊκά κριτήρια (δεν έπαιρναν όλοι άριστα όπως στα άλλα μαγαζάκια του Δημοσίου) όπου έπρεπε η ιεραρχία να ακολουθήσει ποσόστωση στους άριστους, καλούς κ.λ.π. Έχει τώρα καμιά σημασία, με το ενιαίο όλα καταργούνται και ισοπεδώνονται. Στα ΝΠΙΔ δεν νομίζω ότι υπάρχουν τώρα κίνητρα απόδοσης.
Στο μόνο που θα συμφωνήσω έπρεπε να ισοσκελίζονταν τα οικονομικά της ΕΑΒ, αλλά ισοσκελίζονταν τα οικονομικά του κράτους; Γι αυτό φτάσαμε εδώ και με την αξία μας και με την συνεισφορά και ανεκτικότητα όλων μας.
Όσο για τις προμήθειες και υπεργολαβίες αυτές γίνονται με δημόσιους μειοδοτικούς (& Ευρωπαϊκούς) διαγωνισμούς οι οποίοι αξιολογούνται από τουλάχιστον 3 μελή επιτροπές. Εάν νομίζεις ότι όλα αυτά είναι διαβλητά, και πιστεύεις ότι η αγορά είναι καθαρή και ότι εκεί δεν γίνονται παιχνίδια; Η μοιράσματα; Τότε είσαι μακριά νυχτωμένος γιατί πάρα πολλά παιχνίδια γίνονται στην αγορά πριν φτάσουν στην ΕΑΒ. Πριν πολλά χρόνια επί Derco είχαν γίνει καταγγελίες για κακοδιαχείριση τώρα δεν έχει γίνει καμιά καταγγελία. Μπορεί τώρα να έμαθε η αγορά και το πλύσιμο γίνεται μακριά από την ΕΑΒ και φτάνουν καθαρά στην ΕΑΒ.
Πιστεύεις οι Ελληνικές Επιχειρήσεις είναι καθαρότερες από την ΕΑΒ; Τότε είσαι πάρα πολύ ονειροπόλος.
 
Belavia":1442veym said:
Τότε είσαι πάρα πολύ ονειροπόλος.
Απόλαυσε λοιπόν την απόλυτη επιχειρηματική επιτυχία στα πλαίσια του πολιτικού ρεαλισμού και άσε εμένα να ονειρεύομαι.

BTW, δεν εξαίρεσα την ΝΔ από το μερίδιό της στη φαυλοκρατία - και αυτοί θα ήθελαν να είναι ΠΑΣΟΚ στη θέση του ΠΑΣΟΚ αλλά άργησαν. Για τον λόγο αυτό επιχειρήματα του τύπου "επιλέχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση" είναι τουλάχιστον άστοχα.
 
Με την έναρξη συνεργασίας και την υπογραφή του μνημονίου, άρχισε η εκπαίδευση 50 τεχνικών του Εμιράτου που ενδέχεται να επεκταθεί και σε άλλα 50 άτομα. Μερικά μαθήματα θα διαρκέσουν μέχρι και 78 εβδομάδες.

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2110458
 
Top