B737Mech
Economy-Class-Member
- Εγγραφή
- 21/04/2005
- Μηνύματα
- 243
- Likes
- 38
Πιστεύω πως ένας από τους βασικούς λόγους που δημιουργήθηκε η ΕΑΒ, ήταν η υποστήριξη στην ΠΑ σε βαθμό κατασκευαστικής βάσης.
Τι εννοώ με αυτό θα το δείτε διαβάζοντας παρακάτω.
Είχα την ιδιαίτερη τιμή να έχω συγγενή έναν ανώτατο αξιωματικό (Ι) της ΠΑ. Για όσους γνωρίζουν τα Μιράζ, ήταν ο Υποπτέραρχος Εδμόνδος Λάιτμερ.
http://www.interception.gr/app/webroot/contentupload/226articles_pdfs_2interception.pdf
Μου είχε περιγράψει την κατάσταση που επικρατούσε τις δεκαετίες 1950 ως 1970 στην ΠΑ όσον αφορά τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών.
Οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, κοντρολάροντας τη ροή μέχρι και των πλέον απλών ανταλλακτικών, όπως για παράδειγμα των τροχών, ουσιαστικά διαχειρίζονταν τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών της ΠΑ.
Υπήρχε η αναγκαιότητα να ξεφύγει η ΠΑ από αυτό τον κλοιό και ένας τρόπος ήταν να αλλάξουν προμηθευτή του αεροπορικού υλικού, απευθυνόμενοι στη Γαλλία.
Ο άλλος τρόπος ήταν να δημιουργηθεί ένα αεροπορικό εργοστάσιο, το οποίο να κατασκευάζει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται. Αυτό το εργοστάσιο λοιπόν ήταν/είναι η ΕΑΒ.
Δείτε για παράδειγμα το Ιραν που έχοντας χάσει την τεχνική υποστήριξη των Αμερικανών από το 1979, χρησιμοποιεί ακόμα F-4, F-14, CH-47 κτλ.
Πώς νομίζετε πως τα κατάφερε; Σίγουρα μια Ιρανική ΕΑΒ φτιάχνει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται. Έστω και μη εγκεκριμένα {bogus} τα ανταλλακτικά αυτά φαίνεται πως κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους.
Αν δεν είχε χάσει τα capabilities που είχε όταν ήταν στις δόξες της, η ΕΑΒ θα μπορούσε άνετα να κατασκευάσει το οποιοδήποτε ανταλλακτικό από το μηδέν. Αυτό έχοντας ή τις προδιαγραφές από τον κατασκευαστή ή ακόμα κάνοντας το λεγόμενο reverse engineering.
Όσο και να κλαίγονται μερικοί εδώ μέσα, έχοντας εν μέρη δίκαιο, κάποιες "υπηρεσίες" όπως τεχνική βάση της πΟΑ & ΕΑΒ δεν έπρεπε να είχαν κλείσει ή "ροκανιστεί" με το πέρασμα των χρόνων.
Μιλάμε για απίστευτη τεχνογνωσία που τώρα έχει συνταξιοδοτηθεί ή αδρανοποιηθεί, η οποία χάθηκε για πάντα.
Είμαστε μέλη αεροπορικού φόρουμ και νομίζω πως μερικοί πιστεύουν πως το αεροπλάνο πετάει δια μαγείας και οτι δεν χρειάζονται η τεχνικές βάσεις/εργοστάσια.
Υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν πως δεν είναι απαραίτητη η ΠΑ και πως τα τουρκαλάκια δε θέλουν το κακό μας...
Δυστυχώς, χωρίς να το πάω κομματικά, τη χρυσή δεκαετία του '80 επί ΠΑΣΟΚ, μπήκαν στο Δημόσιο πολλά γίδια. Έτσι έγινε και στην ΕΑΒ και στην ΟΑ.
Αυτό όμως δε σημαίνει πως ακόμα και τα γίδια δεν απέκτησαν έστω και εμπειρικά κάποια τεχνογνωσία, η οποία χάθηκε. (Δεν είχαν μεν αεροπορική αντίληψη, ήταν μάνες δε στο αντικείμενό τους.)
Νομίζεται πως έγιναν πολλές προσλήψεις στην τεχνική της ΟΑ;
'84, '90, '99 & 2008 και αυτές όχι πάντα με τον απαραίτητο αριθμό μηχανικών που χρειαζόταν για να διατηρηθεί ή να αυξηθεί η αποδοτικότητα της εταιρίας.
Το ίδιο πρέπει να έγινε και στην ΕΑΒ.
Οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 3 χρόνων ήταν το χαριστικό χτύπημα
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως το κράτος έχει κάνει τεράστιο έγκλημα με την ΕΑΒ, η οποία εταιρία έχει να κάνει με την ασφάλεια της χώρας.
Για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί και βγάλει και μεγάλο κέρδος, θα μπορούσαμε τα συζητούσαμε εκτενώς αλλού.
Χαρακτηριστικά ένας καλός φίλος μου είχε πει πως ακόμα και τώρα να έκανε τις απαραίτητες προσλήψεις η ΕΑΒ, θα χρειαζόταν τουλάχιστον τρία χρόνια για να επανέλθει σε αυτό που νομίζαμε ως δόξες. Πόσο μάλλον για να φτάσει ένα σοβαρό και ανταγωνιστικό επίπεδο.
Αυτά έχω να πω για την ώρα.
Τι εννοώ με αυτό θα το δείτε διαβάζοντας παρακάτω.
Είχα την ιδιαίτερη τιμή να έχω συγγενή έναν ανώτατο αξιωματικό (Ι) της ΠΑ. Για όσους γνωρίζουν τα Μιράζ, ήταν ο Υποπτέραρχος Εδμόνδος Λάιτμερ.
http://www.interception.gr/app/webroot/contentupload/226articles_pdfs_2interception.pdf
Μου είχε περιγράψει την κατάσταση που επικρατούσε τις δεκαετίες 1950 ως 1970 στην ΠΑ όσον αφορά τις διαθεσιμότητες των αεροσκαφών.
Οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, κοντρολάροντας τη ροή μέχρι και των πλέον απλών ανταλλακτικών, όπως για παράδειγμα των τροχών, ουσιαστικά διαχειρίζονταν τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών της ΠΑ.
Υπήρχε η αναγκαιότητα να ξεφύγει η ΠΑ από αυτό τον κλοιό και ένας τρόπος ήταν να αλλάξουν προμηθευτή του αεροπορικού υλικού, απευθυνόμενοι στη Γαλλία.
Ο άλλος τρόπος ήταν να δημιουργηθεί ένα αεροπορικό εργοστάσιο, το οποίο να κατασκευάζει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται. Αυτό το εργοστάσιο λοιπόν ήταν/είναι η ΕΑΒ.
Δείτε για παράδειγμα το Ιραν που έχοντας χάσει την τεχνική υποστήριξη των Αμερικανών από το 1979, χρησιμοποιεί ακόμα F-4, F-14, CH-47 κτλ.
Πώς νομίζετε πως τα κατάφερε; Σίγουρα μια Ιρανική ΕΑΒ φτιάχνει τα ανταλλακτικά που χρειάζονται. Έστω και μη εγκεκριμένα {bogus} τα ανταλλακτικά αυτά φαίνεται πως κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους.
Αν δεν είχε χάσει τα capabilities που είχε όταν ήταν στις δόξες της, η ΕΑΒ θα μπορούσε άνετα να κατασκευάσει το οποιοδήποτε ανταλλακτικό από το μηδέν. Αυτό έχοντας ή τις προδιαγραφές από τον κατασκευαστή ή ακόμα κάνοντας το λεγόμενο reverse engineering.
Όσο και να κλαίγονται μερικοί εδώ μέσα, έχοντας εν μέρη δίκαιο, κάποιες "υπηρεσίες" όπως τεχνική βάση της πΟΑ & ΕΑΒ δεν έπρεπε να είχαν κλείσει ή "ροκανιστεί" με το πέρασμα των χρόνων.
Μιλάμε για απίστευτη τεχνογνωσία που τώρα έχει συνταξιοδοτηθεί ή αδρανοποιηθεί, η οποία χάθηκε για πάντα.
Είμαστε μέλη αεροπορικού φόρουμ και νομίζω πως μερικοί πιστεύουν πως το αεροπλάνο πετάει δια μαγείας και οτι δεν χρειάζονται η τεχνικές βάσεις/εργοστάσια.
Υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν πως δεν είναι απαραίτητη η ΠΑ και πως τα τουρκαλάκια δε θέλουν το κακό μας...
Δυστυχώς, χωρίς να το πάω κομματικά, τη χρυσή δεκαετία του '80 επί ΠΑΣΟΚ, μπήκαν στο Δημόσιο πολλά γίδια. Έτσι έγινε και στην ΕΑΒ και στην ΟΑ.
Αυτό όμως δε σημαίνει πως ακόμα και τα γίδια δεν απέκτησαν έστω και εμπειρικά κάποια τεχνογνωσία, η οποία χάθηκε. (Δεν είχαν μεν αεροπορική αντίληψη, ήταν μάνες δε στο αντικείμενό τους.)
Νομίζεται πως έγιναν πολλές προσλήψεις στην τεχνική της ΟΑ;
'84, '90, '99 & 2008 και αυτές όχι πάντα με τον απαραίτητο αριθμό μηχανικών που χρειαζόταν για να διατηρηθεί ή να αυξηθεί η αποδοτικότητα της εταιρίας.
Το ίδιο πρέπει να έγινε και στην ΕΑΒ.
Οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 3 χρόνων ήταν το χαριστικό χτύπημα
Η προσωπική μου γνώμη είναι πως το κράτος έχει κάνει τεράστιο έγκλημα με την ΕΑΒ, η οποία εταιρία έχει να κάνει με την ασφάλεια της χώρας.
Για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί και βγάλει και μεγάλο κέρδος, θα μπορούσαμε τα συζητούσαμε εκτενώς αλλού.
Χαρακτηριστικά ένας καλός φίλος μου είχε πει πως ακόμα και τώρα να έκανε τις απαραίτητες προσλήψεις η ΕΑΒ, θα χρειαζόταν τουλάχιστον τρία χρόνια για να επανέλθει σε αυτό που νομίζαμε ως δόξες. Πόσο μάλλον για να φτάσει ένα σοβαρό και ανταγωνιστικό επίπεδο.
Αυτά έχω να πω για την ώρα.