Ταξιδεύοντας με ένα Tristar μαζί με gps!

  • Thread starter Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Akis

Administrator
Staff member
Εγγραφή
22/11/2002
Μηνύματα
5.148
Likes
420
Περιοχή
Dortmund
Website
www.airliners.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDLW
Όσοι είναι καθημερινοί επισκέπτες του φόρουμ, ίσως να διάβασαν, ότι χτες είχα την τιμή να ταξιδέψω με ένα Lockheed L1011-500 TriStar!!! Με ένα αεροπλάνο που ήδη τα χρόνια του τα έχει φάει. Με ένα αεροπλάνο, από το οποίο υπάρχουν περίπου 29 του ιδίου τύπου εν ενεργεία! Σε αυτό το κάλεσμα δεν μπόρεσα να πω όχι.

Αλλά ας τα πάρουμε όλα από την αρχή. :wink:

Μα γιατί, και πού και πώς;;;

Σάββατο πρωί, λοιπόν. Το ρολόι δείχνει 11. Εγώ είμαι στο internet και κοιτάζω σε διάφορα sites αν υπάρχει κάτι καλό την Κυριακή στο DUS, μιας και είχα σκοπό να κάνω λίγο spotting, μαζί με έναν φίλο. Σε μια σελίδα λέει, λοιπόν, ότι ένα αεροσκάφος με το νηολόγιο CS-TMP είναι το Σ/Κ στο Ντίσελντορφ για να εκτελέσει μερικά δρομολόγια για λογαριασμό της LTU και της AB. Ο λόγος είναι ένα technical στο D-AERK (συγκεκριμένα έχασε μέρος των καλυμμάτων του ενός κινητήρα στις 4/10 την ώρα της απογείωσης από το DUS με προορισμό το SKG [περισσότερα εδώ]) που σε συνδυασμό με το τέλος των διακοπών στο κρατίδιο της Ρηνανίας Βεστφαλίας αναγκάζει της LTU να μισθώσει το CS-TMP από της Luzair. Το αεροσκάφος είναι γνωστό στους φίλους του LGAV, μιας και έχει πετάξει και για λογαριασμό των ΟΑ.

Ωραία σκέφτομαι. Θα φωτογραφήσω κάτι σπάνιο. Μελετώ λοιπόν τα δρομολόγια που θα κάνει και τρέχω στην σελίδα της Air Berlin για να δω αν υπάρχουν θέσεις σε μία από τις πτήσεις. Δεν πίστευα να βρω κάτι σε λογική τιμή, αλλά δεν θα συγχωρούσα τον εαυτό μου ποτέ αν δεν κοίταζα.

Η πρώτη αναζήτηση και ... BAM! Πτήση AB 9154 προς PMI στα 86 EUR!!! :shock: Μια από τις πτήσεις που θα εκτελούσε το Tristar! Εγώ να έχω μείνει άφωνος και να αρχίζω να φτιάχνω σχέδια. Η αναζήτηση για δρομολόγια επιστροφής ήταν λίγο δύσκολη. Όλες οι πτήσεις από PMI προς Γερμανία: fully booked!!! Η μόνο πτήση που βρίσκω είναι η AB 9757 προς HAM (περ. 350 χλμ μακριά από το Dortmund!) με δύο διαθέσιμες θέσεις και την τιμή να πιάνει κόκκινο: 263 EUR!!! Αλλά ... υπάρχει και εναλλακτική λύση! Τα 21.500 μίλια που είχα στο Top Bonus FFP της Air Berlin. :shock:

Οπότε εξαργυρώνοντας 12.500 μίλια θα ήμουν στην λίστα επιβατών. :) Γρήγορο τηλέφωνο σε φιλαράκι αν θέλει να έρθει, που θέλει αλλά δεν έχει τα μίλια! :wall:

Τσεκάρω πάλι την σελίδα της Air Berlin και τώρα πλέον υπάρχει μία θέση. :? Ωχ, σκέφτομαι, γρήγορα. Τηλέφωνο στην Air Berlin και μετά από πέντε λεπτά βγαίνει ένας νεαρός κύριος. Του λέω τι θέλω και μέσα σε ένα λεπτό είχα το confirmation number. Από το site της Air Berlin έκλεισα και το ΒΑΣΙΚΟ δρομολόγιο με το Tristar οπότε το σχέδιο έλεγε:

07.10.2007 AB 9154 DUS PMI 5:50 8:05 L1011 86,00 EUR
07.10.2007 AB 9757 PMI HAM 14:30 17:05 B738 0,00 EUR*
*award ticket

Συνέχεια:
Ταξιδεύοντας με ένα Tristar! To route (logged by GPS):


 
Woot :D Ελπίζω ότι αυτό είναι το teaser και ότι έχει πολλά και...Tristarικά στη συνέχεια ! :o Το συγκεκριμένο απ'ότι βλέπω είναι κατασκευής '83, άρα θα έχει πολλά να μας διηγηθεί.
 
αν υπαρχει και καμμι φωτο απο την καμπινα θα ειμαστε υποχρεοι!
αντε ευχομαι και SP και 707!
 
Ωραίος ο GPS χάρτης (υποθέτω ότο το χρώμα υποδηλοί ύψος?).
Τι χρησιμοποίησες για να τον φτιάξεις?
Akis":24iyu5ho said:
To route (logged by GPS):
quote]
 
και μόνο που ταξίδεψες με ένα αεροπλάνο θρύλο, είσαι τυχερός. Μπράβο!
 
Η μεγάλη μέρα!

Το βράδι του Σαββάτου έκανα γρήγορα web-checkin, ώστε να πιάσω καλή θέση. Ήθελα κάπου στο τέλος. Το CS-TMP είχε 33 σειρές σε cofiguration 3-4-3 :shock: Οι 32 και 33 ήταν κατειλημμένες, οπότε έκλεισα την 31Α.

Η ώρα του ταξιδιού θα ερχόταν σύντομα λοιπόν. Έτσι μετά από 3,5 ώρες ύπνου με ξύπνησε το ραδιόφωνό μου. Αν πω ότι σηκώθηκα άκεφος... μάλλον ψέματα θα πω. Παρόλο που ήταν 3 το πρωί είχα όρεξη να ταξιδέψω. Με το τρένο και μαζί με τους ξενυχτισμένους του Σαββάτου ξεκίνησα. Στις 4.40 ήμουν στο αεροδρόμιο, όπου πήγα στο check-in και ζήτησα να μου δώσουν «σωστό» boarding pass. Η πτήση θα ήταν «Air Berlin & LTU International Airlines operated by Air Luxor». Έτσι έγραφε στο gate.

Λίγο πριν τις 5 πέρασα το security και προχωρούσα προς το B75. Ο σφυγμός να ανεβαίνει και λίγο πριν από το αποκορύφωμα ... είδα το Tristar μου. Ναι ήταν εκεί, στο σκοτάδι και με περίμενε.

Εντυπωσιακή η κίνηση στο gate. Συνάδελφοι από τις άλλες εταιρίες έρχονταν στο gate για να δουν το θηρίο και να το φωτογραφίσουν με τα κινητά τους. Οι «άσχετοι» επιβάτες να παραπονιούνται, μιας και δεν έβλεπαν το λογότυπο της LTU ή της AB. Αποκορύφωμα των όσων άκουσα ο παρακάτω διάλογος μεταξύ ενός κυρίου επιβάτη και του εργαζομένου της Air Berlin.

- Με ποιο αεροπλάνο πετάμε;
- Με αυτό το πράγμα εδώ μπροστά!
- Μα, εγώ έχω κλείσει με την LTU και 330!
- Να χαίρεστε που έχετε την τιμή να πετάξετε με αυτό το αεροσκάφος. Είναι ένα σπανιότατο αεροσκάφος που δεν θα βρείτε πλέον αλλού στην Ευρώπη! Αν δεν έπρεπε να δουλέψω κι εγώ θα ήμουν επιβάτης στην πτήση αυτή!
- Μα δεν είναι τόσο μεγάλο όπως τα 330!
- Πως! Αυτό έχει καθίσματα 3-4-3 και με μεγαλύτερο χώρο για σας! Μπορείτε να το συγκρίνετε με το 380! :shock:

Κάπου εδώ πείστηκε ο άπιστος ότι ... ίσως να είναι καλύτερα έτσι. Η ώρα κυλούσε και γύρω στις 5.40 μας ανακοίνωσαν ότι το boarding θα καθυστέρηση περ. 10 έως 15 λεπτά, μιας και ακόμη γινόταν ο ανεφοδιασμός του αεροσκάφους με κηροζίνη και catering ;)

Τελικά το boarding άρχισε λίγα λεπτά μετά τις 6. Η πτήση θα είχε περίπου 260 επιβάτες. Επιβίβαση από την 1L και επιστροφή 30 χρόνια πίσω. Το αεροσκάφος απλά τεράστιο! Και σε φάρδος αλλά και σε ύψος!!! Στο μπροστινό μέρος οι θέσεις της business και μετά οι πτήσεις για τους ... οικονομικούς.

Φτάνοντας στην θέση μου, βλέπω μια κυρία να την έχει πάρει. Ευγενικά την ρωτάω αν είναι σίγουρη πως κάθετε στην σωστή θέση. «Θέση στο παράθυρο ζήτησα», μου απαντάει. «Ωραία», της λέω «αλλά παρόλα αυτά η συγκεκριμένη θέση είναι δική μου. 31Α!». Χμ ... βγάζει το απόκομμα από την τσάντα της, λέγοντας τα δικά της (θέση στο παράθυρο θέλω και ζαλίζομαι όταν δεν έχω παράθυρο κτλ κτλ). Μάλλον περίμενε να της πω να παραμείνει σε αυτήν την θέση. Σιγά ...

Με τα πολλά βρήκε το χαρτάκι το οποίο έγραψε (τι έκπληξη) 31Β και C (για τον σύζυγο). Με κατεβασμένα μούτρα σηκώθηκε τελικά και έτσι πέρασα εγώ μέσα.

Η πρώτη εντύπωση από τα καθίσματα: Παρά την ηλικία του αεροσκάφους (σχεδόν 25 ετών) σε αρκετά καλή κατάσταση. Η απόσταση από το μπροστινό κάθισμα καλή και δεν σου έδινε το αίσθημα ότι ο μπροστινός σου θα κάτσει στην αγκαλιά σου!

Το μόνο αρνητικό: Δεν έβλεπα τα πόδια μου από το σκότος! Και η απόδειξη των όσων γράφω:

https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=12905

Σιγά-σιγά το αεροσκάφος γέμιζε. Το πλήρωμα αποτελούσαν γυναίκες και άντρες Πορτογαλικής καταγωγής, λίγοι εκ αυτών μιλούσαν και γερμανικά. Οι αναγγελίες, φυσικά, όλες στα αγγλικά. Δεν είναι όλες οι εταιρίες όπως η υπερεταιρία Olympic Airlines που στα OA-HOLA βάζει Ελληνίδες για τις αναγγελίες! Μιλάμε για την Air Berlin με μόλις 20 εκατ. επιβάτες το 2006. Μην ζητάμε ναι τα έχουμε όλα δικά μας ;)

Τέλος πάντων. Περίπου στις 6.30 ήρθε η ώρα του pushback και του engine start-up. Το αεροσκάφος να τρέμει και να βογκάει. Πιστεύω αρκετοί επιβάτες θα ήθελαν να αποβιβαστούν ακούγοντας το θηρίο να αναστενάζει, αλλά εγώ απλά το απολάμβανα. :)

Η απογείωση θα ήταν από το 05R. Όλα γύρω ήταν σκοτεινά. Line-up and wait λοιπόν και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ... take off. Με βαριά βήματα άρχισε το αεροσκάφος να «περπατάει», σε σημείο που οι επιβάτες από πίσω να αναρωτιούνται αν τα καταφέρει να σηκωθεί (το αεροσκάφος εννοώ, έτσι). Μόλις εκφράσανε τις ανησυχίες τους, ο κυβερνήτης έβαλε full thrust και το αεροσκάφος μας έδειξε ότι παρά τα 25 του χρόνια επιταχύνει σαν μια ferrari του κουτιού!

Βάση των στοιχείων που κατέγραψε το μηχάνημα gps που είχα μαζί μου, χρειάστηκε το αεροσκάφος περίπου 2,5 χλμ. διάδρομο απογείωσης και απογειώθηκε με περ. 300-310 χλμ/ώρα.

Όποιος θέλει να δει το δρομολόγιο που ακολούθησε το tristar, απλά ας κατεβάσει το παρακάτω αρχείο (save as...) και να το ανοίξει με το google earth (περισσότερα για το αρχείο, σε αργότερο ποστ). Εκεί που δεν υπάρχουν γραμμές, είχε χάση την επαφή του με τον δορυφόρο. :(

www.airliners.gr/extras/Tristar.kmz(save as...)

Το ότι το αεροσκάφος έχει τρεις κινητήρες, το ακούς πάντως. Πόσο μάλιστα όταν ο ένας είναι πάνω από το κεφάλι σου. Μια επιπλέον φωτογραφία του εσωτερικού του αεροσκάφους (κοιτάξτε χαρακτηριστικά το ύψος της καμπίνας που [κατ΄ εμέ] έχει την καμπίνα με το μεγαλύτερο ύψος)!

Η πτήση σε γενικές γραμμές χωρίς πολλά απρόοπτα. Οι Πορτογάλοι μοίρασαν ένα bagel και αναψυκτικά/καφέ/τσάι της Air Berlin. Η πτήση θα διαρκούσε 1:50.

Χωρίς πολλά απρόοπτα κύλισε το δρομολόγιο με το θηρίο να κάνει σε κάθε φάση του ταξιδιού του, την ύπαρξή του αισθητή. Το cruising altitude ήταν τα 38.000 πόδια (χρώμα magenta στο αρχείο KMZ). Περίπου 30 λεπτά πριν την προσγείωση άρχισε η κάθοδος από τα 38.000 πόδια.

Η προσγείωση ... σκληρή! Υπάρχει υλικό σε βίντεο το οποίο θα ανεβάσω τις επόμενες μέρες, ώστε να δείτε και να ακούσετε και κάτι.

Ξέχασα να πω, τα βλέμματα των εργαζομένων στα δύο αεροδρόμιο. Στο DUS την ώρα του taxi μας ακολουθούσαν δύο follow me, και σε όλη την διαδρομή στέκονταν άτομα με φωτογραφικές και χωρίς και θαύμαζαν το θηρίο.

Στο PMI μάλιστα, μάλλον δεν ήταν σωστά ενημερωμένοι, διότι το follow me μας έκανε μερικές βόλτες μέχρι να αποφασίσουν ότι θα μας βάλουν σε remote stand. Από όπου περνούσαμε οι εργαζόμενοι παρατούσαν την δουλεία τους και μας κοίταζαν με μεγάλα μάτια.

Μερικές επιπλέον φωτογραφίες εν ώρα αποβίβασης:

Κάθε όμορφο, έχει πάντα και ένα τέλος! :(
Ένας από τους τρεις κινητήρες!
Δύο από τους τρεις κινητήρες!
Γεια σου ... :(

Σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι το ταξίδι ΑΞΙΖΕ (καλά περίμενες να μην αξίζει, θα σκεφτείτε τώρα ... όχι βέβαια, θα πω εγώ)! Με το πρώτο σου βήμα στο αεροσκάφος αισθάνεσαι πως γυρνάς 30 χρόνια πίσω. Σε άλλες εποχές, σε εποχές που το ταξίδι με το αεροπλάνο δεν ήταν τόσο συνηθισμένο αλλά κάτι το ... διαφορετικό! Κάτι που το περίμενες με μεγάλη χαρά. Με μεγάλη αγωνία. Και όχι επειδή ήσουν «τρελός» με τα αεροπλάνα, αλλά επειδή ήταν το ... κάτι άλλο.

Συνέχεια:
Το δρομολόγιο, στοιχεία πτήσεις και τα σχετικά με GPS logging.
 
Τώρα να πω ότι δε ζηλεύω... θα πω ψέμματα... Και εμείς το χαμε το Tristar βέβαια εδώ αλλά πήγαινε με 6-7 ώρες καθυστέρηση και ήταν και πανάκριβο...

Μα ούτε γερμανίδες αεροσυνοδοί, μα ούτε ενημέρωση στο τσεκίν ότι δε θα πετάξετε με LTU... Τσ τσ τσ... Υποβαθμισμένα πράγματα!

Και αυτοί οι υπάλληλοι του DUS.. δεν έρχονταν στην Αθήνα να το χαρούν το Tristar.. Μας ήταν συχνός πελάτης εκείνα τα χρόνια...
 
το υψος της καμπινας το περιμενα μεγαλυτερο. ειναι παντα κατι που θαυμαζα σε παλαιοτερες φωτο tristar της TWA και Eastern στις οποιες αν δεν με απατα η μνημη μου απουσιαζε η μεσαια σειρα των χωρων αποσκευων.
ο διαλογος αυτου που στραβωσε που ειδε tristar αντι 330 ειναι α-π-ι-σ-τ-ε-υ-τ-ο-ς!!! καποιοι ανθρωποι μιλανε με την τυχη τους και ουτε καν το παιρνουν ειδηση! ατιμη ζωη!!
Ακη εδε θα σου πω οτι εισαι τυχερος, γιατι την τυχη μας οταν την κυνηγαμε μας χαμογελαει! απλα θα πω οτι σε ζηλευω!!!!!
 
... α ρε και νά χαμε και μεις μια γεύση... τεσπα..
Πρέπει να αναγνωρίζουμε πάντα την εγρήγορση του να θέλει κάποιος να βιώνει εκείνο το κάτι διαφορετικό που προσφέρει η αεροπορική εμπειρία. Και συ το πάλεψες και το έζησες. Αυτό αρκεί για μας. :great:
 
Top