Και ενώ θα περιμένουμε τον captainjumbo να μας αποκαλύψει τι φωτογράφησε στο Thalys, εμείς ας μεταφερθούμε στο Παρίσι, την πόλη του φωτός και των contrails... Αφού κάποιοι προσπάθησαν να φωτογραφήσουν αεροπλάνα μαζί με τη Sacre Coeur στο λόφο της Μονμάρτης (
ΦΩΤΟ), αφού κάποιοι βίωσαν στιγμές αεροπορικού πολιτισμού σε απόσταση μερικών μέτρων από τους τροχόδρομους του Charles de Gaulle (
ΦΩΤΟ1και
ΦΩΤΟ2), ήρθε η ώρα της συνάντησης στο check-in desk της Varig για τη διαβόητη πτήση...
Η γκαντεμιά, η γλωσσοφαγία, ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το είχε ήδη χτυπήσει την ατίθαση παρέα, όταν του ενός του άνοιξε το φερμουάρ της αποσκευής του και αναγκάστηκε να την κουβαλήσει από το ξενοδοχείο, στα χωράφια του CDG και από το check-in ως το ξενοδοχείο του AMS, ενώ ενός άλλου του έτυχε το χειρότερο μιας και ξέχασε το εισιτήριο της πτήσης για το AMS! Ναι, ναι συμβαίνουν και αυτά...
Το Τ1 για όσους δεν ξέρουν εξωτερικά μοιάζει με γήπεδο να το πω, με μεγάλο πολυώροφο γκαράζ να το πω... Γενικά έχει ένα στρόγγυλο σχήμα και οι αναχωρήσεις / αφίξεις / μαγαζιά βρίσκονται σε επίπεδα. Οι φυσσούνες βρίσκονται σε 6 satellite, στα οποία η μετάβαση γίνεται με κυλιόμνεους διαδρόμους.
Anyway, το check-in έγινε νωρίς λίγο μετά τις 1400 με τον Τούρκο υπάλληλο να φοράει key lanyard των ολυμπιακών αγώνων και να μας εύχεται σε ελληνικά καλό ταξίδι. Φυσικά, δεν παραλείψαμε μετά από την προτροπή του να του πιάσουμε την κουβέντα και να μπούμε σε λεπτομέρειες για την πτήση που μας έκαιγε : 28 άτομα θα ήταν εκείνο το ηλιόλουστο απόγευμα στο MD11... Αμέσως τα μάτια μας άστραψαν... Tο χαρούμενο πρόσωπο του υπαλλήλου που μας έλεγε ότι το αεροσκάφος ήταν free-sitting ήρθε να αντικατασταθεί από την εικόνα του Satellite 1 που πλησίαζε μπροστά μας(
ΦΩΤΟ)... Το όνειρο ήταν πλέον πιο κοντά από ποτέ...
CDG-AMS 30APR05 RG8720
DEPARTS 1600 , ARRIVES 1710
AIRCRAFT MD11, REGISTRATION PP-VTU (StarAlliance Livery)
TAKE OFF 1618, LANDING 1701
Το MD11 μας περίμενε στο satellite 1 και έπειτα από σχετικά γρήγορο έλεγχο χειραποσκευών, βρεθήκαμε μπροστά στο επιβλητικό MD11. Η κατάρα των λευκών αεροπλάνων (πρβλ το λευκό 734 της TV) μας κυνήγησε και εδώ... Βέβαια λίγο μας πείραξε από το να το κυνηγήσουμε από όλες τις πλευρές του (
ΦΩΤΟ1,
ΦΩΤΟ2) Η επιβίβαση ξεκίνησε με αργούς ρυθμούς λίγο μετά τις 1530 με τον μεσανατολικής προέλευσης υπάλληλο να μας καλωσορίζει στο gate λέγοντας Gkeia soy, pws eisai? και μετά το checkάρισμα να μας λέει και καλό ταξίδι... Η είσοδος στο MD11 μας επιφύλασσε την έκπληξη της διαπίστωσης πως το πλήρωμα αποτελείτο σε μεγάλο βαθμό από άντρες φροντιστές και τον ηγούμενο να μας καλωσορίζει... Φυσικά, οι προηγούμενοι 24 επιβιβασθέντες επιβάτες είχαν πιάσει τα παράθυρα των άκρων αλλά καθόλου δε μας χάλασε το βόλεμα στις θέσεις 39L, 41L, 42L, 43L (που σηματοδοτεί και το τέλος του αεροπλάνου). Και σε αυτή τη στιγμή ξεκινάει μία περίοδος που ο χρόνος σταμάτησε, οι αισθήσεις ενεργοποιήθηκαν στο μέγιστο και για να μη σας κουράζω, μυαλό και σώμα, παραδόθηκαν άνευ όρων σε μία πτήση στο όνειρο...Οι οθόνες (
ΦΩΤΟ) μας υποδέχονταν σε αυτό το MD11 (ex-Swiss) και οι πορτογαλικές επιγραφές (
ΦΩΤΟ1,
ΦΩΤΟ2) προμήνυαν τι θα ακολουθούσε... Το πλήρωμα εξαντλημένο από τις 13 ώρες πτήσης από το Sao Paulo και το Porto Alegre, δεν ασχολείτο και πολύ με το τι κάναμε, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα ελεύθερη και κάνοντας τη διαδικασία της πτήσης ακόμα πιο ηδονική... Η επίδειξη των σωστικών μέσων (
ΦΩΤΟ) ξεκινάει και λίγο μετά τις 1600 και η τροχοδρόμηση...Προσπερνώντας μια Air Greenland, μια Airwales γρήγορα βρεθήκαμε στο σημείο κράτησης του 09L, ενώ το ταλαιπωρημένο BEM (
ΦΩΤΟ) (βλέπε και ΦΩΤΟ από τις 29/04/05 στην Αθήνα και διήγηση phantom_phixer πιο πάνω), μάταια προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του κινητήρα του για να φύγει επιτέλους για Αθήνα... Λίγα δευτερόλεπτα αναμονής, πολλή λαχτάρα για την απογείωση και ναι μερικά λεπτά μετά τις 1615, ξεκίνησε η διαδικασία της απογείωσης... Αφήνω τις εικόνες να μιλήσουν από μόνες τους...
ΦΩΤΟ1
ΦΩΤΟ2
ΦΩΤΟ3
ΦΩΤΟ4
ΦΩΤΟ5
ΦΩΤΟ6
ΦΩΤΟ7
Κάτι οι 28 επιβάτες, κάτι το performance του MD11, σηκωθήκαμε σα πύραυλος από το Roissy, μένοντας με τα μάτια γουρλωμένα στο παράθυρο, την πλάτη προσπαθώντας να τη φέρουμε μπρος για να μην πέσουμε πίσω και με ένα χαμόγελο που δεν ήθελε να φύγει... Πορεία πλέον για το Άμστερνταμ (
ΦΩΤΟ), και μία διαδρομή μαγεμένη, με το βραζιλιάνο κυβερνήτη να στρίβει (
ΦΩΤΟ), και να μας δίνει ακόμα μεγαλύτερες στιγμές ευχαρίστησης (αλήθεια γίνεται και άλλο?). Δίπλα μας βρισκόταν το crew rest area (
ΦΩΤΟ) , ενώ η άδεια καμπίνα (
ΦΩΤΟ
) μας δέχτηκε σε κάθε σημείο της ώστε να γευτούμε το MD11 σε κάθε του σημείο. Το menu δεν περιλάμβανε κάτι σημαντικό (45 λεπτά πτήση είναι αυτά), ένα σάντουιτς και αναψυκτικό, με το πλήρωμα εμφανώς κουρασμένο να έχει μπερδέψει το ποιος ήθελε νερό,κόκα,πορτοκαλάδα κ.ο.κ. αλλά εκείνη τη στιγμή πιστέψτε με ήταν το λιγότερο που σκεφτόσουν, ειδικά αν κοιτούσες έξω(
ΦΩΤΟ
)... Νομίζω εντοπίσαμε μία γυναίκα αεροσυνοδό ενώ από τους υπόλοιπους λίγοι εμφανίστηκαν στην καμπίνα. κάποιος στο τεράστιο galley έτρωγε και κάποιοι απλά περίμεναν τη ρουτινιάρικη προσγείωση στο AMS, που όμως για εμάς έμελλε να μην είναι καθόλου ρουτίνα. Διαπιστώσαμε πολή γρήγορα ότι ο κυβερνήτης αφενός είχε πάρει το αεροπλάνο στο χέρι και αφετέρου στόχευε να μας προσφέρει μία πτήση ξενάγησης πάνω από την περιοχή του Άμστερνταμ, αφού πολύ γρήγορα φτάσαμε στη... θάλασσα (
ΦΩΤΟ
) και λίγο αργότερα άρχισε να στρίβει δεξιά (
ΦΩΤΟ
) και ακόμα πιο δεξιά (
ΦΩΤΟ
) για να ξεκινήσει την πολυπόθητη προσέγγιστη στον 18R. Πλέον έκανε ότι μπορούσε για να μας ευχαριστήσει μιας και έδινε και άφηνε ισχύ ανά μερικά δευτερόλεπτα, ενώ για λίγες στιγμές πιστέψαμε ότι δε θα προσγειωθούμε ποτέ αλλά θα μείνουμε για πάντα στη δίνη του MD11...και στις βουλές του κυβερνήτη... Παρόλα αυτά τα flaps κατέβηκαν (
ΦΩΤΟ) και 1 λεπτό μετά τις 1700 αγγίξαμε ολλανδική γη (
ΦΩΤΟ). Μία έκπληξη μας περίμενε! Τριγύρω μας υπήρχαν παντού φλας, που υποδέχονταν το αεροπλάνο σαν κομμάτι από τη ζωή τους...Ναι, αγαπητά μέλη, ήταν spotters που είχαν ξεχυθεί στα χωράφια να απολαύσουν τη θέα των αεροπλάνων. Θαυμάστε (
ΦΩΤΟ1,
ΦΩΤΟ2
). Οι άνθρωποι στο εξωτερικό ξέρουν τι εστί να αγαπάς τα αεροπλάνα και επιτρέπουν στους λάτρεις να πλησιάζουν κοντά τους και δεν υψώνουν φράχτες και αστείες δικαιολογίες ασφαλείας... Οι στιγμές μεγαλειώδεις! Φανταστείτε στα τελευταία παράθυρα ανθρώπους να χαιρετάνε και οι spotters να ανταποδίδουν με χαιρετισμούς και φωτογραφίες... Προσωπικά, ένιωσα πάρα πολύ χαρούμενος από την εμπειρία αυτή, αφού είναι λίγες οι φορές που το ίδιο πάθος το ζεις όχι σαν spotter αλλά σαν επιβάτης, αλλά και γιατί στο εξωτερικό οι άνθρωποι είναι πιο μπροστά από εμάς! Το taxi για το τελευταίο gate του pier G αργό με τις σκέψεις να περνάνε από το μυαλό σαν τυφώνας και μία επιθυμία : Να μείνουμε μέσα και να συνεχίσουμε πίσω για Παρίσι και Βραζιλία...
Όπως καταλαβαίνετε, πως μπορείς μετά από όλα αυτά να μην αναφωνήσεις "OBRIGADO POR VOAR VARIG BRASIL" (
ΦΩΤΟ)...
Πως μπορείς μετά από όλα αυτά να φύγεις μακριά του... (
ΦΩΤΟ)
Και ύστερα φτάσαμε στο κτίριο του Schiphol...