Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

satcorfu":k2cfsfh5 said:
Δεν μπορώ να ξεχάσω όμως τη στάση της εταιρείας, οταν την περίοδο της 4ημερης απεργίας των ναυτεργατών και άρα δεν λειτουργούσε το πορθμείο Ηγουμενίτσα- Κέρκυρα, που διπλασίασαν σχεδόν τις τιμές για εκείνες τις ημέρες... ελεύθερη αγορά σου λέει ο άλλος !!!

Ο λαϊκισμός σε όλο του το μεγαλείο. Μ' αρέσει που έχεις εργαστεί και στις αερομεταφορές και δεν έμαθες ότι οι ναύλοι ΔΕ διπλασιάζονται με τη δική σου λογική. Όλοι οι ναύλοι είναι διαθέσιμοι σε κάθε πτήση: και οι φθηνότεροι και οι ακριβότεροι. Όσο γεμίζει μια πτήση τόσο πιο λίγες θέσεις που αντιστοιχούν σε χαμηλότερους ναύλους απομένουν προς πώληση. Έχεις ιδέα τι γινόταν στα inventories της ΟΑ τις μέρες εκείνες; Τι περίμενες δηλαδή, να πιάσουν και να ανοίξουν περισσότερους P, U, T, S ναύλους για να κάνουν κοινωνική πολιτική ή να διαθέσουν τις θέσεις βάσει του yield policy που είχαν αρχικά σχεδιάσει;
 
Πιθανόν τα ελληνικά μου να μην είναι και τόσο καλά, ή ακόμα και οι γνώσεις μου περί των οικονομικών, αλλά απο τα λίγα που μπορώ να ξεχωρίσω είναι οι λέξεις κέρδος και κερδοσκοπία. Η ελεύθερη οικονομία επίσης εχει και κανόνες ethics, κάτι που οι νεοφιλελεύθεροι
θέλουν να διαγράψουν...δεν είναι λαικισμός (αν και η εννοια δεν είναι απο μόνη της "κακή"), οταν βλέπει κάποιος μια τιμή χ και μόλις ανακοινωνεται η απεργια να γίνεται σχεδόν 2χ....δεν έχει να κανει με τη διαθεσιμότητα αλλά με την πολιτική της εταιρείας, που ναι μεν δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, αλλά δεν ειναι σωστό( ethics) Να εκμεταλλεύεται υπέρμετρα ( ethics) την αναγκη του κοσμάκη !!! Και ναι, δεν διαφωνούμε οταν οι τιμές τις περιόδους εορτών είναι πιό ακριβές, αυτό το γνωρίζει ο καθένας και κανει τα κουμάντα του, αλλά σε μια θεομηνία ή απεργία να συμπεριφέρεται έτσι, με συγχωρείτε αλλά δεν το δέχομαι.
Και βεβαίως τόσο εγώ όσο - είμαι σίγουρος και πολύς ακόμα κόσμος- θα "τιμωρήσουν" την εταιρεία οσονούπω, αφού η Sky Express έχει βάλει στο προγραμμά της 2 ημερήσιες πτήσεις απο το χειμώνα... και πάλι καλά που ο ανταγωνισμός θα είναι εγχώριος, γιατί αν έρθει στο παιγνίδι ξανά η Ryanair, τότε θα ηθελα να δώ τι διαφήμιση θα κανει ο Βασιλάκης για να ανακτήσει πληρότητα !!
Υ.Γ aakunz μπορεί να ακούγεται ρομαντικό και ισως ακόμα και χαζό, αν σκέφτεσαι μόνο με οικονομικούς όρους, αλλά αν η Aegean ανταγωνίζεται την Ryanair ή μια άλλη ξένη εταιρεία, θα ήθελα να την προτιμήσω... με αυτά ομως που κάνει και ΔΕΝ ξεχνιούνται θα προτιμήσω όποια είναι έστω και 1 σεντ πιό φτηνή...ας πάνε τα λεφτά μου στην Ιρλανδία !! Ελληνάρας !!!
 
Μπορείς να βρεις πολλούς κεροδσκόπους, πάντως δεν θα συναντήσεις κρατικοδίαιτους χασο-σκόπους τύπου παλιάς Ολυμπιακής και Φλαμπουράρη (βλέπε δήλωση του, ότι δυστυχώς το αναπτυξιακό δάνειο χρειάζεται business plan με υπόσχεση κερδοφορίας).

Επί της ουσίας, οι αερομεταφορές είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά και δεν μπορείς να μιλάς για ηθική κλπ όταν οι locos στην έχουν στημένη στην γωνία και όταν το επιβατικό κοινό τρέχει να ταξιδέψει με ζωεμπορικό για 5 ευρώ διαφορά στο εισιτήριο. Τα περί ηθικής κλπ θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε κλειστές επιδοτούμενες αγορές, όπου βέβαια θα πληρώναμε 400 ευρώ το Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
 
Εμενα πιο πολυ προβλιματιζουν αυτες οι απεργιες.Τετοια αδιαφορια για τον κοσμο δεν μπορω να το καταλαβω.
Μην θυμηθουμε και τους ταξιτζηδες .Ηταν οι χειροτερες μερες και την ξεφτιλα που ζησαμε.
Η εταιρεια κανει καποιες στιγμες λαθη και η συμπεριφορα της φαινεται να μην ειναι καθολου Ελληνικη.Για μενα αλλοι κανουν εκει κουμαντο και το αφεντικο της εταιρειας τα βρισκει δυσκολα.Μπορει και να κανω λαθος ομως καπως ετσι νομιζω ειναι.
Τωρα για την κυβερνηση δεν γραφω τιποτα γιατι σε ολα φταινε οι αλλοι οχι η κυβερνηση.Αυτοι θα γραψουν ιστορια "Μια απο τις καλυτερες εποχες του Ελλινικου Εθνους".
Αυτοι πραγματικα ολοι τους θελουν δωρεαν εισιτηρια απο εμας για να μπουν σε ενα αεροσκαφος και εξορια στην Σιβηρια .
 
joker2013":3bld2d31 said:
Αλλα Ελληναρες, οταν η Ryanair βαζει 19€ Αθηνα-Μιλανο υμνουμε τον ανταγωνισμο. Η ελευθερη αγορα ειναι καλη οσο μας συμφερει...

Εάν υπάρχει μια αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη την οποία εγώ προσπαθώ να αποφύγω - μεταξύ άλλων – λόγω ethics είναι η Ryanair. Που σίγουρα δεν πετύχει τα εκατομμύρια Ευρώ κέρδος προσφέροντας μονίμως χαμηλές τιμές και χαρίζοντας εισιτήρια όταν απεργούν τα πλοία, αλλά εκμεταλλεύεται κάθε τρύπα / γρι ζώνη στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία για να αποφύγει κοινωνικές εισφορές (απασχολώντας τους πιλότους ως ελεύθερους επαγγελματίες ή μέσω τρίτης εταιρίας «φαντάσματος», τα πληρώματα καμπίνας στην Ιρλανδία κλπ.), αγνοεί συστηματικά τα δικαιώματα των εργαζομένων και των επιβατών όπου μπορεί κλπ.

Εάν κάποιος λέει ότι πετάει με FR λόγω χαμηλών τιμών, μπορώ να το καταλάβω. Αλλά δεν θα μπορέσω να καταλάβω ποτέ πώς στην Ελλάδα έχει καταφέρει να αποκτήσει την εικόνα της «καλής εταιρίας», ιδιαίτερα στους κύκλους που καταδικάζουν τον καπιταλισμό / φιλελευθερισμό. Για μένα είναι το παράδειγμα μιας άκρως καπιταλιστικής συμπεριφοράς (με την αρνητική έννοια).

@Georgi_1964 Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σχετικά με τις απεργίες. Ναι, η απεργία είναι βασικό δικαίωμα των εργαζομένων, αλλά κι εγώ θα επιθυμούσα κάπως περισσότερη υπευθυνότητα εκεί. Να σκεφτούν και τον κόσμο…
 
Ulrike":3esbsbmf said:
Για μένα είναι το παράδειγμα μιας άκρως καπιταλιστικής συμπεριφοράς (με την αρνητική έννοια).

Ποια είναι η άκρως καπιταλιστική συμπεριφορά μιας κερδοσκοπικής εταιρείας; Το να μην τηρείς τον νόμο και τους κανονισμούς, δεν σε κάνει καπιταλιστή, σε κάνει παράνομο.
 
Ulrike":2wixsd7w said:
Αλλά δεν θα μπορέσω να καταλάβω ποτέ πώς στην Ελλάδα έχει καταφέρει να αποκτήσει την εικόνα της «καλής εταιρίας», ιδιαίτερα στους κύκλους που καταδικάζουν τον καπιταλισμό / φιλελευθερισμό.
Εγώ το καταλαβαίνω πολύ καλά. Πρόκειται για κακία του αριστερού κατεστημένου (petty revenge) κατά της κακής Aegean, η οποία θεωρούν ότι συνέβαλε στην κατάρρευση της παλιάς, κακής Ολυμπιακής.
 
Δεν πιστεύω, ότι είναι θέμα πολιτικής απόχρωσης. Στην περίπτωση της Αιγαίου, αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από το full frills μοντέλο υπηρεσιών πριν από κάποια χρόνια: η αποσκευή διαχωρίστηκε ως υπηρεσία από την αερομεταφορά, τα καθίσματα έγιναν στενότερα και πιο άβολα κι έπεται συνέχεια, αν κρίνουμε από το τι γίνεται έξω από την Ελλάδα, όπου άλλοι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς άρχισαν να χρεώνουν την προ-επιλογή θέσης και το check-in στο αεροδρόμιο.

Όταν λοιπόν ήρθε η Ryanair, δεν κακοφάνηκε τόσο πολύ το μοντέλο τους, δεδομένου ότι η δωρεάν αποσκευή είχε πάψει να θεωρείται ως κάτι το αυτονόητο. Κατά τη γνώμη μου, η Αιγαίου, με τις επιλογές της «εκπαίδευσε» άθελά της το επιβατικό κοινό, ώστε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στην έλευση της Ryanair. Όταν λοιπόν η δεύτερη έφτασε στην Ελλάδα, ο κόσμος είδε ότι δεν είναι εκείνη η εταιρεία, που δαιμονοποιούσαν τα δημοσιεύματα. Λογικό είναι λοιπόν, ο κόσμος να μην είναι τόσο δυσαρεστημένος, όσο θα περίμενε κανείς. Φυσικά ακόμα υπάρχουν ακόμα αυτοί που πηγαίνουν «ατσεκάριστοι» στο αεροδρόμιο και αρχίζουν να φωνάζουν, όταν τους ζητούν €50 για να τους τσεκάρουν, αλλά αυτά είναι φαινόμενα άγνοιας κι επιπολαιότητας.

Πάντως, για να είμαστε κι εντός θέματος, οφείλουμε να παραδεχθούμε, ότι η Ryanair ανάγκασε λίγο τον κυρίαρχο ανταγωνιστή της, να προσγειώσει ή έστω να εξορθολογίσει την τιμολογιακή πολιτική του σε πολλά δρομολόγια του δικτύου του, καθώς και να βγάζει συχνότερα προσφορές.

Ως προς το πόσο ηθικά φέρονται οι αερομεταφορείς σήμερα, αυτό σηκώνει πολλή συζήτηση. Το θέμα είναι η λειτουργία και οι πρακτικές του αερομεταφορέα να είναι σύννομες. Στην περίπτωσή μας, το πώς λειτουργεί η Ryanair πιστεύω, ότι είναι πολύ πιο νόμιμο (και πολλές φορές, πιο ηθικό) από το πώς συγκριτικά μεταχειρίζεται τους εργαζομένους του ένας αερομεταφορέας του Κόλπου.
 
aakunz":3opjwwik said:
Ως προς το πόσο ηθικά φέρονται οι αερομεταφορείς σήμερα, αυτό σηκώνει πολλή συζήτηση. Το θέμα είναι η λειτουργία και οι πρακτικές του αερομεταφορέα να είναι σύννομες.

μπαίνουμε στη κουβέντα : oτι είναι νόμιμο είναι και ηθικό?
Δεν πρόκειται να παρέμβει κανένας εισαγγελέας, αν μια εταιρεία αποφασίσει να βάλει το εισιτήριο αύριο απο τα 100 στα 1000 ευρώ, επειδή βλέπει οτι υπάρχει απεργία στα πλοία και κόσμος εγγλωβίζεται... και στην ανάγκη θα πληρώσει οσο-οσο !! Ελεύθερη αγορά σου λέει ο άλλος, αν θέλεις πληρώνεις και μπαίνεις, αν δεν θέλεις πάς κολυμπώντας.
Απο την αλλη όμως, οι πρακτικές αυτές καταδικάζονται απο τους καταναλωτές, αρκετοί θα το θυμούνται και θα πράξουν αναλόγως οταν θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής.
Και να κλείσω με το εξής : απείρως καλύτερο το κρατικό απο το ιδιωτικό μονοπώλιο !!
 
Και να κλείσω με το εξής : απείρως καλύτερο το κρατικό απο το ιδιωτικό μονοπώλιο !!

Μόνο που μονοπώλιο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχει τυπικά - υπάρχουν μόνο οι άγονες που θεωρητικά είναι ανοιχτές στον κάθε πλειοδότη. Καθένας είναι ελεύθερος να μπει στην γραμμή οποτεδήποτε και η αγορά είναι η ενιαία Ευρωπαϊκή. Το προβληματικό που υπάρχει είναι το μέγεθος της εγχώριας αγοράς που δεν επιτρέπει πάρα πολλούς αερομεταφορείς στα εσωτερικά δρομολόγια. Επίσης όταν υπήρχε το κρατικό μονοπώλιο η ανάμνηση που έχω είναι υψηλότερες τιμές.
 
Top