Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη, αφού η Aegean είχε σταδιακά ξεκινήσει να μετακινεί -αρχικά- τα δρομολόγια εσωτερικού σε «αποστειρωμένο» περιβάλλον πλατφόρμας κρατήσεων, που συνδεόταν απ' ευθείας με το σύστημα της ΟΑ, ώστε να παρακάμπτει τη χρήση των GDS, που δείχνουν τις διαθεσιμότητες του ανταγωνισμού και παράλληλα επιβαρύνουν τον αερομεταφορέα με επιπλέον χρεώσεις διανομής.

Αυτό το οποίο μου κάνει εντύπωση, είναι ότι τα GDS, στα οποία συμμετέχει η Αιγαίου, είναι πολύ περισσότερα (Travelsky, Sabre, Infini, Sirena, Axess, Abacus κλπ), ωστόσο η Αιγαίου ανακοίνωσε, πως η επιβάρυνση αφορά μόνο τα Amadeus και Travelport (Worldspan, Apollo και Galileo). Παράλληλα, μέσα στο 2018, λήγει η δεκαετής συνεργασία Aegean και Amadeus και μου φαίνεται πως είτε προσπαθούν να «εκβιάσουν» την Amadeus, ώστε να πάρουν μια ευνοϊκότερη συμφωνία για την ανανέωση της συνεργασίας για διανομή και Altea Suite, είτε έχουν πετύχει μία ήδη πολύ καλή συμφωνία με τη Sabre ως προς τη διανομή του προϊόντος (εξ ου και η χρέωση για πωλήσεις μέσω Sabre είναι μηδενική) η οποία μπορεί να επεκταθεί και σε επίπεδο ενός συνολικού πακέτου υπηρεσιών, όπως το Sabre Sonic.

Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα αρνητική για τον κλάδο των ταξιδιωτικών γραφείων (online και offline). Προφανώς η Αιγαίου έχει αξιολογήσει τις τυχόν συνέπειες, που θα έχει αυτή η κίνηση σε σχέση με τα έσοδα, αλλά και το γεγονός ότι πλέον έχει σχεδόν παντού ανταγωνιστές, ακόμα και σε δρομολόγια που μέχρι πρόσφατα ήταν μόνη της.
 
Αγαπητέ aakunz, λογικό να επιβάλλει το κόστος στα ποιο διαδεδομένα συστήματα κρατήσεων (amadeus - travelport) καθώς το το μεγάλο μερίδιο των γραφείων πλέον χρησιμοποιεί αυτά.
Η κίνηση αυτή θεωρώ πως είναι το τελειωτικό χτύπημα των γραφείων (στην Ελλάδα). Κρίμα
 
Εξακολουθώ να πιστεύω, ότι έχουν καλύτερη συμφωνία με το Sabre ή ότι το Sabre προσπαθεί να τους προσεγγίσει για να τους πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες. H Travelport έχει περάσει τρίτη στην παγκόσμια αγορά, μετά την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής το 2012 και τα διαβόητα Agility Fees, που επέβαλε.

Δε μου αρέσει να μιλάω για «τελειωτικά χτυπήματα». Θεωρώ, πως η εξέλιξη αυτή αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των offline κυρίως γραφείων, όπως την άλλαξε η άνοδος των online γραφείων, ο μηδενισμός των προμηθειών κλπ. Τους κάνει πιο δύσκολη τη δουλειά και σε επίπεδο ανταγωνισμού και σε επίπεδο οργάνωσης και ποιοτικής εξυπηρέτησης. Οι πλατφόρμες τύπου Travelfusion, Farelogix δεν είναι GDS, παρά το ότι επιχειρούν να τα υποκαταστήσουν Δεν προσφέρουν τις ίδιες ποιοτικές υπηρεσίες και δεν έχουν την αξιοπιστία ενός GDS, γι' αυτό και είναι φθηνότερες. Παράλληλα, δημιουργούν ένα «αποστειρωμένο» περιβάλλον. Δεν επιτρέπουν στον επαγγελματία να δει τι προσφέρει ο ανταγωνισμός με αποτέλεσμα να τον στρέφουν σε άλλα αντίστοιχα περιβάλλοντα.
 
Φαίνεται πως τα GDS τα βρήκαν με την Aegean και ανεστάλη η επιβολή της χρέωσης των €5,00 ανά κατεύθυνση, για κρατήσεις σε πτήσεις Α3 μέσω GDS.
 
Έψαχνα μια συγκεκριμένη πτήση για Αύγουστο από Θεσσαλονίκη Αθήνα, εδώ και 15 μέρες την έδινε 75 ευρώ όπως κ σήμερα το πρωί και πριν λίγο που μπήκα έπεσε στα 19.59
 
Αντε εξηγήστε μου

Μαλαγα Θεσσαλονίκη 179.03 ευρώ.

Ίδιες πτήσεις.
Μαλαγα Αθήνα 48.09
Αθηνα Θεσσαλονίκη 40.94
Συνολο: 89.03

Τα 90 ευρώ παραπάνω πως δικαιολογούνται;
 
Μάλλον έχει να κάνει με τα married segments, δηλ. ότι για κάποιο λόγο από Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή πουλάνε μόνο υψηλούς ναύλους, ενώ ξεχωριστά οι πτήσεις είναι ανοιχτές μέχρι τους πιο φθηνούς. Εκτός εάν στο Θεσσαλονίκη – Μάλαγα λόγω έλλειψης ανταγωνισμού γενικά έχουν πολύ υψηλές τιμές.

Στη πρώτη περίπτωση μπορείς να βρεις και το αντίθετο. Είχα περιπτώσεις όπου π.χ. SKG-ATH-BRU ήτανε πιο φθηνό απ΄ότι μόνο ATH-BRU (ίδια πτήση).

Επιπλέον μπορεί στο Αθήνα – Μάλαγα να έχει promotion των 30- 40%, που στις περισσότερες περιπτώσεις ισχύει μόνο στις απευθείας πτήσεις.

Τέτοια παραδείγματα τα βρίσκεις και σε άλλες εταιρίες (εκτός από σε εταιρίες όπως FR, όπου στις λεγόμενες «ανταποκρίσεις» στην ουσία πληρώνεις τις δύο πτήσεις ξεχωριστά, απλά το έχεις σε ένα εισιτήριο).
 
και για του λόγου το αληθές
Μαδρίτη-->Αθήνα 19 Μαΐου 99€
Μαδρίτη-->Αθήνα-->Θεσσαλονίκη 19 Μαΐου 85€

λυπάμαι μα θα κατέβω στην Αθήνα :D
 
Είναι το O/D (origin-destination logic). Στις περιπτώσεις αυτές, η τιμολογιακή πολιτική διαμορφώνεται βάσει της αφετηρίας και του προορισμού, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψιν τα connections. Το σύστημα δίνει μία διαθεσιμότητα με «παντρεμένες πτήσεις» που λειτουργούν σα μία ενιαία πτήση. Το «σπάσιμο» των παντρεμένων πτήσεων συνιστά μία από τις σοβαρότερες παραβάσεις για τους χρήστες των συστημάτων, δεδομένου ότι καταστρατηγεί το ναύλο, αλλοιώνει το inventory και το έσοδο ανά επιβάτη και οι χρεώσεις για κάθε παράβαση τέτοιου είδους, ξεκινούν από $300 ανά περιστατικό και φτάνουν κάτι χιλιάδες δολάρια.

Η περίπτωση του να πάρετε τμηματικά τις πτήσεις (μία προς μία) και να βγάλετε χωριστά εισιτήρια, δεν καταστρατηγεί την πολιτική περί married segments, ωστόσο επειδή οι κρατήσεις σας εκδίδονται χωριστά, εάν χάσετε την ανταπόκριση, το πιο πιθανό είναι ότι ο αερομεταφορέας δε θα αναλάβει την ευθύνη να σας εξυπηρετήσει.

Ένα περιστατικό που συμβαίνει αρκετά συχνά είναι το εξής (το παράδειγμα είναι ενδεικτικό):

Θέλετε να πάτε από Αθήνα προς Λαρνακα με την παρακάτω πτήση:

Code:
A3 904 Y 10FEB 6 ATHLCA DK1  1330 1515
Κόστος: €100

Μπαίνετε και βλέπετε ότι το SKG X/ATH LCA είναι φθηνότερο, παρά το ότι γίνεται με δύο πτήσεις, η μία εκ των οποίων είναι αυτή που θέλετε:

Code:
 1  A37111 Q 10FEB 6*SKGATH DK1  1130 1225
     OPERATED BY OLYMPIC AIR

  2  A3 904 Q 10FEB 6*ATHLCA DK1  1330 1515
Κόστος: €70

Στην περίπτωση αυτή, η αεροπορική έκρινε, ότι έχει τη δυνατότητα να προσφέρει φθηνότερα εισιτήρια για όσους ξεκινούν από Θεσσαλονίκη για Λάρνακα, π.χ. επειδή υπάρχει πτήση ανταγωνιστή σε παραπλήσιες ώρες.

Εσείς λοιπόν κλείνετε ένα εισιτήριο από Θεσσαλονίκη, κάνετε το check-in για όλες τις πτήσεις και δεν εμφανίζεστε την πτήση της Θεσσαλονίκης, αλλά πάτε κατ' ευθείαν να πετάξετε από Αθήνα. Στο gate ανακαλύπτετε, ότι δε μπορείτε να πετάξετε, γιατί έχει ακυρωθεί η κράτησή σας. Αυτό γίνεται, επειδή εσείς ήσασταν NOSHOW στο SKGATH και τα κουπόνια του εισιτηρίου σας βγήκαν "out of sequence" δηλαδή δε χρησιμοποιήθηκαν με τη σειρά που έπρεπε (πρώτα το SKGATH και μετά το ATHLCA). Για να μπορέσετε να πετάξετε (εάν το επιτρέπει ο ναύλος σας, να κάνετε αλλαγή λόγω noshow) θα πρέπει να γίνει επανατιμολόγηση του εισιτηρίου στην τρέχουσα τιμή, η οποία ίσως να είναι και 3πλάσια από την αρχική, ώστε το 1ο κουπόνι του εισιτηρίου σας να είναι αυτό που θα χρησιμοποιήσετε.
 
Ο aakunz καπου μας ειχε γραψει οτι εαν αγορασουμε εισιτηρια σαν αυτα :
Μαδρίτη-->Αθήνα-->Θεσσαλονίκη 19 Μαΐου 85€
λυπάμαι μα θα κατέβω στην Αθήνα :D
και κατεβουμε οπως εδω στην Αθηνα μπορει να εχουμε μετα προβλημα με την εταιρεια. Καλυτερα μην κανουμε αυτα τα μικρα λαθη που η εταιρεια τα προσεχει .
 
Top