Στο ψυγείο η Pantheon
Του Π. Δ. ΥΦΑΝΤΗ
Οριστικά στο ψυγείο, τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές, φαίνεται πως μπαίνει το κυβερνητικό σχέδιο το οποίο προέβλεπε ότι η Pantheon Airways θα αντικαθιστούσε τις Ολυμπιακές Αερογραμμές στην περίπτωση που η Ο.Α. έκλεινε.
Η διαδικασία δημιουργίας της νέας εταιρείας «πάγωσε» στις αρχές του καλοκαιριού καθώς οι υποψήφιοι μνηστήρες (εφοπλιστές, μεταξύ οποίων οι Π. Τσάκος και Β. Ρέστης και ξένα venture capitals) διαμήνυσαν ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν πριν συμφωνηθεί με την Ε.Ε. το ποσό των χρημάτων που θα πρέπει να επιστρέψει η Ολυμπιακή στο ελληνικό Δημόσιο ώστε να είναι ξεκάθαροι για τους ιδιώτες οι όροι με τους οποίους θα μπουν στο παιχνίδι.
Το «πάγωμα» του σχεδίου Pantheon ισοδυναμεί με νίκη στα σημεία για τον Μ. Λιάπη, ο οποίος ήταν αντίθετος στη δημιουργία της Pantheon, καθώς εμμένει στην άποψη ότι η κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει η λύση να δοθεί μέσω της σημερινής, ανασυγκροτημένης
Ολυμπιακής. Παρ' όλα αυτά η κυβέρνηση προωθεί την απόκτηση άδειας αερομεταφορέα (ADC) από την Pantheon ώστε να έχει όλες τις επιλογές της ανοικτές.
Την ίδια στιγμή στις Ολυμπιακές Αερογραμμές ετοιμάζονται να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για την ενοικίαση νέων αεροπλάνων που προβλέπουν διετή διάρκεια σύμβασης. Γεγονός που προδικάζει, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ότι η Ο.Α. θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με το υπάρχον καθεστώς τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές.
Ηδη το κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού είναι έτοιμο, τα αεροπλάνα θα είναι είτε αμερικανικά Μπόινγκ 737 είτε ευρωπαϊκά Ερμπας Α320.
Ο κατ' αρχήν σχεδιασμός προβλέπει ότι τα πέντε αεροπλάνα που θα νοικιαστούν (με κόστος 25-30 εκατ. ευρώ στη διετία) θα αντικαταστήσουν τα τρία Μπόινγκ 717, 100 θέσεων, που διαθέτει σήμερα η εταιρεία, αλλά και τα δύο Μπόινγκ 737 που νοίκιασε πέρυσι από την ισπανική Hola, τα οποία είχαν παραληφθεί με σοβαρές βλάβες.
apo thn enet.gr
Του Π. Δ. ΥΦΑΝΤΗ
Οριστικά στο ψυγείο, τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές, φαίνεται πως μπαίνει το κυβερνητικό σχέδιο το οποίο προέβλεπε ότι η Pantheon Airways θα αντικαθιστούσε τις Ολυμπιακές Αερογραμμές στην περίπτωση που η Ο.Α. έκλεινε.
Η διαδικασία δημιουργίας της νέας εταιρείας «πάγωσε» στις αρχές του καλοκαιριού καθώς οι υποψήφιοι μνηστήρες (εφοπλιστές, μεταξύ οποίων οι Π. Τσάκος και Β. Ρέστης και ξένα venture capitals) διαμήνυσαν ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν πριν συμφωνηθεί με την Ε.Ε. το ποσό των χρημάτων που θα πρέπει να επιστρέψει η Ολυμπιακή στο ελληνικό Δημόσιο ώστε να είναι ξεκάθαροι για τους ιδιώτες οι όροι με τους οποίους θα μπουν στο παιχνίδι.
Το «πάγωμα» του σχεδίου Pantheon ισοδυναμεί με νίκη στα σημεία για τον Μ. Λιάπη, ο οποίος ήταν αντίθετος στη δημιουργία της Pantheon, καθώς εμμένει στην άποψη ότι η κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει η λύση να δοθεί μέσω της σημερινής, ανασυγκροτημένης
Ολυμπιακής. Παρ' όλα αυτά η κυβέρνηση προωθεί την απόκτηση άδειας αερομεταφορέα (ADC) από την Pantheon ώστε να έχει όλες τις επιλογές της ανοικτές.
Την ίδια στιγμή στις Ολυμπιακές Αερογραμμές ετοιμάζονται να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για την ενοικίαση νέων αεροπλάνων που προβλέπουν διετή διάρκεια σύμβασης. Γεγονός που προδικάζει, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ότι η Ο.Α. θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με το υπάρχον καθεστώς τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές.
Ηδη το κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού είναι έτοιμο, τα αεροπλάνα θα είναι είτε αμερικανικά Μπόινγκ 737 είτε ευρωπαϊκά Ερμπας Α320.
Ο κατ' αρχήν σχεδιασμός προβλέπει ότι τα πέντε αεροπλάνα που θα νοικιαστούν (με κόστος 25-30 εκατ. ευρώ στη διετία) θα αντικαταστήσουν τα τρία Μπόινγκ 717, 100 θέσεων, που διαθέτει σήμερα η εταιρεία, αλλά και τα δύο Μπόινγκ 737 που νοίκιασε πέρυσι από την ισπανική Hola, τα οποία είχαν παραληφθεί με σοβαρές βλάβες.
apo thn enet.gr