Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Μονο για πλακα μπορουμε να λεμε οτι οι ΟΑ θα αγορασουν Airbus.Εαν ειχε τη δυνατοτητα να αγορασει τετοια αεροπλανα φυσικα και η Ε.Ε θα την εβλεπε αλλιως,οχι μονο γιατι αγοραζει ευρωπαικα αεροπλανα αλλα για τι για να τα αγορασει θα σημαινε απλα οτι ειναι οικονομικα ευρωστη.Ουτε νοικιασμενα δεν μπορει να εχει τι λεμε τωρα.
 
μια χαρα μπορουσε φιλε jetflight... ας μην μας εβαζε το μαχαιρι στο κοκαλο η ευρωπαικη επιτροπε....και μια χαρα Α340 θα αγοραζαμε...αλλωστε το κανανμε λιγα χρονια νωριτερα... :lol: :lol: :lol:

οι κακοι χειρησμοι φαινονται απο το γεγονος πως ενω ολοι οι ειδικοι ξερανε την σημερινη καταληξη της ιστοριας κανανε ενα τραγικο λαθος πριν μερικα χρονια. συγχωνευσανε ολες τις θυγατρικες εταιριες σε μια. την ο.α. με αποτελεσμα να εχουμε μια πολυ μεγαλη και ακρως χρεωκοπημενη εταιρια που δεν θελει να αναλαβει κανεις

αντιθετα οι αναγεννησεις της swiss και της sabena(φημες λενε πως η snbrussels θα ονομαστει sabena) ξεκινησαν απο καποιες μικρες θυγατρικες που δεν ηταν χρεοκοπημενες...η <<εξυγειανθηκαν>> ευκολοτερα... κατι σαν τις..μακεδονικες αερογραμμες η την ολυμπιακη αεροπλοια....
 
«Τεχνητές αναπνοές» στην Ολυμπιακή ως τις βουλευτικές εκλογές

Η συνάντηση στις Βρυξέλλες, η εφαρμογή του άρθρου 44 για διαγραφή των χρεών, οι αποζημιώσεις και το σενάριο λειτουργίας τής Πάνθεον ΑΕ

«Θα πρέπει να εξασφαλίσουμε σεβασμό προς τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέψουμε στις Ολυμπιακές Αερογραμμές να συνεχίσουν να λαμβάνουν κρατική βοήθεια» δήλωσε ο κοινοτικός επίτροπος κ. Ζακ Μπαρό στέλνοντας ένα μήνυμα για σκλήρυνση της στάσης της ΕΕ προς τη χώρα μας


Σε ένα μικρό δωμάτιο αναμονής στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της έδρας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις Βρυξέλλες, στο παρασκήνιο του Συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών, πριν από λίγες ημέρες, πραγματοποιήθηκε μια ολιγόλεπτη συνάντηση ιδιαίτερα κρίσιμη για το μέλλον της Ολυμπιακής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Μεταφορών κ. Μ. Λιάπης συναντήθηκε με τον επίτροπο για τις Μεταφορές κ. Ζακ Μπαρό προκειμένου να αποσπάσει την ανοχή της Επιτροπής για την υπόθεση της ΟΑ αλλά και να κερδίσει πολύτιμο χρόνο ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας με «τεχνητές αναπνοές» ως τις επόμενες εθνικές εκλογές καθώς επί της ουσίας έχει ναυαγήσει η προσπάθεια εξεύρεσης επενδυτών.

Ζακ Μπαρό: καμία πρόοδος

Ο κ. Μπαρό, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εμφανίστηκε ανυποχώρητος σχετικά με την εισήγηση για την επιβολή εξοντωτικών προστίμων από την Επιτροπή και δέχθηκε μόνο η σχετική δυσμενής για την Ελλάδα απόφαση να ληφθεί μετά τον πρώτο γύρο των δημοτικών εκλογών.

«Δεν έχουμε δει κάποια πρόοδο μέχρι στιγμής και έτσι είμαστε υποχρεωμένοι να ασκήσουμε δίωξη κατά της Ελλάδας για έλλειψη συμμόρφωσης προς τους κανόνες. Θα πρέπει να εξασφαλίσουμε σεβασμό προς τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέψουμε στις Ολυμπιακές Αερογραμμές να συνεχίσουν να λαμβάνουν κρατική βοήθεια. Δεν είναι δυνατόν...» φέρεται ότι είπε στον κ. Λιάπη ο κοινοτικός επίτροπος στέλνοντας ένα μήνυμα για σκλήρυνση της στάσης της ΕΕ προς τη χώρα μας.

«Δεν θα κλείσουμε την εταιρεία επειδή το θέλουν η Επιτροπή και οι άλλοι ανταγωνιστές της, να είστε σίγουρος όμως ότι θα βρούμε λύση» απάντησε ο κ. Λιάπης και στο σημείο αυτό οι δύο άνδρες χαιρετήθηκαν και αποχώρησαν από την αίθουσα.

Η κυβέρνηση εξετάζει πλέον τα εναλλακτικά σενάρια που έχει στη διάθεσή της προκειμένου κυρίως να κερδίσει χρόνο, ωστόσο η οποιαδήποτε λύση που θα δοθεί θα πρέπει να περάσει από το «μικροσκόπιο» της ΕΕ.

Η εφαρμογή του άρθρου 44 για τη διαγραφή των χρεών με σύμφωνη γνώμη των πιστωτών της εταιρείας «παίζεται» από το υπουργείο Οικονομίας.

Εχει αποσταλεί στην ΕΕ έκθεση με συμπληρωματικά στοιχεία για το θέμα αυτό, όπου αναφέρεται ότι η υπαγωγή της ΟΑ στο άρθρο 44 δεν είναι μια ειδική νομολογία αλλά νόμος του κράτους που έχει ισχύσει σε πολλές περιπτώσεις και με το επιχείρημα ότι η διατήρηση της ΟΑ αποτελεί εθνική ανάγκη λόγω των άγονων γραμμών.

Επειδή όμως ο βασικός πιστωτής των Ολυμπιακών Αερογραμμών είναι το ελληνικό Δημόσιο, θεωρείται αμφίβολο ότι η λύση αυτή θα τύχει της έγκρισης της Επιτροπής.

Το υπουργείο Μεταφορών, από την πλευρά του, ελπίζει στη λύση της επιδιαιτησίας όπου έχει προσφύγει η Ολυμπιακή ζητώντας αποζημιώσεις ύψους 900 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο ώστε στο τέλος να υπάρξει συμψηφισμός με τα χρήματα που πρέπει να επιστρέψει στο κράτος ως παράνομες επιδοτήσεις. Και αυτή τη λύση όμως φαίνεται να την αμφισβητεί πλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς η Ολυμπιακή (όπου μέτοχος είναι το ελληνικό Δημόσιο) στρέφεται κατά του ελληνικού Δημοσίου (δηλαδή, του εαυτού της).

Υπάρχει και το σενάριο της λειτουργίας της εταιρείας Πάνθεον και της πώλησης άμεσα σε ιδιώτες με το όνομα και τον λογότυπο της ΟΑ, και σε αυτή την περίπτωση όμως θα πρέπει να ξεπεραστούν πολύπλοκες διαδικασίες και σύνθετα νομικά ζητήματα.

«Ομπρέλα» προστασίας

Παράλληλα η κυβέρνηση προσφέρει απλόχερα μια «ομπρέλα» προστασίας πάνω από τις εταιρείες της ΟΑ:

* Νομοθετική ρύθμιση για την προστασία περιουσιακών στοιχείων από πιστωτές για έναν ακόμη χρόνο.

* Διατήρηση του μονοπωλίου επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια για δύο ακόμη χρόνια.

*Αρση του πλαφόν των 15.000 ευρώ στο εφάπαξ των συνταξιοδοτημένων υπαλλήλων, και πάλι με νομοθετική ρύθμιση.

* Υπογραφή διετούς συλλογικής σύμβασης εργασίας με την Ενωση Ιπταμένων Συνοδών και Φροντιστών (ΕΙΣΦ) που προβλέπει αυξήσεις 2,8% από 1.1.2006 και 3,5% από 1.1.2007, καθώς και εργασιακή ειρήνη. Επίσης οι Ολυμπιακές Αερογραμμές προχωρούν και στην ενοικίαση πέντε Boeing 737-300/400 με καθεστώς dry-lease. Οσον αφορά την απευθείας πτήση για Χονγκ Κονγκ, αν και είχε προγραμματιστεί για τέλη Οκτωβρίου, μετατέθηκε για το δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου.

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Μ. Λιάπης από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε το υπουργείο διατηρεί πεισματικά την άποψη για «συνέχιση της λειτουργίας των Ολυμπιακών Αερογραμμών με τη σημερινή τους μορφή, όποιο και αν είναι το κόστος, ως τις επόμενες εκλογές».

«Σαφώς και θα πετάει η Ολυμπιακή. Εμείς επιχειρούμε να επιλύσουμε αυτό το δύσκολο, σύνθετο πρόβλημα. Απαιτεί νομικές διεργασίες λεπτές, απαιτείται χρόνος. Είμαστε σε μόνιμη, σταθερή και καλή συνεργασία με τις Βρυξέλλες, αλλά ώσπου να καταλήξουμε σε αποτέλεσμα η Ολυμπιακή θα πετάει» τονίζει σε κάθε ευκαιρία που του δίνεται.

Επίσης ο κ. Λιάπης έχει δώσει εντολή να επανεξεταστεί το σενάριο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας με τη δημιουργία της «καθαρής» Πάνθεον καθώς οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα έχουν ως το τέλος του 2006 συσσωρευμένες ζημιές περίπου 350 εκατ. ευρώ, δεδομένο που απομακρύνει το ενδιαφέρον υποψηφίων επενδυτών.

ΟΣΠΑ
Η εταιρεία μπορεί να επιβιώσει

ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) τονίζουν: «Οι δυσμενείς αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον καταλογισμό προστίμων, με αστήρικτες και κατασκευασμένες αιτιολογίες, με την ανοχή και της σημερινής ελληνικής κυβέρνησης και προς όφελος του άλλου ιδιωτικού ελληνικού αερομεταφορέα, εγείρουν πλήθος διαμαρτυριών, όχι μόνο των εργαζομένων στην ΟΑ αλλά και του συνόλου της ελληνικής κοινής γνώμης».

Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ κ. Μ. Πατέστος σημειώνει ότι «η Ολυμπιακή Αεροπορία, μια εταιρεία με τόσο μεγάλο κύκλο εργασιών, μπορεί να επιβιώσει διατηρώντας τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά, υιοθετώντας όμως ένα νέο μοντέλο διοίκησης που δεν θα είναι ελεγχόμενο από τα κόμματα εξουσίας».

Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση οφείλει να αναθεωρήσει ριζικά την πολιτική των «ελεύθερων ουρανών» που μόνο απολύσεις εργαζομένων και προβληματικές εταιρείες δημιούργησε και ότι στοχεύει στη συγκρότηση ενός ιδιότυπου μονοπωλιακού αεροπορικού περιβάλλοντος με σοβαρή επίπτωση στην ασφάλεια των πτήσεων.

Το ΒΗΜΑ, 22/10/2006
 
Εκατό Μικρές (τεχνητές) Ανάσες...

Θά σταθώ στά εξής σημεία τού δημοσιεύματος:

......και με το επιχείρημα ότι η διατήρηση της ΟΑ αποτελεί εθνική ανάγκη λόγω των άγονων γραμμών.

Τί εμποδίζει την εκτέλεση τών άγονων γραμμών από ιδιωτικές εταιρείες,μέ την σχετική επιδότηση από το κράτος;Ετσι άλλωστε δέν γίνεται και στην ακτοπλοϊα;

Ο υπουργός Μεταφορών κ. Μ. Λιάπης από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε το υπουργείο διατηρεί πεισματικά την άποψη για «συνέχιση της λειτουργίας των Ολυμπιακών Αερογραμμών με τη σημερινή τους μορφή, όποιο και αν είναι το κόστος, ως τις επόμενες εκλογές».

Ναί,αλλά αυτό το "κάθε κόστος" δέν το πληρώνει ο κ.Λιάπης από την τσέπη του...

Επίσης ο κ. Λιάπης έχει δώσει εντολή να επανεξεταστεί το σενάριο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας με τη δημιουργία της «καθαρής» Πάνθεον

Τελικά δέν έχω καταλάβει:η Πάνθεον θά είναι μιά ιδιωτική εταιρεία μέ βασικό μέτοχο τό κράτος;Τί σόϊ ιδιωτικοποίηση είναι αυτή;

ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) τονίζουν: «Οι δυσμενείς αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον καταλογισμό προστίμων, με αστήρικτες και κατασκευασμένες αιτιολογίες, με την ανοχή και της σημερινής ελληνικής κυβέρνησης και προς όφελος του άλλου ιδιωτικού ελληνικού αερομεταφορέα, εγείρουν πλήθος διαμαρτυριών, όχι μόνο των εργαζομένων στην ΟΑ αλλά και του συνόλου της ελληνικής κοινής γνώμης».

Εγώ δέν είδα καμμιά "ελληνική κοινή γνώμη" νά διαμαρτύρεται οτι τά πρόστιμα τής ΕΕ είναι αστήρικτα και εν γένει την κοινή γνώμη την απασχολεί μόνο το να μπορή να πηγαίνη αεροπορικώς εκεί που θέλει ανά πάσα στιγμή και όχι όποτε ευδοκούν νά μήν απεργήσουν οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή..

Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ κ. Μ. Πατέστος σημειώνει ότι «η Ολυμπιακή Αεροπορία, μια εταιρεία με τόσο μεγάλο κύκλο εργασιών, μπορεί να επιβιώσει διατηρώντας τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά, υιοθετώντας όμως ένα νέο μοντέλο διοίκησης που δεν θα είναι ελεγχόμενο από τα κόμματα εξουσίας».

Μάλιστα.Καί από ποιόν θα ελέγχεται;Από τον Συνασπισμό καί την Οικολογική Κίνηση;

Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση οφείλει να αναθεωρήσει ριζικά την πολιτική των «ελεύθερων ουρανών» που μόνο απολύσεις εργαζομένων και προβληματικές εταιρείες δημιούργησε και ότι στοχεύει στη συγκρότηση ενός ιδιότυπου μονοπωλιακού αεροπορικού περιβάλλοντος με σοβαρή επίπτωση στην ασφάλεια των πτήσεων.

Αυτό το πιπίλημα μέ την ασφάλεια τών πτήσεων στο τέλος καταντά γραφικό,άν μή τι άλλο.Αν ήταν έτσι τότε η Ευρώπη θα είχε γεμίσει από συντρίμμια αεροπλάνων που θα έπεφταν σάν τίς μύγες...
 
Re: Εκατό Μικρές (τεχνητές) Ανάσες...

Αγαπητέ Hastaroth, έχεις απόλυτο δικιο σε όσα σχολιάζεις. Δυστυχώς, από τη στιγμή που η πολιτική ζωή στην Ελλάδα διακατέχεται από το σύνδρομο του Λαϊκού Μετώπου, ακούγονται και γράφονται απίστευτα τραγελαφικά πράγματα. :cry:

Κώστας

:6:
 
Μιας και μιλάμε για τη διατήρηση της ΟΑ 'με όποιο κόστος', ας θυμήσουμε στον κ. Λιάπη ότι η ΟΑ χρεώνει τον Έλληνα φορολογούμενο 1.5 εκ. € την ημέρα, ή 500 εκ. € το χρόνο.

Και αν δεν κάνω πάλι λάθος, το οικονομικό σκέλος των αιτημάτων των εκπαιδευτικών (το οποίο ΔΕΝ το στηρίζω, παρά το ότι είμαι εκπαιδευτικός) είναι περί τα 70 εκ. € το χρόνο.

Αυτά.
 
Νομιζω οτι ειναι λαθος εδω να επιριπτουμε ευθυνες πολιτικου χαρακτηρα. Και οποιος το κανει, καλα θα κανει να θυμηθει και το παρελθον. Η ΟΑ δεν εφτασε εδω που εφτασε γιατι την "εφαγε" η τερινη κυβερνηση! Η ιστορια ξεκιναει απο την δεκαετεια το '80. Και σε αυτους που χτυπιουνται για τα προστιμα που επεβληθησαν (η προκειται να επιβληθουν) να τους υπενθυμισω ποιος ητανε το 2000-2001 (οποτε και γινανε οι επιμαχες χρηματοδοτησεις) στην κυβερνηση? Να σου υπενθυμισω Γιωργο οτι ο κ. Λιαπης καλειται να πληρωσει τα σπασμενα της προηγουμενης κυβερνησης. Εσυ θα ηθελες να πληρωσεις απο την τσεπη σου την ανακαινηση του διαμερισματος στο οποιο μολις μετακομισες και ανακαινιζεται γιατι ο προκατοχος σου το ειχε κανει κω**?? Μαλλον οχι. Γιαυτο λεω οτι πρεπει να κοιταμε και λιγο πιο περα απο την μυτη μας μερικες φορες. Βοηθαει στην αποφυγη .. σκονταψιματος! ;ο)
 
makedonas":89pvq3c8 said:
Νομιζω οτι ειναι λαθος εδω να επιριπτουμε ευθυνες πολιτικου χαρακτηρα. Και οποιος το κανει, καλα θα κανει να θυμηθει και το παρελθον...
Ο κ. Λιάπης έχει σοβαρές πολιτικές ευθύνες, όχι για τα σημερινά χάλια της Ολυμπιακής, για τα οποία πολύ σωστά αναφέρεις τους υπεύθυνους, :great: αλλά επειδή ενώ ξεκίνησε την διαδικασία να μας απαλλάξει από το βάρος, μετά άρχισε να αλοιθωρίζει αριστερά και να επαναλαμβάνει τα σφάλματα που έκαναν οι προκάτοχοί του. :cry: :cry: :cry:
 
makedonas":1quz8bru said:
Νομιζω οτι ειναι λαθος εδω να επιριπτουμε ευθυνες πολιτικου χαρακτηρα. Και οποιος το κανει, καλα θα κανει να θυμηθει και το παρελθον. Η ΟΑ δεν εφτασε εδω που εφτασε γιατι την "εφαγε" η τερινη κυβερνηση! Η ιστορια ξεκιναει απο την δεκαετεια το '80. Και σε αυτους που χτυπιουνται για τα προστιμα που επεβληθησαν (η προκειται να επιβληθουν) να τους υπενθυμισω ποιος ητανε το 2000-2001 (οποτε και γινανε οι επιμαχες χρηματοδοτησεις) στην κυβερνηση? Να σου υπενθυμισω Γιωργο οτι ο κ. Λιαπης καλειται να πληρωσει τα σπασμενα της προηγουμενης κυβερνησης. Εσυ θα ηθελες να πληρωσεις απο την τσεπη σου την ανακαινηση του διαμερισματος στο οποιο μολις μετακομισες και ανακαινιζεται γιατι ο προκατοχος σου το ειχε κανει κω**?? Μαλλον οχι. Γιαυτο λεω οτι πρεπει να κοιταμε και λιγο πιο περα απο την μυτη μας μερικες φορες. Βοηθαει στην αποφυγη .. σκονταψιματος! ;ο)


Η πολιτική ευθύνη έγκειται στο ότι κάθε 'επικεφαλής' αυτού του υπουργείου 'Εναντίον των Συγκοινωνιών' (το 'Εναντίον' συνήθως παραλείπεται) είναι ότι κοιτάζει με ένα πολύ στενό συμφέρον την κατάσταση, δηλαδή πως δεν θα μας θυμώσουν οι συνδικαλιστές της ΟΑ. Πως θα συνεχίσουμε την παρούσα κατάσταση για να έχουμε να ...διορίζουμε. Πως θα συνεχιστεί η κατάντια για να έχουμε ελπίδα ότι θα μας ...ψηφίσουν.

Η πραγματικότητα είναι απλή: κάθε υπουργός που έκατσε στην καρέκλα που κάθεται σήμερα ο κ. Λιάπης αρνείται να πάρει αυτό το ρημάδι το πολιτικό κόστος να επιβάλλει μια και καλή τη σωστή λύση. Διατηρεί στην εντατική ένα κλινικά νεκρό σώμα. Και δεν μας λέει την αλήθεια. Δεν μας λέει ότι η διατήρηση στην εντατική αυτού του νεκρού σώματος όχι μόνο κοστίζει σημαντικά στον Έλληνα φορολογούμενο, όχι μόνο αποτελεί ένα 'φωτεινό' παράδειγμα για πολλές άλλες ΔΕΚΟ, αλλά, κυρίως είναι υπεύθυνο για την αεροπορική καχεξία της Ελλάδας.

Στη χώρα μας θα μπορούσε να είχε έρθει το 'νέο ρεύμα' της αεροπορικής ανάπτυξης εδώ και χρόνια αν δεν υπήρχε η ΟΑ. Και ακούμε μ#$Ραλ&%ακ#$ίες του στύλ ότι 'αν δεν υπήρχε η ΟΑ' δεν θα πήγαινε αεροπλάνο στα νησιά μας.. Χα... Ποιός μπλόκαρε τη Euroair από το να αναλάβει τις άγονες με το 1/3 αυτών που μας χρεώνει η ΟΑ? Το υπουργείο 'Εναντίον των Συγκοινωνιών'...

Άρα, ναι, είναι υπεύθυνος ο κ. Λιάπης. 2 1/2 χρόνια τώρα μας κοροιδεύει.
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top