Το υπ. Μεταφορών αναζητεί πλέον νέο, εναλλακτικό σχέδιο...

  • Thread starter Thread starter george_a
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
oaicarus":22fjids7 said:
1. Διότι αν δεν συμμετείχε το Δημόσιο δεν θα υπήρχε Ολυμπιακή, εξαρχής, δεδομένου του ότι ναι μεν υπήρχε ζήτηση για το brand name και για το σήμα, αλλά ποιος ξέρει πού θα κατέληγαν αυτά τα δύο (όπως έγινε με την Pan Am και τις άλλες δύο, τον αριθμό εταιρείες που δημιουργήθηκαν μετά το κλείσιμό της), αφού το κράτος μόνο έχει την διάθεση να πάρει το οικονομικό ρίσκο της νέας Ο.Α. και δεύτερον διότι ο παράγοντας "πολιτική/οί" στην Ελλάδα είναι εκ των ουκ άνευ.

2. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, υπάρχει και ένα κομμάτι του σχεδίου, που, στα χαρτιά, έχει μείνει αμετάβλητο: το management θα το ασκούν ιδιώτες.

1. Δηλαδή και τί έγινε αν "δεν θα υπήρχε Ολυμπιακή". Καλύτερα για όλους. Κλείνει μια τεράστια τρύπα στον προϋπολογισμό, και επιτέλους, φεύγει ένα καρκίνομα από την αγορά εργασίας, και θα μπορέσει η αεροπορική αγορά της Ελλάδας, επιτέλους να αναπτυχθεί... Γιατί με ένα κρατικοδίαιτο τέρας δίπλα σου είναι εξαιρετικά αποθαρρυντικό σε ένα επενδυτή να δημιουργήσει μια σωστή αεροπορική εταιρία. Τελικός χαμένος από την ύπαξρη αυτης της ΟΑ είναι Ελληνικός λαός. Σε επίπεδο εργασίας, γιατί δεν αναπτύσσεται η αγορά, σε επίπεδο ανταγωνισμού, σε επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών, γιατί όσο λείπει ο ανταγωνισμός τόσο οι τιμές ΑΤΗ-SKG είναι στα 170€. Αναρωτήθηκε κανείς γιατί δεν έχουν αναπτυχθεί εν Ελλάδι οι low-cost εταιρείες;

2. Αμα είναι να κάνουν management με νόμους ΔΕΚΟ, νοοτροπία δημοσιοΥπαλληλική, και με συμμετοχή δημοσίου, τότε βράσε ρύζι μεγάλε... Διαβάζω ότι με ...30 ΑΦ (τα μισά ΑTR) θα έχει ...4500 υπαλλήλους και χαίρονται κιόλας για το ...κατόθρωμα.
 
george_a":3fw6bnxb said:
Ειδικά η τελευταία προσπάθεια αποκρατικοποίησης έφερε κάποια σχήματα εδώ. Γιατί δεν μάθαμε ποτέ τον πραγματικό λόγο που κανείς δεν κρίθηκε ότι πληροί τα κριτήρια;;;)

Η τελευταία προσπάθεια ιδιωτικοποίησης, νομίζω πως όλοι ξέρουμε πως δεν έφερε αποτελέσματα, λόγω της απόφασης της Ε.Ε. Σε αυτή την περίπτωση, ενώ η κυβέρνηση προσπάθησε να διαλέξει αγοραστή, κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να πληρώσει μισό δισ. ευρώ (ούτε και μπορώ να φανταστώ κανέναν φυσιολογικό άνθρωπο που να το θέλει, για μια εταιρεία με παλιά αεροπλάνα, πολύ και σε αρκετές περιπτώσεις "κακομαθημένο" προσωπικό) για πρόστιμο, χώρια τα 150 εκατ. ευρώ του τιμήματος και τα άλλα - δεν ξέρω και εγώ πόσα - δισ. ευρώ για την αναδιοργάνωση της εταιρείας.

Όσο για τις προηγούμενες προσπάθειες ιδιωτικοποίησης, όλοι θυμόμαστε το φιάσκο της Speedwing - BA, της Axon Airlines και των Κυπριακών Αερογραμμών.
 
oaicarus":dtb5n70k said:
george_a":dtb5n70k said:
Ειδικά η τελευταία προσπάθεια αποκρατικοποίησης έφερε κάποια σχήματα εδώ. Γιατί δεν μάθαμε ποτέ τον πραγματικό λόγο που κανείς δεν κρίθηκε ότι πληροί τα κριτήρια;;;)

Η τελευταία προσπάθεια ιδιωτικοποίησης, νομίζω πως όλοι ξέρουμε πως δεν έφερε αποτελέσματα, λόγω της απόφασης της Ε.Ε. Σε αυτή την περίπτωση, ενώ η κυβέρνηση προσπάθησε να διαλέξει αγοραστή, κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να πληρώσει μισό δισ. ευρώ (ούτε και μπορώ να φανταστώ κανέναν φυσιολογικό άνθρωπο που να το θέλει, για μια εταιρεία με παλιά αεροπλάνα, πολύ και σε αρκετές περιπτώσεις "κακομαθημένο" προσωπικό) για πρόστιμο, χώρια τα 150 εκατ. ευρώ του τιμήματος και τα άλλα - δεν ξέρω και εγώ πόσα - δισ. ευρώ για την αναδιοργάνωση της εταιρείας.

Όσο για τις προηγούμενες προσπάθειες ιδιωτικοποίησης, όλοι θυμόμαστε το φιάσκο της Speedwing - BA, της Axon Airlines και των Κυπριακών Αερογραμμών.

Δεν αμφισβητώ το ότι η χρόνια παρανομία της ΟΑ σε βάρος του Ελληνικού λαού, στο να παρακρατά Σπατόσημο και να μην καταβάλλει ΙΚΑ τελικά έφερε την 'τιμωρία' της ΕΕ, που ζητούσε να αποζημιωθεί ο παθών, ο Έλληνας Φορολογούμενος, δηλαδή από τη ζημιά που του έγινε. Θα ήθελα στη φετινή μου δήλωση να δώσω κάπου 500 ευρώ λιγότερο και μετά να διαμαρτυρηθώ για αντιλαϊκή πολιτική όταν ο κ. Μπέζας μου τα ζητήσει. Κι εσείς, αδέλφια, την ίδια τακτική.

Επί του θέματος. Ναι, η απόφαση της ΕΕ 'δυσκόλεψε' την κατάσταση. Αλλά, το γαμ(*&^%*^% είναι ότι δεν υπήρξε από κανένα επίσημο φορέα μια ανάλυση του γιατί κατέληξε άγονη και η τελευταία προσπάθεια. Να ξέρουμε τί μας γίνεται!!!

Σε ό,τι αφορά το 'φιάσκο' της Speedwing. Η Speedwing, ήρθε, προσπάθησε, αλλά κανείς δεν άκουγε. Όλοι ήθελαν να διατηρήσουν τα 'κεκτημένα' τους. Γι' αυτό και τα μάζεψε κι έφυγε. Πρέπει να το καταλάβουμε ότι κανείς δεν βάζει λεφτά σε χαμένη υπόθεση. Το ποιος έχασε που η Speedwing τα μάζεψε είμαστε εμείς και όχι αυτοί, και τα μαζέψανε -και καλά κάνανε- επειδή η ΔΕΚΟποίηση της ΟΑ δεν επέτρεπε καμμία πραγματική διόρθωση. Αυτή είναι η αλήθεια.

Όσο για τα άλλα φιάσκα που λές, εγώ θα επαναλάβω ότι πρέπει κανείς να μη λυπάται τα λεφτά του για να τα βάλει στην ΟΑ. Γι' αυτό κανείς σοβαρός δεν βρίσκεται. Και σ' αυτό δεν φταίναι οι 'γαμπροί'. Φταίει η 'νύφη'.

Γ.
 
Δηλαδή εσύ θεωρείς το κεφάλαιο "Speedwing", ότι θα μπορούσε να κάνει καλό στην Ο.Α.;

Συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω πώς η εκποίηση της ακίνητης περιουσίας της Ο.Α. στην Αμερική, η πώληση 17 αεροπλάνων χωρίς διαγωνισμό προς 14 δισ. δρχ. και η επανενοικίασή τους με 180 δισ. δρχ., η κατάργηση του εμπορικού σήματος και η παρολίγον πώληση του δρομολογίου της Αυστραλίας σε άλλη ανταγωνιστική αεροπορική εταιρεία, μπορεί να είναι καλό για την ΟΑ. Μήπως πρέπει επίσης να θυμηθούμε πως, οι Βρετανοί επέβαλαν να μην υπάρχει καμία ρήτρα σε περίπτωση αποτυχίας;

Μετά από τρείς διαδοχικές προσπάθειες, στις οποίες υπήρξαν προσφορές, το 'κράτος' δεν θεώρησε καμμία ως αξιόλογη για να δώσει την ΟΑ. Κρίθηκαν δηλαδή 3χ5=15 προσφορές άγονες. Ήταν πράγματι όλες τόσο αφερέγγυες; Κανείς, μα κανείς δεν έδωσε μια 'σωστή' προσφορά;

Εγώ γι' αυτό ανέφερα τις παραπάνω περιπτώσεις:
-Κυπριακές Αερογραμμές: Πριν από μερικά χρόνια πήγε να αγοράσει την Ο.Α., σήμερα κοντεύει να κλείσει.
-Axon Airlines: Δεν χρειάζονται και ιδιαίτερες συστάσεις. Προτιμητέος αγοραστής τότε, κοιμάται με τα ψάρια (που λένε και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι) σήμερα.


Δηλαδή και τί έγινε αν "δεν θα υπήρχε Ολυμπιακή"
Εσύ, απ' όσο βλέπω, είσαι στη Θεσσαλονίκη. Εγώ, είμαι στα Γιάννενα. Αν κλείσει η Ολυμπιακή, στα Γιάννενα θα έχει μόνο μία πτήση τη μέρα η Aegean. Ποιος θα προλάβει να εξυπηρετηθεί με μία πτήση τη μέρα; Όλοι θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν άλλα μέσα μεταφοράς για σύνδεση με την Αθήνα. Ή μήπως νομίζεις ότι η Aegean θα κρατήσει χαμηλές τις τιμές; Μήπως επίσης πιστεύεις ότι η Aegean θα δημιουργήσει και άλλες πτήσεις; Τα αεροσκάφη που έχει παραγγείλει, επαρκούν μόνο για αντικατάσταση των υπαρχόντων. Και μία αεροπορική εταιρεία, για να δημιουργηθεί από ιδιώτες στη θέση της Ο.Α., θα πάρει πάαααρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (για να μην μιλήσω για επέκτασή της). Επίσης, εγώ αρχές Φεβρουαρίου πετάω για Λονδίνο. Αν δεν υπήρχε η Ο.Α., τότε θα έπρεπε να πάρω ΒΑ, η οποία κοστίζει 350 ευρώ με επιστροφή, σε αντίθεση με τα 228 των Ο.Α.

Όλοι κοιτάμε το "καρκίνωμα Ο.Α." στον προϋπολογισμό και λέμε "αν έλειπε η Ο.Α., πόσο θα ησυχάζαμε οικονομικά". Δηλαδή μόνο η Ο.Α., είναι το πρόβλημα της οικονομίας μας; Ή μήπως ξέρετε κάποια άλλη χώρα που να έχει το φοβερό πλεόνασμα στον προϋπολογισμό της;

Διαβάζω ότι με ...30 ΑΦ (τα μισά ΑTR) θα έχει ...4500 υπαλλήλους
Όσο για τα 4.500 άτομα προσωπικό, δεν θεωρώ ότι είναι και κάτι το φοβερό. Η νέα εταιρεία δεν θα είναι στα πρότυπα των Ολυμπιακών, αλλά θα περιλαμβάνει και το handling και το cargo. Ποιος σας είπε ότι η Ο.Α. έχει σήμερα τον τεράστιο αριθμό αεροσκαφών;
Επίσης, φυσικό είναι τα μισά να είναι ATR. Στην Ελλάδα ζούμε, όχι στην Αμερική, για να έχουμε τις τεράστιες αποστάσεις εσωτερικού. Εξάλλου η νέα εταιρεία θα περικόψει δρομολόγια και θα εστιάσει στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
 
oaicarus":1axk4ik6 said:
Δηλαδή εσύ θεωρείς το κεφάλαιο "Speedwing", ότι θα μπορούσε να κάνει καλό στην Ο.Α.;

Συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω πώς η εκποίηση της ακίνητης περιουσίας της Ο.Α. στην Αμερική, η πώληση 17 αεροπλάνων χωρίς διαγωνισμό προς 14 δισ. δρχ. και η επανενοικίασή τους με 180 δισ. δρχ., η κατάργηση του εμπορικού σήματος και η παρολίγον πώληση του δρομολογίου της Αυστραλίας σε άλλη ανταγωνιστική αεροπορική εταιρεία, μπορεί να είναι καλό για την ΟΑ. Μήπως πρέπει επίσης να θυμηθούμε πως, οι Βρετανοί επέβαλαν να μην υπάρχει καμία ρήτρα σε περίπτωση αποτυχίας;

Θα μπω κατ' ευθείαν στο θέμα. Ναι, θεωρώ ότι "Speedwing" ήταν το μόνο διάλειμμα καλής προσπάθειας στα 30 χρόνια της κρατικοκομματικής ΟΑ. Πιστεύω ότι δεν προχώρησε -απλοελληνιστή τα μαζέψανε και φύγανε- όταν διαπίστωσαν ότι η ασθένεια της ΟΑ, ο ΔΕΚΟ-κρατισμός, είναι ανίατη. Και πιστεύω ότι χαμένος είναι ο Ελληνικός λαός. Γιατί έχασε μια μοναδική ευκαιρία να 'αναστήσει' τον πεθαμένο. Υπεύθυνοι γι' αυτό δεν είναι οι 'κακοί' εγγλέζοι, αλλά οι κομματικοσυνδικαλιστάδες εδώ που όχι μόνο είναι αμετανόητοι, αλλά και με τη συνεχόμενη παραπληροφόρησή τους ρίχνουν τα σφάλματα αλλού, δυστυχώς μέχρι σήμερα.

Και έρχομαι στα δεδομένα που παραθέτεις. Μιλώντας για 'η πώληση 17 αεροπλάνων χωρίς διαγωνισμό προς 14 δισ. δρχ. και η επανενοικίασή τους με 180 δισ. δρχ., ' είμαι σίγουρος ότι κάνεις λάθος. Από ό,τι γνωρίζω η ΟΑ έκανε sale & lease back τα 8 Α300Β4 κάπου στις αρχές του '90, και με τα χρήματα αυτά πλήρωσε τις προκαταβολές για 3 Α300-600R. Tα Α300-Β4 έμειναν στο πτητικό έργο για κάποια χρόνια ακόμα. Αυτό έγινε ΠΡΙΝ τη Speedwing. Αλλά και μετά τη Speedwing έγινε προσπάθεια για sale & lease back στα 7 ιδιόκτητα 737-484, χωρίς επιτυχία, φυσικά. Άρα για ποιά 17 αεροπλάνα μιλάμε;

Μιλάς για "η παρολίγον πώληση του δρομολογίου της Αυστραλίας σε άλλη ανταγωνιστική αεροπορική εταιρεία". Ε, φίλε, μακάρι να είχε γίνει να βάζαμε και κάνα 'ρούβλι' στην τσέπη. Γιατί σήμερα ούτε τη γραμμή έχουμε ούτε τα 'ρούβλια'. Άρα τί είναι καλύτερο; μια δράση με κάποιο ρίσκο ή η πλήρης αδράνεια με σίγουρη την κατρακύλα;;;

Δεν υπεραμύνομαι κάθε απόφασης ή δράσης της Speedwing. Σίγουρα, αν ψάξουμε, θα βρούμε πολλά που θα μπορούσαν να είχαν γίνει καλύτερα. Αλλά έλεος, ας ήμαστε ρεαλιστές. Η -μακράν- καλύτερη διοίκηση που είχε η ΟΑ σε 30 χρόνια να αντιμετωπίζεται με τόση παραπληροφόρηση;;;

Γ.
 
oaicarus":2bnosbtb said:
Μετά από τρείς διαδοχικές προσπάθειες, στις οποίες υπήρξαν προσφορές, το 'κράτος' δεν θεώρησε καμμία ως αξιόλογη για να δώσει την ΟΑ. Κρίθηκαν δηλαδή 3χ5=15 προσφορές άγονες. Ήταν πράγματι όλες τόσο αφερέγγυες; Κανείς, μα κανείς δεν έδωσε μια 'σωστή' προσφορά;

Εγώ γι' αυτό ανέφερα τις παραπάνω περιπτώσεις:
-Κυπριακές Αερογραμμές: Πριν από μερικά χρόνια πήγε να αγοράσει την Ο.Α., σήμερα κοντεύει να κλείσει.
-Axon Airlines: Δεν χρειάζονται και ιδιαίτερες συστάσεις. Προτιμητέος αγοραστής τότε, κοιμάται με τα ψάρια (που λένε και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι) σήμερα.

Κατ' αρχήν καμμία από τις δύο που αναφέρεις δεν ήταν στους πέντε που κατέθεσαν προτάσεις στην τελευταία προσπάθεια. Το ερώτημά μου είναι για ποιό λόγο δεν μπήκαν στον κόπο οι κ.κ. κυβερνώντες να εξηγήσουν στους ...shareholders μια τόσο σημαντική απόφαση, ότι ο διαγωνισμός κρίνεται άγονος. Αυτό είναι έλλειψη δημοκρατίας, για την οποία έλλειψη δέν άκουσα και πολλά παράπονα.

Δεν αμφισβητώ το ότι οι ποιότητα των 'προσφορών' ήταν ανάλογη της ποιότητας του 'εμπορεύματος' προς πώληση. Αυτό ...συμβαίνει και δεν πρέπει να μας εκπλήσσει...
 
george_a":2yo6bn79 said:
Κατ' αρχήν καμμία από τις δύο που αναφέρεις δεν ήταν στους πέντε που κατέθεσαν προτάσεις στην τελευταία προσπάθεια. Το ερώτημά μου είναι για ποιό λόγο δεν μπήκαν στον κόπο οι κ.κ. κυβερνώντες να εξηγήσουν στους ...shareholders μια τόσο σημαντική απόφαση, ότι ο διαγωνισμός κρίνεται άγονος. Αυτό είναι έλλειψη δημοκρατίας, για την οποία έλλειψη δέν άκουσα και πολλά παράπονα.

Δεν αμφισβητώ το ότι οι ποιότητα των 'προσφορών' ήταν ανάλογη της ποιότητας του 'εμπορεύματος' προς πώληση. Αυτό ...συμβαίνει και δεν πρέπει να μας εκπλήσσει...

H Axon Airlines, ήταν στο τσακ να αγοράσει την Ο.Α., μέχρι που έγινε η 11η Σεπτεμβρίου και έκλεισε. Ή κάνω λάθος; Ήταν λίγο πριν γίνει συμφωνία, η οποία, μάλιστα υποστηριζόταν και από τη Boeing.

Όσο για τη Speedwing, δεν έχω να πω τίποτα. Θεωρώ ότι μία εταιρεία διαχείρισης επιχειρήσεων, πρέπει να έχει λάβει υπόψην της τις συνθήκες εργασίας και λειτουργίας της εταιρείας που αναλαμβάνει να εξυγιάνει και στην τελική, να αγοράσει! Και μόνο το ότι άφησε την Ο.Α. με τις διπλάσιες ζημιές απ' όταν την παρέλαβε, εμένα δεν μου αφήνει μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας. Και αν αντιμετώπισε δυσκολίες στο να την εξυγιάνει, ως κρατική ΔΕΚΟ, θα μπορούσε κάλλιστα να αγοράσει ένα έστω και μικρό κομμάτι της Ολυμπιακής, ώστε να έχει λόγο στη διαχείριση. Και δεν συμφωνώ ότι τα οικονομικά οφέλη για την Ο.Α. από την πώληση του δρομολογίου Αυστραλίας, επισκιάζουν τις ζημιές από μια τέτοια ενέργεια. Ειδικά όταν η εταιρεία που πήγε να το αγοράσει ήταν ανταγωνιστική της Ο.Α., και ένα κομμάτι της ανήκε στην ΒΑ. Εγώ κλείνω το θέμα Speedwing και άλλων προσπαθειών ιδιωτικοποίησης Ο.Α. εδώ, για να μην βγαίνουμε off topic.
 
ΜΕ ΑΓΩΓΕΣ ΖΗΤΕΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΥΓΟΝΤΑ ΕΣΟΔΑ Η ΠΑΛΑΙΑ Ο.Α.

Το Δημόσιο στο εδώλιο

Του Π. Δ. ΥΦΑΝΤΗ

Τέσσερις αγωγές της «παλαιάς» Ολυμπιακής κατά του ελληνικού Δημοσίου, με τις οποίες ζητεί να της καταβληθούν περί τα 300 εκατ. ευρώ, δυναμιτίζει τις εξελίξεις στην πορεία της δημιουργίας ενός νέου αερομεταφορέα.

Η εταιρεία, η οποία μετά το σπάσιμο της Ολυμπιακής έχει αναλάβει τις επίγειες δραστηριότητες (τεχνική βάση, χάντλινγκ κ.ά.), εκλήθη από την Κομισιόν να επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο τα περισσότερα από τα 480 εκατ. ευρώ τα οποία η Ε.Ε. θεωρεί ότι δόθηκαν ως επιχορηγήσεις.

Μη αποδεχόμενη το ποσό κατέθεσε (όπως και η «νέα» Ο.Α. που έχει το πτητικό έργο) προσφυγές στο Ευρωδικαστήριο, ζητώντας να μειωθεί σημαντικά ή και να «εξαφανιστεί» αυτή η οφειλή.

Αν οι δύο εταιρείες πετύχουν μείωση του ποσού που ζητάει η Ε.Ε. να επιστρέψουν στο κράτος και ταυτόχρονα κερδίσουν τις αγωγές κατά του Δημοσίου, τότε η μια πλευρά θα χρωστάει στην άλλη περίπου το ίδιο ποσό και δεν θα υπάρχει θέμα κλεισίματος της εταιρείας. Το μεγάλο πρόβλημα, ωστόσο, είναι ο χρόνος. Η Κομισιόν πιέζει για λύση «εδώ και τώρα», ενώ οι προσφυγές και οι αγωγές θα απαιτήσουν μήνες για να εκδικαστούν.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η διοίκηση της παλιάς Ο.Α. είχε εξασφαλίσει τη συγκατάθεση του υπ. Μεταφορών Μ. Λιάπη πριν προχωρήσει στην κίνησή της. Από την άλλη πλευρά, αν και ενήμερος, ο Γ. Αλογοσκούφης δεν... πέταξε από τη χαρά του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα 300 εκατ. ευρώ που διεκδικεί από το Δημόσιο η Ολυμπιακή αφορούν:

*Χρήματα από επιδοτήσεις για την πραγματοποίηση άγονων δρομολογίων τα οποία δεν εισέπραξε.

*Τη ζημιά που υπέστη, καθώς υποχρεώθηκε να μετεγκατασταθεί στα Σπάτα.

*Τη ζημιά που υπέστη από τα συμβόλαια μίσθωσης τεσσάρων αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων Airbus Α340 που διέθετε. Η εταιρεία είχε αποκτήσει τα αεροπλάνα αυτά το 1999 μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης με την προοπτική να περάσουν στην ιδιοκτησία της το 2011. Για το σκοπό αυτό κατέβαλε μηνιαίο μίσθωμα 1,1 εκατ. δολάρια.

Το Νοέμβριο του 2004, ωστόσο, το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε την κυριότητα των αεροπλάνων με σχετικό νομοσχέδιο του υπ. Οικονομίας. Η παλιά Ο.Α. φέρεται να υποστηρίζει ότι, αν γνώριζε από την αρχή ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο, θα αποκτούσε τα ίδια αεροπλάνα μέσω λειτουργικής μίσθωσης καταβάλλοντας το μισό μίσθωμα.


apo thn eleutherotupia

kai

Τα σχέδια για τη νέα εταιρεία

Να αποφύγει μια... τερατογένεση. Αυτό είναι το στοίχημα που θα επιδιώξει να κερδίσει η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να δημιουργήσει μια νέα, βιώσιμη αεροπορική εταιρεία η οποία θα διαδεχθεί τη σημερινή Ολυμπιακή. Τα γεννητούρια, όμως, θα είναι αποτέλεσμα ενός σκληρού παζαριού μεταξύ κυβέρνησης, Βρυξελλών, ενδιαφερόμενων ιδιωτών επενδυτών, εταιρειών συμβούλων και συνδικαλιστών κάθε ένας εκ των οποίων έχει διαφορετικές επιδιώξεις και συμφέροντα:

*Οι διαπραγματεύσεις κυβέρνησης - Βρυξελλών θα έχουν δύο στόχους: να εξασφαλιστεί το «πράσινο φως» για να πετάξει η νέα εταιρεία με το σήμα που περιλαμβάνει τους έξι κύκλους και το όνομα «Olympic» αλλά και να κλείσουν οι ανοιχτοί λογαριασμοί μετά την καμπάνα που επιβλήθηκε από την Ε. Ε. στην εταιρεία. Το αντάλλαγμα που αναμένεται να προσφέρει η κυβέρνηση στην Κομισιόν είναι το κλείσιμο της παλιάς Ο.Α.

*Τις δικές τους επιδιώξεις έχουν και οι εταιρείες συμβούλων (Lazard, Sabre). Η Lazard θέλει να εξασφαλίσει μερίδιο από τη μεγάλη «πίτα» που δημιουργεί το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του Δημοσίου. Η δε, Sabre θεωρείται βέβαιο ότι δεν θα αρκεστεί στα 350.000 ευρώ αμοιβής για την εκπόνηση του business plan της νέας Ο.Α., αλλά θα επιδιώξει να πουλήσει στη νέα εταιρεία το ομώνυμο δικό της σύστημα κρατήσεων εισιτηρίων.

*Τα 150-200 εκατ. ευρώ που αναζητώνται από ιδιώτες για τη νέα Ο.Α. εκτιμάται ότι μπορούν να βρεθούν. Διαπραγματευτικά, όμως, η κυβέρνηση θα προσφέρει ως αντάλλαγμα τα «φιλέτα» του χάντλινγκ και της τεχνικής βάσης.

*Στο επίκεντρο του παζαριού με τους εργαζόμενους θα βρεθεί το περίφημο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το οποίο όμως εκτιμάται ότι απαιτεί ποσό 300-500 εκατ. ευρώ.

Η νέα Ο.Α. (πιθανότατα θα ονομάζεται Olympic Air) θα είναι όμιλος εταιρειών με θυγατρικές εταιρείες τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης (handling) και την τεχνική βάση. Αν θα δημιουργηθούν και άλλες θυγατρικές θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον των επενδυτών αλλά και τα παζάρια του υφυπουργού Οικονομίας Π. Δούκα. Ο Π. Δούκας έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου την ευθύνη να δημιουργηθεί η νέα Ο.Α. Δικές του επιλογές, άλλωστε, θεωρούνται τα πέντε μέλη που απαρτίζουν το πρώτο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας που είναι μεταβατικό. Ο ίδιος «περιέγραψε» τη νέα Ολυμπιακή που θα δημιουργηθεί ως «πλήρη και μεγάλη», με κεφάλαια 150-200 εκατ. ευρώ και παρουσία του Δημοσίου που δεν θα ξεπερνά το 34%.


pali apo thn eleutherotupia
 
O εφιάλτης της Ο.Α., δεν έχει τέλος. Όχι βέβαια ότι το κράτος δεν έφαγε τα λεφτά αυτά από την Ο.Α., αλλά και η Ο.Α., δεν πήγε πίσω...
 
Μάλλον θα πρέπει να αρχίσουμε να βάζουμε στοιχήματα... Λοιπόν, η δική μου 'κ. Ουρανία' - δηλαδή η καφετζού, μου λέει ότι ο άτυχος κ. Δούκας θα ψάχνει, θα ψάχνει και άκρη δεν θα βρεί. Θα φτάσουμε έτσι ώς το καλοκαίρι, και -φυσικά- δεν τολμάμε να κάνουμε τίποτε καλοκαιριάτικα. Ας το για το φθινόπωρο. Και τότε όμως πάλι δεν θα γίνει τίποτε για να μη στεναχωρήσουμε το Χριστεπώνυμο πλήρωμα, μιας και, να μην ξεχνιώμαστε, έχουμε τις δημοτικές εκλογές. Αχ, αυτό το πολιτικό κόστος. Τότε λοιπόν όλα μετατίθονται για το 2007. Αλλά τότε, alas, έχουμε τις βουλευτικές εκλογές.... Τί κρίμα, είχαμε την πρόθεση, αλλά 'δεν προκάναμε'.

Ε, τι λέτε: θα βγεί η κ. Ουρανία αληθινή; Φοβάμαι πως ναι.

Καλημέρα μας...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top