Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Principles of flight.

Το αεροπλάνο έχει 3 άξονες οι οποίοι συναντώνται όλοι στο κέντρο βάρους του αεροπλάνου και ο κάθε ένας είναι κάθετος προς τον άλλον κατα 90 μοίρες.

1. Διαμήκης άξονας (Longitudinal Axis) Rolling plane of motion.
2. Εγκάρσιος άξονας (Lateral Axis ) Pitching plane of motion ....και το Rotation ως προς τον ορίζοντα! την <περιστροφή> που την βλέπεις;
3. Κάθετος άξονας (Normal Axis ) Yawing plane of motion.
 
seven4seven":2fghkgdc said:
Όταν το αεροπλάνο φτάσει την ταχύτητα που πρέπει, (Vr), η πρώτη κίνηση που κάνει για να σηκωθεί στον αέρα είναι ουσιαστικά μια περιστροφη (rotation) κατα τον εγκαρσιο άξονα του.


αντιπαρερχόμενος τις λεπτομέρειες σχετικά με τον (τους) άξονες, το rotation σημαίνει ότι σηκώνεται το ρινιαίο σύστημα, ενώ το κύριο σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα στο έδαφος. Ακολουθεί, μετά από πολύ λίγο και η 'αποκόλληση' του κυρίου συστήματος προσγείωσης από το έδαφος.

Όλα τα παραπάνω είναι αληθή, εκτός από το Β 727. Δηλαδή, μετά το rotation δεν ακολουθεί μετά από λίγο και η αποκόλληση από το έδαφος των κυρίων τροχών, αλλά μετά από ...πολύ. Θυμάμαι τη σχετική πλάκα που κάναμε με τον φίλο μας τον SirF (άντε, περιμένω να γράψεις κάτι κι εσύ), παρατηρώντας τα (πολλά, τότε, ήταν της μόδας) 727 να 'απογειώνονται'. Τρόπος του λέγειν.
 
Δεν θέλω να είμαι σπαστικός αλλά επειδή έχω φάει τα μούτρα μου πίσω απο τα manuals του ATPL ως χειριστής άλλο το Rotation δηλαδή :

Η τοποθέτηση του αεροπλάνου στον ορίζοντα σε στάση ανόδου.
Και άλλο η ταχύτητα που το main undercarriage θα σηκωθεί με λίγα λογια το ξεκόλλημα απο το έδαφος εκεί είναι η ταχύτητα VLof (Velocity Lift Off).

Τώρα αεροπλάνα οπως το 727 ή ακόμα MD ή ακόμα και το Concorde ή όποιο αεροπλάνο θέλεις με μεγάλη απόσταση ρηναίου απο το main undercarriage όλα μα όλα ακούνε στην ίδια συμπεριφορά.

Άλλη ταχύτητα η Vr η ταχύτητα στην οποία το αεροπλάνο είναι ικανό να τοποθετηθεί σε στάση ανόδου ως προς τον ορίζοντα.
Και άλλη η ταχύτητα με την οποία το αεροπλάνο ξεκολλά απο το έδαφος αυτή είναι η ταχύτητα VLof (Velocity Lift Off)
 
stergio":1tenr9mk said:
Εγκάρσιος άξονας (Lateral Axis ) Pitching plane of motion ....και το Rotation ως προς τον ορίζοντα! την <περιστροφή> που την βλέπεις;

Ευχαριστω για το crash course (pun intended) αλλα κατι σκαμπαζω κι εγω :)

Rotation=περιστοφη, τελευταια φορα που το τσεκαρα! Οποτε, μιλαμε για το ιδιο πραγμα.
 
Επιμένω γιατί ο όρος περιστροφή για το συγκεκριμένο case δεν κολλάει πραγματικά πουθενά :D :D

Ο λόγος ο οποίος έγραψα ήταν η κάλυψη της απορίας με επιχειρήματα βγαλμένα απο JAA /EASA βιβλιογραφία και ως χειριστής.

Ούτε cyber courses παραδίδω ούτε προσπαθώ να δείξω κάτι.

Να στηρίζεις το λόγο σου με στοιχεία οχι με λογοπαίγνια.

Τα αεροπλάνο δεν είναι παιχνίδι.
 
Γιατί ψυρίζεται η μαιμού τόσο πολύ σε κάτι που είναι σχετικά απλό, ώστε να χάνεται η ουσία? Το rotation είναι rotation άσχετα με το αποτέλεσμα που θα φέρει. Μπορεί να γίνει rotation το οποίο να έχει ώς πιθανά αποτελέσματα: 1) μετά από ελάχιστο χρόνο να γίνει lift off, 2) μετά από περισσότερο χρόνο να γίνει lift off 3) να μη γίνει lift off καθόλου! Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η χρηιμοποιείται η Vr και όχι η Vlof. H Vlof εξαρτάται από περισσότερες παραμέτρους από ότι η Vr*.

Δεν υπάρχει ουσιαστικά θέμα στο τί σημαίνει rotate, είναι προφανές ότι μιλάμε για περιστροφή γύρω από άξονα.

Rotate κάνουν όλα τα αεροπλάνα, απλά ο χρόνος μέχρι το lift οff μπορεί να διαφέρει. Αυτό όμως μπορεί να ισχύει και για το ίδιο ακριβώς αεροπλάνο με το ίδιο βάρος και συνθήκες. Πχ. δύο αεροπλάνα, την ίδια στιγμή, με το ίδιο βάρος, μπορεί να έχουν μεγάλη διαφορά στο χρόνο που θα ξεκολλήσουν από το έδαφος, άν το ένα απογειώνεται με πολλά φλάπς και το άλλο με λίγα. Ή αν επίσης το ένα έχει μειώσει αρκετά την ισχύ απογείωσης και το άλλο απογειώνεται με full power.

* παράγοντες που αυξάνουν το χρόνο/απόσταση Vr-Vlof: μεγαλύτερη θερμοκρασία, ούριος άνεμος, ατμοσφαιρική πίεση, λιγότερη ισχύς, λιγότερα φλάπς, χειρισμός/τεχνική, κέντρο βάρους, κέντρο πίεσης, μή ακριβής υπολογισμός τριμαρίσματος οριζοντίου σταθερού.

Αρκετοί από αυτούς τους παράγοντες, επιρρεάζουν επίσης τό πότε θα επιτευχθεί η Vr. Άρα, πρώτο "επεισόδιο" της σειράς είναι μέχρι την Vr και άλλο "επεισόδιο" μέχρι τη Vlof. Άμα βάλουμε και τη V2 στο έργο, γίνεται πιό πλήρης η "σειρά"! Για διευκόλυνση των υπολογισμών, θεωρείται ότι υπολογίζοντας σωστά την Vr, έχεις εξασφαλίσει ότι η Vlof θα προκύψει με ασφάλεια, αρκεί η διαμόρφωση και ο χειρισμός να γίνει σωστά.
 
Οπτικος ελεγχος για σχηματισμο παγου
 
Εεεε... Με το συμπαθειο, αλλα αυτο ακριβως ειπα! Ωραιο pdfάκι, παντως! :wink:
 
Top