Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
To κάτωθι, είναι από wide-body αεροπλάνο (κείμενο του κατασκευαστή, όχι κάποιας εταιρείας), που τα φτερά του δε φαίνονται με τίποτα από το πιλοτήριο

Wing Anti-ice Operation - In-flight
Ice accumulation on the flight deck window frames, windshield center post, or windshield wiper arm, or side windows may be used as an indication of structural icing conditions and the need to turn on wing anti-ice.
The wing anti-ice system may be used as a de-icer or anti-icer in flight only. The primary method is to use it as a de-icer by allowing ice to accumulate before turning wing anti-ice on. This procedure provides the cleanest airfoil surface, the least possible runback ice formation, and the least thrust and fuel penalty.

Ό τρόπος που το γράφει δε μου φαίνεται για συμβουλευτικός, αλλά για ικανή συνθήκη.

PILOT-737":2n6lgoix said:
Βγεις απο το σύννεφο ... Ο πάγος στους υαλοκαθαριστήρες δε θα λιώσει αμέσως γτ δεν θερμένονται ... Αν μετα ξαναμπείς σε σύννεφο πως θα βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα ; Θα κοιτάξεις πίσω σου αν φαίνεται να εχει πιάσει το χείλος προσβολής που πριν αποπαγοποίησες η θα κάτσεις με τη μεζούρα να δεις αν ο πάγος στον υαλοκαθαριστήρα μεγάλωσε ενα χιλιοστό η δυο ;

Πιστεύω ότι εδώ ισχύει αυτό που λένε: "Αν δεν είσαι σίγουρος.....άναψτο"! Το πρόβλημα δεν είναι να είναι η αποπαγοποίηση ανοικτή όταν δε χρειάζεται, αλλά να είναι σβηστή όταν χρειάζεται. Ειδικά αν για να σιγουρευτεί κανείς, πρέπει να στείλει τον άλλον πίσω και να πετάει σόλο στην τερματική του Παρισιού, ας μείνει και λίγο παραπάνω ανοικτός ο διακόπτης (με την τεχνική λίγο on, λίγο off που περιγράφεται πιό πάνω).

Το α/φος αυτό, επίσης διαθέτει wing lights, τα οποία φωτίζουν μόνο το χείλος προσβολής. Ασπάζομαι την πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν τα φώτα για επιθεώρηση εν πτήση, γιά κάποιο άσχετο πάγου σοβαρό πρόβλημα. Αμφιβάλλω απλά στο ότι αυτός είναι ο λόγος ύπαρξής τους. Αν ήταν έτσι, γιατί να μην έχουν φώς και στο χείλος εκφυγής?

Παρεπιπτόντως, το βίντεο δεν το είχα δεί μέχρι που το ανάφερες. Κλασσική περίπτωση πιλότου-πυγολαμπίδας (έτσι τους λέγανε παλιά). Υπάρχουν κυβερνήτες που είναι της λογικής "Όλα τα φώτα ΟΝ" όταν πάνε να απογειωθούν ή να προσγειωθούν. Εδώ προφανώς τα ανάβει όταν κάνει line up. Δεν λέω ότι είναι κακό ή καλό, απλά είναι της λογικής του "όσο πιό πολύ φαινόμαστε, τόσο πιό καλά".

Άκυρη η συζήτηση!!!
 
Aπο περιέργεια διαθέτει wing lights ο τύπος αυτός ;
 
PILOT-737":3vmulj60 said:
Κυριε Batman τα αποσπάσματα διαδικασιών που παραθέσατε δεν απαντούν στην ερώτηση μου που πηγάζει απο τη συγκεκριμένη φράση σας : "αλλά επειδή στον αέρα υπάρχουν κι’αλλοι τρόποι να ανακαλύψει κανείς αν έχει πάγο" και εγώ έθεσα ενα απλό ερώτημα : ποιος άλλος τρόπος υπάρχει να ανακαλύψει κανείς ότι υπάρχει πάγος πανω στα φτερά η και στους κινητήρες ;
Μα αφού σας έχω ήδη απαντήσει, αλλά φαίνεται εκ των πραγμάτων ότι δεν διαβάζετε ολόκληρα τα posts:
BatMan":3vmulj60 said:
Θέλετε μήπως να μάθετε για το A320; Όπου ενώ μεν ισχύουν οι ίδιες περίπου οδηγίες, υπάρχει και το VISUAL ICE INDICATOR, καθώς επίσης και τα windshield wipers; Ψάξτε το λίγο, οπως πολύ καλά ψάξατε και τα φώτα.. το αναφέρει ο κατασκευαστής κάπου.
Δηλαδή σου απαντώ ξεκάθαρα στο τέλος του post αναφερόμενος στο A320 οπου συγκεκριμένα ΥΠΑΡΧΕΙ VISUAL ICE DETECTOR που είναι ξεκάθαρος ο ρόλος του όπως και το όνομα του. Αν λοιπόν δεις πάγο εκεί, σημαίνει υπάρχει και στο φτερό. Πιο ξεκάθαρο δεν γίνεται…. Α, και δεν είναι optional – by the way.. Optional είναι ο φωτισμός του (τουλάχιστον έτσι διαφαίνεται από το manual).
Για το 737 ισχύει μόνο το wiper και το windshield γενικά, όπως τα αναφέρει ο gonso (Κυριος)
Για Α340 μιάς και αυτό φένεται στο βίντεο και αυτό το manual μας εδωσες, και με ρωτάς:
Όχι, δεν έχω πετάξει το Α340 (μόνο επιβάτης :(), αλλά όπως μας παράθεσες το manual για το κεφάλαιο lights, βρες σε παρακαλώ και το ice and rain protection και θα δεις ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει ΚΑΙ visual ice indicator, αλλά ΚΑΙ ολόκληρο σύστημα - κύκλωμα ice detection system. Πολύ πιθανόν ο λόγος να είναι ότι στο 340 δεν μπορείς να δεις τα φτερά από το πιλοτήριο – δεν ξέρω, αλλά το θεωρώ όχι μόνο απίθανο αλλά και μεγάλη βλακεία και παρανομία ίσως, το να σηκωθεί κάποιος πιλότος πχ κάτω απο 10000', να βγει στην καμπίνα για να κοιτάξει αν υπάρχει παγοποίηση :roll:
Ακόμη, σε ταύτηση με τον κατασκευαστή που παραθέτει ο gonso, η Airbus λέει (στόν αέρα πάντα):
This can be evidenced by ice accumulation on the visual ice indicator located between the two cockpit windshields or on the windshield wipers (FCOM 3 ). Δεν λέει πουθενά μα πουθενά στα procedures να ανάψεις τα φώτα για να κοιτάξεις για πάγο στο φτερό. Ναι θα το κάνεις αν έχεις αμφιβολίες η πρόβλημα, αλλά ξαναλέω ότι ο πρωτεύον τρόπος να ανακαλύψεις αν έχεις πάγο είναι αυτό που λέει ο κύριος Αirbus.
Άρα λοιπόν στον αέρα το συγκεκριμένο αεροσκάφος του βίντεο και του manual που παράθεσες ΝΑΙ έχει άλλους τρόπους να ανιχνεύει τον πάγο. Το 320 ΝΑΙ έχει άλλους τρόπους, το 737 ΝΑΙ έχει άλλους τρόπους, το Bae ΝΑΙ έχει άλλους τρόπους……. Εδώ μπορείτε να δείτε ένα μικρό δείγμα των τύπων που έχουν ice detectors από την Goodrich και μόνο: http://estock.aviall.com/pdf/catpage/2203.pdf

Οποιαδήποτε αλλη συζήτηση περί αυτού νομίζω είναι περιτή (καμπίνα, augmented κλπ. του στύλ πχ "Μήτσο,για πήγαινε δές αν υπάρχει πάγος στα φτερά παρακαλώ... Εχω μια πολύ σημαντική δουλειά εγώ.... Ουπς.. Terrain Terrain... PULL UP" - Εντάξει το παράκανα λίγο.. Ο Μήτσος θα πάει αν χρειαστεί, για να επιβεβαιώσει κατι πολύ σοβαρό πχ inextinuishable engine fire αν υπάρχει χρόνος κλπ. 'Ομως παρά να κοιτάζει για πάγο (αφού ήδη εχουν άλλους τρόπους να το εξακριβώσουν οι πιλότοι και θα το επαναλαμβάνω αυτό) καλύτερα να είναι στό πιλοτήριο μέσα, μπάς και προλάβει προλάβει καμιά μ***κία τύπου THY στο AMS)

Το θέμα με την ειρωνεία ήταν ο τρόπος που χρησιμοποίησες τον πληθυντικό στο πρόσωπο σου και όχι τόσο στο πρόσωπο μου «Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να μας πείτε». Εκτός κιαν ρωτούσες εκ μέρους όλων εδώ. Και εγώ το μόνο που έκανα ήταν αφενός να συμφωνήσω μαζί σου με τρόπο για την καμπίνα υπό ορισμένες προϋποθέσεις, αλλά και να προσθέσω και κάτι ακόμα που τόσο δυσκολεύεσαι να το αποδεχτείς. Και τι είναι αυτό; απλά μια άλλη οπτική γωνία των πραγμάτων, ότι δηλαδή τα αεροπλάνα κάποτε βρίσκονται και στο έδαφος, με σβηστούς κινητήρες. Και είπα και "νομίζω", για να μην κάνω τον ξερόλα εδώ μέσα…

Κι ιδου 2 παραδείγματα:
Πχ ας πούμε είσαι σταθμευμένος σε μία απομακρυσμένη θέση πχ στο Tbilisi, 15 Ιανουαρίου, 2 το πρωί, χωρίς φεγγάρι (δεν έχει λυκάνθρωπους, λύκους όμως μπορεί… :)). Έρχεται κάποιος και ρωτάει: "Do you want de-icing?" Ε, ανάβεις η δεν ανάβεις τα φώτα για να δεις; Επίσης δεν θα τα ανάψεις έτσι κι’αλλιως όταν κάνεις το external inspection; Πως θα δεις το βράδυ σε ένα απομακρυσμένο stand, αν έχουν πάγο τα φτερά σου για να ζητήσεις ο ίδιος καθαρισμό; Και όχι μόνο για πάγο. Αν ο φωτισμός δεν είναι καλός, δεν θα τα ανάψεις να ελέγξεις για ζημίες έστω και αν ο κατασκευαστής λέει ότι είναι to detect ice accretion;
Θα μου πεις γιατί τά λεω όλα αυτά αφού ήδη απάντησα στην ερώτηση σου.. είναι για να δείξω ότι τα φώτα αυτά δεν είναι τόσο για χρήση στον αέρα, αλλά περισσότερο μάλλον για το έδαφος (για να υποστηρίξω το αρχικό μου post). Είτε με αναμμένους κινητήρες, είτε με σβηστούς… Οτι υπάρχει στο αεροπλάνο, δέν είναι αναγκαστικά γιά χρήση στόν αέρα...

Βίντεο: Λοιπόν, το βιντεακι τώρα το είδα για να είμαι ειλικρινής, διότι το θέμα μου δεν ήταν τι έγινε εκεί, αλλά η χρήση των φώτων. Η άποψη μου είναι ότι το πιο πιθανόν αναφερόμαστε όπως πολύ σωστά είπε ο gonso σε «πιλότο-πυγολαμπίδα». Όμως για να είμαι ειλικρινής είχα ακούσει ότι στις ΗΠΑ υπάρχει νομοθεσία όταν μπαίνεις στον διάδρομο απογείωσης πρέπει να ανάβεις ΟΛΑ τα διαθέσιμα φώτα (μετά από ένα δυστύχημα – σύγκρουση που έγινε κάποτε). Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, ας μας διαφωτίσουν τα μέλη που έχουν πρόσφατη εμπειρία σε ΗΠΑ. Ίσως πάλι να είναι και company procedure. Πάντως τα ανάβει λίγο πριν την είσοδο στο διάδρομο απογείωσης, και όχι γιά ελεγχο πάγου παρόλο που είναι airbus και ο κατασκευαστής τα περιγράφει όπως είπες ....to detect ice accretion, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Οτιδήποτέ αλλο εκτός πάγου πάντως.

Αυτα, και νομίζω εχουμε υπέρ-καλύψει και το θέμα τών φώτων, και το θέμα του πάγου. Μάλλον έχουμε αλλάξει και τα φώτα των άλλων αναγνωστών :) Sorry guys..
 
Διόρθωση στήν αρχή του προηγούμενου post : VISUAL ICE INDICATOR και οχι DETECTOR
Sorry.. δέν με άφηνε σήμερα να το επεξεργαστώ :(
 
Σας ευχαριστω κ τους 2 για τις πληροφορίες απαντήσεις ! Δεν είχα σκοπό να θιχτει κανείς ! Αφού μοιραστικατε τις απόψεις γνώσεις σας θα ήθελα μόνο να προσθέσω ότι από την μικρή προσωπική εμπειρία μου μπορεί στο ice indicator (standard εξοπλισμός ) να έχει πιάσει πάγο κ το φτερό να φαίνεται καθαρό απο το πιλοτηριο ) κ το ice detector (optional ) na grafei ice detected και να μην έχει πάγο ούτε το indicator ούτε το φτερο... Αυτο πιθανον διοτι ο η θέση του σενσορα δεν έχει καμία σχέση... Λυπάμαι αν πήρατε άσχημα οτιδήποτε είπα για ανταλλαγή απόψεων κ μόνο.

iPhone.png
Sent from a mobile device
iPhone.png
 
Πρώτη φορά βλέπω τέτοιο πράμα.

Εκτός από τους μπροστινούς τροχούς να στρίβει και το τελευταίο ζευγάρι των τροχών στα δυο εσωτερικά σκέλη προσγείωσης του 380.


http://www.airliners.net/photo/2218296/L/
 
Στο 747-400 (πρώτη πτήση 1988,να τα λέμε αυτα :D ) στρίβουν ολόκληρα τα εσωτερικά κυρια σκέλη.
 
Και στο 747-200 ( πρωτη πτηση το 1969) τα body gears στριβουνε στις στροφές

iPhone.png
Sent from a mobile device
iPhone.png
 
Τι ακριβώς τέστ κάνουν στο παρακάτω βίντεο;

Να φανταστώ πως τα φρένα εδώ θα λειτουργούν στο μέγιστο ε.


http://www.youtube.com/watch?v=ChS3p3G44NQ
 
Top