Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
vassdel":3pt6x47l said:
Πολλές φορές, ισχύει στα διάφορα κλιμάκια η διαδικασία του σπασμένου τηλεφώνου. Δεν ξέρω αν ίσχυε κάτι τέτοιο και εχθές, αλλά το παραθέτω και μου λέτε τη γνώμη σας:
Το απόγευμα λοιπόν της Κυριακής, πληροφορούμαι πως πρέπει να ετοιμαστώ για άμεση απογείωση, λόγω emergency πολιτικού αεροσκάφους. Το αεροσκάφος, σύμφωνα πάντα με τον δύσμοιρο συνομιλητή μου, Κυριακάτικα σε υπηρεσία σε κάποια καρέκλα του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης, ήταν πλήρης απώλεια υδραυλικών.

ΥΓ Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο υπερχάμπ μισή ώρα αργότερα. Φαντάζομαι ακόμα θα το γεμίζουν υδραυλικό για να μπορέσει να επιστρέψει στον προορισμό του.... :mrgreen:


Μάλλον για αυτό σε καλέσανε. Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη 936 με βλάβη στα υδραυλικά diversion στο ΕΛ. ΒΕΛ. Κυριακή απόγευμα

http://www.emprosnet.gr/Current/?EntityID=85b7207e-d9a4-4eb4-80e0-0a92a31310ef
 
Ευτυχώς δλδ κι ο "αεροδιάδρομος" του Βενιζέλου :wall: :wall: :wall: ... Νάααα ένας αεροδιάδρομος (χ3 φορές στο ίδιο άρθρο παρακαλώ), με το συμπάθειο :mrgreen:
 
Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει τη διαφορά Mayday με το pan pan; Γιατί έχω την αίσθηση ότι σε περιπτώσεις που υπάρχει ένα σύστημα εκτός π.χ ένας από τους δύο κινητήρες εκτός δεν ακούμε mayday αλλά pan pan...μπορεί να κάνω και λάθος.
 
Οταν δηλώνεις Mayday δηλαδη μήνυμα distress σημαινει οτι χρειαζεσαι αμεση βοηθεια.τετοιες περιπτωσεις ειναι οταν χασεις ολους τους κινητηρες,οταν εχεις πληρη απωλεια ελεγχου για οποιοδηποτε λογο κτλ.
Αντιθετα,οταν δηλώνεις pan pan pan δηλαδη μήνυμα urgency σημαίνει οτι χρειαζεσαι μεν βοηθεια αλλα οχι αμεσα.τετοιες περιπτωσεις μπορει να ειναι οταν εχει προβλημα το πληρωμα,καποιος επιβατης επαθε κατι κτλ
συνοψίζοντας για το παραδειγμα που αναφερεις θα ελεγα αναλογα την περιπτωση.αν εχεις bird strike στα 400 ποδια και χασεις τον ενα κινητηρα σαφως θα δηλωσεις mayday γιατι δεν εχεις πολλα περιθωρια και χρειαζεσαι αμεση βοηθεια .απ την αλλη,αν χασεις τον ενα κινητηρα στα 35,000 τοτε μπορει να χρησιμοποιηθει το pan pan pan.
 
Τα μικρά μονοκινητήρια αεροπλάνα (tampico, piper κλπ.) τι σύστημα κλιματισμού έχουν?

Απλό αέρα απο το εξωτερικό περιβάλον ή σύστημα air-condition?
 
Πως προήλθε και τι σημαίνει κατά κυριολεξία ο όρος mayday που υποδηλώνει "άμεση βήθεια"??
 
Συμφωνα με την wikipedia αγαπητε ΑΟΑ, ο ορος mayday προερχεται απο το γαλλικο m'aider που σημαινει ελατε να με βοηθησετε.

Τωρα τελευταια, με τις διαφορες loco εταιριες να αναγκαζουν το κοσμο να κινειται με ακομα λιγοτερες αποσκευες, οι χωροι για τις αποσκευες πως εκμεταλευωνται?
Π.χ η συντριπτικη πλειωψηφια των επιβατων της ryanair νομιζω θα μετακινηται με μια χειραποσκευη στο ντουλαπακι. Το αεροσκαφως δηλαδη ταξιδευει με τις αποθηκες του αδειες?
Κατι τετοιο θα προκαλουσε σαφως μεγαλυτερη οικονομια στα καυσιμα, αλλα δεν χανουν πιο πολλα αφηνωντας τις αποθηκες ανεκμεταλευτες?
Ολος αυτος ο ανεκμεταλευτος χωρος για τις αποσκευες τι γινεται σε αυτες τις περιπτωσεις?
 
panagios":3gjjy6pp said:
Συμφωνα με την wikipedia... ο ορος mayday προερχεται απο το γαλλικο m'aider που σημαινει ελατε να με βοηθησετε.
Σωστό, και μάλιστα παλαιότερες εκδόσεις του διεθνούς κανονισμού ραδιοεπικοινωνιών υπεδείκνυαν ότι πρέπει να προφέρεται με αυτόν τον τρόπο, παρόλο που επεκράτησε de facto η αμερικάνικη προφορά.
 
Καλησπέρα στο forum!! Τις επόμενες ημέρες θα ταξιδέψω από το Ελευθέριος Βενιζέλος στην Καλαμάτα με την Aegean και το ATR72 για πρώτη φορά με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Θα ήθελα να με πληροφορήσετε αν υπάρχει πιο άνετη θέση ή θέση με περισσότερη θέα στο παράθυρο. Ευχαριστώ!! Αν είμαι off topic ζητώ συγνώμη!
 
ΑΤR?
Περιεργο....
Τωρα τελευταια ολες οι πτησεις αυτου του δρομολογιου με avro δεν γινονται?
Χμμμ...
και εισαι οντως και off topic.....
 
Top