Hastaroth":2qmjykz6 said:
Όταν το αεροπλάνο έχει απομακρυνθεί (pushback) από την "φυσούνα",τότε εφόσον έχει δική του APU αυτή ήδη βρίσκεται σε λειτουργία.Αν δεν έχει,χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του για να εκκινήσει τους κινητήρες-υπάρχει ειδική διαδικασία battery start γιά τον σκοπό αυτό.
Φυσικά στα μεγάλα αεροσκάφη, πχ Airbus & Boeing, η εκκίνηση γίνεται από το Air starter, παίρνοντας bleed air pressure και ρεύμα από το APU.
Σε αυτά έχουμε δύο διαφορετικά "παρελκόμενα", το Air starter και το Generator. Battery start δεν μπορεί να γίνει σε αυτά τα αεροσκάφη.
Σε περίπτωση που το APU δεν δουλεύει:
1. το αεροπλάνο παραμένει στη φυσούνα, παίρνοντας ρεύμα από το GPU/φυσούνα.
2. Συνδέουμε εξωτερικά High (Air) Pressure Ground unit και ο πιλότος κάνει εκκίνηση του κινητήρα που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά από αυτήν που είναι συνδεδεμένο το παραπάνω unit. Αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας για την αποσύνδεση του HP ground unit.
3. Τώρα ο εν λειτουργία κινητήρας παρέχει ρεύμα, υδραυλική πίεση και bleed air pressure. Αποσυνδέεται έτσι και το ρεύμα της φυσούνας & το HP ground unit.
4. Γίνεται το pushback με τον ένα κινητήρα σε "ρελαντί".
5. Απομακρύνεται το pushback truck και το πλήρωμα εφαρμόζει την τεχνική cross-bleed start, κατά την οποία αυξάνουν τις στροφές του εν λειτουργία κινητήρα για να δώσουν αρκετή πίεση στο air starter του άλλου. Αφού πάρει μπρος και ο δεύτερος, επιστρέφουν τον πρώτο σε "ρελαντί".
Στα μικρά Business Jets όπως Cessna Citation, απουσιάζει το air starter και στη θέση του έχουμε το starter/generator (2 σε 1), το οποίο έχει τη δυνατότητα να περιστρέψει τον "μικρό" κινητήρα. Αφού εκκινήσει o κινητήρας, το starter γίνεται generator
Σε αυτά μπορεί να γίνει battery start, αλλά προτιμάτε η χρήση GPU, εφόσον είναι διαθέσιμο.