Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Τάση συνήθως 24 ή 26V DC.
Ισχύς ικανή να παρέχει τάση στα starters κινητήρων για λίγο και σε βασικά όργανα Κ/Τ και σκάφους, για την εκκίνηση. Βασικά πράγματα, όχι για πολύ ώρα.
 
Αυτη η απορια μου γεννηθηκε προσπαθωντας να υπολογισω περιπου τι ρευμα τραβανε οι κινητηρες στην εκκινηση. Οταν σε ενα αμαξι θελουμε 100-150Α για λιγα δευτερολεπτα βεβαια ενας πολυ μεγαλυτερος κινητηρας τι θα τραβαει;
 
Hastaroth":2qmjykz6 said:
Όταν το αεροπλάνο έχει απομακρυνθεί (pushback) από την "φυσούνα",τότε εφόσον έχει δική του APU αυτή ήδη βρίσκεται σε λειτουργία.Αν δεν έχει,χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του για να εκκινήσει τους κινητήρες-υπάρχει ειδική διαδικασία battery start γιά τον σκοπό αυτό.

Φυσικά στα μεγάλα αεροσκάφη, πχ Airbus & Boeing, η εκκίνηση γίνεται από το Air starter, παίρνοντας bleed air pressure και ρεύμα από το APU.
Σε αυτά έχουμε δύο διαφορετικά "παρελκόμενα", το Air starter και το Generator. Battery start δεν μπορεί να γίνει σε αυτά τα αεροσκάφη.
Σε περίπτωση που το APU δεν δουλεύει:
1. το αεροπλάνο παραμένει στη φυσούνα, παίρνοντας ρεύμα από το GPU/φυσούνα.
2. Συνδέουμε εξωτερικά High (Air) Pressure Ground unit και ο πιλότος κάνει εκκίνηση του κινητήρα που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά από αυτήν που είναι συνδεδεμένο το παραπάνω unit. Αυτό γίνεται για λόγους ασφαλείας για την αποσύνδεση του HP ground unit.
3. Τώρα ο εν λειτουργία κινητήρας παρέχει ρεύμα, υδραυλική πίεση και bleed air pressure. Αποσυνδέεται έτσι και το ρεύμα της φυσούνας & το HP ground unit.
4. Γίνεται το pushback με τον ένα κινητήρα σε "ρελαντί".
5. Απομακρύνεται το pushback truck και το πλήρωμα εφαρμόζει την τεχνική cross-bleed start, κατά την οποία αυξάνουν τις στροφές του εν λειτουργία κινητήρα για να δώσουν αρκετή πίεση στο air starter του άλλου. Αφού πάρει μπρος και ο δεύτερος, επιστρέφουν τον πρώτο σε "ρελαντί".

Στα μικρά Business Jets όπως Cessna Citation, απουσιάζει το air starter και στη θέση του έχουμε το starter/generator (2 σε 1), το οποίο έχει τη δυνατότητα να περιστρέψει τον "μικρό" κινητήρα. Αφού εκκινήσει o κινητήρας, το starter γίνεται generator :wink:
Σε αυτά μπορεί να γίνει battery start, αλλά προτιμάτε η χρήση GPU, εφόσον είναι διαθέσιμο.
 
B737Mech":30mnake0 said:
Φυσικά στα μεγάλα αεροσκάφη, πχ Airbus & Boeing, η εκκίνηση γίνεται από το Air starter, παίρνοντας bleed air pressure και ρεύμα από το APU.
Σε αυτά έχουμε δύο διαφορετικά "παρελκόμενα", το Air starter και το Generator. Battery start δεν μπορεί να γίνει σε αυτά τα αεροσκάφη.
Κι'όμως,στο manual τού Boeing 720 (που ήταν μεγάλο αεροπλάνο) υπάρχει διαδικασία battery start.
Επίσης και στο Airbus A300B4 υπάρχει αντίστοιχη διαδικασία.
Βέβαια οι τύποι αυτοί ήταν παλιοί,όμως αφού υπάρχει στα manuals τους τέτοια διαδικασία,κάπου πρέπει να την εφάρμοζαν οι πιλότοι (προφανώς σε κάποιες καταστάσεις ανάγκης και όχι ώς διαδικασία ρουτίνας)
 
Hastaroth, μήπως έχεις μπερδευτεί σε κάτι? Δεν παίζει περίπτωση o CF6-50/ CF6-80 να έχει ηλεκτρική μίζα.

Οι μπαταρίες του RJ/146 είναι 28ν και οι κινητήρες του εκκινούν με ρευμα από τις μπαταρίες μόνο σε cold start *(-35). Ολες τι υπόλοιπες είτε από APU ή GPU και αυτό διοτι σε κάθε εκκίνηση το gen load φτάνει τα 50/60ΚVA, 200 Amps....
 
Battery start γίνεται μόνο σε κινητήρες με μικρό bypass, πχ Pratt & Whitney JT3 ή JT8 που "φοράγανε" τα 707, 720, 737-100/200, 727, DC9, MD80 κλπ. Άρα ...τα παλία τα χρόνια.

Οι "νέοι" κινητήρες (που λέει ο λόγος νέοι), με τα τεράστια bypass και τις μεγάλες διαμέτρους, θα θέλανε όλη τη ΔΕΗ για να πάρουν μπροστά ηλεκτρικά.
 
Γιά το 720 είμαι σίγουρος-το επιβεβαιώνει άλλωστε και ο σύντροφος ιππότης Γόνσος.

Γιά το A300 θα το ξανακοιτάξω-πιθανόν να είδα κάτι άλλο και να νόμισα ότι λέει "battery start",άλλωστε δέν το διαβάζω και κάθε μέρα το manual......
 
Επίσης ο JT8D που "φοράγανε" τα 737-100/200, 727, DC9, MD80 ήταν με air starter!

http://www.b737.org.uk/powerplant.htm#Misc_Photos

στην τελευταία φώτο φαίνεται αχνά στα αριστερά...

επίσης
PNEUMATIC STARTER DUTY CYCLE:-

NORMAL:- 30 SECS ON, 60 SECS OFF.

SLOW STARTING ENGINE:- 60 SECS ON, 60 SECS OFF. [35-45% N2 RPM].

EXTENDED DUTY CYCLE CAN BE REPEATED ONCE AND THEN COOLING PERIOD GIVEN.

FOR MOTORING:- 2 MINS ON, 5 MINS OFF.
από: http://www.b737.org.uk/hawk737200notespart1.htm :wink:
 
Re: Ρανταράκια στα φτερά του αεροσκάφους

Hastaroth":zh2vphph said:
Μήπως εννοείς τα flap fairings;Δέν είναι ρανταράκια,είναι οι "οδηγοί" γιά την κίνηση τών flaps πάνω και κάτω.

Εννοώ τα static discharge wicks! Ευχαριστω τον Κυβερνήτη της Lufthansa που με έβαλε στο cockpit και μου έλυσε την απορία επιτέλους.
 
Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε προσγειώσεις με τα φώτα του διαδρόμου αναμμένα.

Στο κέντρο του διαδρόμου που υπάρχει μια γραμμή από φώτα τι τύπου είναι αυτά τα φώτα;

Θέλω πως αν πατήσουν πάνω τους οι μπροστινοί τροχοί δεν υπάρχει πρόβλημα.

Μήπως δεν εξέχον από το επίπεδο του διαδρόμου;





http://www.youtube.com/watch?v=kalYdI9a ... re=related
 
Top