O, an aircraft newbie :twisted:
Καλώς τον και καλωσήρθες και στο a.gr και στον κόσμο των αεροπλανόφιλων γενικότερα...Πάνω κάτω ο Ευάγγελος τα είπε, κι εγώ αυτό που θα κάνω είναι να εμβαθύνω λίγο παραπάνω:
1. Φυσικά, με την "εκπαίδευση" (= λιώσιμο σε αεροδρόμια, airliners.net κλπ.) το μάτι συνηθίζει. Αν πάρεις πχ. ένα μέσο μέλος από εδώ μέσα και το πας στην Αγγλία, θα σου λέει και τον τύπο και τα πάντα, κι αυτό γιατί το μάτι έχει μάθει ν'αναγνωρίζει τα 737 από τα A320 και τα 747 από τα F/A-18 (κάτι τέτοιο είχε πάρει το αυτί μου από κάτι "γνώστες" νέους στον Αρχάγγελο

).
Οπότε, ξεκινώντας, φυσικά μπορείς πάντα ως "λυσάρι" να κοιτάς πάνω στο αεροσκάφος όπου συνήθως αναγράφεται ο τύπος του. Στην ΟΑ αυτό αναγράφεται στο πτερύγιο "ουρά" του αεροσκάφους (= κάθετο σταθερό

) και λέει πχ. Boeing 737-400, Airbus A340-300 κλπ.) Μη νομίζεις ότι θα τα μάθεις όλα σε μια μέρα ! Σιγά-σιγά όπως μάθαμε κι εμείς.
Για το πως θα βρείς το ιστορικό, αν είναι ελληνικό αεροσκάφος, εδώ στο airliners.gr, στην αρχική σελίδα έχει μια αρκετά πλήρη βάση δεδομένων η οποί δείχνει όλα τα βασικά στοιχεία του αεροσκάφους. - ιστορικά και σύγχρονα
2. Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στα φώτα προσγείωσης. Κάτω από τα 10,000 πόδια (= περίπου 3.2 km) ύψος, θεωρείται ότι η κυκλοφορία γίνεται πολύ πυκνή. Έτσι υπάρχουν περιορισμοί ταχύτητας κλπ. Τη νύχτα, ένας πιλότος που πετάει χαμηλά, έχει το μυαλό του σε 1032 πράγματα - και πρέπει να την έχει και στο να ξέρει που είναι τα άλλα αεροσκάφη. Έτσι λοιπόν, τα φώτα προσγείωσης (τα οποία χρησιμοποιούνται και στην απογείωση και στη πτήση όταν είναι το αεροπλάνο κάτω από τα 10,000' ) αποτελούν έναν πολύ εύκολο τρόπο να δείς το αεροσκάφος και προς τα που πετάει.
Στην προσγείωση δε, ποτέ δεν ξέρεις πότε μπορεί να υπάρχει κάτι στο διάδρομο το οποίο να σε εμποδίζει να προσγειωθείς ασφαλώς. Τα φώτα αυτά βοηθούν πολύ σε αυτό ακριβώς το πράγμα, να έχεις μια καλή άποψη του διαδρόμου που θα προσγειωθείς πρίν προσγειωθείς σε αυτόν.