Blade":2imdpq2e said:
Εγώ πάντως δεν μπορώ να βρω ούτε έναν λόγο που θα οδηγούσε ΑΥΤΗ τη στιγμή την Αιγαίου να παραγείλει αεροπλάνα και μάλιστα AIRBUS. Από καθαρή οικονομοτεχνική σκοπιά μία τέτοια απόφαση (με τα δεδομένα που ξέρουμε) δεν δικαιολογείται.
Nα αρχίσουμε λοιπόν:
1) Τα 737-classic είναι τεχνολογίας 1960. Εκτός από τον κινητήρα, το μήκος της ατράκτου και το ...σχήμα της ουράς, όλα τα άλλα χαρακτηριστικά είναι ακριβώς όπως και το 737-200, με έτος σχεδιασμού το 1966.
Αεροσκάφη της γενιάς του, δηλ. ΜD-80, 737-300/400/500 αποσύρονται, σταδιακά από όλες τις 'σύγχρονες' εταιρείες. Ανάλογα με την 'ποιότητα' της εταιρείας, ορισμένες τα έχουν αποσύρει εντελώς, άλλες μερικά, και άλλες είναι τώρα στο στάδιο της ανανέωσης. Από τις 'κύριες' Ευρωπαϊκές Αεροπορικές εταιρείες δεν γνωρίζω καμμία που να μην την απασχολεί (αν δεν το έχει λύσει ήδη) το πρόβλημα αυτό.
2) Σε μεγάλη πλειοψηφία, στις Ευρωπαϊκές, αλλά και παγόσμιες αγορές, η σειρά Α320 κυριαρχεί. Αν και ήρθε τρίτη στο παιχνίδι, μετά τη ΜD & Boeing, έφερε ένα νέο σχέδιο (concept), νέες τεχνολογίες κλπ κλπ. Aκόμα και σήμερα το (%) της αγοράς στα NB δείχνει ότι έχει καλύτερο προϊόν από τη Boeing.
3) Bάλε τον εαυτό σου σε ένα 737 15ετίας, νοικιασμένο, τρίτο χέρι ίσως, και μετά σε ένα καινούργιο Α320. Και πές μου ειλικρινά, ως επιβάτης, τι θα ήθελες...
4) Ως εταιρεία, δεν είναι καλό να έχεις μόνο νοικιασμένα ΑΦ. Οι ιδιοκτήτες ζητάνε νοίκι, δεν στο δίνουν για ελεημοσύνη. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλες οι σοβαρές εταιρείες έχουν ένα ποσοστό του στόλου ιδιόκτητο. Το να νοικιάζεις δεν είναι κακό. βοηθά να λειτουργήσει ως 'αμμορτισέρ' αν θα υπάρξει γρήγορη ανάπτυξη και δεν προλαβαίνεις να αγοράσεις, ή αν πέσει απότομα μια αγορά και δεν προλαβαίνεις να πουλήσεις. Αλλά ένας πυρήνας από ιδιόκτητα δεν θα έβλαπτε.
5) Τα 737 της Α3 (όπως και της ΟΑ, τα μισά) είναι νοικιασμένα. Κάποτε τα ενοικιοστάσια τελειώνουν...
Blade":2imdpq2e said:
Φίλε george_a πως κατάφερες και έμπλεξες την Ολυμπιακή σε μία συζήτηση για τον στόλο της Αιγαίου δεν το κατάλαβα.
Τι σχέση έχουν τα 800 της Speedwing με τα Α320 της Αιγαίου; Η επισήμανση του GIANNIS_ATH δεν αναφερόταν στην ΟΑ.
Μα ΟΛΗ η κουβέντα γίνεται με συγκριτικούς όρους. Είναι ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ να λοιδωρούμε την Α3 για το ότι δεν υπέγραψε ακόμα -δηλαδή ένα ολόκληρο μήνα μετά την ανακοίνωσή της- τα συμβόλαια, και να αφήνουμε ασχολίαστο το ότι για την ΟΑ περάσανε ΜΟΛΙΣ 5 ...χρονάκια, και με την προκαταβολή χαμένη.