AEGEAN B737 & RJ100

  • Thread starter Thread starter john
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
sxetika me thn paragelia ton A320 auta apo poy 8a ta agorasi??
:?:
pantos paroti sxedon 1 mina apo toy h sxetiki dilosi anebeike sto site tis etereia sto internet den eiparxi sxetiki pliroforia sto episimo site tis AIRBUS :!:

mhpos 8a ta agorasi apo kapoia etereia leasing? h telika h anakoinosi eine kapio paxnidi entiposeon eidika tora me to anamenomeno kleisiomo tis OA k thn enarxi sinergasias me thn lufthansa?
 
GIANNIS_ATH":nbzry10p said:
sxetika me thn paragelia ton A320 auta apo poy 8a ta agorasi??
:?:
pantos paroti sxedon 1 mina apo toy h sxetiki dilosi anebeike sto site tis etereia sto internet den eiparxi sxetiki pliroforia sto episimo site tis AIRBUS :!:

mhpos 8a ta agorasi apo kapoia etereia leasing? h telika h anakoinosi eine kapio paxnidi entiposeon eidika tora me to anamenomeno kleisiomo tis OA k thn enarxi sinergasias me thn lufthansa?

Δηλαδή φίλε GIANNIS_ATH, τα ...Βoeing 737-800 που έχει ...παραγγείλει η ΟΑ, δύο φορές, μάλιστα, εδώ και 4 χρόνια τώρα για πές μας κι εμάς από που τα παράγγειλε; Θυμίζω ότι έχουν βγεί επισημες ανακοινώσεις παραγγελίας, μια με κατευθείαν παραγγελία από τη Βoeing, η αρχική δηλαδή, για 8 737-800, και μετά από κάνα δύο χρόνια, επί διοικήσεως Speedwing, για ένα mix 737-800 & 737-700. Τα θυμόμαστε αυτά ή όχι;;;

Επί του συγκεκριμένου τώρα. Δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα τίποτε από την Αirbus. Η Αegean ανακοίνωσε ότι επίσημα συμβόλαια καθώς και λεπτομέρειες θα μαθαίναμε σε κάνα μήνα. Μπορεί να είναι έτσι. Λες να κοιτάξανε τις φωτογραφίες, να είπανε : ωραία φαίνονται, ας παραγγείλουμε 5-6; Αν έγινε έτσι, τότε θα γίνουν ρόμπες ξεκούμπωτες οι ίδιοι. Αλλά κοντός ψαλμός. Θα φανεί. Πάντως το ρεκόρ με τα ...5 χρόνια που περάσανε από την παραγγελία των 737-800 των ΟΑ (μάλιστα με προκαταβολή προς τη Βοeing) δύσκολο να ξεπεραστεί.
 
Εγώ πάντως δεν μπορώ να βρω ούτε έναν λόγο που θα οδηγούσε ΑΥΤΗ τη στιγμή την Αιγαίου να παραγείλει αεροπλάνα και μάλιστα AIRBUS. Από καθαρή οικονομοτεχνική σκοπιά μία τέτοια απόφαση (με τα δεδομένα που ξέρουμε) δεν δικαιολογείται.

Φίλε george_a πως κατάφερες και έμπλεξες την Ολυμπιακή σε μία συζήτηση για τον στόλο της Αιγαίου δεν το κατάλαβα. :roll:
Τι σχέση έχουν τα 800 της Speedwing με τα Α320 της Αιγαίου; Η επισήμανση του GIANNIS_ATH δεν αναφερόταν στην ΟΑ.
 
blade said:
Από καθαρή οικονομοτεχνική σκοπιά μία τέτοια απόφαση (με τα δεδομένα που ξέρουμε) δεν δικαιολογείται.

...θα ομολογήσω ότι και μένα μου είχε κάνει εντύπωση όταν το πρωτοδιάβασα στην ανακοίνωση της Α3. (συγκρίσεις οικονομοτεχνικών στοιχείων για την επιλογή)...Σηκώνει πολύ συζήτηση αυτό... :?
 
Blade":2imdpq2e said:
Εγώ πάντως δεν μπορώ να βρω ούτε έναν λόγο που θα οδηγούσε ΑΥΤΗ τη στιγμή την Αιγαίου να παραγείλει αεροπλάνα και μάλιστα AIRBUS. Από καθαρή οικονομοτεχνική σκοπιά μία τέτοια απόφαση (με τα δεδομένα που ξέρουμε) δεν δικαιολογείται.

Nα αρχίσουμε λοιπόν:
1) Τα 737-classic είναι τεχνολογίας 1960. Εκτός από τον κινητήρα, το μήκος της ατράκτου και το ...σχήμα της ουράς, όλα τα άλλα χαρακτηριστικά είναι ακριβώς όπως και το 737-200, με έτος σχεδιασμού το 1966.
Αεροσκάφη της γενιάς του, δηλ. ΜD-80, 737-300/400/500 αποσύρονται, σταδιακά από όλες τις 'σύγχρονες' εταιρείες. Ανάλογα με την 'ποιότητα' της εταιρείας, ορισμένες τα έχουν αποσύρει εντελώς, άλλες μερικά, και άλλες είναι τώρα στο στάδιο της ανανέωσης. Από τις 'κύριες' Ευρωπαϊκές Αεροπορικές εταιρείες δεν γνωρίζω καμμία που να μην την απασχολεί (αν δεν το έχει λύσει ήδη) το πρόβλημα αυτό.

2) Σε μεγάλη πλειοψηφία, στις Ευρωπαϊκές, αλλά και παγόσμιες αγορές, η σειρά Α320 κυριαρχεί. Αν και ήρθε τρίτη στο παιχνίδι, μετά τη ΜD & Boeing, έφερε ένα νέο σχέδιο (concept), νέες τεχνολογίες κλπ κλπ. Aκόμα και σήμερα το (%) της αγοράς στα NB δείχνει ότι έχει καλύτερο προϊόν από τη Boeing.

3) Bάλε τον εαυτό σου σε ένα 737 15ετίας, νοικιασμένο, τρίτο χέρι ίσως, και μετά σε ένα καινούργιο Α320. Και πές μου ειλικρινά, ως επιβάτης, τι θα ήθελες...

4) Ως εταιρεία, δεν είναι καλό να έχεις μόνο νοικιασμένα ΑΦ. Οι ιδιοκτήτες ζητάνε νοίκι, δεν στο δίνουν για ελεημοσύνη. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλες οι σοβαρές εταιρείες έχουν ένα ποσοστό του στόλου ιδιόκτητο. Το να νοικιάζεις δεν είναι κακό. βοηθά να λειτουργήσει ως 'αμμορτισέρ' αν θα υπάρξει γρήγορη ανάπτυξη και δεν προλαβαίνεις να αγοράσεις, ή αν πέσει απότομα μια αγορά και δεν προλαβαίνεις να πουλήσεις. Αλλά ένας πυρήνας από ιδιόκτητα δεν θα έβλαπτε.

5) Τα 737 της Α3 (όπως και της ΟΑ, τα μισά) είναι νοικιασμένα. Κάποτε τα ενοικιοστάσια τελειώνουν...


Blade":2imdpq2e said:
Φίλε george_a πως κατάφερες και έμπλεξες την Ολυμπιακή σε μία συζήτηση για τον στόλο της Αιγαίου δεν το κατάλαβα. :roll:
Τι σχέση έχουν τα 800 της Speedwing με τα Α320 της Αιγαίου; Η επισήμανση του GIANNIS_ATH δεν αναφερόταν στην ΟΑ.

Μα ΟΛΗ η κουβέντα γίνεται με συγκριτικούς όρους. Είναι ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ να λοιδωρούμε την Α3 για το ότι δεν υπέγραψε ακόμα -δηλαδή ένα ολόκληρο μήνα μετά την ανακοίνωσή της- τα συμβόλαια, και να αφήνουμε ασχολίαστο το ότι για την ΟΑ περάσανε ΜΟΛΙΣ 5 ...χρονάκια, και με την προκαταβολή χαμένη.
 
@george_a
Φοβάμαι ότι είσαι μακρυά από το επίκεντρο της ουσίας που αφορά τα πραγματικά μεγέθη μίας οικονομοτεχνικής σύγκρισης που αφορά την χρήση αεροπλάνων και όχι πχ την εσωτερική/εξωτερική τους εμφάνιση ή τον τρόπο επιλογής τους από κάθε εταιρία στο διάβα της ιστορίας...
 
Το ότι δεν αναφέρθηκα αμεσα, δεν σημαίνει ότι είμαι μακρυά. τα πραγματικά μεγέθη μίας οικονομοτεχνικής σύγκρισης που αφορά την χρήση αεροπλάνων αφορούν μια πλειάδα λόγων. Λαμβάνουμε υπ΄όψιν όμως το τί είναι διαθέσιμο, όχι το τι θα θέλαμε να είναι διαθέσιμο. Έτσι οι 'παίκτες' είναι οι εξής δύο, 737NG και Α320.

Για τα επιμέρους προτερήματα ή μειονεκτήματα κάθε σειράς: Μοντέλο προς μοντέλο, οι δύο σειρές παρουσιάζουν ΑΦ με πολύ παραπλήσια τεχνικά χαρακτηριστικά. Έχω διαβάσει ολόκληρα κατεβατά, με λεπτομέρειες που, αν τις διαβάσεις, δύσκολα γλυτώνεις τον πονοκέφαλο. Είμαι σίγουρος ότι πολλές, σοβαρές εταιρείες έχουν αναθέσει αυτό το ρόλο σε ειδικούς. Το αποτέλεσμα;;;; Η κυριαρχία των Α320 στην αγορά NB. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ.

Δεν έγινε επειδή έτσι το ήθελε η ΑΒ. Δεν έγινε γιατί είναι Γαλλικό/Γερμανικό/Εγγλέζικο. Δεν έγινε γιατι συνομώτησαν οι υπόγειες δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης/κεφαλαίου/σιωνισομού/ανθελληνισμού κλπ κλπ. Έγινε, γιατί πολύ απλά αυτό διάλεξε η αγορά. Ασφαλώς και ορισμένες εταιρείες με 'περίεργες' διοικήσεις μπορεί να διάλεξαν Α320. 'Οπως μπορεί να διάλεξαν εξίσου εύκολα 737NG (χμ... ξέρετε καμμία...?). Δεν είναι όμως η πλειοψηφία. Και δεν πρέπει να γίνουν παράδειγμα...

Το αποτέλεσμα της κυριαρχίας των Α320 είναι επιλογή της αγοράς, και όχι ένα τηλεκατευθυνόμενο αποτέλεσμα από κάποιους διαδρόμους Βρυξελλών. Γιατί αν ήταν έτσι εύκολο, επειδή το 'ήθελε' η ΑΒ να γίνει, θα είχε κυριαρχήσει και το 340-200, το οποίο προόριζε η ΑΒ για να γίνει leader στην κατηγορία του. Δεν θα είχε πάρει τα 777 η AirFrance, KLM, AZ, BA...

Αναφέρθηκα σε ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό υπεροχής των Α320, αυτό της καμπίνας. Εμένα, ως επιβάτη, ναι, με επηρεάζει θετικά. Το έβαλα στη στήλη των πλεονεκτημάτων, γνωρίζοντας ότι είναι ίσως το τελευταίο που νοιάζει μια εταιρεία όταν κάνει οικονομοτεχνική μελέτη. Αλλά αυτό δεν εμποδίζει τη Boeing όταν κάνει παρουσιάσεις να μιλά για το πόσο ...ουρανό έχουν τα 777. ...
 
george_a

Υπάρχουν κάποια οικονομοτεχνικά δεδομένα στην επιλογή στόλου για μία εταιρεία όπως χιλιομετρικό κόστος ανά επιβάτη, μέσο έσοδο ανά επιβάτη, μέση διαθεσιμότητα, maintenance cost out of base, AOG spares availability και άλλα πολλά τα οποία σίγουρα δεν είναι απαραίτητο να τα απαριθμήσουμε τώρα.
Μία εταιρία σαν την Αιγαίου όταν αποφασίζει να κάνει ένα βήμα σαν αυτό ΤΩΡΑ, ή το κάνει για λόγους μακριά από οποιαδήποτε αεροπορικά οικονομοτεχνική λογική ή κάπου έχει κάνει λάθος στους λογαριασμούς. Επειδή όμως δεν τους έχω για χαζούς προσωπικά διατηρώ τις αμφιβολίες μου για την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος.[/quote]
 
Blade":3l3tic1u said:
....
Μία εταιρία σαν την Αιγαίου όταν αποφασίζει να κάνει ένα βήμα σαν αυτό ΤΩΡΑ, ή το κάνει για λόγους μακριά από οποιαδήποτε αεροπορικά οικονομοτεχνική λογική ή κάπου έχει κάνει λάθος στους λογαριασμούς. Επειδή όμως δεν τους έχω για χαζούς προσωπικά διατηρώ τις αμφιβολίες μου για την πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος.

Δηλαδή η Aegean θα πρέπει να καταθέσει κάθε δικαίωμα επιλογής στόλου σε ποιόν και πότε; Το ΤΩΡΑ σε τι ακριβώς σε πείραξε; Ασφαλώς και πρέπει, σε βάθος χρόνου, να προχωρήσει σε ανανέωση στόλου. Τα 737 που χρησιμοποιεί τώρα είναι απλώς κληρονομιά της Cronus, και αυτό το στόλο μεγάλωσε από 6 σε 13 ΑΦ, νοικιάζοντας από διάφορες πηγές. Η ανομοιογένεια ενός -σχετικά παλιάς τεχνολογίας- στόλου δεν συγκαταλέγεται στα θετικά πλεονεκτήματα ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού.

Φοβάμαι, φίλε Blade ότι κρίνεις τις κινήσεις της Αegean με βάση κριτηρίων του τι θα έκανε ένας πολύ κακός επιχειρηματίας. Αν πράγματι είναι έτσι, θυμίζω τη δική μου φράση, θα γίνουν ρόμπες ξεκούμπωτες οι ίδιοι.

Αλλά αν έκριναν με βάση πραγματικές ανάγκες και μακροχρόνιο σχεδιασμό χτισίματος τότε καλώς κινήθηκαν. Αυτή είναι η σωστή κίνηση. Ιδού λοιπόν η Ρόδος.
 
Δηλαδή η Aegean θα πρέπει να καταθέσει κάθε δικαίωμα επιλογής στόλου σε ποιόν και πότε; Το ΤΩΡΑ σε τι ακριβώς σε πείραξε;

george_a

Σε αντίθεση με σένα, εμένα ΔΕΝ ΜΕ ΠΕΙΡΑΞΕ τίποτα! Απλώς εδώ κάνουμε μία πολιτισμένη συζήτηση με επιχειρήματα γύρω από θέματα που μας ενδιαφέρουν. Εξηγώ λοιπόν το τώρα....

Είσαι ο πρόεδρος της Αιγαίου.
Έχεις αγοράσει όλο τον εγχώριο μικρό ανταγωνισμό (AIR GREECE, CRONUS) προκειμένου να τους βγάλεις από τη μέση.
Την έχεις πατήσει με την αρχική επιλογή των RJ (μην ανοίξουμε συζήτηση γι αυτό, μπορεί να στο εξηγήσει οποιοσδήποτε γνωρίζει τα βασικά για την πολιτική αεροπορία στην Ελλάδα).
Δεν ξέρεις ακόμα που θα καταλήξει η ιστορία με την Ολυμπιακή μια και το κόλπο με το ξαφνικό κλείσιμο της δεν έπιασε, άρα δεν ξέρεις σίγουρα πως θα διαμορφωθεί η αγορά.
Έχεις στα χέρια σου ένα στόλο αεροπλάνων που δεν έχει περάσει η μπογιά τους με ΦΤΗΝΟ ΕΝΟΙΚΙΟ αλλά και κόσμο (αεροπόρους και μηχανικούς) εκπαιδευμένο καθώς και κάποια ανταλλακτικά.
Το 737 ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα της εταιρίας σου αλλά και στο operation που κάνεις.
Μπαίνεις ακόμα μέσα (η μικρή κερδοφορία είναι λογιστικό κόλπο).

ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ Α320;
Ποιος είναι ο κακός επιχειρηματίας; Εκτός βέβαια αν πίσω από αυτή την ανακοίνωση κρύβονται άλλα οπότε πάσο...

Να τι εννοώ με το ΤΩΡΑ.
Μην φανατίζεσαι, δες λίγο πιο ψυχρά τα πράγματα. :wink:
 
Top