Airport Security: αδικαιολόγητα έως ανόητα μέτρα

  • Thread starter Re
  • Ημερομηνία δημιουργίας
drakkar":2g62c7mf said:
Νομίζω πως όχι...ήταν χαλαροί.Πιο έμπειροι και εκπαιδευμένοι απο το Ben Gurion δεν υπάρχουν και εκεί σίγουρα δεν είναι τόσο cool!Στην επιβίβαση δεν ζητήσαν μαζί με την κάρτα boarding διαβατήριο ή ταυτότητα! (και προηγούμενα όταν περνούσαμε στον ελεγχόμενο πλεον χώρο, ενώ στον μπροστινο μου μαυρούλη ζήτησαν διαβατήριο, σε εμένα τίποτα. Υποθέτω ότι ο συνδυασμός κόκκινα μαλλάκια- δέρμα γαλατάκι-πράσινα ματάκια δεν τους έκανε για κάτι ύποπτο. Μετα την περίπτωση όμως της Μυριέλ οι βέλγοι θα έπρεπε να έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού και την πιθανότητα για converts)

Δεν ξέρω αν είναι τόσο αφελείς ώστε να βασίζονται στο face control, πάντως είναι πιθανό βλέποντας τη χειραποσκευή σου να θεώρησαν ότι "εντάξει, δεν τρέχει κάτι εδώ". Το λέω γιατί στην Ελλάδα, μου έχει τύχει, τόσο στο Βενιζέλο, όσο και στο AXD, να μου ζητήσουν πολλές φορές να ανοίξω τη χειραποσκευή, γιατί απλά δεν καταλάβαιναν τι έβλεπαν στην οθόνη! Αυτό εννοώ "καλύτερα εκπαιδευμένοι". Από όσα νησιά πάντως έχω ταξιδέψει (HER, RHO, SMI) δεν μου ζήτησαν ποτέ περαιτέρω έλεγχο.

off topic: Σε ότι αφορά το face control, αρκεί να σου πω ότι σε αγώνα του Παναθηναϊκού, ο κολλητός μου φορούσε κασκόλ και τον έψαξαν από πάνω μέχρι κάτω, ενώ εμένα καθόλου! Τα σχόλια δικά σας...
 
gonso":7glmx73s said:
Εγώ ο αδαής, έχω μόνο μία ερωτησούλα που θα ήθελα κάποιος να μου απαντήσει αν μπορεί (μονολεκτικά αν είναι δυνατόν):
Σε ένα αεροσκάφος στο οποίο επιβαίνει οπλισμένος sky marshall , ποιός είναι ο κατά τον νόμο υπέυθυνος για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της πτήσης, όπως και επίσης υπεύθυνος κατά τον νόμο για την ασφάλεια των επιβατών?

Με άλλα λόγια ....ποιός είναι το αφεντικό στο αεροπλάνο ?

Ο κυβερνήτης,φυσικά.

Ο οπλισμένος φρουρός αποτελεί μέλος τού πληρώματος,δέν είναι ο αρχηγός του.

Στην δεύτερη (καί αποτυχημένη) απόπειρα αεροπειρατείας σέ αεροπλάνο τής EL-AL,τον Σεπτέμβριο τού 1973 (τότε που έγινε ταυτόχρονη αεροπειρατεία σέ 4-5 αεροπλάνα),υπήρχε μέν ένοπλος φρουρός αλλά ο κυβερνήτης τού είχε επιτρέψει να μείνη μέσα στο κόκπιτ κατά την απογείωση,πράγμα που απαγορευόταν (ώφειλε να βρίσκεται πάντα στην θέση του ΕΞΩ από τό κόκπιτ σέ όλη τη διάρκεια τής πτήσης).Γιά τόν λόγο αυτό ο κυβερνήτης θεωρήθηκε οτι παραβίασε τους κανονισμούς καί του καταλογίστηκαν ευθύνες (απολύθηκε και από την εταιρεία,άν θυμάμαι καλά),ακριβώς επειδή αυτός ήταν ο υπεύθυνος τής πτήσης καί όχι ο ένοπλος φρουρός.

(δέν ήταν μονολεκτική απάντηση αλλά ελπίζω οτι ήταν κατατοπιστική) :)
 
drakkar":34gjbeqw said:
Συμφωνώ απόλυτα!
Για το θέμα δε του ένοπλου φρουρού, ισχύει όντως ότι το μέτρο έχει δράσει πληρως αποτρεπτικά. Και όσο για τον κίνδυνο απο κακή χρήση των όπλων, μήπως να αφοπλίσουμε και τους αστυνομικους γενικότερα??? (γιατί εκεί δεν εμφανίζεται κίνδυνος μη ορθής και λελογισμένης χρησης??) Τι θα γίνει δηλαδή, η έννομη τάξη δεν θα έχει τα μέσα να προστατευτει? (για όσους δεν το θυμούνται η λέξη "κράτος" σημαίνει ισχυς, δύναμη και υποδηλώνει τη δυνατότητα της πολιτείας να επιβάλεται). Απλα να προσέξουμε να υπάρχει ορθή εκπαιδευση και υπευθυνότητα των φρουρών, όπως στο Ισραήλ. Προσωπικά δεν με ενοχλεί να υπάρχει εκπαιδευμένος φρουρος στην πτήση μου (αντίθετα με ενοχλει να δρα ο αεροπειρατης ανενόχλητος).
Αρχικά φίλε drakkar επίτρεψε μου να αμφιβάλλω σε μεγάλο βαθμό για την υπευθυνότητα και την ορθή λειτουργία των φρουρών και γενικότερα της αστυνομίας στο Ισραήλ. Όσο για την ιδέα αφοπλισμού των αστυνομικών νομίζω είναι μια ιδέα που θα έπρεπε να σκεφτούμε κάποια στιγμή, ώστε να μην "εκπυρσοκροτούν" όπλα σε ελέγχους στο δρόμο (βλ. αρκετές περιπτώσεις στην Ελλάδα) ή άνθρωποι να δολοφονούνται κατά λάθος επειδή ίσως να ήταν τρομοκράτες (βλ. περίπτωση στη Μεγ. Βρετανία όπου δολοφονήθηκε αθώος επειδή έμοιαζε με Άραβα στον υπόγειο).

σημειωση:
υποστηριζω την αυστηρη αστυνομευση ,τα τσιπακια,τους ελεγχους κλπ.γιατι to μοτο μου ειναι οτι οποιος δεν εχει κατι να φοβηθει 'η να κρυψει δεν πρεπει να ειναι κατα τετοιων μετρων αλλα απο τη στιγμη που καποιες νομοθεσιες μπορει να εχουν εστω και μια στο εκατομμυριο πιθανοτητα τελικως να βλαψουν και γενικα να υποκινησουν αρνητικες καταστασεις οι οποιες υπο αλλες συνθηκες δε θα ξεκιναγαν (και ας μην ξεχναμε οτι τα αεροπλανα μπορουν να γινουν οπλα στα χερια τρομοκρατων)ε τοτε ειμαι σιγουρα κατα!
Αλεξάνδρα, είναι μεγάλη κουβέντα και θα ήταν εντελώς off topic να την ανοίξουμε εδώ, ωστόσο να σου θυμίσω πως όλοι μας είμαστε αθώοι μέχρι να αποδειχθεί η ενοχή μας και σε καμιά περίπτωση το αντίθετο. Η λογική πως δεν έχω τίποτα να κρύψω (αλήθεια, από ποιον;) είναι ίσως και επικίνδυνη! Και βεβαίως είναι αποκρουστικό να θεωρούμαστε όλοι ύποπτοι (κάμερες, αστυνομικές δυνάμεις αρματωμένες στις γωνιές των δρόμων κλπ), μέχρι να αποδείξουμε την αθωότητά μας.

Γενικότερα, και αφού επιμένω πως στην Ευρώπη οι αεροπειρατείες μετά την εφαρμογή των μέτρων είναι ελάχιστες έως μηδενικές, αν κάποιος δεν μπορεί να κουβαλήσει κάτι επικίνδυνο στο αεροσκάφος ώστε να προκαλέσει πρόβλημα, τότε οτιδήποτε άλλο είναι αχρείαστο.
 
Σοφο μου παιδί, ο καθένας δικαιούται να αμφιβάλει για τα πάντα. Η δική μου προσωπική εμπειρια είναι ότι οι ισραηλινοί είναι top σε αυτό που κάνουν στον τομέα aviation security. Tην ίδια γνώμη έχουν όλοι οι ειδικοί στον χώρο και αλλωστε για αυτό όλες οι χώρες τους έχουν ως προτυπο και στέλνουν τους δικούς τους ειδικούς για εκπαιδευση στο Ισραήλ (απο ΗΠΑ μέχρι Ρωσία). Τώρα να είναι τόσο "μπόζοι" οι ισραηλινοι σε θέματα ασφαλειας και να μην το έχουμε πάρει χαμπάρι, κομματάκι δύσκολο. Αν σκεφτεις πάντως και το ότι δεν έχουν τελικά χτυπήματα σε πτήσεις και στο αεροδρόμιο τους, υποδηλώνει ότι μάλλον κάτι κάνουν καλά (δεδομένου ότι είναι σε πλεον high risk zone με καθημερινα foiled attempts). Δεν θα επιβίωναν ούτε μια μέρα αν δεν ήταν καλοί στο security.
Οσο για την καταργηση της οπλοφορίας και οπλοχρησίας στην αστυνομία, δεν συμβάινει σε καμιά χώρα του κόσμου και ούτε θα συμβει. Και καλον είναι όταν θα μπει ο κλέφτης ή ο βιαστης σπίτι σου, ο αστυνομικός που θα έρθει να οπλοφορεί,για να ειναι σε θέση να σώσει και εσένα και την οικογένεια σου. Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να επαφιεμεθα στην καλή διάθεση του κακοποιου, να μη χρησιμοποιήσει αυτός το όπλο του και να πάει σαν προβατάκι να τον συλάβει ο αστυνομικός. Κανείς νομίζω δεν υποστηρίζει την υπέρμετρη και άσκοπη αστυνομική βία (ανέφερες κάποια παραδείγματα), αλλά η τακτική πονάει κεφάλι-κόβω κεφaλι δεν είναι πολύ σοφη. Υπάρχουν και Depon!Συμμερίζομαι πλήρως τις ανυσηχίες σου για οργουελιανές καταστάσεις, αλλά καλό είναι να κρατάμε το μέτρο και απο τις δυο πλευρες. Ούτε κράτος Big Brother, αλλά ούτε κρατος- "μπάτε σκύλοι αλέστε".
Φιλε gonso, ο Ηastaroth έχει απόλυτο δίκιο. Η ασφάλεια είναι και παραμένει σε κάθε περίπτωση ευθύνη του κυβερνητη. Απλα, ο ένοπλος φρουρός δικαιούται και πρέπει να δράσει αν χρειαστεί για να ακινητοποιήσει- θέσει εκτος μάχης τον δράστη και χωρίς να ζητήσει την προηγούμενη άδεια του κυβερνητη (αλίμονο αν θα πρέπει να βλέπει τον τρομοκράτη να είναι έτοιμος να πυροδοτήσει και αυτός συζητά το ζήτημα με τον captain, θα χαθεί πολύτιμος χρόνος).
Επίσης Hastaroth αν αναφέρεσαι στην επιχείρηση Dawson Field (και νομίζω ότι εκεί αναφέρεσαι), δεν είναι ακριβώς έτσι τα περιστατικά. Ο κυβερνήτης Bar- Lev είναι θρύλος-ηρωας στο Ισραήλ. Οχι μόνο δεν απολύθηκε, αλλά συνέχισε στην El Al και σε πόστο για θέματα ασφάλειας (διότι όποιος είναι εξυπνος εκμεταλλεύεται την εμπειρία τέτοιων ανθρώπων). Και ορθα είχε airmarshal μέσα στο cockpit, δεδομένου ότι είχε ήδη αποτρέψει την επιβίβαση δύο αεροπειρατών στην ίδια πτήση και ήταν υποψιασμένος. Υπήρχε και άλλος ενοπλος φρουρός πάντος εκτός καμπίνας. Οι αεροπειρατες που είχαν τελικά πετύχει την επιβίβαση, στόχο είχαν να μπούν στο cockpit και προσπαθούσαν μάλιστα να σπάσουν και την πόρτα. Κάποια στοιχεία για την υπόθεση αυτη υπάρχουν μάλιστα σε άρθρο στο παρόν τέυχος του Remove Before Flight. Ο Bar- Lev ζει και βασιλεύει στη Νετάνια και δίνει ακόμη συμβουλές για security. Το συμβάν αυτό να σημειωθεί επίσης, ότι ανοιξε και τη νομική οδο για το (αυτονοητο) δικαιωμα του flight crew και cabin crew να αντιστεκονται στις αεροπειρατείες (οξυμωρο, αλλα αληθινο: οι βρετανικές αρχες αρχικά είχαν ασκήσει ποινική δίωξη στον κυβερνητη για τον θάνατο του αεροπειρατη!!!!!στη συνέχεια, they dropped charges-ευτυχώς!).
Αν δεν αναφέρεσαι στο περιστατικό αυτό, αλλά σε άλλο, σε παρακαλώ στείλε info για να το ψάξω (άνθρωποι είμαστε, μπορεί να μου διαφεύγει).
 
Ας ξανα-απαντήσω κι'εγώ:

1.Πρός τό σοφό παιδί (που,τελικά,δέν είναι και τόσο σοφό :) ).Κατ'αρχήν,επειδή λόγω καταγωγής παρακολουθώ στενά τά γεγονότα στο Ισραήλ,αναρωτιέμαι πού βασίζεις τίς αμφιβολίες σου σχετικά μέ την υπευθυνότητα τών φρουρών και εν γένει τής αστυνομίας στη χώρα αυτή,την στιγμή που είναι παγκοίνως γνωστό οτι οι Ισραηλινοί είναι αυθεντίες στον τομέα αυτό (καί μάλιστα είχαν δώσει τά...φώτα τους καί στούς Ελληνες αρμόδιους γιά την ασφάλεια τών Ολυμπιακών αγώνων).

Οσον αφορά δέ αυτά που λές περί αφοπλισμού τών αστυνομικών,τα θεωρώ από αφελή έως αστεία.Η άποψη Όσο για την ιδέα αφοπλισμού των αστυνομικών νομίζω είναι μια ιδέα που θα έπρεπε να σκεφτούμε κάποια στιγμή, ώστε να μην "εκπυρσοκροτούν" όπλα σε ελέγχους στο δρόμο (βλ. αρκετές περιπτώσεις στην Ελλάδα) ή άνθρωποι να δολοφονούνται κατά λάθος επειδή ίσως να ήταν τρομοκράτες (βλ. περίπτωση στη Μεγ. Βρετανία όπου δολοφονήθηκε αθώος επειδή έμοιαζε με Άραβα στον υπόγειο). δέν αντέχει σέ καμμία κριτική.Δηλαδή πώς θά έπρεπε να αντιδρούν οι αστυνομικοί βλέποντας έναν κακοποιό;Νά τόν πλησιάσουν ευγενικά και,σκύβοντας ταπεινά τό κεφάλι ώς Ιάπωνες,νά τόύ πούν "αξιότιμε κύριε κακοποιέ,ζητώ συγγνώμην που καταχρώμαι τόν πολύτιμο χρόνο σας και διακόπτω την ευγενική προσπάθειά σας νά διαπράξετε το τάδε αδίκημα,αλλά μήπως θα είχατε την καλωσύνη να μέ ακολουθήσετε εις τό τμήμα";

2.Πρός την drakkar:Ναί,ακριβώς σ'αυτό το συμβάν αναφέρομαι.Την πληροφορία δέ οτι καταλογίστηκαν ευθύνες στον Uri Bar-Lev γιά παράβίαση τών περί φρουρού κανονισμών την διάβασα σέ βιβλίο τού Jan Bartelski (δέν θυμάμαι τώρα τον τίτλο γιατί είμαι στο γραφείο) ο οποίος την ίδια εκείνη μέρα πετούσε ώς κυβερνήτης σέ ένα DC8 τής KLM που ήταν τό μόνο από τά 5 αεροπλάνα που έφτασε στον προορισμό του,καθώς επίσης ήταν αυτήκοος (μέσω τού VHF του) όλης τής συνομιλίας τού Bar-Lev μέ τους Αγγλους ΕΕΚ και μέ τούς αρμόδιους τής EL-AL.
Ο δέ air marshal ώφειλε να είναι έξω από την (ενισχυμένη) πόρτα τού κόκπιτ,ώστε να αποτρέψη τόν αεροπειρατή να μπή μέσα σ'αυτό.Αυτόν τον κανονισμό παραβίασε ο Bar-Lev,χωρίς βέβαια αυτό να μειώνη την αξία τής από αυτόν αποτροπής τής αεροπειρατείας.
 
To ότι οι Ισραηλινοί είναι top, είναι γενικώς αποδεκτό και δεν νομίζω ότι αξίζει καν να το συζητούμε. Σαφώς και γίνονται ανθρώπινα λάθη (προσπαθώ να προλάβω όποιον μου αναφέρει τυχόν ολισθήματα- συμβαίνουν), αλλά το Ισραήλ όπως και να το δει κανείς έχει τα πιο αποτελεσματικά μετρα.
Τώρα για τη συγκεκριμένη περίπτωση που συζητάμε: Στο cockpit μέσα ήταν ο first class airmarshal. Στο αεροσκάφος υπήρχε και άλλος ενοπλος, εκτος cockpit, στο πίσω μέρος του αεροπλάνου. Εκ των υστέρων, με βάση το θετικό αποτέλεσμα-έκβαση και το δεδομένο ότι ήδη υπήρχε εξω απο το cockpit αλλος ένοπλος, εξακολουθώ να θεωρώ ότι δεν έφταιγε σε κάτι ο κυβερνητης για το συμβάν (δες φιλε hastaroth και τις δηλώσεις της Michal Adar, αεροσυνοδου μέσα στο αεροσκάφος, που θεώρησε ακριβώς κομβικό και ευτυχη συγκυρία ότι ο firstclass skymarshal ήταν μέσα στο cockpit και δεν είχαν προλάβει έτσι να τον χτυπήσουν οι αεροπειρατες). Αν δεν ήταν άλλωστε μέσα στο cockpit ο airmarshal, τότε η τακτική steep nose dive δεν θα ειχε πετυχει, αφού θα έπεφτε και θα τραυματιζόταν πλην των δραστών και ο first class ενοπλος φρουρός (βέβαια εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι: θα μπορούσαν να έχουν πάρει τα γεγονότα άλλη τροπή και να είχαμε θρηνήσει θύματα- κρίνω με βάση τα όσα τελικά έγιναν).
Ο Bar- Lev όχι μονο δεν έχασε τη δουλειά του, αλλα είχε την προσωπική υποστηριξη της Golda Meir και συνταξιοδοτηθηκε με δοξα και τιμη το 1995. Να σημειωθέι ότι προκειται για ex Israeli Airforce Pilot (με όλα όσα αυτό συνεπάγεται για το attitude του). Το πρόβλημα με τις διώξεις που αντιμετώπισε αφορούσε το ποινικό κομμάτι, ότι σκοτώθηκε αεροπειρατής (και αυτό γιατί είχε προηγηθεί φυλακιση airmarshal που ειχε πυροβολήσει αεροπειρατη-αν θυμαμαι καλα στην Ελβετία). Και όντως παραβίασε ο κυβερνήτης κανόνες, καμμία αντίρρηση(με πρώτο και καλυτερο τον international aviation law κανόνα που επιβάλει ως γνώμονα το wellfare of passengers, συμφωνα με το οποίο θα έπρεπε το flying deck να υπακούσει στους αεροπειρατες για να μη θεσει σε κίνδυνο τους επιβάτες- κατι που μέχρι τότε τηρούσαν οι κυβερνήτες)! Oμως ο Bar-Lev είχε guts και υπάκουσε στη λογική ότι δεν θα μπάινει ο κάθε "μπιπ" στο αεροσκάφος και θα μας τρομοκρατεί, αλλιως η τακτική αυτή θα πηγαίνει εσαει και δεν θα είμαστε ποτέ ασφαλείς (νομίζω ότι συμβάδισε με τη λογική της Meir, δεν διαπραγματευόμαστε με τρομοκράτες).
Δεν αμφισβητώ Hastaroth τι και που το διάβασες, απλά έχω στα χέρια μου συνεντευξη του ίδιου του Bar-Lev όπως και μελέτες ειδικών του aviation security (Ηillel Avihai κλπ, αλλά και δικές μου έρευνες). Κανείς δεν ψέγει τον κυβερνητη ότι δεν έπραξε σωστα και μάλιστα μετά την 11 Σεπτεμβρη του έχουν ζητηθεί συμβουλές μέχρι και απο αμερικανούς για το πως να προστατευεται μια πτηση απο το ενδεχόμενο αεροπειρατειας και πως να ενεργούν οι κυβερνητες σε τέτοιες καταστάσεις.
Τέλος του μήνα που κατεβαίνω κάτω, ελπίζω να δω τον Uri Bar-Lev. Θα τον ρωτήσω αν θεωρεί ότι έκανε κάπου λάθος (αν και οταν συναντας τέτοιους ανθρώπους, συνήθως δεν ρωτάς πολλά, απλά τους ακούς με δεος και κρατας σημειώσεις. Aυτοί ήταν πιλότοι-they just do not make them this way no more!). Αν έχεις υπομονή και παρακολουθείς τέτοια ζητήματα, θα διαβάσεις σύντομα σε προσεχές τεύχος του RBF το θέμα αυτό.
Και φίλε Hastaroth Shabbat Shalom .
 
Κατ'αρχήν,shabbat shalom καί σέ σένα αγαπητή drakkar.Βλέπω οτι είσαι πολύ ενημερωμένη-νά υποθέσω οτι η ασφάλεια πτήσεων είναι σχετική μέ το επάγγελμά σου;
Αυτλη τη στιγμή είμαι στο κάτω σπίτι όπου δέν έχω το συγκεκριμένο βιβλίο τού Bartelski γιά νά σού παραθέσω το κομμάτι που αναφέρει σχετικά μέ τίς παραβιάσεις από τον Bar-Lev.Βέβαια,επειδή κάποιες φορές "ο σκοπός αγιάζει τά μέσα",κι'επειδή ο άνθρωπος έκανε μέν την "στραβή" τής παραβίασης κανονισμού αλλά είχε καί τά guts νά τήν διορθώση (αποτρέποντας την αεροπειρατεία),το θετικό αποτέλεσμα αυτής τής ιστορίας τον δικαιώνει.Οσο γιά την (πολύ σωστή,πράγματι) λογική "δέν θα μπαίνη ο κάθε βλαμμένος στό αεροπλάνο να μάς τρομοκρατή",άν είχε ακολουθηθεί καί από άλλους πιλότους (καί εν γένει πληρώματα),πιστεύω οτι πολλές αεροπειρατείες από αυτές που έγιναν θά είχαν αποφευχθεί.
(Στην προσπάθεια εξουδετέρωσης είχε συμμετάσχει και ένας άλλος ex-IAF πιλότος,ο Avner Slapak,που έκανε line training γιά το 707,καθώς και ο φροντιστής Shlomo Vider,ο οποίος μάλιστα τραυματίστηκε).
Γιά την ιστορία,στό ίδιο βιβλίο ο Bartelski αναφέρει την περίπτωση ενός Αμερικανού πιλότου που υπέστη δύο φορές αεροπειρατεία:την πρώτη γύρω στό 1930,όπου παρ'όλο που ήταν υπό την απειλή όπλου,προσγείωσε το αεροπλάνο σέ ένα χωράφι και ξυλοφόρτωσε τον αεροπειρατή καί την δεύτερη περίπου 30 χρόνια μετά,όπου ώς κυβερνήτης B707 καί πάλι άν καί ήταν υπό την απειλή όπλου έκανε steep dive μέ αποτέλεσμα να τραυματιστή ο αεροπειρατής καί νά εξουδετερωθή.
Επίσης,έχω υπ'όψιν μου και περιστατικό μέ αεροπλάνο τής FedEx όπου το πλήρωμα πάλι εξουδετέρωσε έναν αεροπειρατή (άν και αυτός δέν ήταν τρομοκράτης αλλά οργισμένος πρώην υπάλληλος τής εταιρείας).Εχω κατεβάσει μάλιστα και το σχετικό ηχητικό αρχείο μέ την συνομιλία τού πληρώματος μέ τον πύργο ελέγχου τού αεροδρομίου στό οποίο προσγειώθηκε το αεροπλάνο.Ελπίζω μέσα στο Σαββατοκύριακο να βρώ χρόνο νά παραθέσω τίς σχετικές λεπτομέρειες.

Laylah tov :)
 
Είμαι υπέρ των μέτρων αλλά όχι της τακτικής που ακολουθούν οι ΗΠΑ για βιομετρικά κλπ.Δεν μπορεί να θεωρούνται όλοι εν δυνάμει τρομοκράτες,και να φακελώνονται.Και είμαι σίγουρος ότι σε αυτά τα στοιχεία θα έχουν πρόσβαση οι Αμερικανικές επιχειρήσεις,και μόλις πας να κάνεις μια ασφάλεια π.χ θα βρεθείς προ εκπλήξεως...Πριν μια εβδομάδα που πήγα στη Γενεύη,ο έλεγχος στο Ελ.Βενιζέλος ήταν ουσιαστικός και καλός.Στη Γενεύη, στην επιστροφή,μου ζήτησαν να βγάλω τη ζώνη του παντελονιού,και δε σφύριξε,οπότε κανένας έλεγχος περαιτέρω δεν μου έγινε.Θα προτιμούσα μια σωματική έρευνα ακόμα.Αν και το καλύτερο θα ήταν ο έλεγχος να γίνεται στην είσοδο της φισούνας ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε συνεργασία με άτομο στο αεροδρόμιο.Αυτό είναι καλό για όλους μας νομίζω.
 
Hastaroth, μια και θα το δεις αυριο πρωι, boker tov!Εχεις δικιο και αν θυμάμαι ο Vider είχε ιδιαίτερη στρατιωτική εμπερία (δεν έχω τις σημειώσεις μου εδώ που είμαι), όπως και η Adar (αν και γυναίκα, αλλα ως γνωστόν στο Ισραήλ υπηρετούσαν και εξακολουθούν να υπηρετουν και τα κοριτσάκια!). Και οπως ακριβώς το θέτεις, δικαιώνουμε τα γεγονότα εκ του αποτελέσματος. Πάντως ο πιλοτος εξ αρχης δεν ήταν αμελής, καθώς είχε αντιληφθεί τί γινόταν με τους διαδοχικούς αριθμους διαβατηρίων και απέτρεψε την επιβίβαση αλλων δύο αεροπειρατών στην ίδια πτήση.
Υπάρχει περίπτωση ο άλλος κυβερνήτης στον οποίο αναφέρεσαι, o αμερικανος, να είναι ο Βyron Richards(υπήρχε σχετικό άρθρο στο προ-προηγούμενο RBF)? Φοβερός! Δεν θυμάμαι περί ξύλου στο χωράφι :D, θυμάμαι όμως (αν μιλάς γι' αυτόν) οτι επρόκειτο για αεροπλάνο μεταφοράς ταχυδρομείου της εταιρείας PANAMΕRICAN που καταλήφθηκε από περουβιανούς επαναστάτες. Επεισε τους ένοπλους άνδρες να του επιτρέψουν πρώτα να παραδώσει το ταχυδρομείο που μετέφερε, και στη συνέχεια αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα τους! Ο ίδιος πιλότος, στη συνέχεια της μακρόχρονης καριέρας του, κατάφερε το 1961 να μεταπείσει μια ακόμη ομάδα αεροπειρατών, που τον πίεζε να αλλάξει την πορεία του 707 που πετούσε και να το προσγειώσει στην Κούβα. Και στις δύο περιπτώσεις δεν υπήρξαν θύματα και τα επεισόδια είχαν αίσια λήξη. Those were the days!!!!!!!!!! :thx:
 
Top