MindTraveller":30rlbemc said:
Τώρα για τον καιρό στο Αιγαίο δεν ξέρω….αλλά στο λέω με σιγουριά ότι από και προς τους Παξούς, το Υδροπλάνο έχει φύγει και έχει έρθει με πολύ άσχημους καιρούς, με λίγη ορατότητα, ΠΟΛΥ αέρα, αρκετά άσχημες συνθήκες γενικότερα.
Κατ'αρχήν,αγαητέ MindTraveller,θά έμαθες,φαντάζομαι οτι η εταιρεία διέκοψε το δρομολόγιο πρός Ιωάννινα επικαλούμενη μεταξύ άλλων και "την συχνή ματαίωση πτήσεων λόγω τής ομίχλης στην Παμβώτιδα".Αυτά όσον αφορά το οτι η προσθαλάσσωση μπορεί να γίνη "μέ λίγη ορατότητα" (να σού υπενθυμίσω επίσης οτι τά υδροπλάνα αυτά είναι εγκεκριμένα να επιχειρούν ΜΟΝΟ σέ συνθήκες VFR -γι'αυτό άλλωστε δέν πετάνε την νύχτα- όπου ισχύουν καθωρισμένα όρια ορατότητας).
Περί τού αέρα,τώρα,θά πρέπη να έχουμε υπ'οψιν μας οτι γιά μιά υδάτινη επιφάνεια πολύς αέρας δέν σημαίνει απαραίτητα καί πολύ κύμα-και σέ ένα υδροπλάνο το κύμα είναι που ενδιαφέρει βασικά.Πολύς αέρας σέ μιά μικρή λίμνη δέν πρόκειται να σηκώση ούτε πενήντα εκατοστά κύμα,ενώ λιγώτερος αέρας στόν Ατλαντικό μπορεί να σηκώση κύμα πάνω από τέσσερα μέτρα.Παίζει ρόλο δηλαδή καί η έκταση τής υδάτινης επιφάνειας,η διαμόρφωση τών ακτών γύρω από αυτήν κλπ κλπ.
Επομένως,άν το Twin Otter μπορεί να προσθαλασσώνεται μόνο σέ θάλασσα μέ κυματισμό μέχρι ένα μέτρο,τότε σέ ένα νησί τού Αιγαίου (που είναι πιό "ανοιχτή" θάλασσα απ'όσο είναι το Ιόνιο),ο ΠΟΛΥΣ αέρας που ανέφερες θά προκαλέση μεγαλύτερο κυματισμό απ'ό,τι στούς Παξούς.
Να προσθέσω κάτι για τον Hastaroth. Προσθαλάσσωση / αποθαλάσσωση γίνεται σχεδόν μέσα στο λιμάνι. Ίσως σε κάποιο κομμάτι του λιμανιού που δεν έχει τόση κίνηση.
1.Οταν λές "σχεδόν μέσα στο λιμάνι",τί εννοείς;Οτι το υδροπλάνο,στό στάδιο τής πτήσης που αποκαλούμε "short finals",πετάει 5-6 μέτρα πάνω από τά πλοία;
2.Τά λιμάνια τών νησιών τού Αιγαίου είναι στην πλειοψηφία τους μικρά,σχεδόν μόλις που χωρά να μπή ένα βαπόρι και να κάνη τον ελιγμό του καί επίσης εξυπηρετούν και τά λοιπά σκάφη αναψυχής,οπότε είναι κάπως δύσκολο να βρής "κομμάτι του λιμανιού που δεν έχει τόση κίνηση".
Στην Κέρκυρα ασπούμε γίνεται σε μία μαρίνα λίγο έξω από την πόλη.
Δέν προσθαλασσώνεται όμως το υδροπλάνω ΜΕΣΑ στην μαρίνα,αλλά ΕΞΩ από αυτήν.Δηλαδή η τελική φάση τής προσγείωσης δέν γίνεται ΠΑΝΩ από τά κατάρτια τών ιστιοπλοϊκών....
Δεν είναι ανάγκη να πάνε μεσοπέλαγα.
Είπαμε όμως,άλλο Ιόνιο καί άλλο Αιγαίο.Ουδέποτε έχω ακούσει π.χ. οτι πλοίο δέν μπόρεσε να προσεγγγίση σέ λιμάνι νησιού τού Ιονίου,ενώ ούκ ολίγες φορές πλοία που εκτελούν δρομολόγια σέ νησιά τού Αιγαίου δέν μπορούν να μπούν στό λιμάνι λόγω καιρού,ακόμα και το καλοκαίρι.Καί μιλάμε γιά μεγάλα πλοία,όχι γιά μικρά 19-θέσια υδροπλάνα....
Και όσο για τα υπόλοιπα πλεούμενα, τις ώρες εκείνες υπάρχει υπεύθυνος που ελέγχει.
Ποιός "υπεύθυνος" καί τί "ελέγχει";Πόσο ξυστά θά περάση το υδροπλάνο από το κατάρτι;
Αυτά δεν τα λέω για να προσβάλω κανέναν. Ούτε να επαινέσω κάποιον μιας και δεν έχω κανένα όφελος. Αν κάποιος διαφωνεί μαζί μου ή σε κάποιο σημείο κάνω λαθος, όλες οι απόψεις είναι καλοδεχούμενες. Απλά ήθελα να παραθέσω κάποια πράγματα από την μεριά μου, όπως τα έχω ζήσει εγώ. Πιστεύω ότι τέτοιες προσπάθειες είναι αξιέπαινες, εφόσον γίνονται με επαγγελματισμό, προγραμματισμό, σοβαρότητα και πάνω απ’ όλα ειλικρίνεια ως προς το που αποσκοπούν.
Η Air Sea Lines καλά ξεκίνησε και ελπίζω να συνεχίσει έτσι όπως ξεκίνησε γιατί στο ενδιάμεσο μας τα χάλασε λίγο.
Η Argo Air Ways αν ξεκινήσει κάποια στιγμή εύχομαι να κρατήσει υψηλά standards, και προπαντός να έχει επαγγελματισμό και ειλικρίνεια…(την οποία ΝΑΙ εξακολουθεί εκτιμάει ο κόσμος).
Ασφαλώς οποιαδήποτε επαγγελματική προσπάθεια γίνεται μέ προγραμματισμό και σοβαρότητα είναι αξιέπαινη.Ομως στην Ελλάδα τό υπ'αριθμόν ένα πρόβλημα τής συγκοινωνίας στά νησιά είναι η έλλειψη πλοίων και όχι υδροπλάνων (γιά τά οποία μάλιστα ακόμη δέν έχει αοσαφηνιστεί τό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους και από νομικής πλευράς θεωρούνται..πλοία :evil: ).Οταν λοιπόν εγώ βλέπω οτι στό όλο εγχείρημα τής εκμετάλλευσης υδροπλάνων ανακατεύεται και αναφέρεται συνέχεια το Υπουργείο Εμπορικής
Ναυτιλίας και πουθενά η Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας,όταν ακόμα δέν ξέρουμε άν το
air traffic control τών υδροπλάνων θά υπάγεται στην ΥΠΑ ή στό...Λιμεναρχείο τού εκάστοτε νησιού,τότε είναι λογικό να είμαι επιφυλακτικός γιά το πώς αντιμετωπίζεται το μεταφορικό αυτό μέσο στην Ελλάδα.