Boeing 787

  • Thread starter Thread starter CaptainChris
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Τα τελευταία "ανεπίσημα" νέα:

Η Μπόινκγ ενημέρωσε τις παραλήπτριες εταιρείες ότι στο τέλος του Ιανουαρίου θα ανακοινώσει επίσημα το μέγεθος της καθυστέρησης. Οι εταιρείες απεργάζονται σενάρια για καθυστέρηση 6 ή 9 ή και 12 μηνών. Πάλι καλά γιατί πρίν αυτή την ενημέρωση, το "ράδιο αρβύλα" μιλούσε για καθυστέρηση 2 ετών ! (Όχι ότι και αυτό αποκλείεται !)

Συμφωνώ με τον προλαλίσαντα ότι το πρόβλημα το έχουν οι εταιρείες που έχουν γηρασμένα 767 και περιμένουν πώς και πώς. Το Α330 σαν ενδιάμεση/προσωρινή λύση είναι ακριβό, το 777 είναι μεγάλο και η απεμπλοκή από το 787 είναι πολύ δύσκολη υπόθεση μιάς και όσοι έχουν μπεί στο χορό, δύσκολα θα μπορέσουν να βγούν μιάς και επένδυσαν πάρα πολύ χρόνο και η χασούρα πάσης φύσεως θα ήταν τεράστια πλέον. Δεν τους παίρνει πλέον να πάνε πάσσο.
 
Φαντάζομαι ότι αυτές οι εταιρείες που έχουν παραγγείλει το 787 περιμένουν να παραλάβουν τα αεροπλάνα τους σε εύλογο χρονικό διάστημα διότι άμα παρέλθη το "εύλογο",τότε και η όποια επένδυση έχουν κάνει (σε εκπαίδευση προσωπικού,διαφήμιση κλπ) πάει άκλαυτη,οπότε κάποιες εξ αυτών τών εταιρειών ίσως σκεφτούν ότι τίς συμφέρει να απεμπλακούν από το...γιοφύρι τής Αρτας και να ψάξουν σε άλλες πορτοκαλιές.Κάποια στιγμή τα γηρασμένα 767 θα πρέπη αναγκαστικά να αποσυρθούν.Τί θα γίνη άν τα πρός αντικατάστασίν τους 787 δέν είναι έτοιμα;

Επίσης δέν ξέρω πώς ρυθμίζονται τα οικονομικά σε τέτοιας φύσης παραγγελίες,αλλά υποθέτω πως οι παραγγέλλουσε εταιρείες έχουν δώσει στην Boeing κάποιες προκαταβολές,ή έχουν βάλει κάποιες ποινικές ρήτρες γιά την περίπτωση μη έγκαιρης παράδοσης τών αεροπλάνων.Αν μέν συμβαίνη το πρώτο,οι εταιρείες αυτές ήδη έχουν χάσει κάποια χρήματα (τους τόκους που θα είχαν πάρει άν αυτές τίς προκαταβολές δέν τίς είχαν δώσει και είχαν κρατήσει τα χρήματα στίς τράπεζες).Αν συμβαίνη το δεύτερο,φαντάζομαι ότι οι οικονομικοί αρμόδιοι τής Boeing ήδη έχουν αρχίσει να βλέπουν εφιάλτες...
 
Hastaroth":1wkfans6 said:
...Αν μέν συμβαίνη το πρώτο,οι εταιρείες αυτές ήδη έχουν χάσει κάποια χρήματα (τους τόκους που θα είχαν πάρει άν αυτές τίς προκαταβολές δέν τίς είχαν δώσει και είχαν κρατήσει τα χρήματα στίς τράπεζες...

Στην μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι εταιρείες χρησιμοποιούν δάνεια και άλλες πιστώσεις και όχι την τρέχουσα ρευστότητα για να καλύψουν τις παραγγελίες. Οπότε η αποζημείωση ίσως έγκειται στους τόκους που δεν θα πλήρωναν αν δεν είχαν δώσει τις προκαταβολές και όχι σε τόκους που χάνουν επειδή αποσύρουν τα χρήματα από τις τράπεζες.
 
Hasraroth, όπως έχω ξαναπεί, το εύλογο χρονικό διάστημα έχει περάσει πρό πολλού. Έυλογο θεωρείται ο ένας χρόνος καθυστέρηση. Είμαστε ήδη στα 3,5 χρόνια καθυστέρηση και οδεύουμε για τα 4 χρόνια καθυστέρηση (αρχικός σχεδιασμός για παράδοση του πρώτου ήταν η άνοιξη του 08, τώρα είναι καλοκαίρι του '11 και πάμε χαλαρά για αρχές του '12).

Νομίζω ότι αν "αξίζουν" δάκρυα για κάποιον, δεν είναι η εταιρείες αλλά η ίδια η Μπόινγκ. Και αναλύω:

1) Οι εταιρείες έχουν ήδη λάβει τράστιες "χεριές" από την Μπόινγκ ώς αποζημιωση για διαφυγόντα κέρδη. Φυσικά όχι σε μετρητό αλλά σε μείωση της τιμής πώλησης. Καλό για τις εταιρείες, αγοράζουν το αεροπλάνο πολύ φτηνότερα.

2) Πλήν αυτού, η Μπόιγκ έχει αναλάβει να πληρώσει το κόστος "φρεσκαρίσματος" των γηρασμένων αεροσκαφών των πελατών που περιμένουν , αφιλοκερδώς. Πολλά 767 αλλά και 757, έχουν αλλάξει galleys, καθίσματα, μοκέτες, overhead ντουλάπια, αναβάθμιση στα πεπαλαιωμένα Flight Management Systems (FMS) κλπ. κερασμένα όλα ώστε να επεκταθεί η ζωή των αεροσκαφών αυτών χωρίς να υπάρχει επίπτωση στο customer service.

3) H Boeing με τα κονέ που έχει με τα leasing companies (τους μεγαλύτερους της πελάτες), βοήθησε ώστε τα αεροπλάνα των οποίων τα lease έληγαν να αναννεωθούν με πολύ ελκυστικούς όρους και να μήν υπάρξει το φαινόμενο "σε έχω τώρα στο χέρι".

Επιπλέον αυτών που ανέφερα, οι εταιρείες "κατάφεραν" να αποφύγουν την παράδοση καινούριων και στις περισσότερες περιπτώσεις μεγαλυτέρων αεροπλάνων, στην καρδιά της κρίσης. Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που αν το 787 παραδίδετω στην ώρα του, δεν θα ήξεραν τί να το κάνουν!

Με βάση όλα αυτά, η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών-πελατών που περιμένουν το 787, όχι μόνο δεν το έβαλαν κάτω αλλά ούτε κάν "ψάχτηκαν", πλήν των "κούφιων" απειλών βέβαια. Οι εναλλακτικές επιλογές ήταν και είναι ελάχιστες έτσι και αλλιώς. Το να πάνε πρός Α350 μεριά, δεν παίζει γιατί το αεροπλάνο δεν έχει κάνει καν κάνει roll-out, τα στοιχεία των επιδόσεών του είναι συγκεχυμένα και κανείς δεν ξέρει αν και αυτό θα έχει καθυστέρηση (βλέπε Α380).
 
Όπως έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν - βλέπε για παράδειγμα τη DeHavilland με την κόπωση (metal fatigue) των μεταλλικών δομών της ατράκτου του Comet - η εξέλιξη της τεχνολογίας απαιτεί κάποιες φορές την θυσία των πρωτοπόρων και καινοτόμων, θυσία που εκφράζεται με την αποτυχία τους (μερική ή ολική). Πιστεύω πως επιπτώσεις του Dreamliner (προς το παρόν το 'Nightmareliner' του ταιριάζει καλύτερα) θα έχουν ένα διαρκή αντίκτυπο στη Boeing. Οι καθυστερήσεις στο 787, εκτός από το ότι προκαλούν μεγάλες οικονομικές ζημιές στη Boeing, κοστίζουν πολύτιμο χρόνο και απαχολούν χρήσιμο εργατικό δυναμικό με αποτέλεσμα η Boeing να καθυστερήσει σημαντικότερα projects, με πιο σημαντικό από όλα τον αντικαταστάτη ή έστω τον αναβαθμισμένο διάδοχο του 737NG. Έτσι η Boeing κινδυνεύει να βρεθεί σε μειονεκτική θέση σε σχέση με των ανταγωνισμό από το A320NEO αλλά πιθανόν και τα CSeries.
 
Μικρή διόρθωση: "third quarter" σημαίνει τρίτο τρίμηνο (όχι τετράμηνο).
 
Ναι σωστά αυτό εννούσα... Αλλιώς ο χρόνος θα είχε με την λογική μου 4 τετράμηνα, 16 μήνες :D
 
gonso":3mdqt5fn said:
Hastaroth, όπως έχω ξαναπεί, το εύλογο χρονικό διάστημα έχει περάσει πρό πολλού. Έυλογο θεωρείται ο ένας χρόνος καθυστέρηση. Είμαστε ήδη στα 3,5 χρόνια καθυστέρηση και οδεύουμε για τα 4 χρόνια καθυστέρηση (αρχικός σχεδιασμός για παράδοση του πρώτου ήταν η άνοιξη του 08, τώρα είναι καλοκαίρι του '11 και πάμε χαλαρά για αρχές του '12).

Νομίζω ότι αν "αξίζουν" δάκρυα για κάποιον, δεν είναι η εταιρείες αλλά η ίδια η Μπόινγκ. Και αναλύω:

1) Οι εταιρείες έχουν ήδη λάβει τράστιες "χεριές" από την Μπόινγκ ώς αποζημιωση για διαφυγόντα κέρδη. Φυσικά όχι σε μετρητό αλλά σε μείωση της τιμής πώλησης. Καλό για τις εταιρείες, αγοράζουν το αεροπλάνο πολύ φτηνότερα.

2) Πλήν αυτού, η Μπόιγκ έχει αναλάβει να πληρώσει το κόστος "φρεσκαρίσματος" των γηρασμένων αεροσκαφών των πελατών που περιμένουν , αφιλοκερδώς. Πολλά 767 αλλά και 757, έχουν αλλάξει galleys, καθίσματα, μοκέτες, overhead ντουλάπια, αναβάθμιση στα πεπαλαιωμένα Flight Management Systems (FMS) κλπ. κερασμένα όλα ώστε να επεκταθεί η ζωή των αεροσκαφών αυτών χωρίς να υπάρχει επίπτωση στο customer service.

3) H Boeing με τα κονέ που έχει με τα leasing companies (τους μεγαλύτερους της πελάτες), βοήθησε ώστε τα αεροπλάνα των οποίων τα lease έληγαν να αναννεωθούν με πολύ ελκυστικούς όρους και να μήν υπάρξει το φαινόμενο "σε έχω τώρα στο χέρι".

Επιπλέον αυτών που ανέφερα, οι εταιρείες "κατάφεραν" να αποφύγουν την παράδοση καινούριων και στις περισσότερες περιπτώσεις μεγαλυτέρων αεροπλάνων, στην καρδιά της κρίσης. Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που αν το 787 παρεδίδετο στην ώρα του, δεν θα ήξεραν τί να το κάνουν!

Με βάση όλα αυτά, η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών-πελατών που περιμένουν το 787, όχι μόνο δεν το έβαλαν κάτω αλλά ούτε κάν "ψάχτηκαν", πλήν των "κούφιων" απειλών βέβαια. Οι εναλλακτικές επιλογές ήταν και είναι ελάχιστες έτσι και αλλιώς. Το να πάνε πρός Α350 μεριά, δεν παίζει γιατί το αεροπλάνο δεν έχει κάνει καν κάνει roll-out, τα στοιχεία των επιδόσεών του είναι συγκεχυμένα και κανείς δεν ξέρει αν και αυτό θα έχει καθυστέρηση (βλέπε Α380).

Σωστά όλα αυτά,αλλά επειδή όλα τριγύρω αλλάζουνε (που λέει και το άσμα..),αλλάζουν και οι συγκυρίες εκείνες που υπαγορεύουν σε μιά εταιρεία να προμηθευτή έναν συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου.Ισως δέν αλλάζουν τόσο πολύ μέσα σε 4 χρόνια,αλλά πάντως αλλάζουν.Και άν συνεχιστή αυτή η ιστορία με τίς καθυστερήσεις,ενδεχομένως να αρχίσουν να παραδίδωνται τα αεροπλάνα όταν οι διεθνείς συνθήκες θα είναι τέτοιες που θα καθιστούν την οικονομική τους εκμετάλλευση ασύμφορη-ή έστω,λιγώτερο συμφέρουσα απ'όσο είχαν υπολογίσει αρχικά οι εταιρείες.Οπότε ναί μέν θα έχουν έναν καινούργιο τύπο αεροπλάνου αλλά δέν θα έχουν με τί να το γεμίσουν.Ισως είναι λίγο υπερβολικό αυτό που λέω αλλά και άλλες φορές έχουμε δεί να πέφτη δραματικά η "αγορά" τής αεροπορικής μετακίνησης και διάφορες εταιρείες,από εκεί που ήταν κυρίαρχες στην πιάτσα,να μπαίνουν στό "μαυσωλείο".

Επίσης,αυτό το "Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που αν το 787 παρεδίδετο στην ώρα του, δεν θα ήξεραν τί να το κάνουν" μού ακούγεται κάπως παράξενο,καθ'ότι όταν παραγγέλνης ένα προϊόν,υποτίθεται ότι ξέρεις εκ τών προτέρων τί θα το κάνης,ειδικά άν αυτό το προϊόν είναι εργαλείο τής δουλειάς σου (όπως είναι το αεροπλάνο γιά μιά αεροπορική εταιρεία).Οπότε έχεις κάνει και τον σχεδιασμό/προγραμματισμό γιά το πώς και πότε θα αρχίσης να το χρησιμοποιής.στην περίπτωση τού 787,δέν νομίζω ότι όλες αυτές οι εταιρείες περιμένουν να παραλάβουν πρώτα τα αεροπλάνα και ύστερα να αρχίσουν να εκπαιδεύουν το προσωπικό που θα τά χειρίζεται και θα τα υποστηρίζη.Κι'επειδή ή εκπαίδευση αυτή έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια,όλοι αυτοί-πιλότοι,πληρώματα καμπίνας,μηχανικοί κλπ-που εκπαιδεύτηκαν ήδη στον τύπο αυτό,με το να μήν παραλαμβάνουν τα αεροπλάνα,είτε παραμένουν ανενεργοί ή εξακολουθούν να δουλεύουν στους παρόντες τύπους τους οπότε ξεχνάνε αυτά που έμαθαν (δέν είναι σάν το ποδήλατο και το σέξ,που άμα τα μάθης μιά φορά,δέν τα ξεχνάς σ'όλη σου τη ζωή...).


M!ke":3mdqt5fn said:
Όπως έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν - βλέπε για παράδειγμα τη DeHavilland με την κόπωση (metal fatigue) των μεταλλικών δομών της ατράκτου του Comet - η εξέλιξη της τεχνολογίας απαιτεί κάποιες φορές την θυσία των πρωτοπόρων και καινοτόμων, θυσία που εκφράζεται με την αποτυχία τους (μερική ή ολική). Πιστεύω πως επιπτώσεις του Dreamliner (προς το παρόν το 'Nightmareliner' του ταιριάζει καλύτερα) θα έχουν ένα διαρκή αντίκτυπο στη Boeing. Οι καθυστερήσεις στο 787, εκτός από το ότι προκαλούν μεγάλες οικονομικές ζημιές στη Boeing, κοστίζουν πολύτιμο χρόνο και απαχολούν χρήσιμο εργατικό δυναμικό με αποτέλεσμα η Boeing να καθυστερήσει σημαντικότερα projects, με πιο σημαντικό από όλα τον αντικαταστάτη ή έστω τον αναβαθμισμένο διάδοχο του 737NG. Έτσι η Boeing κινδυνεύει να βρεθεί σε μειονεκτική θέση σε σχέση με των ανταγωνισμό από το A320NEO αλλά πιθανόν και τα CSeries.
Είναι αλήθεια πως και η DeHavilland αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα με το Comet,όμως αφ'ενός τότε οι κατασκευαστές αεροπλάνων δούλευαν με διαφορετικό τρόπο-δέν είχαν τόση πίεση από τους πελάτες διότι πρώτα φτιαχνόταν το αεροπλάνο και έπαιρνε το CoA και μετά οι εταιρείες έκαναν τίς παραγγελίες τους και αφ'ετέρου οι εποχές ήταν άλλες,η αγορά τού αεροπορικού ταξιδιού ήταν στην ανάπτυξή της και ήταν πιό εύκολο γιά τους κατασκευαστές να πουλήσουν αεροπλάνα και να βγάλουν την χασούρα.Ενώ τώρα τα πράγματα δέν είναι τόσο αισιόδοξα,γι΄αυτό βλέπουμε ότι κάποιες εταιρείες ακύρωσαν παραγγελίες τού 787 βλέποντας πως η "βαλίτσα" τής καθυστέρησης πάει μακρυά.Ηδη όπως λές κι'εσύ όλη αυτή η ιστορία "τρώει" χρόνο και προσωπικό από άλλα projects τής Boeing,ενώ τήν εποχή τού Comet οι κατασκευαστές συνήθως δέν ανέπτυσσαν πολλά projects ταυτόχρονα-αφιερωνόντουσαν σ'ένα βασικό και όταν τελείωνε αυτό,τότε ξεκινούσαν κάποιο άλλο.
 
Hastaroth......με μπέρδεψες κομμάτι !

Η πρώτη σου παράγραφος απαντάει σε αυτό που σε παραξενεύει στη δεύτερη! Όπως είπες και εσυ πολύ σωστά, τα πράγματα αλλάζουν. Οι πρώτες 15-20-30 εταιρείες που θα παραλάβουν το 787, το είχαν παραγγείλει όταν οι αγελάδες δεν ήταν μόνο παχιές αλλά κόντευαν να....σκάσουν (2004-2005 κλπ). Αν η παράδοση γινόταν στα τέλη του 08 όπως ήταν ο αρχικός προγραμματισμός, μιλάμε για το πιό κομβικό σημείο της κρίσης (όχι το αποκορύφωμα).

Όταν λέμε ότι δεν θα ήξεραν τί θα τα κάνουν, προφανώς εννοούμε προσωρινά. Αντί δηλαδή να τα βάζανε να πετάνε άδεια, θα τα πήγαιναν για storage, στη...ράδα, μέχρι να ξανα-ανοίξουν οι δουλειές. Τώρα, απέφυγαν το storage έτσι όπως έγιναν τα πράγματα και βγάλαν και το κάτι τίς τους. Κάτι παρόμοιο είχε γίνει και με το 777 την 11η Σεπτεμβρίου, που τα ντιλίβερι ήταν πολύ αυξημένα, που υπήρχαν αεροπλάνα που πέταγαν πρώτη πτήση από το Σιάτλ κατευθείαν στην έρημο :cry:

Κοντολογίς, οι υπέυθυνοι αεροπορικών εταιρειών που είναι ...στημμένοι τόσα χρόνια στο περίμενε, δεν κοπανάνε το κεφάλι τους στον τοίχο από το πρωί μέχρι το βράδυ. Απλά πονοκεφαλιάζουν λόγω των πρακτικών θεμάτων που προκύπτουν από τις απανωτές καθυστερήσεις (οργάνωση πτήσεων τον επόμενο χειμώνα, εκπαιδεύσεις πληρωμάτων, τεχνικών, υποδομές, διαφήμιση και λοιπά τέτοια). Οικονομικά.....φεεεεεεεταααα
 
Top