Για το CFRP πιστεύω σε κάλυψαν απόλυτα οι προλαλήσαντες. Το CFRP είναι ένα υλικό αρκετά συγκρίσιμο με το αλουμίνιο, ενώ παρέχει και ορισμένα πλεονεκτήματα. Συγκεκριμένα:
Το
ειδικό βάρος του CFRP είναι γύρω στον 1,3-1,5 ton/m^3, σε σύγκριση με το αλουμίνιο που έχει ένα ΕΒ 2,5 ton/m^3. Αυτό σημαίνει ότι αν φτιάξουμε την ίδια κατασκευή με αλουμίνιο και με CFRP, τότε η κατασκευή CFRP θα είναι εώς και 60% ελαφρύτερη (αρκετά απλοποιημένα, αλλά το βάρος είναι σημαντικά μικρότερο ούτως ή άλλως). Έπειτα, οι
μέγιστες επιτρεπόμενες τάσεις εφελκυσμού και θλίψης των δύο είναι άμεσα συγκρίσιμες: Al = 120 kN/m^2 και 85 kN/m^2 αντίστοιχα, ενώ CFRP = 100 kN/m^2 και για τα δύο. Δηλαδή, εκεί όπου το CFRP αντέχει λιγότερο σε "τράβηγμα", αποδεικνύτεται ανθεκτικότερο σε "πίεση" κατά τον διαμήκη άξονα του υλικού (αλλά σε κρουστικές τάσεις Al >>>> CFRP). Το πιο σημαντικό όμως που προσφέρει το CFRP είναι το
elastic modulus του, που είναι κατά πολύ χαμηλότερο του Al. Αυτό βασικά σημαίνει ότι το CFRP αντέχει περισσότερο σε διαστολές και συστολές από το αλουμίνιο (για ίδια πάχη κατασκευής) κατά τη διάρκεια του κύκλου των αεροπλάνων. Έτσι, η διαφορά πίεσης μέσα-έξω από το αεροσκάφος μπορεί να γίνει και μεγαλύτερη από τα πιο σύνηθη 8-9 PSI χωρίς κίνδυνο να "φουσκώσει" το πιεζοδοχείο-άτρακτος και να διαλυθεί, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το 787 θα μπορεί να πετάει πχ. στο FL410 και η καμπίνα να είναι συμπιεσμένη στα 6000 ft. ενώ σε ένα σημερινό 747, η καμπίνα είναι συμπιεσμένη στα 8500 ft. περίπου (αριθμοί καθόλου ακριβείς, μόνο για επίδειξη της τάξης μεγέθους). Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη άνεση για τον επιβάτη...
Χωρητικότητες και αυτονομίες, τα βρήκες όπως είπες

Ελπίζω να μην στα μπέρδεψα πολύ. Και πάλι, αυτά που γράφω είναι μια απλοποίηση της κατάστασης για να δείς την τάξη μεγέθους της διαφοράς μεταξύ Al και CFRP και γιατί Boeing και Airbus αγωνίζονται τόσο να φτιάξουν αεροπλάνα με πιο πολύ CFRP και γιατί αυτό βοηθάει

Η πραγματικότητα είναι ελαφρώς διαφορετική, αφού ενισχυτικά και συνδέσεις αλλάζουν αρκετά τόσο σε κατασκευή όσο και σε διαστάσεις μεταξύ των δύο υλικών, οπότε τα κέρδη σε βάρος περιορίζονται κάπως.