Boeing 787

  • Thread starter Thread starter CaptainChris
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εγω παιδιά καταλήγω στο γεγονός οτι 1ον τα delivery έχουν μεγάλες καθυστερήσεις και 2ον τα αεροπλάνα ποιοτικά πέφτουν τελικά ποιός είναι ο ποιοτικός έλεγχος?

1.Έλεγχος ανα σκέλος κατασκευαστικό?
2.Έλεγχος ανα συνεργαζόμενη εταιρεία παραγωγής?
3.Έλεγχος ανα τελικό assembly?
4.Ή τεστ flights της συμφοράς?
 
Hasta, απ' αυτά που έχω διαβάσει, οι 2 μεγάλοι λερώνουν ακόμη τα χέρια τους in house. Βέβαια, τα ποσοστά πέφτουν και η μεν Boeing έχει καταλήξει να κάνει το 787 outrsourcing κατα 70-75%, η δε Airbus έχει αγαπούλες με την Κίνα, δημιουργώντας μέχρι και final assembly line (FALC) εκεί. Η μεγάλη κινεζική αγορά ήθελε και θυσίες για να έρθουν παραγγελίες...

Όσο για την ποιότητα που αναφέρει ο stergio, δεν νομίζω να υπάρξει πρόβλημα. Αεροσκάφη είναι με ότι αυτό συνεπάγεται για το ρίσκο της κάθε Boeing που κάνει outsourcing. Tο κύριο πρόβλημα είναι ότι πολλά λάθη εντοπίζονται στο final assembly και πάει πίσω μετά όλη η ιστορία...
 
OA701 καταρχάς Thanks για τις παρατηρήσεις σου αχ αυτη η Κίνα!!

Που είναι οι παλιές καλές εποχές με τισ μονάδες παραγωγής καθετοποιημένες!!

Το 787 το περιμένουμε όλοι μας!
 
Στο Keflavic (Ισλανδία) βρίσκεται το δεύτερο πρωτότυπο Β-787 και κάνει σήμερα αποπροσγειώσεις με πολύ δυνατό κάθετο άνεμο(σταθερός στους 27 knots με gust μέχρι και 37 knots)... :great:
 
OA701":1q06r9ld said:
Hasta, απ' αυτά που έχω διαβάσει, οι 2 μεγάλοι λερώνουν ακόμη τα χέρια τους in house. Βέβαια, τα ποσοστά πέφτουν και η μεν Boeing έχει καταλήξει να κάνει το 787 outrsourcing κατα 70-75%, η δε Airbus έχει αγαπούλες με την Κίνα, δημιουργώντας μέχρι και final assembly line (FALC) εκεί. Η μεγάλη κινεζική αγορά ήθελε και θυσίες για να έρθουν παραγγελίες...

Η ιδέα τού outsourcing γενικά δέν είναι κακή,μιά και έτσι δίνεται η δυνατότητα να εργάζεται περισσότερος κόσμος και σε περισσότερα μέρη τής Γής,όμως όπως είπα πιό πρίν,αυτό το outsourcing πρέπει να συντονίζεται από τόν "μαέστρο",δηλαδή την εταιρεία που βάζει το brand name της στο αεροπλάνο.Το 787 θα μπορούσε να κατασκευάζεται outsourced ακόμα και 99% (το υπόλοιπο 1% λογικά θα είναι η τεχνολογία τών avionics που δέν μπορεί να κατασκευαστή εκτός ΗΠΑ).Ακόμα και η τελική συναρμολόγηση ενδεχομένως θα μπορούσε να γίνεται "όξω",όπως δείχνει το παράδειγμα τής Airbus που αναφέρεις.

OA701":1q06r9ld said:
Όσο για την ποιότητα που αναφέρει ο stergio, δεν νομίζω να υπάρξει πρόβλημα. Αεροσκάφη είναι με ότι αυτό συνεπάγεται για το ρίσκο της κάθε Boeing που κάνει outsourcing. Tο κύριο πρόβλημα είναι ότι πολλά λάθη εντοπίζονται στο final assembly και πάει πίσω μετά όλη η ιστορία...
Μά γι'αυτό ακριβώς η εταιρεία που βάζει το brand name έχει αυτήν την ευθύνη,νά ελέγχη την ποιότητα τής τελικής συναρμολόγησης-αλλοίμονο άν άφηνε να γίνεται η δουλειά ανεξέλεγκτα.Μήν ξεχνάμε ότι ακόμα το 787 είναι στό στάδιο τών δοκιμών,τά production models δέν έχουν ακόμα αρχίσει να φτιάχνωνται,οπότε ό,τι βρεθή να είναι λάθος θα διορθωθή πρίν αρχίση η μαζική κατασκευή.
 
Η ιδέα του outsourcing, γενικά, δεν είναι κακή. Το να καταλήγεις όμως να δίνεις σε ξένες χώρες τα core competencies σου, on the long run, μόνο καλή δεν είναι.

Ένα απο τα πιό σημαντικά μέρη ενός α/φους είναι τα φτερά του απ' ότι έχω καταλάβει (σχεδιασμός? τρόπος κατασκευής? υλικά κατασκευής?) και η Airbus έχει δώσει blueprints στο Πεκίνο ενώ η Boeing για το 787 έχει στραφεί στην Ιαπωνία (Mitsubishi κι άλλες 2). Οπότε το τελικό αποτέλεσμα του τι δίνεις και γιατί το δίνεις outsourcing είναι ακόμη pending...

Η Boeing πάντως απ' ότι διάβαζα έχει απογοητευτεί απ' τα αποτελέσματα και σκέφτεται πολλά να τα επαναφέρει κάτω απ΄τη στέγη της ή στη χειρότερη είτε σε USA είτε σε Καναδά. Γιατί, καλό το outsourcing και τα benefits του, αλλά όπως έλεγε κι ένας ειδικός, άλλο η αεροναυπηγική κι άλλο το Hollywood που μαζεύεις ανεξάρτητους ανθρώπους και συνεργεία με σκοπό να βγάλεις μια ταινία...
 
Μια καλή εικόνα για το πρόγραμμα δοκιμών του 787.Διαβάστε που βρίσκονται ανά τον κόσμο τα πρωτότυπα και σε τι συνθήκες δοκιμάζονται.

http://www.aviationnews.eu/2010/09/05/b ... 7-testing/
 
Και μία παρουσίαση με βιντεάκι του τριετούς τέστ κοπώσεως του 787. Εντυπωσιακό, πολύπλοκο αλλά πολύ χρήσιμο αφού στο τέλος θα έχουν εξομοιώσει 100.000 πτήσεις, 3 φορές περισσότερο απ' τον υπολογιζόμενο πραγματικό κύκλο ζωής ενός 787.
:arrow: http://www.boeing.com/Features/2010/09/bca_fatigue_testing_09_13_10.html
 
Top