Όπως λέει και το λήμμα που παρέθεσε ο KGP, hedging είναι η ασφάλιση ρίσκου.
Ειδικά για τα αεροπορικά, το hedging αναφέρεται σχεδόν αποκλειστικά στα καύσιμα. Συγκεκριμένα, όταν μία εταιρία κλείνει αγορά πετρελαίου για το μέλλον με προκαθορισμένες τιμές. Έτσι ασφαλίζει προστασία από τις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου.
Όπως κάθε τέτοια επιχειρηματική δραστηριότητα, το heding βασίζεται στην πρόβλεψη ρίσκου: Αν οι τιμές του πετρελαίου ανέβουν, κερδίζεις, διότι έχεις προκαθορίσει χαμηλές τιμές. Αν όμως πέσουν πολύ, χάνεις, διότι πληρώνεις τιμές ανώτερες της επικρατούσας.
Η Southwest Airlines είναι περίφημη για τα εξαιρετικά επιτυχή hedging της: Για το πρώτο τέταρτο του 2006, έχουν κάνει hedging για το 75% των αναγκών τους σε καύσιμα με τιμές $36 το βαρέλλι. Για το υπόλοιπο 2006 έχουν κάνει hedging για το 70% των αναγκών τους στα $36. Για το 2007 60% στα $39, για το 2008 35% στα $38, και για το 2009 30% στα $39. Είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της συνεχούς κερδοφορίας τους, μοναδική περίπτωση στην Αμερική.
Πιο στάνταρ παράδειγμα είναι η British Airways: Έχει κάνει hedging για το 80% των αναγκών της για το 2006 στα $45 το βαρέλι, και για το 2007 για το 54% στα $57.
Η Ryanair είχε κάνει σχετικά καλό hedging, αλλά σε μικρότερο βαθμό: είχε προκαθορίσει τιμή $49 το βαρέλι για το 90% των αναγκών της μέχρι την 1η Απριλίου, αλλά τίποτα μετά. Legacy εταιρίες, όπως η American, δέν είχαν κάνει καθόλου hedging, διότι δεν είχαν αρκετή πίστωση...