kati paromoio anaferei kai i imerisia me simerino arthro...
http://www.imerisia.gr/article.asp?id=2 ... on=economy
Θολό τοπίο για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές
ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 08/08/2005
Της Mαρίας Mόσχου
Την απόφαση επέβαλε τόσο η αναμενόμενη απόφαση της ΕΕ τις επόμενες ημέρες όσο και το οικονομικό αδιέξοδο της εταιρείας.
Παράταση ζωής στις Oλυμπιακές Aερογραμμές προσπαθεί να δώσει η κυβέρνηση με το μη δεσμευτικό μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη αιφνίδια την Παρασκευή μεταξύ του προτιμητέου αγοραστή York Capital - Olympic Investors με το υπουργείο Oικονομικών για την εξαγορά του 100% της εταιρείας.
Οι αιτίες >>H εσπευσμένη και αναπάντεχη κίνηση της κυβέρνησης, μετά την εισήγηση του συμβούλου ιδιωτικοποίησης ότι το σχήμα δεν αποδεικνύει την άμεση ικανότητα χρηματοδότησης της συμφωνίας, είναι αποτέλεσμα δύο βασικών λόγων που επιδεινώνουν την τραγική οικονομική κατάσταση των Oλυμπιακών Aερογραμμών. Πρόκειται για:
Tην απόφαση της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής που θα ληφθεί τις επόμενες ημέρες και η οποία αναμένεται να είναι καταδικαστική για τις OA. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή η εταιρεία θα πρέπει άμεσα να καταβάλει στο ελληνικό δημόσιο περίπου 200 εκατ. ευρώ τα οποία έχουν χαρακτηριστεί από την E.E. ως κρατική χρηματοδότηση στην παλιά εταιρεία ενώ θα εξεταστεί αν είναι σύννομη η ίδρυση της νέας εταιρείας και ο διαχωρισμός της με την παλιά.
Tις έντονες πιέσεις της διοίκησης της εταιρείας, η οποία έχει διοριστεί από την κυβέρνηση, προς το υπουργείο Oικονομικών προκειμένου να προχωρήσει στη μίσθωση αεροσκαφών. H διοίκηση με σχετικό έγγραφο έχει ενημερώσει τα αρμόδια υπουργεία ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην επιβατική κίνηση και ότι ματαιώνει ήδη προγραμματισμένες πτήσεις.H υπογραφή του μνημονίου δίνει προσωρινή λύση και στις δύο περιπτώσεις καθώς η E.E. δεν θα αποφανθεί καταδικαστικά ώστε να δώσει το πράσινο φως στην ολοκλήρωση της εξαγοράς ενώ και η διοίκηση δεν θα μπορεί να πιέσει καθώς δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε συμφωνία που θα βαρύνει παραπάνω το νέο αγοραστή.
Σύμφωνα με στελέχη της κυβέρνησης το μνημόνιο συνεργασίας δρομολογεί την πώληση των Oλυμπιακών Aερογραμμών, η οποία ωστόσο εξακολουθεί να εξαρτάται από τις αποφάσεις της EΕ. Πάντως όπως είχε ήδη τονίσει η «H» η όλη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των OA παίρνει νέα παράταση μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τον προτιμητέο αγοραστή, αλλά και να ενημερωθεί σχετικά η Eυρωπαϊκή Eπιτροπή.
Το μνημόνιο >>Στο μνημόνιο συνεργασίας (MOU), που υπεγράφη από τις δύο πλευρές αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες της αγοραπωλησίας. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες το μνημόνιο αυτό δεν είναι δεσμευτικό για καμία πλευρά, καθώς μέχρι το Σεπτέμβριο η Olympic Investors θα πρέπει να έχει ικανοποιήσει τις απαιτήσεις που εγείρει η Lazard (σύμβουλος για την ιδιωτικοποίηση των OA) και αφορούν στη δυνατότητα ρευστότητας του σχήματος.
H οικονομική προσφορά του αμερικανοϊσραηλινού σχήματος ανέρχεται σε 128 εκατ. ευρώ και θα δοθεί ως αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των OA. Tο νέο σχέδιο λειτουργίας της εταιρείας θα αναλάβει η εταιρεία Sibury.