Incident At Heathrow Airport

  • Thread starter Thread starter aas59
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πρίν λίγο, η ΒΑ έβγαλε τον κυβερνήτη, τον έναν συγκυβερνήτη και την προισταμένη και κάνανε δημόσια δήλωση. Μία κίνηση δημοσίων σχέσεων που δεν έβγαλε καμμία είδηση εκτός του
1) Ο συγκυβερνήτης 'ηταν στα χειριστήρια του αεροσκάφους
2) Η κίνηση της ΒΑ καθ'αυτή σημαίνει ότι το πλήρωμα saved the day (αλλιώς δεν θα τους βγάζανε μέσα σε 30 ώρες από το ατύχημα) και δεν έχουν κάνει το παραμικρό λάθος πρίν ή κατα την διάρκεια του συμβάντος.

Job well done :thx:

ΥΓ. φυσικά δεν είπε τίποτα για τις συνθήκες, παρα μόνο ευχαρίστησε τους πάντες και έπλεξε το εγκώμιο της ΒΑ.
 
Ο δε συγκυβερνήτης που έσωσε (όπως φαίνεται) το αεροσκάφος λέγεται Coward :thx:
 
FIRST OFFICIAL (INITIAL) REPORT Source AAIB * Air Accidents Investigation Branch

Following an uneventful flight from Beijing, China, the aircraft was established on an ILS approach to Runway 27L at London Heathrow. Initially the approach progressed normally, with the Autopilot and Autothrottle engaged, until the aircraft was at a height of approximately 600 ft and 2 miles from touch down. The aircraft then descended rapidly and struck the ground, some 1,000 ft short of the paved runway surface, just inside the airfield boundary fence. The aircraft stopped on the very beginning of the paved surface of Runway 27L. During the short ground roll the right main landing gear separated from the wing and the left main landing gear was pushed up through the wing root. A significant amount of fuel leaked from the aircraft but there was no fire. An emergency evacuation via the slides was supervised by the cabin crew and all occupants left the aircraft, some receiving minor injuries.

The AAIB was notified of the accident within a few minutes and a team of Inspectors including engineers, pilots and a flight recorder specialist deployed to Heathrow. In accordance with the established international arrangements the National Transportation Safety Board (NTSB) of the USA, representing the State of Design and Manufacture of the aircraft, was informed of the event. The NTSB appointed an Accredited Representative to lead a team from the USA made up of investigators from the NTSB, the FAA and Boeing. A Boeing investigator already in the UK joined the investigation on the evening of the event, the remainder of the team arrived in the UK on Friday 18th January. Rolls-Royce, the engine manufacturer is also supporting the investigation, an investigator having joined the AAIB team.

Activity at the accident scene was coordinated with the Airport Fire and Rescue Service, the Police, the British Airports Authority and British Airways to ensure the recovery of all relevant evidence, to facilitate the removal of the aircraft and the reinstatement of airport operations.

The flight crew were interviewed on the evening of the event by an AAIB Operations Inspector and the Flight Data Recorder (FDR), Cockpit Voice Recorder (CVR) and Quick Access Recorder (QAR) were removed for replay. The CVR and FDR have been successfully downloaded at the AAIB laboratories at Farnborough and both records cover the critical final stages of the flight. The QAR was downloaded with the assistance of British Airways and the equipment manufacturer. All of the downloaded information is now the subject of detailed analysis.

Examination of the aircraft systems and engines is ongoing.


Initial indications from the interviews and Flight Recorder analyses show the flight and approach to have progressed normally until the aircraft was established on late finals for Runway 27L. At approximately 600 ft and 2 miles from touch down, the Autothrottle demanded an increase in thrust from the two engines but the engines did not respond. Following further demands for increased thrust from the Autothrottle, and subsequently the flight crew moving the throttle levers, the engines similarly failed to respond. The aircraft speed reduced and the aircraft descended onto the grass short of the paved runway surface.

The investigation is now focussed on more detailed analysis of the Flight Recorder information, collecting further recorded information from various system modules and examining the range of aircraft systems that could influence engine operation.


Ριγκάρντς :wink:
 
@ Hastaroth

Κοιτα αν δηλωσεις fuel emerg και αποδειχτει οτι οντως δεν φταις εσυ τοτε ναι θα σου πουν και μπραβο. Λαθος το διατυπωσα. Οσο για τον ανεμο δεν θεωριται λογως για fuel emergency σε καμια περιπτωση. Για αυτο υπαρχουν στο Jar μαθηματα οπως το Flight Planning, Meteorology και Mass and Balance για να αποφευχθει να αφηνεις την τυχη σου στον ανεμο. Για αυτο υπαρχουν τα wind charts δεν ειναι 100% σωστα για προφανεις λογους παντα αλλα ποτε δεν δικαιωλογηται να φτασεις στο σημειο για fuel emerg λογω ανεμου. Αν φτασεις σε αυτο το σημειο you are in trouble big time. Γιατι οπως θα ξερεις πιστευω εκτος απο το trip fuel υπαρχουν και αλλα οπως contingency, alternate etc etc
 
Τελείως εγκυκλοπαιδικά (μιάς και το αεροπλάνο τελικά είχε κάυσιμα ...και μπόλικα). Άν το αεροπλάνο προερχόμενο από το Πεκίνο, αντιμετωπίσει ανέμους που δεν περίμενε με αποτέλεσμα να υπολογίζει να φτάσει στο Λονδίνο με λιγότερα από τα προβλεπόμενα καύσιμα, απλά ....προσγειώνεται στην Φρανκφούρτη-Άμστερνταμ-Βρυξέλλες-Βαρσοβία-Πράγα.....Υπάρχουν χίλια αεροδρόμια. Δεν πάει να πεί ότι επειδή ο υπολογισμός καυσίμου βγήκε λάθος, θα συνεχίσει ντε και καλά για το Λονδίνο.

Ο υπολογισμός του καυσίμου γίνεται από υπολογιστές και τα στοιχεία που ο υπολογιστής λαμβάνει είναι από την τελειότερη μετεωρολογική/δόρυφορική κάλυψη. Όχι ότι δεν πέφτουν έξω. Απλά πέφτουν πάρα πολύ λίγο έξω. Το 1970, έχει περάσει ανεπιστρεπτεί....
 
To σύστημα FADEC υπάρχει μόνο στα airbus?Δέν ειναι ταυτόχρονα διαγνωστικό βλαβών? δέν ελέγχει τουλάχιστον 10 παραμέτρους στον κινητήρα και ταυτόχρονα αυτοέλεγχο του συστήματος και προφανώς τις εντολές που δέχεται το autiothrotlle?Στο airbus υπάρχει π.χ.alpha protection και όταν τα
πράγματα γίνουν δύσκολα παρεμβαίνει.Τι παει να πεί the engines did not respond to the autothrotle comand?Πριν δέκα δευτερόλεπτα πως κρατούσε την
descend speed? με idle kai speed brakes?Για να δούμε τι θα δούμε?
 
Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες και σε κάτι που μπορεί να εξελιχθεί σε Airbus Vs Boeing….

Όχι... τα Airbus δεν είναι τα μόνα που έχουν FADEC (Full Authority Digital Engine Control).

Πάντως μετά από μια μικρή αναζήτηση βρήκα ότι στο παρελθόν υπήρξαν προβλήματα με 777 και το σύστημα αυτό. Αλλά ήταν σε συγκεκριμένα αεροπλάνα και με μηχανές GE.
 
Thanks για τα links

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση των trailers (και κατα συνέπεια η διανομή του βάρους ) στους δύο κινητήρες και στην ουρά!!
Αν μή τι άλλο οι βάσεις των κινητήρων αντέχουν τόσο μεγάλο βάρος.
 
Top