Και μετα το PPL, τι?

ECO

Economy-Class-Member
Εγγραφή
07/06/2007
Μηνύματα
180
Likes
96
Αγαπητέ Bfb πρώτον σε παραπέμπω στο τόπικ « επαγγελματική αποκατάσταση» και ιδιαίτερα στην χθεσινή τοποθέτηση/άποψη του faapilot, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει..
Quote
…..μακρια απο σχολες τυπου αερολεσχης κτλπ και ειδικα για το private που ειναι η πρωτη σου επαφη πρεπει να πας σε μια μεγαλη σοβαρη σχολη για να γλυτωσεις bad habits τα οποια μπορει να σε κηνυγουν για χρονια μετα ειδικα σε ενα airline operation με πολλα sops και standard checklists briefings κτλπ.Πρεπει καπου να ξεκινησεις που απο την αρχη ολα γινονται οσο πιο επαγγελματικα γινεται…
Unquote
Δεύτερον, αν δεν έχεις διασφαλίσει ομαλή ροή χρόνου/διάρκειας σπουδών με ανάλογη ευχέρεια αντιμετώπισης του οικονομικού κόστους είτε για επιλογή integrated (που είναι προτιμότερο) είτε για επιλογή modular, δεν έχεις σοβαρές πιθανότητες να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα ως επαγγελματίας, ξεκινώντας στα 25/σου με επιλογές γυρολόγου όπως αναφέρεις για ppl σε Βουλγαρία, αερολέσχες κλπ, η όλη σου προσπάθεια και οικονομικός απολογισμός θα πάει στράφι.
Παρά τις χιλιετίες που πέρασαν πάντα ισχύει η ρήση που ο Δημοσθένης είπε: «δει δη χρημάτων, ω Άνδρες Αθηναίοι, και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων», και αυτό κυρίως για τις αεροπορικές σπουδές είναι δυστυχώς η εκ των ων ουκ άνευ πρωταρχική προϋπόθεση.
Κατά τη γνώμη μου είναι προτιμότερο να προσπαθήσεις να συγκεντρώσεις πρώτα τα χρήματα έστω μέχρι τα 28/σου και να ξεκινήσεις αμέσως μετά το πρόγραμμα ab initio integrated σε μια αξιόλογη και αναγνωρισμένη Αεροπορική Ακαδημία, οπότε με πολλή μελέτη και προσπάθεια πιστεύω ότι θα τα καταφέρεις.
 

astronautofemotion

Business-Class-Member
Εγγραφή
24/03/2015
Μηνύματα
479
Likes
130
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Η Βουλγαρία δεν ήταν ποτέ γνωστή, ούτε για τις αεροπορικές σχολές της, καθώς και ούτε για τις αεροπορικές εταιρείες της.
 

C421

Economy-Class-Member
Εγγραφή
25/05/2011
Μηνύματα
245
Likes
16
1)integrated, μετά από ένα διάστημα που ποικίλει (ανάλογα το διάβασμα, προηγούμενη επιστημονική κατάρτιση, έφεση στις θετικές επιστήμες) από 1 έως 2-2.5 χρόνια, κόστος 50-60-70 περίπου kilo euro ανάλογα με την ταχύτητα που μαθαίνεις και πόσες έξτρα ώρες χρειάζεσαι. Τελικά είσαι κάτοχος Atpl frozen, την θεωρώ μία πολλή καλή λύση αν έχεις τα χρήματα αυτά που δεν έχω να δώσω όλα μαζί, καθώς επίσης ούτε και μπορώ να εξαφανιστω από την τώρα δουλειά μου.
* Υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος να κάνεις integrated εκπαίδευση? Φαντάσου οτι η CAE/Oxford (φανατικός θιασώτης της integrated) μετά από 2 χρόνια αποχής, την επανέφερε. Αυτοί κάτι ξέρουν...

2) διάφοροι άλλοι τρόποι, δεν ξέρω αλλά ξέρω ότι σίγουρα θα υπάρχουν, και αναφέρετε τους αν δεν κάνει κόπο
* Δεν υπάρχει λόγος να τραβιόμαστε στα δικαστήρια με τους σχολάρχες γράφοντας για τους άλλους τρόπους...

3) α) ppl, κάνω build hour, ξανακαθομαι στα έδρανα,
* Δεν απαιτούνται έδρανα για τα θεωρητικά του PPL, δεν το προβλέπει η νομοθεσία. (Δεν απαιτούνται καν έδρανα ούτε για τα θεωρητικά του ATPL!). Το προβλέπουν -όμως- οι σχολές...

4) i) μπορώ το ppl να το βγάλω Βουλγαρία για πιο φθηνά ? Θα επιτρέπεται μετά να κάνω "αναβάθμιση " σε cpl εδώ Ελλάδα ?
* Φυσικά. Η Βουλγαρία είναι χώρα-μέλος της ΕΑSA. Το PPL σου δεν θα είναι βουλγάρικο, θα είναι ευρωπαϊκό. Μ αυτό μπορείς να πετάς για να βάζεις ώρες (δηλ να κάνεις duild-up) φτάνοντας τις απαιτούμενες για την έναρξη εκπαίδευσης CPL δηλ 150 ώρες αεροπλάνου εκ των οποίων 100 τουλάχιστον κυβερνήτου, σε φτηνές χώρες-μέλη EASA και να κάνεις το CPL σου σε όποια ευρωπαϊκή σχολή θέλεις. Εννοείται οτι σε μια χώρα με μεγάλη πτητική παράδοση και αφθονία αεροπλάνων όπως η Βουλγαρία, δεν δικαιολογείται δισταγμός για την απόκτηση του PPL εκεί.

5) Αυτές οι πτήσεις πρέπει να είναι μόνο Ελλάδα ? Αν είμαι διακοπές με την κοπέλα μου Ισπανία ή Αμερική πχ, λέμε τώρα έτσι, μπορώ να νοικιασω αεροπλάνο εκεί ? Και αν ναι αναγνωριζονται οι ώρες ?
*Το EASA PPL εκδίδεται με βάση τις απαιτήσεις του ICAO και μπορείς να πετάς σε οποιαδήποτε χώρα-μέλος του ICAO δηλ παντού, πλην τοπικών εξαιρέσεων που απαιτείται validation με γραπτή η/και πτητική εξέταση (πχ ΗΠΑ).

6) Επίσης αν κάποιος ενδιαφέρεται για βόλτες και είναι στο ίδιο "καζάνι " με μένα, να ενημερώσω ότι αν νοικιάσει αεροπλάνο για ένα τριήμερο ή τετραήμερο και γράψει αρκετές ώρες πέφτει η χρέωση ανά ώρα και γίνεται πιο προσιτό και εδώ (μίλησα με εταιρεία charter), επειδή είναι ανέφικτο να νοικιασω όμως αεροπλάνα για 3 μέρες και να πετάω μόνος μου 3-5 ώρες την ημέρα, θα με ενδιέφερε να μοιραστώ μαζί με κάποιον άλλο αν θέλει ένα τέτοιο πακέτο, διότι η χρέωση πλέον είναι πιο προσιτή και οι 1.5-2.5 ώρες ανα ημέρα πιο ξεκούραστες.
* Η εμπειρία έχει δείξει οτι δεν είναι διαδεδομένη αυτή η πρακτική στην Ελλάδα.

7) Τέλος, εντάξει με τις ώρες που θα έχω από τη σχολή που θα είναι 45+ σύνολο, με τις υπόλοιπες τι γίνεται ? Πως τις καταγράφω, με βάση τον κανονισμό τι υπογραφές θα πρέπει να έχω ? Ρωτάω γιατί αν πχ δεν αναγνωρίζουν πτήσεις στο εξωτερικό ή να πάρω ένα charter, αλλά για να αναγνωρίστουν πρέπει να νοικιασω το αεροπλάνο της σχολής, μου αλλάζει το κόστος κατά μερικά χιλιάρικα και θα ήθελα να το ξέρω να το έχω στο κοντρόλ κόστους.
*Οτι κι όπου πετάς το γράφεις κανονικά στο logbook σου το οποίο είναι προσωπικό σου έντυπο με την ευθύνη της υπογραφής σου. Δεν χρειάζεσαι υπογραφή από κανέναν. Στο logbook οι μόνες υπογραφές που επιτρέπονται είναι αυτές των εξεταστών στις πρακτικές εξετάσεις για απονομή ή ανανέωση πτυχίου και η δική σου σε κάθε σελίδα. (Ούτε στο PPL επιτρέπεται να γράψει κανείς οτιδήποτε, ακόμα και εξεταστής. Eνας επιθεωρητής της ΥΠΑ έχει δικαίωμα να γράψει κάτι πάνω σε PPL, αλλά δεν το κάνει διότι δεν απαιτείται. Κι αυτό διότι στο PPL δεν γίνεται revalidation skilltest ενώ το PPL επανεκδίδεται μετά από renewal skilltest). Οι ώρες εσωτερικού και εξωτερικού και με όποια νηολόγια αεροπλάνων κι αν έχουν γίνει, αναγνωρίζονται ως πτητική πείρα για τη συνέχιση της εκπαίδευσής σου για IR, CPL κλπ. Το build-up δεν είναι εκπαίδευση και δεν απαιτείται αεροπλάνο σχολής για να γίνει.

Πιστεύω οτι συνέβαλα στη διαμόρφωση γνώμης με τα λίγα που ξέρω περί εκπαιδεύσεων. Δεν ήθελα να γράψω περισσότερα γιατί δεν έχω διάθεση για ειρωνίες, μπινελίκια και καυγά...
 

Bfb

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
25/02/2016
Μηνύματα
30
Likes
14
Ευχαριστώ πολύ για την άποψή σου!
Εννοείται ότι κάνουμε διάλογο, και φυσικά ποτέ μα ποτέ δεν κατηγορούμε κάποιον επαγγελματία, εκτός αν υπάρχει παρανομία από πίσω.

Γενικά οι εδώ σχολές σχεδόν όλες μου άφησαν μια πολλή πολλή καλή εντύπωση, έως άριστη. Αλλά το χρήμα είναι χρήμα και όταν πρέπει να κόψω από αλλού για να τα καταφέρω, αν τα καταφέρω, κοιτάζω και εξετάζω πάντα όλες τις υπόλοιπες εναλλακτικές.

Σχετικά με τις πτήσεις charter κακώς για μένα δεν είναι διαδεδομένη μέθοδος. Γενικά ίσως πέσει αρκετά το κόστος (ανάλογα τις ώρες πτήσεις και πόσες μέρες θα το κρατήσεις, γιατί αν το δεσμεύσεις για μια εβδομάδα και πετάξεις 3 ώρες θα έρθει ο κούκος αηδόνι). Επίσης θα μου άρεσε η ιδέα του charter γιατί έχεις ελευθερία, το παίρνεις και κάνεις πραγματικά ότι διαδρομή θες σα να είναι δικό σου.

Από εκεί και πέρα, η θεωρητική εκπαίδευση προβλέπεται από το νόμο, διαφωνώ ότι δρουν αυθαίρετα οι σχολές, διότι όταν θα πας μέσω integrated για εξετάσεις στην ΥΠΑ πρέπει να έχεις πιστοποίηση από εγκεκριμένο εκπαιδευτικό οργανισμό, πως πληρείς τα προαπαιτουμενα. Μεταξύ τους και αυτό, υπάρχει όμως το δικαίωμα της e -learning διδασκαλίας, αλλά αυτό είναι και θέμα της σχολής αν το δέχεται.

Φυσικά επειδή προτιμώ να κρατήσω background για ir κλπ θα προτιμούσα ένα e-learning.

Είναι μεγάλη αγάπη και θα κάνω τα αδύνατα δυνατά για να το επιτυχω. Από εκεί και πέρα ξέρω ότι υπάρχει μια κρίση και σε αυτό το επάγγελμα, αλλά αν δεν έχεις θέμα με την ιδέα ότι ίσως χρειαστεί να δουλέψεις και σε κάποιο charter, εμπορικό σε μια άλλη χώρα, σαν αρχή πάντα, τότε πιστεύω ότι αξίζει να συνεχίσεις και θα βρεις αντικείμενο.

## τι είναι η κόκκινη σελίδα που εμφανίζεται επάνω από το ποστ ? Την πάτησα να δω τι ανοίγει αλλά δεν είδα κάτι.
 

koulis

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/07/2011
Μηνύματα
266
Likes
21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
aaa
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
3 παρατηρησεις στα παραπανω:
1) Δε ξέρω αν η Βουλγαρία είναι φθηνότερη από την Ελλάδα σε επίπεδο αερολέσχης. Πόσο πάει το ppl εκεί και πόσο χρεώνουν την ώρα? Το έχεις ψάξει?
2) Για να συμφέρει να φύγεις εξωτερικό (από οικονομικής άποψης μόνο) θα πρέπει εκεί που θα πας να είναι πολύ φθηνότερα αλλιώς τα λεφτά που θα κερδίσεις από την εκπαίδευση θα τα φας σε ξενοδοχεία διατροφη και πηγαινε έλα.
3) Δε καταλαβαίνω τι εννοείς charter. Συνηθως αν είναι 2 άτομα που είναι γραμμένα στην ίδια σχολή-αερολέσχη νοικιάζουν μαζί ένα αεροπλάνο για 3-4 μέρες και μοιράζονται τις ώρες, αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με charter. Και επιπλέον καμία σχολή δε θα σου νοικιάσει αεροπλάνο για να το πετάξει άλλος πιλότος ο οποίος δεν είναι γραμμένος στη σχολή-αερολέσχη και δεν τον ξέρουν πως πετάει.
 

Bfb

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
25/02/2016
Μηνύματα
30
Likes
14
Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις αγαπητέ φίλε μου! Επίσης ευχαριστώ και για άλλα ποστ σου που έχω διαβάσει κατά καιρούς σαν επισκέπτης!

Δεν έψαξα σε αερολεσχη στην Βουλγαρία αλλά σε σχολή, σε επίπεδο αερολεσχης δεν έχω καμία εικόνα για να είμαι ειλικρινής.
Πάντως και εδώ Ελλάδα οι αερολεσχες παραπλήσια τιμή με τις σχολές έχουν, διότι αν και με μια πρώτη ματιά οι σχολές φαίνονται πιο ακριβές, όμως όταν μιλήσεις μαζί τους ίσως κάνουν μια καλύτερη τιμή και στη τιμή συμπεριλαμβανουν κάποια στάνταρ έξοδα που υπάρχουν και οι αερολεσχες δεν έχουν. Τελικά σαν συνολικό έξοδο είναι σε παραπλήσια επίπεδα.
Μια διαφορά υπάρχει στο εξωτερικό, δε μου κάθεται άσχημα διότι συχνά πυκνά τυχαίνει να ταξιδεύω έτσι κι αλλιώς εκεί. Λίγο θα μου ανεβάσει τα έξοδα.
Όσων αφορά το charter, νοικιάζεις αεροπλάνο χωρίς πιλότο από εταιρεία με αρκετά αεροπλάνα που κάνει αυτή τη δουλειά. Έχει πχ 10-20 αεροπλάνα και τα νοικιάζει με ή χωρίς πιλότο. Επίσης το καλό είναι ότι έχεις αρκετές επιλογές, δλδ εκτός από το έξοδο που είναι μικρότερο, μπορείς να νοικιάσεις ότι θες κυριολεκτικά, piper, Cessna, diamond, κλπ, με έναν ή και δύο κινητήρες!
Δε γνωρίζω αν οι αερολεσχες νοικιάζουν σε άγνωστο πιλότο, όμως οι εταιρείες το κάνουν.
 

koulis

Business-Class-Member
Εγγραφή
20/07/2011
Μηνύματα
266
Likes
21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
aaa
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGMG
Δεν το ήξερα ότι υπήρχε υπηρεσία charter, έριξα μια μια ματιά στο internet και όντως υπάρχει. Από τα λίγα όμως που είδα οι τιμές για single engine piston είναι αρκετά τσιμπημένες και αρκετά υψηλότερες από αυτές της Ελλάδας.
 

Bfb

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
25/02/2016
Μηνύματα
30
Likes
14
Ανάλογα την περιοχή, χώρα κλπ, καμία φορά βγαίνει πολύ ακριβά!
Αλλά μπορείς να το πάρεις και από εδώ Ελλάδα σε σούπερ τιμή, εκτός αν έχεις γνωστούς Βουλγαρία ή Ρουμανία.

Στα "τουριστικά " τους θέρετρα είναι ακριβά τα αεροπλάνα πάντως. Ενώ εδώ Ελλάδα οι τιμές είναι σχετικά φιξ. Βέβαια δεν ξέρω αν το "παραγγείλει" κάποιος σε ένα νησί πόσο θα του πάει.

Στο εξωτερικό οι τιμές συνήθως είναι με πιλότο.
 

billymos

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
24/08/2012
Μηνύματα
5
Likes
0
Καλησπέρα και πάλι....

Πρώτα απ όλα, θα ήθελα να ζητησω συγνώμη που εξαφανιστηκα από το τοπικ που άνοιξα, αλλά διάφορες υποχρεώσεις δε μου επετρεψαν να το παρακολουθώ όπως πρέπει.
Αλλά πάνω απ όλα, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο σας να μου απαντήσετε. Πράγματικα, με βαλατε σε σκέψεις για το τι θα πραξω τελικά.

Και πάλι σας ευχαριστώ
 
Top