Κρατική ενίσχυση στην Aegean

Πριν λίγο μπήκε στον λογαριασμό μου η επιστρεπτέα προκαταβολή και πριν καιρό η αποζημίωση ειδικού σκοπού. Πριν βγει το έτος θα εισπράξω τουλάχιστον άλλη μια ενίσχυση. Αυτό, έχοντας πάνω από 50% πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρσι και έχοντας την ευκαιρία (που δεν έχω αξιοποιήσει) αναστολής φορολογικών και δανειακών υποχρεώσεων.

Σύμφωνα με τη λογική ορισμένων εδώ μέσα, θα έπρεπε είτε α) το κράτος να με αφήσει να χρεοκοπήσω στη χειρότερη υγειονομική και οικονομική κρίση του αιώνα είτε β) να μπει συνιδιοκτήτης στο σπίτι μου, στο αμάξι μου, πιθανόν και στο tablet μου.

Σε συνθήκες τραγικής οικονομικής κρίσης, φυσικά και το κράτος θα βοηθήσει όπως μπορεί. Κι εμένα ως ατομική επιχείρηση, και το κατάστημα των ρούχων στη γωνία, και την Α3 αν χρειαστεί. Έτσι διαφυλάττει τη λειτουργία της αγοράς η οποία είναι προϋπόθεση για τη λειτουργία της κοινωνίας. Γιατί χωρίς αγορά δεν υπάρχουν δουλειές, δεν υπάρχουν έσοδα, εισφορές και φόροι και χωρίς αυτά δεν δίνεις επιδόματα και δεν φτιάχνεις εντατικές.

Στο μέλος που ζητάει να μάθει από πού προκύπτουν τα 400 εκατ. ευρώ τον χρόνο, το νούμερο αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας τον Μάιο. Το να μας έχει ξεφύγει μια πληροφορία είναι ανθρώπινο, το να αποκτούμε υφάκι και δυσπιστία η οποία προκύπτει από αυτήν ακριβώς την άγνοια αφήνω εσάς να το χαρακτηρίσετε.
 
Οι προκαταβολές φόρου κλπ θεσπίστηκαν ως μέσο αντιμετώπισης του οικονομικού προβλήματος της χώρας.Θα έπρεπε ήδη να έχουν καταργηθεί όταν στρώσει η οικονομία.Αντ΄αυτού έμειναν μόνιμες...Και ο ΕΝΦΙΑ κλπ.Δεν είναι το ίδιο.Δε σου έδωσε χρήματα το κράτος,απλώς σου επέστρεψε αυτά που κακώς σου έπαιρνε...
Το κράτος δεν μπορεί να διασώζει επιχειρήσεις και να μην έχει λόγο σε αυτές.Αδιάφορο αν είναι αεροπορική ή μαγαζί με ρούχα ή καλλυντικάδικο
 
Οσο το κεφάλι σου είναι καλωδιωμένο στην ιδεα πως το δημόσιο και οι υπάλληλοι του μπορούν και θέλουν να κάνουν την δουλειά του επιχειρηματία δεν πρόκειται να κατανοήσεις ποτέ γιατί ο ΟΣΕ και η δημόσια Ολυμπιακή είχαν ταυτόχρονα τέτοιο απαράδεκτο επίπεδο υπηρεσιών ΚΑΙ τεράστιες ζημιές ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
Παροτι αλλάξαν καμιά δεκαριά κυβερνήσεις, καμιά εικοσαριά υπουργοί και πολυ περισσότερα στελέχη διοίκησης.
Γιατι να χαλάω την ζαχαρένια μου? Μακάριοι οι πτωχοί...

Η Αιγαίου το 2019 ειχε κύκλο εργασιών 1,3 ΔΙΣ Ευρω. Αρα τα 400 εκατομμύρια που έσταξε στο Ελληνικό δημόσιο μιας και η εδρα της είναι στην Ελλάδα, το προσωπικό της είναι στην Ελλάδα με Ελληνικές συμβάσεις εργασίας σημαίνει πως ο πρόεδρος μιας εισηγμένης εταιρείας που το δήλωσε δημόσια δεν είπε ψέματα γιατι απο τέτοιου μεγέθους εταιρείες κάπου τόσα παίρνει το κράτος μας. Εαν ειχε πει κάποιος καλοθελητής, ενδεχομένως και Εισαγγελέας θα το ειχε διαψεύσει.
Μια απο τις πηγές εδώ: https://www.naftemporiki.gr/story/1...ikes-tis-dunameis-stous-dikous-tis-anthropous
 
Luz":1zcf21wb said:
Οι προκαταβολές φόρου κλπ θεσπίστηκαν ως μέσο αντιμετώπισης του οικονομικού προβλήματος της χώρας.Θα έπρεπε ήδη να έχουν καταργηθεί όταν στρώσει η οικονομία.Αντ΄αυτού έμειναν μόνιμες...Και ο ΕΝΦΙΑ κλπ.Δεν είναι το ίδιο.Δε σου έδωσε χρήματα το κράτος,απλώς σου επέστρεψε αυτά που κακώς σου έπαιρνε...
Το κράτος δεν μπορεί να διασώζει επιχειρήσεις και να μην έχει λόγο σε αυτές.Αδιάφορο αν είναι αεροπορική ή μαγαζί με ρούχα ή καλλυντικάδικο

Όχι. Δουλειά του κράτους είναι να μαζεύει χρήματα όταν τα πράγματα πάνε καλά (ή και να διασώζει τον εαυτό του όταν τα πράγματα πάνε χάλια, εξ ου και φόροι τύπου ΕΝΦΙΑ κλπ), και να μοιράζει τα χρήματα αυτά όταν τα πράγματα πάνε εντελώς σκ@τ@ όπως τώρα.

Η χρεοκοπία του ελληνικού κράτους και η σημερινή πανδημία είναι δύο διαφορετικά γεγονότα (όπου, ωστόσο, το πρώτο επηρεάζει το δεύτερο). Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι φορολογούμενοι έκαναν bail-out το κράτος από το 2010 και μετά. Ουσιαστικά, οι (πολλοί) φόροι μας και οι περικοπές μισθών επέτρεψαν στο κράτος να συνεχίσει να λειτουργεί. Σήμερα, το κράτος χρηματοδοτεί τις επιχειρήσεις για να συνεχίσουν αυτές να λειτουργούν. Αυτός είναι ο ρόλος του.
 
Luz":15abwg5h said:
Οι προκαταβολές φόρου κλπ θεσπίστηκαν ως μέσο αντιμετώπισης του οικονομικού προβλήματος της χώρας.Θα έπρεπε ήδη να έχουν καταργηθεί όταν στρώσει η οικονομία.Αντ΄αυτού έμειναν μόνιμες...Και ο ΕΝΦΙΑ κλπ.Δεν είναι το ίδιο.Δε σου έδωσε χρήματα το κράτος,απλώς σου επέστρεψε αυτά που κακώς σου έπαιρνε...
Το κράτος δεν μπορεί να διασώζει επιχειρήσεις και να μην έχει λόγο σε αυτές.Αδιάφορο αν είναι αεροπορική ή μαγαζί με ρούχα ή καλλυντικάδικο

Οι προκαταβολές φόρου, η εισφορά αλληλεγγύης και ο ΕΝΦΙΑ μπήκαν ώστε το δημόσιο να μην κάνει απολύσεις για να μειώσει τα έξοδα του. Αντίθετα απο οτι πιστεύουν πολύ ΔΕΝ γίνεται να μειώσεις έσοδα χωρίς αντίστοιχα να μειώσεις τα έξοδα.

Εαν το κράτος επιλέξει να εχει λόγο όπως τον εννοείς στις επιχειρήσεις αυτές ή θα κλείσουν ή το κράτος θα καλύπτει επ' άπειρο ζημιές κάθε χρόνο. Ο πιο σίγουρος τρόπος για να επανέλθει η Αιγαίου όταν τελειώσει ο εφιάλτης που ζούμε είναι το Δημόσιο και οι φωστήρες του να μην ανακατευτούν στην διοίκηση της. Μόνο ετσι ενδέχεται να φτάσει παλι σε μέγεθος που και κερδοφόρα θα ειναι, και θα μπορεί να δίνει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ καθε χρόνο στα κρατικά ταμεία.
Ομως ποσώς σας ενδιαφέρει τους θιασώτες του κρατισμού αυτό.
Να μεγαλώσει οσο το δυνατόν περισσότερο ο έλεγχος του κράτους στην οικονομία θέλετε, να είναι οσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις κρατικές και να ζήσουμε πάλι τα τιμημένα 80's!
 
Πολύ ωραία συνοψίζει την κατάσταση στην Αιγαίου ένας χρήστης στο Toυιτερ :
https://twitter.com/AnAthenianToLDN/status/1331252031441539072

Σε αυτούς που λένε "Εντάξει μωρέ, να ψοφήσει η Aegean, θα έρθει ο επόμενος να τα αναλάβει το κενό που θα προκύψει" Θα πω τα εξής
Για να καταφέρει η Aegean να φτάσει εδώ που έφτασε, χρειάστηκαν 20 χρόνια
Η εταιρεία εως πριν μερικούς μήνες, ήταν απ τις πλέον υγιείς στην Ελλάδα.

Έφτασε πριν την πανδημία, να ξεκινήσει επένδυση 5 δις € που όμοια της ούτε για ζήτω ιδιωτική εταιρεία δεν έχει κανει στην Ελλάδα.
Ηταν στη διαδικασία εξαγοράς της Croatian Airlines
Απασχολούσε πάνω απο 3000 εργαζομένους άμεσα & πάνω απο 400.000 έμμεσα (προμηθευτές, συνεργάτες, τουρισμό και πάει λέγοντας)

Η εταιρεία είχε πάνω απο 500 εκ € κεφαλαιακή επάρκεια που εξανεμίστηκε λόγω της πανδημίας
Εγινε αεροπορική εταιρεία πρότυπο, που άλλες μεγαλύτερες ζήλευαν και κάθε χρόνο την έβλεπαν να τους παίρνει μερίδιο απο την αγορά.

Δεν περιμένω απο το στείρο μυαλό του 25% τουλάχιστον της χώρας να αντιληφθεί τι συμβαίνει με την πανδημία και τι σφοδρό αντίκτυπο έχει στην Aegean πρωτίστως που θέλοντας & μη, είναι εθνικός αερομεταφορέας αλλά & στον τουρισμό καθώς αποτελεί τον κύριο φορέα μετακίνησης.

Προφανώς προτιμούν, την Χ ξένη αεροπορική εταιρεία, με φορολογική έδρα σε άλλη χώρα & συντριπτικά ξένους υπαλλήλους να απασχολούνται αφαιρώντας απασχόληση, εισόδημα και φόρους απο την χώρα.

Νομίζουν πως ξαφνικά, η Skyexpress, η Elinair κ.ο.κ είναι σε θέση να κάνουν leasing αεροσκαφών & αθρόες προσλήψεις προσωπικού και να σηκώσουν το μεταφορικό βάρος που είχε έως πρόσφατα η Aegean (κι αν όλα πάνε καλά, θα έχει ως ενα ποσοστό μετά το 2021)

Ενώ λοιπόν σκίζουν τα ιμάτια τους στο να δοθεί βοήθεια σε μια υγιή εταιρεία που αποτελεί πυλώνα της οικονομίας όπως είναι η ναυτιλία, η ενέργεια κλπ, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, να διαδηλώνουν υπέρ της διάσωσης, κρατικοδίαιτων εταιρειών που για δεκαετίες, απομυζώντας χρήμα.

Και να πουλάνε παραμύθι πως δήθεν κόπτονται για την χρηματοδότηση εξισώνοντας την με ΜΕΘ, γεύματα παιδιών, σχολεία, τεστ κοβιντ κι οτι βάλει ο νους!
Που ήσασταν ρε ταγάρια όταν πακτωλός χρημάτων έπεφτε σε ΟΑ, ΟΣΕ, ΕΒΖ, Λάρκο, Πυρκάλ, ΕΛΒΟ κ.ο.κ για να σωθούν άκρως ζημιογόνες εταιρείες?

Και για να μην το κουράσω άλλο.

Προσωπικά πετώ με την Aegean κι έχω ξεκαθαρίσει τους λόγους που το κάνω ενώ έχω εναλλακτικές να ταξιδεύω Ελλάδα φθηνότερα.
Στηρίζω εταιρεία που έχει την έδρα της στην Ελλάδα και δίνει εργασία σε ανθρώπους που ζουν στην Ελλάδα.

Την στηρίζω γιατί οι φόροι της μένουν στην χώρα. Γιατί είναι κόσμημα και με κάνει να αισθάνομαι περήφανος ως Έλληνας που μια καθαρά Ελληνική εταιρεία βραβεύεται διαρκώς κι είναι η 1η & τελευταία εικόνα του ταξιδιώτη στην Ελλάδα.

Την στηρίζω γιατί είναι ο σημαντικότερος λόγος, που η Πελοπόννησος κατάφερε να εκτοξεύσει τον τουρισμό της λόγω Costa Navarino ενώ έβαλε στο παιχνίδι κι άλλους προορισμούς (Σκύρο, ανακατασκευή με ίδια κεφάλαια αεροδρομίου Πάρου) κλπ.

Θα συνεχίσω λοιπόν να την στηρίζω και θα συνεχίσω να πετάω μαζί της γι' αυτούς και ακόμη περισσότερους λόγους.

υ.γ. 10,2 % του ΑΕΠ 17.8 δις € & 457.000 θέσεις εργασίας άμεσες & έμμεσες
Αυτή είναι η συνεισφορά των αερομεταφορών στην Ελλάδα το 2019
Για να ξέρουμε τι διακυβεύεται.

Και επίσης ενα πολύ κατατοπιστικό άρθρο που εξηγεί ακόμα και σε κάποιον που είναι ειτε οικονομικά αναλφάβητος είτε παντελώς άσχετος με το πως λειτουργούν οι κλάδοι των μεταφορών και του τουρισμού
Είναι απο τον Μάϊο αλλά παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο.
Χρήστος Μιχαηλίδης στο Προταγκον:

Πόσο κοστίζει η σωτηρία της Aegean; Η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει, πρωτίστως στον εαυτό της, ότι η Aegean είναι στρατηγικής σημασίας για τον τουρισμό, τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, ότι δίνει προστιθέμενη αξία διεθνώς και ότι συνεισφέρει στην εθνική οικονομία όσο λίγες επιχειρήσεις. Αρα, ενίσχυση θα υπάρξει. Το πόση θα είναι αυτή, και ποια μορφή θα έχει, είναι ένα εν εξελίξει σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες
https://www.protagon.gr/themata/poso-kostizei-i-swtiria-tis-aegean-44342058854
 
Και επίσης ενα πολύ κατατοπιστικό άρθρο που εξηγεί ακόμα και σε κάποιον που είναι ειτε οικονομικά αναλφάβητος είτε παντελώς άσχετος με το πως λειτουργούν οι κλάδοι των μεταφορών και του τουρισμού
Είναι απο τον Μάϊο αλλά παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο.
Χρήστος Μιχαηλίδης στο Προταγκον:

Πόσο κοστίζει η σωτηρία της Aegean; Η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει, πρωτίστως στον εαυτό της, ότι η Aegean είναι στρατηγικής σημασίας για τον τουρισμό, τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, ότι δίνει προστιθέμενη αξία διεθνώς και ότι συνεισφέρει στην εθνική οικονομία όσο λίγες επιχειρήσεις. Αρα, ενίσχυση θα υπάρξει. Το πόση θα είναι αυτή, και ποια μορφή θα έχει, είναι ένα εν εξελίξει σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες
https://www.protagon.gr/themata/poso-kostizei-i-swtiria-tis-aegean-44342058854
 
Συμφωνω οτι πρεπει να διασωθουν ολες οι ελληνικες αεροπορικες εταιρειες και οχι μονο μια. Το κρατος εβαλε ορους ωστε να διασωθουν οι θεσεις εργασιας; Την ωρα που εντασονται σε ολα τα ευεργετηματα απο το κρατος, απολυουν ενω ενισχυονται οικονομικα. Σε περιοδους αναπτυξης ειμαστε φιλελευθεροι και παρουσιαζουμε κερδη για τους μετοχους και σε υφεση γινομαστε κρατικοδιαιτοι και θελουμε το κρατος να μας ενισχυσει χωρις δεσμευσεις.
 
Το προγραμμα Συν+Εργασια παρολο την μη αποδοχη του εξαρχης απο σχεδον του συνολου οχι μονο του κλαδου αλλα και της οικονομιας , εσωσε αρκετες θεσεις εργασιας.. Οι δεσμευσεις στην συμφωνια με το κρατος υπαρχουν..Το θεμα ειναι αν πισω απο τις κλειστες πορτες εχουν αλλες υπογειες συμφωνιες και εαν εφαρμοστουν κατα γραμμα οι δεσμευσεις. Η Αιγαιου ξανοιχτηκε παρα πολυ ( μεγαλος στολος,πολλα δρομολογια κλπ) και την εσωσαν τα ταμειακα διαθεσιμα που ειχε ηδη. Μεγαλα καραβια μεγαλες φουρτουνες..Δειτε και τους μεγαλους Ευρωπαικους Αερομεταφορεις σε τι κατασταση βρισκονται πλεον..Ακομα και η κραταια Lufthansa για μια συμφωνια με το γερμανικο Δημοσιο περασε απο χιλια μυρια κυματα...Ας ελπισουμε οτι τα πακετα ενισχυσης θα ειναι καλα και με καθαρους ορους και για τις υπολοιπες εταιριες...
 
OveLix":2sc04p4a said:
Στο μέλος που ζητάει να μάθει από πού προκύπτουν τα 400 εκατ. ευρώ τον χρόνο, το νούμερο αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας τον Μάιο. Το να μας έχει ξεφύγει μια πληροφορία είναι ανθρώπινο, το να αποκτούμε υφάκι και δυσπιστία η οποία προκύπτει από αυτήν ακριβώς την άγνοια αφήνω εσάς να το χαρακτηρίσετε.

Εγώ απλώς κοίταξα τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας από τη σελίδα της,και δεν προκύπτει πουθενά αυτό το νούμερο.Αν εσείς κ.Οβελίξ,που δεν έχετε ύφος,θεωρείτε ότι ξέρετε κάτι παραπάνω,πιθανόν να εργάζεστε στην εταιρεία και να έχετε εσωτερική πληροφόρηση που οι έξω από αυτή δεν έχουν,θα ήταν καλύτερα να μας διαφωτίσετε παρά να ειρωνεύεστε...
 
Top